Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Oktober 2021

2.287 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 1 oktober 2021 10:35
    Veel plezier met je nieuwe auto.

    Heb 4 aandelen, wil er 3 bijkopen, maar kan ook 4 worden bij een dalende koers :-)

    Heb er dan 8 :-)

    Na mijn gedegen onderzoek, ben ik tot de conclusie gekomen, uitstel wordt geen afstel en een inhaalslag gaat komen.

    Jouw posten laten zien, dat ik mijn positie en visie niet ga en hoef te veranderen.

    Ik vind alles vanaf 2010 2011 logisch.

    Sports
    2016 106 miljoen omzet 50% meer dan 2015.
    Dan zeg je begin 2017 toch, sports gaat goed.
    Dat 2017 de groei stagneert, ondanks een grote marketingcampagne, is all in the game.
    De stekker er al halverwege 2017 uittrekken, getuigt van goed ondernemerschap.

    Iemand schreef !

    NXP in Nederland aan de beurs, zou een veel lagere koers geven, als nu aan de nasdaq.
    TT zou aan de Nasdaq een veel hogere koers geven, dan nu aan de euronext.

    Goed nadenken, waarom Harold momenteel een lage koers wil.
    - meest gehoorde op dit forum is jatten
    - Ik ga voor, de voorwaarden bij het dichttimmeren, worden pas 1 a 2 jaar later bereikt.

    Als de oems hun doelstellingen tekens wijzingen, zal TT dat ook moeten doen.
    - zelfrijdende auto duurt veel langer.
    - omschakeling naar online duurde ook langer.
    - covid
    - chip tekort.

    Van wie is nu de worst :-)

    Prettige beursdag verder.
  2. [verwijderd] 1 oktober 2021 11:04
    Marc Prioleau - veteraan in kaarten land is nu hoofd mapping bij Facebook. Facebook gebruikte eerst HERE, toen Mapbox en gaat daar nu weg. Waar gaat Facebook nu heen?

    Marc komt van MapBox en heeft anderhalf jaar bij UBER leiding gegeven aan het maps team in de fase dat TomTom in UBER geïntegreerd moest worden.
  3. [verwijderd] 1 oktober 2021 11:14
    Thanx Tatje. Het gaat niet per se om mijn auto maar ik had bericht gekregen van Skoda dat er 100.000 auto’s gemaakt waren en geparkeerd stonden, te wachten op de laatste chips. Ze wisten niet hoe lang het zou duren en nu ineens zijn in elk geval voor mijn auto die chips er en krijg ik geleverd. In die auto zit tomtom traffic. Alleen al voor skoda heb je dus 100.000 x traffic abonnement van X euro dat nog niet de omzet in gelopen is. Voor de Volkswagen ID3 en ID4 gaat het om nog grotere getallen. De vraag is of ik een eenling ben met mazzel en dat er nog 99.999 op de parkeerplaats staan of dat er meerdere leveringen zijn. In elk geval is het zo dat zodra er chips zijn dat de auto’s in een kwestie van dagen opgeleverd kunnen worden want verder zijn ze klaar. Wat Porsche doet en waarschijnlijk dus heel het Volkswagen concern is het inbouwen van nep-chips zodat ze heel eenvoudig te vervangen zijn door echte zodra ze geleverd zijn. Misschien kan de dealer het zelfs zelf. Of die 99.999 van Skoda plus wat er nog geparkeerd staat bij VW, Seat, Audi nog in de omzet van Q4 2021 gaan vallen of dat die omzet schuift naar Q1 2022 is de vraag maar het is een voorbeeld van “uitgestelde vraag”. Van uitstel komt in dit voorbeeld geen afstel. Dit gaat om miljoenen euros.
  4. forum rang 6 boem! 1 oktober 2021 13:34
    Om enigszins in de buurt te blijven van het vergezicht is het van groot belang dat er een inhaalslag wordt gepleegd.

    Voor mijzelf houdt dat in, dat ik een vertraging van 3 jaar heb aanvaard.
    DAT houdt in dat de prodomzet in 2021 rond de 318 mio moet komen te liggen en die in 2022 op 381 mio waarna de prodomzet weer toeneemt met 15%.

    INdien deze inhaalslagen worden gerealiseerd staat het vergezicht nog als een huis.

    NB PROD omzet is vele malen belanrijker dan de iFRS omzet.

    De IRRS omzet kan je in slaap wiegen doordat deferred een steeds groter deel uitmaakt van de iFRS omzet.

    NB @tatje schat de IFRS omzet over 2021 in op 240 mio terwijl die omzet minimaal 20 mio hoger komt te liggen enkel doordat uitstel geen afstel is bij toepassing van deferred.
  5. SimonCA 1 oktober 2021 13:56
    quote:

    *JustMe* schreef op 1 oktober 2021 11:14:

    Thanx Tatje. Het gaat niet per se om mijn auto maar ik had bericht gekregen van Skoda dat er 100.000 auto’s gemaakt waren en geparkeerd stonden, te wachten op de laatste chips. Ze wisten niet hoe lang het zou duren en nu ineens zijn in elk geval voor mijn auto die chips er en krijg ik geleverd. In die auto zit tomtom traffic. Alleen al voor skoda heb je dus 100.000 x traffic abonnement van X euro dat nog niet de omzet in gelopen is. Voor de Volkswagen ID3 en ID4 gaat het om nog grotere getallen. De vraag is of ik een eenling ben met mazzel en dat er nog 99.999 op de parkeerplaats staan of dat er meerdere leveringen zijn. In elk geval is het zo dat zodra er chips zijn dat de auto’s in een kwestie van dagen opgeleverd kunnen worden want verder zijn ze klaar. Wat Porsche doet en waarschijnlijk dus heel het Volkswagen concern is het inbouwen van nep-chips zodat ze heel eenvoudig te vervangen zijn door echte zodra ze geleverd zijn. Misschien kan de dealer het zelfs zelf. Of die 99.999 van Skoda plus wat er nog geparkeerd staat bij VW, Seat, Audi nog in de omzet van Q4 2021 gaan vallen of dat die omzet schuift naar Q1 2022 is de vraag maar het is een voorbeeld van “uitgestelde vraag”. Van uitstel komt in dit voorbeeld geen afstel. Dit gaat om miljoenen euros.
    Op een ander forum had ik het al over VW ID4 en Tom2 binnen.
    Ik geloof nog steeds dat VW de Tom2-software gebruikt in het nieuwste model. De VW is relatief klein in aantal in de Verenigde Staten.
    De meest verkochte auto 780k jaarlijkse Ford 150 heeft Sync 4 infotainmentsysteem (Tom2)
  6. [verwijderd] 1 oktober 2021 14:21
    quote:

    SimonCA schreef op 1 oktober 2021 13:56:

    [...]

    Op een ander forum had ik het al over VW ID4 en Tom2 binnen.
    Ik geloof nog steeds dat VW de Tom2-software gebruikt in het nieuwste model. De VW is relatief klein in aantal in de Verenigde Staten.
    De meest verkochte auto 780k jaarlijkse Ford 150 heeft Sync 4 infotainmentsysteem (Tom2)
    Ik sla aan op het woord software. VW kan, om HERE te sparen waar ze nog 15% aandeelhouder in is, kiezen voor TT software en dan zonder maps. Goddijn had het over "with or without content".

    Dit is het nieuwe Navkit 2 download.tomtom.com/open/banners/NavK...

    Francois-Xavier Bouvignies - UBS Investment Bank, Research Division - Technology Analyst
    You have been investing in application layer for a bit more. And especially, like you said, like the OpEx is up 7%. I mean, year-over-year, mainly driven by the application layer. Can you explain a bit more what the fruit of this work -- I mean, what's the results? And ll mean, do you see any impact on your deal activity or interest from the customers? Anything you can give around the return on your investment on the application layer, basically.

    Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
    We have been investing in that technology, and we see that carmakers are buying that from us. You don't see it in the figures now, but we will start shipping, we have won contracts for that new application layer. We call it internally NavKit2. It's gone down well with the carmakers. And especially in the second half, I expect to be able to sign more customers for that application layer with or without content, but at least in any case, the application layer is doing really well. And it translates in a better user experience over the air updates, up-to-date maps. Our traffic is really good. Our instant data is leading in the industry. At an end user level, those are the things that really matter. And we are increasingly capable of meeting those end user requirements and I say the carmakers recognize that.

    corporate.tomtom.com/static-files/b37...

  7. forum rang 8 Wereldbelegger 1 oktober 2021 18:07
    Met 25 cent boven de slotkoers op 1 oktober 2020
    en volgens zeggen alle ellende allang(!?) is ingeprijsd moet het toch goed komen met de koers op 14 oktober en daarna.
    Mooi uitgangspunt om de week af te sluiten.

    Date Price Open High Low Vol.
    Oct 15, 2020 6.34 6.70 6.70 6.26 1.14M
    Oct 14, 2020 6.73 6.90 7.49 6.66 1.26M
    Oct 13, 2020 6.93 6.91 6.93 6.70 490.40K
    Oct 12, 2020 6.90 6.91 7.07 6.89 390.53K
    Oct 09, 2020 6.85 6.90 6.95 6.83 205.29K
    Oct 08, 2020 6.84 6.81 6.96 6.81 286.06K
    Oct 07, 2020 6.75 6.66 6.75 6.64 297.14K
    Oct 06, 2020 6.68 6.60 6.72 6.55 250.54K
    Oct 05, 2020 6.57 6.59 6.69 6.53 274.20K
    Oct 02, 2020 6.58 6.55 6.73 6.48 379.55K
    Oct 01, 2020 6.59 6.36 6.63 6.36 270.89K
    Highest: 7.49 Lowest: 6.26 Difference: 1.23 Average: 6.71
  8. [verwijderd] 1 oktober 2021 23:04
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 1 oktober 2021 18:07:

    Met 25 cent boven de slotkoers op 1 oktober 2020
    en volgens zeggen alle ellende allang(!?) is ingeprijsd moet het toch goed komen met de koers op 14 oktober en daarna.
    Mooi uitgangspunt om de week af te sluiten.

    Date Price Open High Low Vol.
    Oct 15, 2020 6.34 6.70 6.70 6.26 1.14M
    Oct 14, 2020 6.73 6.90 7.49 6.66 1.26M
    Oct 13, 2020 6.93 6.91 6.93 6.70 490.40K
    Oct 12, 2020 6.90 6.91 7.07 6.89 390.53K
    Oct 09, 2020 6.85 6.90 6.95 6.83 205.29K
    Oct 08, 2020 6.84 6.81 6.96 6.81 286.06K
    Oct 07, 2020 6.75 6.66 6.75 6.64 297.14K
    Oct 06, 2020 6.68 6.60 6.72 6.55 250.54K
    Oct 05, 2020 6.57 6.59 6.69 6.53 274.20K
    Oct 02, 2020 6.58 6.55 6.73 6.48 379.55K
    Oct 01, 2020 6.59 6.36 6.63 6.36 270.89K
    Highest: 7.49 Lowest: 6.26 Difference: 1.23 Average: 6.71
    Voor wie post je dit?
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 1 oktober 2021 23:07
    Stellantis sales drop in 3rd quarter: Which brands were hit hardest
    ERIC D. LAWRENCE | Detroit Free Press
    1 hour ago
    Stellantis saw its U.S. sales drop in the third quarter compared with the same period last year, but some new high-end Jeep offerings helped blunt the impact.
    The Grand Cherokee L and the Wagoneer/Grand Wagoneer, which are made in metro Detroit, began arriving in showrooms this summer, in time to help boost the third-quarter sales numbers. A new two-row Grand Cherokee is on the way later this year, followed by a plug-in electric hybrid in early 2022.
    But Stellantis, like the rest of the auto industry, has been on a wild ride, as the chip shortage has continued to tighten inventories and drive prices higher, meaning consumers aren't always able to get what they want when they want it. Vanessa Ton, senior industry intelligence manager for Kelley Blue Book, noted recently that many consumers, anticipating delays, inventory issues and extra costs, are "now saying they plan to delay their purchase given the current market conditions."
    Stellantis, which still lists its American operations as FCA US, reported U.S. sales of 410,917 vehicles for the quarter, representing a drop of 19% compared with the same three months in 2020. All brands saw their numbers fall, with Jeep down 11%; Ram, 17%; Chrysler, 51%; Dodge, 32%; Fiat, 64%, and Alfa Romeo, 10%. The company did not release numbers for Maserati.

    eu.freep.com/story/money/cars/chrysle...
  10. forum rang 7 Dutchy Ron 1 oktober 2021 23:08
    Kia gaat in september Volkswagen voorbij, met 2.464 registraties (+1.1%) tegenover 2.137 (-13,4%) voor het Duitse merk. Toyota staat op plek drie met 2.054 geregistreerde personenauto's (-10,2%).

    automotive-online.nl/management/laats...

    Kia Canada’s historic sales run continues with a record-breaking September and strong third quarter

    www.globenewswire.com/news-release/20...

    Kia America Sets Best-Ever Third Quarter Sales Performance In Company History

    www.prnewswire.com/news-releases/kia-...

  11. forum rang 7 Dutchy Ron 1 oktober 2021 23:08
    en.yna.co.kr/view/AEN20211001008800320

    Kia's Sept. sales dip 14 pct on chip shortage

    SEOUL, Oct. 1 (Yonhap) -- Kia Corp., South Korea's second-largest automaker, said Friday its sales fell 14.1 percent last month from a year earlier as an extended global chip shortage weighed on its production.
    Kia sold a total of 223,593 vehicles in September, compared with 260,194 vehicles from a year ago, the company said in a statement.
    Domestic sales sank 30.1 percent on-year to 35,801 units last month, while exports fell 10.1 percent to 187,792 units during the cited period, it said.
  12. forum rang 7 Dutchy Ron 1 oktober 2021 23:08
    www.prnewswire.com/news-releases/hyun...

    FOUNTAIN VALLEY, Calif., Oct. 1, 2021 /PRNewswire/ -- Hyundai Motor America reported total September sales of 53,800 units, a 2% decrease compared with September 2020. Hyundai's monthly sales results were significantly better than industry predictions that forecasted a 25% decline in September. Hyundai also set new September total sales records for Palisade, Ioniq HEV, Kona EV and Nexo.

    "Hyundai dealerships continue to do an outstanding job of working with customers during this challenging inventory environment, resulting in market share gains for the brand," said Randy Parker, senior vice president, National Sales, Hyundai Motor America. "On the year, we've gained the second most market share in the industry and we expect that trend to continue for September and Q3."
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 1 oktober 2021 23:08
    Werkt rond jaarwisseling 10,000 man bij Cariad, nu nog maar 5.000

    Bei Cariad sollen bis zur Mitte des Jahrzehnts um die 10.000 Beschäftigten arbeiten, bislang sind es weniger als die Hälfte. Sie entwickeln eine einheitliche Software-Plattform für alle VW-Marken – der Wolfsburger Autokonzern hat den großen Vorteil, die hohen Entwicklungskosten über die großen Stückzahlen umlegen zu können.

    Uit dit soort berichten blijkt dat rommelt tussen VW en BMW….. voorteken dat ze eigen koers gaan varen (zonder HESrE?)

    www.automobil-industrie.vogel.de/beri...
  14. [verwijderd] 1 oktober 2021 23:59
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 1 oktober 2021 23:08:

    Uit dit soort berichten blijkt dat rommelt tussen VW en BMW….. voorteken dat ze eigen koers gaan varen (zonder HESrE?)

    www.automobil-industrie.vogel.de/beri...
    Deze link werkt niet :)

    Maar in vorige draadje had je ook een post dat BMW, Daimler en Volkswagen uit elkaar zijn bij het ontwikkelen van software platform en dat ze geen goed track record hebben qua samenwerking.

    Außerdem haben wir nicht den allerbesten Track-Record was Kooperationen zwischen den drei Häusern BMW, Daimler und Volkswagen betrifft.“

    amp2.wiwo.de/unternehmen/auto/gemeins...

    En vorig jaar ging de samenwerking met Mobileye is uit elkaar, Daimler is naar NVIDIA overgestapt omdat Daimler meer focus wil hebben op ADAS en minder op robotaxi.

    BMW-Mercedes Break up is bad news for Intel/Mobileye techtime.news/2020/06/26/mobileye-10/

    En ja, rond HERE gaat het ook niet goed
  15. [verwijderd] 2 oktober 2021 00:04
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 1 oktober 2021 23:08:

    Werkt rond jaarwisseling 10,000 man bij Cariad, nu nog maar 5.000

    Waar halen ze die 5.000 man vandaan? Software engineers enzo groeien niet aan bomen. Of hebben ze die bijna 5.000 van TomTom er al bij opgeteld? ;-) CARIAD zou vooral groeien door acquisities zeiden ze.
  16. [verwijderd] 2 oktober 2021 01:13
    quote:

    *JustMe* schreef op 2 oktober 2021 00:04:

    [...]

    Waar halen ze die 5.000 man vandaan? Software engineers enzo groeien niet aan bomen. Of hebben ze die bijna 5.000 van TomTom er al bij opgeteld? ;-) CARIAD zou vooral groeien door acquisities zeiden ze.
    Was bedoeld als grap maar makes perfect sense met reeds door VW/CARIAD overgenomen HELLA Agliaia. www.tomtom.com/blog/automated-driving...
2.287 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links