Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,234 25 apr 2024 09:13
  • +0,001 (+0,08%) Dagrange 1,232 - 1,239
  • 31.102 Gem. (3M) 2,2M

Augus 2021: De maand van een 5 voor de komma

2.968 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 149 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Erieperie 4 augustus 2021 19:38
    quote:

    prinszicht schreef op 4 augustus 2021 18:49:

    [...]

    Ik ben bang dat je het niet ziet. Maar iemand moet de kar trekken in aanloop cijfers. Dat gebeurt elk kwartaal. Je voorgangers zijn er even niet maar zullen ongetwijfeld na maandag zich weer melden.
    Prinszicht,
    Je praat behoorlijk abstract terwijl we (of ik) geinteresseerd zijn in je mening.
    Kun je in simpel Nederlands nu zeggen wat je denkt dat er maandag gebeurt?
  2. forum rang 4 Cedar 4 augustus 2021 21:25
    quote:

    Svenjaf schreef op 4 augustus 2021 21:10:

    Zouden we morgen een voorproefje krijgen met cijfers Deutsche Post? Zou PostNL in verhouding niet met eenzelfde soort cijfers komen zodat we morgen misschien een beetje een richting krijgen wat ons maandag te wachten staat?
    Vergelijkbare cijfers maar verschillend gebracht,
    DP met een duidelijk verhaal en daarop volgend een navenante reactie,
    Postnl met een warrig onsamenhangend verhaaltje waar de markt weer op inkakt,
    dat is het verschil.
  3. forum rang 4 Boir 4 augustus 2021 21:35
    Deutsche komt iedere paar weken met een update, het kleine gedeelte dat direct vergelijkbaar is met PostNL kun je wellicht net iets beter bekijken morgen, maar totaal zijn ze meer vergelijkbaar met Fedex en UPS denk ik. Oorspronkelijk verwachtte zij een terugloop van het segment pakjes waarin PostNL actief is, maar een enorme groei vanwege minder beperkingen in een gedeelte waar PostNL nauwelijks actief is. Die oorspronkelijke visie hebben ze al meerdere keren geupdate, aangepast.
  4. forum rang 6 prinszicht 4 augustus 2021 22:41
    quote:

    B7euro schreef op 4 augustus 2021 18:56:

    [...]
    Nee, sorry, zal wel met m'n IQ te maken hebben, dat ik het niet heb begrepen. Wat wil je nu zeggen? Dat Norges vanaf maandag haar positie gaat afbouwen of opbouwen? Wie bedoel je met 'je voorgangers"?
    Je IQ kan ik niet beoordelen. Die van mij weet ik ook niet.

    Maar het gaat om het proberen te begrijpen wat er gebeurt. Wat ik van jou begrijp, gaat het gebeuren! En dat al 3 maanden lang. Waarbij persoonlijk leed of onbegrip menigmaal ter sprake komt. Tav de ontwikkeling van de koers. Het is de s&p, de postbroeders en wat nog meer. Maar het blijft 4,57 en laag volume. En de afbouw van Norges. En EP.

    Ik heb al uitgelegd wat ik denk dat er gaat gebeuren. Waarom er geen update is. Al velen malen. En dat volume komt na de cijfers.

    Bv. van 4,5 naar 2,5 procent is 10 miljoen aandelen. Norges. Precies genoeg in de uitverkoop om er genoeg over te houden. Namelijk 12,5 miljoen. Dus bij openen kunnen ze de koers maken. En dat doen ze ook. En heb jij een andere verklaring voor verkoop Norges voor de verwachtte top cijfers. Ze gaan namelijk net zo lang mee in dit aandeel als ik. Of langer. Jij niet. Das geen kwalificatie maar een constatering.

  5. Svenjaf 5 augustus 2021 06:14
    quote:

    prinszicht schreef op 4 augustus 2021 22:41:

    [...]

    Je IQ kan ik niet beoordelen. Die van mij weet ik ook niet.

    Maar het gaat om het proberen te begrijpen wat er gebeurt. Wat ik van jou begrijp, gaat het gebeuren! En dat al 3 maanden lang. Waarbij persoonlijk leed of onbegrip menigmaal ter sprake komt. Tav de ontwikkeling van de koers. Het is de s&p, de postbroeders en wat nog meer. Maar het blijft 4,57 en laag volume. En de afbouw van Norges. En EP.

    Ik heb al uitgelegd wat ik denk dat er gaat gebeuren. Waarom er geen update is. Al velen malen. En dat volume komt na de cijfers.

    Bv. van 4,5 naar 2,5 procent is 10 miljoen aandelen. Norges. Precies genoeg in de uitverkoop om er genoeg over te houden. Namelijk 12,5 miljoen. Dus bij openen kunnen ze de koers maken. En dat doen ze ook. En heb jij een andere verklaring voor verkoop Norges voor de verwachtte top cijfers. Ze gaan namelijk net zo lang mee in dit aandeel als ik. Of langer. Jij niet. Das geen kwalificatie maar een constatering.

    Kom eens met een concrete prognose van de koers maandag?
    Openen en verwachtte eindstand.. en de weken daarna?
  6. forum rang 6 Krentenmenten 5 augustus 2021 06:50
    quote:

    prinszicht schreef op 4 augustus 2021 22:41:

    [...]

    Je IQ kan ik niet beoordelen. Die van mij weet ik ook niet.

    Maar het gaat om het proberen te begrijpen wat er gebeurt. Wat ik van jou begrijp, gaat het gebeuren! En dat al 3 maanden lang. Waarbij persoonlijk leed of onbegrip menigmaal ter sprake komt. Tav de ontwikkeling van de koers. Het is de s&p, de postbroeders en wat nog meer. Maar het blijft 4,57 en laag volume. En de afbouw van Norges. En EP.

    Ik heb al uitgelegd wat ik denk dat er gaat gebeuren. Waarom er geen update is. Al velen malen. En dat volume komt na de cijfers.

    Bv. van 4,5 naar 2,5 procent is 10 miljoen aandelen. Norges. Precies genoeg in de uitverkoop om er genoeg over te houden. Namelijk 12,5 miljoen. Dus bij openen kunnen ze de koers maken. En dat doen ze ook. En heb jij een andere verklaring voor verkoop Norges voor de verwachtte top cijfers. Ze gaan namelijk net zo lang mee in dit aandeel als ik. Of langer. Jij niet. Das geen kwalificatie maar een constatering.



    Puike cijfers bij het eerste kw 2021, koers ging richting vijf, daarna een afbouw door een grote partij, waarna nu al twee maanden de koers van de aandelen op €4,57 en daar omheen wordt gepint. Da’s best knap met andere professionals als tegenstander …..of er zijn teveel particuliere bezitters die niet meer op hun handen kunnen zitten……of gewoon een keer geld nodig hebben……

  7. forum rang 4 No-nonsense 5 augustus 2021 07:26
    quote:

    Brievenbus schreef op 4 augustus 2021 18:30:

    [...]

    Bij deze omzet? :-)
    Juist bij deze omzet. Bij zulke aantallen kun je het lang volhouden. Met 9 + 29 = 38 mcent dividend in het vooruitzicht ligt er natuurlijk een stevige bodem. Er zijn er altijd die met dit vooruitzicht aandeeltjes oppakken. Nu hoef je er alleen maar voor te zorgen dat je aantallen aandelen in de laat hierop afgestemd zijn. Even geen aanbod en de koers loopt op naar 4,60 - 4,65. Kun je er weer een aantal aanbieden tot 4,55 -4,57. Dan weer even inhouden enz. enz. Dat is het koerspatroon wat ik zie. Al maanden lang.
  8. Stephanovic. 5 augustus 2021 07:30
    08/05/2021, 07:00 AM CEST
    Deutsche Post DHL Group builds on strong opening quarter: Second quarter delivers new all-time highs for revenue and earnings

    Thanks to rising global business activities and steadily growing e-commerce, all five divisions benefited from a very strong demand for logistics services.

    Group revenue up 22.2 percent to EUR 19.5 billion; organic growth of 24.6 percent achieved
    Operating profit increased to EUR 2.1 billion due to optimal network utilization in the second quarter 2021, EBIT margin reaches to 10.7 percent
    Net profit more than doubled to EUR 1.3 billion, free cash flow grows to EUR 919 million; preliminary quarterly figures exceeded
    Approx. 550,000 employees will receive a Covid bonus in the fourth quarter
    CEO Frank Appel: "With our extensive portfolio of logistics solutions, we were able to foster the accelerated recovery of global trade as well as e-commerce growth while successfully participating from both."
    Bonn - Following a good start into the year, Deutsche Post DHL Group, the world's leading logistics company stayed on track for growth in the second quarter 2021. Revenue increased significantly by 22.2 percent to EUR 19.5 billion (Q2 2020: EUR 15.9 billion). Thanks to rising global business activities and steadily growing e-commerce, all five divisions benefited from a very strong demand for logistics services. Shipment volumes reached a new record level and were transported more efficiently than ever before by Deutsche Post DHL Group. Operating profit (EBIT) increased to EUR 2.1 billion (Q2 2020: EUR 912 million). The EBIT margin almost doubled to 10.7 percent (Q2 2020: 5.7 percent). Free cash flow was EUR 919 million in the second quarter of 2021. With these results, the Group exceeded the preliminary quarterly figures published in July and confirmed its increased guidance. The renewed one-time Covid bonus for approx. 550,000 employees worldwide, also announced in July, is to be paid in the fourth quarter 2021.

  9. forum rang 5 Beertje 5 augustus 2021 07:38
    vertaling DP Q2 resultaat 2021
    Dankzij de toenemende wereldwijde bedrijfsactiviteiten en de gestaag groeiende e-commerce profiteerden alle vijf divisies van een zeer sterke vraag naar logistieke diensten.

    Groepsomzet stijgt met 22,2 procent tot EUR 19,5 miljard; autonome groei van 24,6 procent gerealiseerd
    Bedrijfsresultaat steeg naar EUR 2,1 miljard door optimaal netwerkgebruik in tweede kwartaal 2021, EBIT-marge bereikt 10,7 procent
    Nettowinst meer dan verdubbeld tot EUR 1,3 miljard, vrije kasstroom groeit tot EUR 919 miljoen; voorlopige kwartaalcijfers overschreden
    Ca. 550.000 medewerkers ontvangen in het vierde kwartaal een Covid-bonus
    CEO Frank Appel: "Met ons uitgebreide portfolio van logistieke oplossingen waren we in staat om het versnelde herstel van zowel de wereldhandel als de groei van e-commerce te bevorderen en tegelijkertijd met succes deel te nemen aan beide."
    Bonn - Na een goede start van het jaar bleef Deutsche Post DHL Group, 's werelds grootste logistieke onderneming, op schema voor groei in het tweede kwartaal van 2021. De omzet steeg aanzienlijk met 22,2 procent tot EUR 19,5 miljard (Q2 2020: EUR 15,9 miljard). Dankzij de toenemende wereldwijde bedrijfsactiviteiten en de gestaag groeiende e-commerce profiteerden alle vijf divisies van een zeer sterke vraag naar logistieke diensten. De verzendvolumes bereikten een nieuw recordniveau en werden efficiënter dan ooit tevoren vervoerd door Deutsche Post DHL Group. Het bedrijfsresultaat (EBIT) steeg naar EUR 2,1 miljard (Q2 2020: EUR 912 miljoen). De EBIT-marge verdubbelde bijna tot 10,7 procent (2e kwartaal 2020: 5,7 procent). De vrije kasstroom bedroeg 919 miljoen EUR in het tweede kwartaal van 2021. Met deze resultaten overtrof de Groep de voorlopige kwartaalcijfers die in juli werden gepubliceerd en bevestigde zij haar verhoogde verwachtingen. De vernieuwde eenmalige Covid-bonus voor ca. 550.000 werknemers wereldwijd, ook aangekondigd in juli, worden betaald in het vierde kwartaal van 2021.
  10. forum rang 5 Beertje 5 augustus 2021 07:48
    Norges substantieel belang in PNL in % aandelen PNL: laatste mutaties
    dd. 24-3 5.45%
    dd. 25-3 4.96%
    dd. 26-3 5.57%
    dd. 7-4 4.89%
    dd. 19-4 3.15%
    dd. 20-4 4.13%
    dd. 21-4 3.15%
    dd. 26-4 4.70%
    dd.13-5 5.00%
    dd. 14-5 4.51%
    dd. 23-7 2.64%
    anders gezegd, Norges speelt gewoon met groot geld op de koersschommelingen op de beurs; koopt op lage koersen en verkoopt op hogere koersen: gewoon om geld te verdienen.

2.968 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 149 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links