Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Flow Traders AEX:FLOW.NL, BMG3602E1084

  • 18,850 16 apr 2024 17:35
  • +0,050 (+0,27%) Dagrange 18,640 - 18,850
  • 108.054 Gem. (3M) 199,7K

Flow Traders - 2023: (op) weg naar Bermuda

7.785 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 390 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 december 2022 11:18
    What we do
    Breadcrumbs

    Supported by our proprietary technology platform, we provide liquidity in financial products that helps contribute to more efficient markets by lowering overall trading costs, delivering greater execution quality and market transparency. Moreover, providing liquidity allows investors to continue to buy or sell ETPs or other financial instruments even during periods of heightened market volatility. By continuously providing liquidity we make sure that markets remain resilient and continue to function in an orderly manner. In effect, we act as a stabilising mechanism which helps to absorb market shocks.

    LIQUIDITY PROVIDER

    As a liquidity provider, we help maintain and improve the overall transparency and efficiency of the ecosystem, by quoting bid and ask prices for financial products like ETPs, FX and other products on trading venues, as well as off-exchange to institutional investors, which market participants can trade against. By providing liquidity we make it easier for investors to buy and sell financial products at a price that should reflect the (relation with the) current price of the underlying asset, and contribute to lower trading costs.

    We provide this liquidity via two main routes: “on screen” which is conducted on stock exchanges where Flow Traders is a registered market maker in ETPs and “off exchange” where we trade bilaterally with institutional counterparties, often through Request for Quote (RfQ) platforms such as those operated by Tradeweb and Bloomberg.

    Another role we play in the ETP landscape is as an Authorized Participant (AP). We have AP-agreements in place with all the major ETP issuers. These agreements link the primary and the secondary ETP market and allow us to either create or redeem the ETPs and optimize our role as a leading liquidity provider in ETPs.

    Exchange-Traded Products

    ETPs provide investors with exposure to a wide variety of underlying assets, ranging from ETPs that replicate the composition of a particular equity index, to those that provide investors with exposure to assets in specific sectors or countries, to commodities, or to currencies. There are broadly three main categories within ETPs : Exchange-traded Funds (ETFs), Exchange-traded Commodities (ETCs) and Exchange-traded Notes (ETNs).

    We have commenced the diversification of our market making activities into other asset classes, such as Foreign Exchange (FX), commodities, cryptocurrencies and fixed income.

    Foreign Exchange (FX)

    Flow Traders started providing liquidity in FX as a separate asset class during 2018 and we have invested further in the business in order to drive growth in 2020. We provide liquidity in an increasing number of FX pairs on spot and futures in the EMEA and APAC markets to a fast-growing number of counterparties on an expanding number of platforms. In 2020, Flow Traders also became a top three market maker on major FX ECNs (Electronic Communications Networks) in spot metals.

    Cryptocurrency

    Flow Traders is the number one market maker in cryptocurrency ETPs being active on 15 exchanges globally, providing 24/7 liquidity. We are also a leading spot OTC liquidity provider. We have seen that there has been a continued adoption of this asset class by institutional investors with subsequent inflows in cryptocurrency ETPs and ETNs.

    Fixed Income

    Flow Traders expanded into Fixed Income in 2021, providing liquidity in European and North American investment grade, high yield and Global Emerging market sovereign bonds. We provide pricing on Bloomberg, Tradeweb, MarketAxess, LedgerEdge and distribute real-time axes on Neptune, in addition to these trading venues. We support all trading protocols, including Request for Quotes (RFQ), List and Portfolio Trading. Flow Traders continue to gain market share in the asset class as a provider of alternative liquidity, supported by our market leading Fixed Income ETF franchise.
  2. Alles kwijt 2 januari 2023 16:29
    Als je even omhoog scrollt naar de regels: 1) Wij zijn niet geïnteresseerd in jouw portefeuille buiten Flow Traders 2) Wij willen niet weten of jij een kleine of een grote tiet met Flow hebt en de veranderingen in je portefeuille.
    ---------------------------------------------------------------------------------------
  3. forum rang 8 beleggertje2020 2 januari 2023 17:35
    Flowtraders is nog steeds slechts voor een prikkie te krijgen met een KW van zeer ruim onder de 10 zelfs !
    Verder ging er bij het slot en tegen het slot aan nog flink veel handel in FLOW over de toonbank ! Dat beloofd wel veel goeds in dit jaar denk ik . Zie dat koers doorgeschoten is naar 22,30 , mooi mooi !
  4. forum rang 8 beleggertje2020 2 januari 2023 18:41
    quote:

    silverwheaton schreef op 2 januari 2023 16:48:

    Beleggertje, onze wens voor 2023, hou dit draadje schoon, alsjeblieft. Ik ben een aandachtige lezer met weinig kennis, maar jouw waterval van nietszeggende berichten brengt niemand maar een greintje wijsheid bij. Ophoepelen, graag….
    Dat weet ik zonet nog niet wat jij hier verkondigd ! We zullen zien ! Ben benieuwd welke wijsheid jij in pacht hebt m.b.t het aandeel FLOW.
  5. forum rang 6 am1993 2 januari 2023 19:50
    quote:

    silverwheaton schreef op 2 januari 2023 16:48:

    Beleggertje, onze wens voor 2023, hou dit draadje schoon, alsjeblieft. Ik ben een aandachtige lezer met weinig kennis, maar jouw waterval van nietszeggende berichten brengt niemand maar een greintje wijsheid bij. Ophoepelen, graag….

    Ja, dat was mij al lang opgevallen. Als je je in 2023 o.a. samen met je maatje Alles Kwijt nou ook eens verdraagzaam zou kunnen gedragen zou ik het lezen van het Flow forum misschien ook weer eens leuk kunnen gaan vinden. Jullie spreken namelijk niet namens mij, dus gebruik geen termen als "iedereen" en "wij", want dat zijn termen die gebruikt worden door lieden die zelf eigenlijk niets te vertellen hebben. Als je wat te melden hebt, post dan "IK vind dat en dat".
    Voor het overige vind ik Flow bijzonder mooi gestart. Maar voor mijn doen staan de TA-signalen nog niet op groen. Ik volg het nauwlettend en zal melden wanneer ik ingestapt ben. Of misschien doe ik dat wel niet.
  6. Lauwie81 3 januari 2023 07:14
    quote:

    am1993 schreef op 2 januari 2023 19:50:

    [...]

    Ja, dat was mij al lang opgevallen. Als je je in 2023 o.a. samen met je maatje Alles Kwijt nou ook eens verdraagzaam zou kunnen gedragen zou ik het lezen van het Flow forum misschien ook weer eens leuk kunnen gaan vinden. Jullie spreken namelijk niet namens mij, dus gebruik geen termen als "iedereen" en "wij", want dat zijn termen die gebruikt worden door lieden die zelf eigenlijk niets te vertellen hebben. Als je wat te melden hebt, post dan "IK vind dat en dat".
    Voor het overige vind ik Flow bijzonder mooi gestart. Maar voor mijn doen staan de TA-signalen nog niet op groen. Ik volg het nauwlettend en zal melden wanneer ik ingestapt ben. Of misschien doe ik dat wel niet.
    Dit is natuurlijk voor beide kanten te zeggen. De ene kan wat verdraagzamer zijn en de andere (b2020) kan wat meer rekening houden met de irritaties die zijn post opleveren.
  7. forum rang 7 €URO-Trader 3 januari 2023 10:00
    quote:

    Rowi62 schreef op 3 januari 2023 09:34:

    Koersen stijgen wederom flink en de VIX neemt ook weer toe net als gisteren Betekent dit dat de particulier aan het kopen is en de professionals posities voor een daling innnemen?
    geen idee, is mogelijk. Een deel verzilverd om bij daling in te slaan. Eerst maar eens opening VS afwachten.
7.785 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 390 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Diversificatie Flow Traders werpt vruchten af

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links