Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,780 19 apr 2024 17:37
  • -0,720 (-2,94%) Dagrange 23,540 - 24,160
  • 191.650 Gem. (3M) 245,8K

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 449 450 451 452 453 ... 476 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Neunelf4S 28 november 2022 17:56
    quote:

    Thorgall schreef op 28 november 2022 17:22:

    [...]dus jij weet het beter dan de markt? Met zulke bijzondere inzichten neem ik aan dat jij met een glas pina coloda op de Bahamas aan het rentenieren bent.
    4finance houdt niet van de zon en drinkt geen alcohol. Hij woont in Leidsche Rijn en rijdt naar volle tevredenheid wekelijks met zijn 20 jaar oude MPV naar de Lidl. Kan toch? 's Nachts telt hij het geld, want niemand weet dat hij loaded is! Zelfs zijn vrouw is niet deelachtig in zijn succes.
  2. forum rang 6 Lamsrust 28 november 2022 18:01
    quote:

    Kruimeldief schreef op 28 november 2022 12:12:

    Krijg er steeds meer vertrouwen in bij ons AMG. Zie mooie parallellen met OCI (ben ik uitgestapt op 36,50) , na jarenlange ellende:
    ook daar eerst grote investeringen, verliezen, hoge schuld, waarschuwing voor dalende afzetprijzen en geen dividend. Draait nu met een mooie JV en meerdere projecten als een tierelier met mooi dividend. Ben meer en meer overgestapt naar ons AMG.
    Ik zie nier hetzelfde gebeuren: de investeringen krijgen goed vorm, allerlei vernieuwende projecten gaan draaien, ondanks eventueel tijdelijke kleine daling afzetprijzen blijft de winst op peil danwel stijgt verder en kan het dividend omhoog.
    Uiteraard moet er wel gelet worden op de schuldomvang. Wanneer ik lees, dat ABN een voorkeur heeft voor een aparte listing van AMG-Lithium en dat zou inderdaad gebeuren, dan kan met die verwachte opbrengst de schuld enorm worden teruggebracht en waarschijnlijk nog wel veel meer leuke dingen gedaan worden.
    Met conventionele aannames van afzetprijzen waar vanuit ABN zegt te rekenen (zie post eerder hier op het forum), komen zij tot een koerswaarde van wel €80. Komt wel aardig overeen met het onderzoek van Goldman toen Schimmelbusch te horen kreeg dat destijds een IPO niet opportuun was en de waarde van Lithium alleen al meer dan de hele beurskoers toen was, ook al was die toen wel lager.
    Laat maar komen, die koers, want ik zit overwogen met AMG in de porto.
    Uiteraard dient altijd gelet te worden op de schuldomvang maar het is belangrijk te weten dat het grootste deel van de netto schuld van AMG wordt gevormd door de municipal bond van plm. USD 320 miljoen; deze heeft namelijk een looptijd van 30 jaar tot plm. 2049 en is niet onderhavig aan covenants, i.e. het enige waar AMG voor dient te zorgen is dat de rente op deze schuld wordt voldaan.

    De overige netto schulden bedragen ultimo september 2022 USD 66 miljoen en zijn in 2022 slechts USD 8 miljoen opgelopen ondanks (i) investeringen ter waarde van USD 75 miljoen in SP+, LIVA en Lithiumhydroxide en (ii) investeringen in werkkapitaal van EUR 114 miljoen. Vooral deze laatste post is zeer significant in 2022 t.g.v. de gestegen verkoopprijzen van m.n. Lithium. Deze zal in 2023 veel kleiner zijn, zodat dan de free cash flow volledig kan worden ingezet voor capex in SP+, LIVA, Lithiumhydroxide en het Aramco project, zodat de schuld niet significant hoeft op te lopen en wellicht zelfs daalt.
  3. forum rang 8 beleggertje2020 28 november 2022 18:31
    quote:

    Zwaluwe/Dongen schreef op 27 november 2022 14:36:

    [...]

    Ondanks dat vele particulieren zonnepanelen hebben geïnstalleerd, zijn er nog velen die dat niet hebben gedaan. Die voorgenomen afbouw van de salderingregeling is bepaald geen aanmoedigingspremie om dat alsnog te doen. Er valt nog veel te winnen. Laat de overheid er voor zorgen dat de infrastructuur (kabels) op orde is.
    Elektriciteitsnetten in vredessituaties kunnen het zelfs amper meer aan . Dan heb je in de Oekraine nog de oorlogssituatie ! Dus steeds meer en meer vraag naar Lithium ! Sterker nog die oorlog kan zelfs nog flink escaleren als we niet oppassen ! Russische winters duren lang , ondanks de klimaat-opwarming ! Bij gebrek aan High-voltage elektriciens en vaklui zullen we het steeds vaker moeten gaan hebben van accu's waar flink wat Lithium inzit . Voorlopig zal AMG dus flink geld verdienen is mijn inschatting !
  4. forum rang 7 4finance 28 november 2022 18:52
    quote:

    Neunelf4S schreef op 28 november 2022 17:56:

    [...]

    4finance houdt niet van de zon en drinkt geen alcohol. Hij woont in Leidsche Rijn en rijdt naar volle tevredenheid wekelijks met zijn 20 jaar oude MPV naar de Lidl. Kan toch? 's Nachts telt hij het geld, want niemand weet dat hij loaded is! Zelfs zijn vrouw is niet deelachtig in zijn succes.
    "grappig" er altijd zoveel onzin wordt bijgehaald. Wel, de meeste AMG aandelen zijn door mij aangekocht tussen de 22-23.
    Nog een pluk hoog in de 20'ers en in de 30'ers.

    o.a BAYER, ASML, BASF, BMW, ING, ABN-AMRO, NVDA, AMZN, NEL ASA en SHELL zitten ook in mijn porto.
    Dus maakt u zich over mijn porto resultaat maar geen zorgen ;-)
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 28 november 2022 20:27
    quote:

    4finance schreef op 28 november 2022 18:52:

    [...]

    "grappig" er altijd zoveel onzin wordt bijgehaald. Wel, de meeste AMG aandelen zijn door mij aangekocht tussen de 22-23.
    Nog een pluk hoog in de 20'ers en in de 30'ers.

    o.a BAYER, ASML, BASF, BMW, ING, ABN-AMRO, NVDA, AMZN, NEL ASA en SHELL zitten ook in mijn porto.
    Dus maakt u zich over mijn porto resultaat maar geen zorgen ;-)
    Waarom niet Ab Inbev er ook bij .
    JPMorgan verhoogde het advies voor AB InBev van Onderwogen naar Overwogen en het koersdoel ging van 45,00 naar 70,00 euro.
    Daarentegen verlaagde de zakenbank het advies voor Heineken.
  6. forum rang 7 4finance 28 november 2022 20:35
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 28 november 2022 20:27:

    [...]

    Waarom niet Ab Inbev er ook bij .
    JPMorgan verhoogde het advies voor AB InBev van Onderwogen naar Overwogen en het koersdoel ging van 45,00 naar 70,00 euro.
    Daarentegen verlaagde de zakenbank het advies voor Heineken.
    Tja, ergens ligt ook een financiële grens ;-)
    Eerlijk? Ik heb vandaag 500 aandelen AMG bijgekocht.
  7. forum rang 5 Money Never Sleeps 28 november 2022 21:24
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 28 november 2022 20:27:

    [...]

    Waarom niet Ab Inbev er ook bij .
    JPMorgan verhoogde het advies voor AB InBev van Onderwogen naar Overwogen en het koersdoel ging van 45,00 naar 70,00 euro.
    Daarentegen verlaagde de zakenbank het advies voor Heineken.
    Geweldig ook zo'n advies. Dat is stemmingmakerij. Als je iets wilt zeggen om maar wat te zeggen , vergelijk je twee verzekeringsmaatschappijen of twee food concerns of brouwers. Er zit gewoon een rede achter / belang bij.

    MNS
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 29 november 2022 01:34
    quote:

    4finance schreef op 28 november 2022 20:35:

    [...]

    Tja, ergens ligt ook een financiële grens ;-)
    Eerlijk? Ik heb vandaag 500 aandelen AMG bijgekocht.
    Ok dan
    Prijzen lithium gaan zakken .

    The possibility of slower electric vehicle sales in China sent the battery materials price into a second weekly decline last week as EV registrations tumbled by more than fifth in October from the prior month.

    “It’s likely for lithium prices to face some small correction until early next year,” Susan Zou, Shanghai-based analyst at Rystad Energy told Bloomberg.

    “Battery makers need to de-stock while EV manufacturers are about to meet their annual targets.

    however we note industry players may become more caution about placing orders and building inventory.”
  9. forum rang 7 4finance 29 november 2022 12:12
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 29 november 2022 01:34:

    [...]

    Ok dan
    Prijzen lithium gaan zakken .

    The possibility of slower electric vehicle sales in China sent the battery materials price into a second weekly decline last week as EV registrations tumbled by more than fifth in October from the prior month.

    “It’s likely for lithium prices to face some small correction until early next year,” Susan Zou, Shanghai-based analyst at Rystad Energy told Bloomberg.

    “Battery makers need to de-stock while EV manufacturers are about to meet their annual targets.

    however we note industry players may become more caution about placing orders and building inventory.”
    AMG, eerst maar eens naar de 40-50 range met dit aandeel. De vooruitzichten zijn ronduit zeer goed.
    Vandaag een stapje de goede richting op.
  10. forum rang 6 Kruimeldief 29 november 2022 15:21
    quote:

    Lamsrust schreef op 28 november 2022 18:01:

    [...]

    Uiteraard dient altijd gelet te worden op de schuldomvang maar het is belangrijk te weten dat het grootste deel van de netto schuld van AMG wordt gevormd door de municipal bond van plm. USD 320 miljoen; deze heeft namelijk een looptijd van 30 jaar tot plm. 2049 en is niet onderhavig aan covenants, i.e. het enige waar AMG voor dient te zorgen is dat de rente op deze schuld wordt voldaan.

    De overige netto schulden bedragen ultimo september 2022 USD 66 miljoen en zijn in 2022 slechts USD 8 miljoen opgelopen ondanks (i) investeringen ter waarde van USD 75 miljoen in SP+, LIVA en Lithiumhydroxide en (ii) investeringen in werkkapitaal van EUR 114 miljoen. Vooral deze laatste post is zeer significant in 2022 t.g.v. de gestegen verkoopprijzen van m.n. Lithium. Deze zal in 2023 veel kleiner zijn, zodat dan de free cash flow volledig kan worden ingezet voor capex in SP+, LIVA, Lithiumhydroxide en het Aramco project, zodat de schuld niet significant hoeft op te lopen en wellicht zelfs daalt.
    Duidelijk verhaal weer van je, Lamsrust! Ik meen ook uit de conference-call te hebben onthouden, dat alle plannen uit de lopende financieringen bekostigd kunnen worden.
  11. Geeninspiratie 29 november 2022 15:26
    quote:

    Lamsrust schreef op 28 november 2022 18:01:

    [...]

    Uiteraard dient altijd gelet te worden op de schuldomvang maar het is belangrijk te weten dat het grootste deel van de netto schuld van AMG wordt gevormd door de municipal bond van plm. USD 320 miljoen; deze heeft namelijk een looptijd van 30 jaar tot plm. 2049 en is niet onderhavig aan covenants, i.e. het enige waar AMG voor dient te zorgen is dat de rente op deze schuld wordt voldaan.

    De overige netto schulden bedragen ultimo september 2022 USD 66 miljoen en zijn in 2022 slechts USD 8 miljoen opgelopen ondanks (i) investeringen ter waarde van USD 75 miljoen in SP+, LIVA en Lithiumhydroxide en (ii) investeringen in werkkapitaal van EUR 114 miljoen. Vooral deze laatste post is zeer significant in 2022 t.g.v. de gestegen verkoopprijzen van m.n. Lithium. Deze zal in 2023 veel kleiner zijn, zodat dan de free cash flow volledig kan worden ingezet voor capex in SP+, LIVA, Lithiumhydroxide en het Aramco project, zodat de schuld niet significant hoeft op te lopen en wellicht zelfs daalt.
    Dank! Wat voor verwachtingen heb jij Lamsrust? Je hebt al eens gemeld dat je voor 0.1% aandeelhouder bent, dus vermoed hoge verwachtingen. Maar hoor graag hoe je er over denkt.
  12. forum rang 6 Lamsrust 29 november 2022 17:17
    quote:

    Geeninspiratie schreef op 29 november 2022 15:26:

    [...]

    Dank! Wat voor verwachtingen heb jij Lamsrust? Je hebt al eens gemeld dat je voor 0.1% aandeelhouder bent, dus vermoed hoge verwachtingen. Maar hoor graag hoe je er over denkt.
    Mijn verwachtingen betreffende AMG zijn zeker nog hoog. Ik onderscheid de volgende business lines:

    1.
    AMG Vanadium: de twee spent catalyst recycling facilities draaien vanaf 1.1.2023 beide op volle capaciteit. De vanadium prijs ligt op een langjarig gemiddeld niveau, maar belangrijker nog, zoals in de recente Investor call werd opgemerkt, zijn de processing fees die leveranciers van de spent catalyst aan AMG moeten betalen stijgende. Deze business line moet derhalve een stabiele EBITDA van USD 100 miljoen per jaar kunnen genereren.

    2.
    AMG minerals, afgezien van de sluiting van de silicium business, een stabiele business line die plm. USD 30 miljoen EBITDA per jaar genereert.

    3.
    AMG Technologies: deze business line draait nog niet op volle capaciteit omdat m.n.de orders uit de luchtvaartindustrie post corona nu pas beginnen aan te trekken. Deze business unit staat bijna op de ultimo 2019 all time high order back log van plm. USD 240 miljoen. Deze business unit - zeker gezien deze nu verder gediversifieerd is dan eind 2019 - zou een jaarlijkse EBITDA van plm. USD 50 miljoen per jaar moeten genereren.

    Het bovenstaande impliceert dat AMG afgezien van AMG Lithium en de AMG Shell JV een tamelijk stabiele jaarlijkse EBITDA stroom moet kunnen genereren van USD 180 miljoen, welke voldoende is om aan de verplichtingen van de municipal bond van USD 320 miljoen te voldoen. Op basis van een zeer voorzichtig multiple van 6 zijn deze business lines dus al minimaal plm. USD 25 per aandeel waard.

    4.
    AMG Shell JV investeert plm. USD 140 miljoen in de eerste fase van het Supercentre in Saoedi Arabië, waarbij de terugverdientijd 4 jaar is. Dit deelproject genereert derhalve een toekomstige EBITDA van USD 17.5 miljoen voor AMG.

    5.
    Resteert AMG Lithium, bestaande uit:
    (i) de lithium mijn in Brazilië met een capaciteit van 90mtpa, welke wordt uitgebreid naar 130 mtpa. De capex van deze uitbreiding is dacht ik USD 15 miljoen en vooruitbetaald door een afnemer. Momenteel genereert deze mijn op basis van de huidige lithiumprijs een EBITDA van USD 70 miljoen per kwartaal, i.e. USD 280 miljoen per jaar;
    (ii) de 5 modules van de lithiumhydroxide faciliteit in Duitsland, waarbij de investering USD 120 miljoen voor de eerste module bedraagt en USD 75 miljoen voor elke volgende module. In totaal derhalve USD 420 miljoen. Volgens uitspraken in de recente investor call genereert één module op basis van de huidige lithiumprijzen een jaarlijkse EBITDA van USD 60 tot 200 miljoen.
    (iii) AMG LIVA: de speciale zelfontwikkelde batterij. Hierin zitten m.i. legio mogelijkheden voor gebruik door derden, i.e. productie hiervan voor derden behoort tot de mogelijkheden. Financials niet bekend.

    De grote vraag is nu wat is AMG Lithium waard. Voorzichtigheidshalve zou ik zeggen dat AMG Lithium op basis van lithiumprijzen gelijk aan de helft van de huidige prijzen een EBITDA op jaarbasis kan genereren van minimaal 50% van (130/90 * USD 280 miljoen + 5 * USD 60 miljoen) = USD 350 miljoen. Bij een multiple van 6 en rekening houdend met een investering van USD 420 miljoen, kom je dan op een waarde per aandeel van minimaal USD 50.

    Mijns inziens is de minimale waarde van een aandeel AMG eind 2024 - aannemende dat dan alle 5 lithiumhydroxide modules in productie zijn en de lithiumprijs gehalveerd is - dan EUR 75 per aandeel.

    Een verdubbeling is dus zeker mogelijk op basis van fundamentele uitgangspunten.
  13. forum rang 6 Lamsrust 29 november 2022 17:30
    quote:

    Hopper58 schreef op 29 november 2022 16:58:

    Ik denk dat we vandaag stijgen op de post van Lamsrust. Schulden en investeringen zijn een gevoelig onderwerp voor AMG. Lamsrust geeft een solide uitleg die geruststelt.
    Dat staat gewoon in de kwartaalrapporten en de jaarrekening hoor. Zonder nieuws zijn koersmutaties op dagbasis eigenlijk onverklaarbaar. Richting jaareinde krijg je altijd wel wat windowdressing, private (wealth) bankers laten dan liever zien dat ze in de grondstoffenwinnaars zitten aan hun cliënten dan in de grote tech dalers.
9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 449 450 451 452 453 ... 476 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links