Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Kendrion AEX:KENDR.NL, NL0000852531

  • 13,720 16 apr 2024 17:35
  • -0,040 (-0,29%) Dagrange 13,460 - 14,000
  • 46.735 Gem. (3M) 33,2K

Kendrion in 2023 met stijgend aandeel duurzaamheid

586 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 30 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. phu 3 januari 2023 12:22
    quote:

    phu schreef op 2 januari 2023 17:05:

    [...]

    Ik ook. Alleen die omzetten zijn veel te laag. Met een beetje aankopen staat fonds procenten hoger. Koers lijkt mij veel te laag nu.
    Lijkt wat meer animo vandaag. Gaat vermoedelijk flink stijgen. (Als mijn theorie klopt van toenemende volumes/toenemende koers)
  2. phu 11 januari 2023 16:34
    quote:

    phu schreef op 9 januari 2023 20:26:

    Er moet echt een keer flinke omzet in dit fonds komen. Bij voorkeur voor wat langere tijd. Koers is nu makkelijk terug te zetten of zelfs in de min te zetten. Gaat nergens over dit.
    Komt er beetje omzet gaat het zakken. Blijft vreemd aandeel. Beetje irritant. Maar we blijven maar hopen op hogere koersen.
  3. VLiTaNbase 12 januari 2023 22:22
    Vandaag in het nieuws: In Zweden is een grote voorraad zeldzame aardmetalen gevonden.
    Als deze in de toekomst worden ontgonnen en verwerkt (geïsoleerd, gezuiverd) kan dat ook metalen (o.a. Neodymium, Samarium e.a.) opleveren voor diverse typen magneten, bijvoorbeeld gemaakt door Kendrion.
  4. phu 13 januari 2023 09:17
    quote:

    VLiTaNbase schreef op 12 januari 2023 22:22:

    Vandaag in het nieuws: In Zweden is een grote voorraad zeldzame aardmetalen gevonden.
    Als deze in de toekomst worden ontgonnen en verwerkt (geïsoleerd, gezuiverd) kan dat ook metalen (o.a. Neodymium, Samarium e.a.) opleveren voor diverse typen magneten, bijvoorbeeld gemaakt door Kendrion.
    Tegen die tijd is kendrion allang opgeslokt is mijn idee.
  5. Hans_U 13 januari 2023 12:58
    quote:

    VLiTaNbase schreef op 12 januari 2023 22:22:

    Vandaag in het nieuws: In Zweden is een grote voorraad zeldzame aardmetalen gevonden.
    Als deze in de toekomst worden ontgonnen en verwerkt (geïsoleerd, gezuiverd) kan dat ook metalen (o.a. Neodymium, Samarium e.a.) opleveren voor diverse typen magneten, bijvoorbeeld gemaakt door Kendrion.
    yep, goed nieuws. Beschikbaarheid van zeldzame metalen is hier en daar al een bottle-neck. Dus duur. En dat zal met de energie transitie alleen maar meer worden.
    Voor Kendrion zal het niet veel uitmaken, lijkt me. We maken noodzakelijke onderdelen die maar een klein gedeelte van de kostprijs van de uiteindelijke produkten uitmaken. Denk aan windmolens, auto's, robots, enz...
    Geen luxe spullen waarvan de vraag meteen instort als het duurder wordt. En als ook de concurrentie met dure, schaarse grondstoffen te maken heeft, is het relatief gemakkelijk om je gestegen kosten door te berekenen aan je klanten.
    Wat ook gebeurt de laatste tijd.

    En verder schijnt het nog een jaar of 10 te duren voordat produktie en verwerking helemaal opgestart zijn......

    goed nieuws, maar pas op langere termijn en niet zo relevant voor Kendrion.
    Ik weet ook niet of ik over 10 jaar nog Kendrion aandeelhouder ben.
    Waarbij ik er overigens wèl van uit ga dat de komende 10 jaar qua rendement heel wat beter worden dan de afgelopen 10 jaar ;-)
    Heb pas wéér wat bijgekocht :-)

    groeten, Hans.
  6. VLiTaNbase 13 januari 2023 13:57
    Kendrion is vermoedelijk ook op enige termijn een aantrekkelijke overnamekandidaat. Relatief kleine beurswaarde, goed eigen vermogen, diverse belangrijke/essentiële niche producten en activiteiten met toekomst. Belangrijk is daarbij dat de activiteiten en investeringen in China goed blijven/gaan lopen.
    Zelf zou ik dan denken aan in Europa gevestigde aansluitende ondernemingen, maar wellicht is dat (nog) te veel dromen.
  7. phu 13 januari 2023 14:09
    quote:

    VLiTaNbase schreef op 13 januari 2023 13:57:

    Kendrion is vermoedelijk ook op enige termijn een aantrekkelijke overnamekandidaat. Relatief kleine beurswaarde, goed eigen vermogen, diverse belangrijke/essentiële niche producten en activiteiten met toekomst. Belangrijk is daarbij dat de activiteiten en investeringen in China goed blijven/gaan lopen.
    Zelf zou ik dan denken aan in Europa gevestigde aansluitende ondernemingen, maar wellicht is dat (nog) te veel dromen.
    Nee is ook mijn gedachten. Geen droom. Koers lijkt de uptrend iig weer gevonden te hebben. Terug naar 20 euro en hoger op korte termijn lijkt me reëel.
  8. forum rang 6 effegenoeg 13 januari 2023 14:27
    quote:

    VLiTaNbase schreef op 13 januari 2023 13:57:

    Kendrion is vermoedelijk ook op enige termijn een aantrekkelijke overnamekandidaat. Relatief kleine beurswaarde, goed eigen vermogen, diverse belangrijke/essentiële niche producten en activiteiten met toekomst. Belangrijk is daarbij dat de activiteiten en investeringen in China goed blijven/gaan lopen.
    Zelf zou ik dan denken aan in Europa gevestigde aansluitende ondernemingen, maar wellicht is dat (nog) te veel dromen.
    Tot nog toe zat de koers gevangen in het z.g. China syndroom.
586 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 30 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Verrassende zet Kendrion

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links