Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel DSM FIRMENICH AG AEX:DSFIR.NL, CH1216478797

  • 101,600 17 apr 2024 17:35
  • -1,050 (-1,02%) Dagrange 101,600 - 103,600
  • 318.005 Gem. (3M) 463,6K

DSM Firmenich AG 2023

2.580 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 129 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 rene66 31 december 2022 15:08
    Nog even een grafiek op de laatste dag van het jaar. Het aandeel is dit jaar helaas flink naar beneden gegaan. Het aandeel neigt verder naar beneden te gaan. De Macd is ook nog negatief en de RSI staat op 40.

    Maar grafieken blijven grafieken en geven alleen een goed beeld van het verleden. Ik verwacht dat als de fusie een goede zet is het aandeel eind 2023 weer richting 150 euro gaat. Vooral de eerste drie tot zes maanden zal de markt nog slecht zijn, ik verwacht ook van DSM dat de cijfers en vooruitzichten minder zullen zijn in de eerste helft van het nieuwe jaar.

    Ik sluit mij aan bij @nine_inch_nerd, iedereen een fijne jaarwisseling en het beste voor 2023.
  2. forum rang 9 nine_inch_nerd 1 januari 2023 21:45
    Uit het 2022 draadje, vandaag gepost:
    quote:

    Oltratomba schreef op 1 januari 2023 21:33:

    Ok ben nu even in verwarring..... In de Papieren mail (postwissel) van ABN-AMRO staat: .........................."....Heeft U ons op tijd laten weten dat u wilt meedoen met het verwisselingsbod ? Dan ontvangt U 1 nieuw aandeel DSN-Fermenich voor 1 aandeel DSM. De nieuwe aandelen DSM-Ferminich krijgen een notering aan Euronext Amsterdam. " ............................................. Er is een Offering circulair op www.creator-innovator.com ................. ERGO ende DUS :

    1)Notering DSM Firmenich aan Euronext AMSTERDAM dus de Dividend afhandeling zal dan in NL plaatsvinden ?????????????
    2)Er wordt in Post mailing niet gesproken over omwisseling later tegen een prijs op andere eerdere dag ?????

    Waarom worden hierboven andere dingen gesteld en/of gezegd ????
  3. Colbart 2 januari 2023 10:14
    Collega beleggers,

    Ik overwoog DSM voor mijn portefeuille:
    Maar ik zie een koers-winst verhouding van net onder de 20, dus DSM is op dit moment geen koopje;
    Ik zie een dividentrendement van net boven de 2% Da's dus 50 jaar om mijn investering via dividend weer terug te krijgen;
    En dan kijk ik naar de koersgrafiek vanaf 2003 en zie sinds 2015 een flinke 'spike', waarvan de koers nu ongeveer op de helft van de weg terug is.

    Ik zou zeggen dat er eerder reden is om short te gaan. Wie verteld me waarom ik dit verkeerd zie?
    Is de fusie (overname) van Firmenich een 'gamechanger'?
  4. forum rang 9 nine_inch_nerd 2 januari 2023 10:52
    quote:

    Colbart schreef op 2 januari 2023 10:14:

    Collega beleggers,

    Ik overwoog DSM voor mijn portefeuille:
    Maar ik zie een koers-winst verhouding van net onder de 20, dus DSM is op dit moment geen koopje;
    Ik zie een dividentrendement van net boven de 2% Da's dus 50 jaar om mijn investering via dividend weer terug te krijgen;
    En dan kijk ik naar de koersgrafiek vanaf 2003 en zie sinds 2015 een flinke 'spike', waarvan de koers nu ongeveer op de helft van de weg terug is.

    Ik zou zeggen dat er eerder reden is om short te gaan. Wie verteld me waarom ik dit verkeerd zie?
    Is de fusie (overname) van Firmenich een 'gamechanger'?
    Lees eens terug in het draadje van DSM 2022: www.iex.nl/Forum/Topic/1387087/DSM_DS...
    Krijg je een goed beeld.
    Er zijn analyses dat DSM de bodem nog niet gezien heeft. Voorbeeld: in de groene AEX vandaag staat DSM als bijna enige toch weer in de min.
    De fusie lijkt mij positief. Als dadelijk na de fusie de nieuwe aandelen te verhandelen zijn cq beschikbaar zijn, lijkt mij het punt te komen dat nieuwe beleggers instappen.
    Succes.
  5. tenore 2 januari 2023 11:28
    quote:

    Colbart schreef op 2 januari 2023 10:14:

    Collega beleggers,

    Ik overwoog DSM voor mijn portefeuille:
    Maar ik zie een koers-winst verhouding van net onder de 20, dus DSM is op dit moment geen koopje;
    Ik zie een dividentrendement van net boven de 2% Da's dus 50 jaar om mijn investering via dividend weer terug te krijgen;
    En dan kijk ik naar de koersgrafiek vanaf 2003 en zie sinds 2015 een flinke 'spike', waarvan de koers nu ongeveer op de helft van de weg terug is.

    Ik zou zeggen dat er eerder reden is om short te gaan. Wie verteld me waarom ik dit verkeerd zie?
    Is de fusie (overname) van Firmenich een 'gamechanger'?
    DSM is geen quick win maar een degelijke belegging.

    Na de fusie zal, naar mijn mening (voor wat die waard is), snel blijken dat de koers weer oploopt vanwege synergie e.d.

    Volgens mij dus een prima belegging op dit koersniveau als je wat meer geduld hebt.
  6. forum rang 6 izdp 2 januari 2023 11:53
    quote:

    Colbart schreef op 2 januari 2023 10:14:

    Collega beleggers,

    Ik overwoog DSM voor mijn portefeuille:
    Maar ik zie een koers-winst verhouding van net onder de 20, dus DSM is op dit moment geen koopje;
    Ik zie een dividentrendement van net boven de 2% Da's dus 50 jaar om mijn investering via dividend weer terug te krijgen;
    En dan kijk ik naar de koersgrafiek vanaf 2003 en zie sinds 2015 een flinke 'spike', waarvan de koers nu ongeveer op de helft van de weg terug is.

    Ik zou zeggen dat er eerder reden is om short te gaan. Wie verteld me waarom ik dit verkeerd zie?
    Is de fusie (overname) van Firmenich een 'gamechanger'?
    Misschien juist niet voor jouw visie.
    De familie Firmenich heeft een bovenmatig stemrecht gekregen en heeft zodoende vrijwel de macht in handen.
    Is een hogere koers in hun belang?
    Een lagere koers wellicht eerder.
    Taxproblemen rondom het Zitserse dividend vermijden door het kiezen van stock, las ik hier ergens.
    Ik verwacht dat die keuze helemaal niet geboden wordt.
    Wat cash en inkoop van eigen aandelen eerder en dan eens zien wat de familie Firmenich doet.
  7. Colbart 2 januari 2023 13:09
    Ergens lijkt het erop dat er bij DSM wel iets moet veranderen, wil er een trendbreuk komen in de -nu dalende- beurskoers.
    De kans dat dit gebeurt is wel flink toegenomen met dit 'nieuwe bloed'. Ik blijf het nieuws volgen op zoek naar een 'nieuwe wind'.

    Zoals iemand in deze draad al aangaf: de grafieken vertellen je vooral over het verleden.
    Ben het met jullie eens: DSM is een degelijk bedrijf en zal blijven bestaan. De band met de Zwiters lijkt mij positief.
  8. forum rang 6 rene66 2 januari 2023 14:26
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 2 januari 2023 10:12:

    [...]

    ""Server Error in '/' Application""
    Deze link zag ik op het oude draadje dat @Oltratomba had geplaatst. Die werkte wel.

    De aanvulling onder de link is ook van Oltatomba. Ik ga nu het bekijken.

    www.creator-innovator.com/media/fmzht...

    Pagina 29 interessant over: Locatie Notering, waarde op peildatum Long-Term commitment van Firmenich aandeelhouders
  9. forum rang 6 rene66 2 januari 2023 14:38
    quote:

    izdp schreef op 2 januari 2023 13:20:

    En ik vorm dan de uitzondering op de regel.
    Ik ben zeer negatief over de fusie en de machtsoverdracht.
    Eerlijk gezegd ga ik met je mee @izdp. Van alles wat ik over de fusie lees mbt de voorwaarden van de fusie en dat DSM geen volledig inzicht heeft gehad en de flinke macht die de familie blijft behouden ben ik bang dat dit een geweldige fusie is voor de DSM directie zelf evenals voor de familie en de adviseurs. Ook een beursnotering in Amsterdam en het dividend verhaal uit Zwitserland vind ik apart. Met een stock dividend was dit gewoon geen probleem geweest. Of het wat gaat worden voor de aandeelhouders van DSM moet ik nog zien.

    Op papier klink het verkoop verhaal geweldig maar een feit is echter dat het merendeel van de fusies verkeerd afloopt. Ik had het liefst gehad dat DSM gewoon DSM was gebleven en wellicht gegroeid door kleine overname's DSM zat tot het eerste kwartaal van 2022 flink in mijn portefeuille, het was 4%. Ik heb gelukkig vroeg in het jaar flink veel DSM aandelen verkocht, maar ik wacht nog even op meer duidelijkheid voordat ik weer aandelen ga bijkopen. De bestaande aandelen hou ik wel aan.

    Ik hoop dat ik mis zit en dat het nieuwe fusie bedrijf heel mooi gaat worden. Ik stap bij wijze van spreken liever in een betrouwbare trein waarvan ik weet dat de trein aankomt, dan in een trein die op een bepaald moment gaat terug rijden. Ook al kost deze duidelijkheid mij eventueel geld omdat ik duurder moet bijkopen.
  10. Oltratomba 2 januari 2023 15:13
    Nogmaals ..... kan iemand mij probleem aanduiden voor aandeel genoteerd aan de Euronext in Amsterdam met betrekking tot afhandelen van dividend..................................... Wordt toch gewoon in Nederland afgehandeld onder Nederlands belasting regime en niet in Zwitserland.....................
    Verder lijkt me de Koers van midden 2022 tot daadwerkelijk merger bevroren, gemanipuleerd, synthetisch en stabiel................ koers gaat pas weer leven in zomer/najaar of zo.................wanneer stof neerdaalt en eerste gemeenschappelijke rapporttages komen...............................
  11. forum rang 6 rene66 2 januari 2023 15:28
    Even de grafiek voor het beeld. Het aandeel hobbelt al sinds september in een trading range ergens tussen de 110 en 130 Euro. Het lijkt er dus op dat de markt inclusief de hedgefunds DSM ook in een hold toestand hebben staan. Als er veel vertrouwen zou zijn in de fusie had het aandeel hoger gestaan, als er helemaal geen vertrouwen was, dat had het aandeel nog meer gedaald. Veel partijen wachten dus ook af.
2.580 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 129 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Marktomstandigheden DSM-Firmenich verbeteren sterk

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links