Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Pharming Group AEX:PHARM.NL, NL0010391025

  • 0,906 24 apr 2024 12:49
  • -0,003 (-0,28%) Dagrange 0,905 - 0,917
  • 2.018.409 Gem. (3M) 6,9M

Pharming augustus

6.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 313 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Theo3 5 augustus 2021 07:30
    quote:

    Janssen&Janssen schreef op 5 augustus 2021 07:21:

    [...]

    Heb je zeker een punt, de kop van Reuters weet je al alleen al vanwege het woordje Dicreases.

    Je kunt er ook van maken: Pharming komt zeer sterk terug na mindere Q1 cijfers.

    Als dit maar niet de kop wordt

    KORT - Pharming H1 bedrijfswinst omlaag naar $ 17,2 miljoen
  2. forum rang 8 Janssen&Janssen 5 augustus 2021 07:30
    quote:

    Regeis schreef op 5 augustus 2021 07:21:

    [...]Ik ben het helemaal met je eens! Eerst heb ik alles twee keer moeten doornemen en met name als je "daling" leest dan doet dit even schrikken. Meer winst, een sterkere balans en alles loopt verder door! Er wordt een aanhoudende stijging verkocht uit de verkoop Ruconest en handhaving van een positief nettoresultaat.
    Alleen wat me een beetje tegenviel was de verkopen uit de EU, maar dit kan ook nog liggen aan sommige strengere lockdowns in de verschillende landen. Wat me wel opviel is dat vanuit andere opbrengsten gestegen was tot 1,3 miljoen is dit vanuit bioconnection? zo ja dan heb je inleg van 4,1 miljoen al bijna terug na nog zn half jaar cijfers. dan wordt alles in 2023 bijna alleen maar pure winst.
  3. forum rang 5 Regeis 5 augustus 2021 07:32
    quote:

    bikes schreef op 5 augustus 2021 07:21:

    Braniek heeft gewonnen met juiste voorspelling van 49,7 Gefeliciteerd met goede resultaat.
    Als ik het zo bekijk dan zit het ongeveer precies in het midden van alle voorspellingen! Mijn conclusie daaruit is dat de leden van dit forum zowel naar boven toe (positief), als naar beneden toe (negatief) aardig in evenwicht zijn. Dat zie je ook aan alle reacties nu, voor de een (wat) teleurstelling en bij de ander een zekere opluchting en alweer vooruitkijkend!
  4. [verwijderd] 5 augustus 2021 07:33
    quote:

    Theo3 schreef op 5 augustus 2021 07:14:

    dit zijn slechte cijfers kan er niet meer van maken dit wordt billen knijpen

    Ik denk ook dat het negatief ontvangen gaat worden door analisten en door de markt. Er is niets maar ook werkelijk niets (!) die naar voren komt om de koers van het aandeel een boost te geven.

  5. Rodestier 5 augustus 2021 07:34
    Ja niets aan de hand hoor Pharming heeft zich mooi herpakt het 2e kwartaal en heeft een mooie Outlook voor wat betreft groei .COVID is een tijdelijk probleem geweest en de kas positie is zeer riant te noemen.Gewoon 1 van de weinig biotech bedrijven die winst maken en er solide
    voorstaan vasthouden deze overname kandidaat !
  6. rende-ment 5 augustus 2021 07:35
    quote:

    Ritageld schreef op 5 augustus 2021 07:09:

    Bij Pharming zijn ze al vergeten wat Covid-19 is.
    We ontwikkelen ook rhC1INH voor nieuwe indicaties, waaronder pre-eclampsie, acuut nierfalen en we
    onderzoeken ook de klinische werkzaamheid van rhC1INH in COVID-19. Daarnaast onderzoeken we ons
    orale precisiegeneesmiddel, leniolisib (een fosfoïnositide 3-kinase-delta of PI3K-delta-remmer), voor
    de behandeling van geactiveerd PI3K-deltasyndroom, of APDS, in een fase 2/3 registratiestudie in de
    VS en Europa.
  7. forum rang 7 LL 5 augustus 2021 07:35
    quote:

    Janssen&Janssen schreef op 5 augustus 2021 07:21:

    [...]

    Heb je zeker een punt, de kop van Reuters weet je al alleen al vanwege het woordje Dicreases.

    Je kunt er ook van maken: Pharming komt zeer sterk terug na mindere Q1 cijfers.

    Pharming speelt met de cijfertjes naar eigen gewin. In Q1 vergeleek men het op basis van YoY (omdat op kwartaalbasis het verval meer dan 30% was) nu vergelijken ze het weer op kwartaalbasis omdat dit weer beter uitkomt.

    Conclusie:
    De groei (Ruconest t.b.v. HAE) van Pharming stagneert. Omdat een plaatje meer dan 1000 woorden zegt heb ik een bijlage toegevoegd.
  8. [verwijderd] 5 augustus 2021 07:36
    quote:

    Theo3 schreef op 5 augustus 2021 07:30:

    [...]

    Als dit maar niet de kop wordt

    KORT - Pharming H1 bedrijfswinst omlaag naar $ 17,2 miljoen
    Dit is wat men onhoudt na het lezen van alle détails, voor de markt is dit zeer belangrijk.

    Jammmer dat ze dit niet compenseren met een news op medische vlak.
  9. forum rang 7 roon 5 augustus 2021 07:38
    quote:

    Regeis schreef op 5 augustus 2021 07:32:

    [...]Als ik het zo bekijk dan zit het ongeveer precies in het midden van alle voorspellingen! Mijn conclusie daaruit is dat de leden van dit forum zowel naar boven toe (positief), als naar beneden toe (negatief) aardig in evenwicht zijn. Dat zie je ook aan alle reacties nu, voor de een (wat) teleurstelling en bij de ander een zekere opluchting en alweer vooruitkijkend!
    Het is niet spectaculair maar wel goed.Duidelijk herstel en prima cijfers voor de langer termijn beleggers.Afwachten wat de koers doet maar voor bedrijf pharming ben ik tevreden over resultaten.We laten de slingers op de caravans even hangen want misschien zijn er meer aandeelhouders tevreden.
  10. [verwijderd] 5 augustus 2021 07:39
    quote:

    saffiertje schreef op 5 augustus 2021 07:30:

    Dit zijn over het eerste halfjaar gewoon robuuste cijfers, Pharming ligt mi gewoon weer on track met de forecast.
    Maar hoe beleggers daar op reageren kan ik niet in te schatten, want sommigen gaan uit van irreële verwachtingen.
    Precies, denk dat de omzetstijging met 15 procent gewoon prima is.
  11. forum rang 10 voda 5 augustus 2021 07:43
    Omzet Pharming herstelt in tweede kwartaal
    Halfjaarwinst lager door hogere kosten.

    (ABM FN-Dow Jones Pharming heeft de omzet in het tweede kwartaal zien aantrekken, na een zwakker eerste kwartaal, terwijl de halfjaarwinst daalde als gevolg van hogere kosten. Dat maakte het biotechbedrijf donderdag voorbeurs bekend.

    De omzet steeg met 15 procent tot 50 miljoen dollar in het tweede kwartaal en was 14 procent hoger dan in het eerste kwartaal.

    "We hebben vertrouwen dat deze positieve trend de rest van het jaar zal aanhouden en dat, geholpen door onze sterke kaspositie, dit ons in staat zal stellen om onze geplande investeringen in R&D, maar ook in de reeds gestarte voorbereidingen voor de lancering van leniolisib, voort te zetten", stelde CEO Sijmen de Vries donderdag.

    Over de twee kwartalen samen daalde de omzet met 5 procent tot 93 miljoen dollar.

    Ook daalde de nettowinst over de eerste helft van 2021 met 29 procent, van 20,3 miljoen tot 14,4 miljoen dollar, door fors hogere bedrijfskosten.

    De omzetdaling in het eerste kwartaal had te maken met de sluiting van veel artsenpraktijken in de Verenigde Staten door de tweede golf van het coronavirus. In het tweede kwartaal kwamen er weer nieuwe patiënten bij voor Pharmings geneesmiddel Ruconest in de Verenigde Staten.

    Buiten de Verenigde Staten bleef de halfjaaromzet beperkt tot 3,2 miljoen dollar, tegen 4,0 miljoen een jaar eerder. Hier was de omzet in het tweede kwartaal lager dan in het eerste, door fasering in de bestellingen, meldde Pharming.

    De kosten stegen van 51,8 miljoen naar 68 miljoen dollar over de twee kwartalen, door hogere uitgaven aan onderzoek en ontwikkeling en investeringen in leniolisib, een medicijn tegen de zeldzame immuunziekte APDS.

    De kaspositie daalde van 207 miljoen tot 190 miljoen dollar.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  12. Mevr. V 5 augustus 2021 07:43
    Omzet Pharming herstelt in tweede kwartaal

    (ABM FN-Dow Jones Pharming heeft de omzet in het tweede kwartaal zien aantrekken, na een zwakker eerste kwartaal, terwijl de halfjaarwinst daalde als gevolg van hogere kosten. Dat maakte het biotechbedrijf donderdag voorbeurs bekend.

    www.iex.nl/Nieuws/725985/Omzet-Pharmi...
  13. forum rang 8 Janssen&Janssen 5 augustus 2021 07:44
    quote:

    G. Hendriks schreef op 5 augustus 2021 07:30:

    [...]

    Om op de omzet van 2020 uit te komen, moet H2 dus bijna 120 miljoen opbrengen. Dat is dus twee keer de recordomzet van Q4 2020. Dat lijkt mij een flinke uitdaging. Ik zie eerder een afvlakkende en mogelijk afnemende omzet voor me. Een trend die al even gaande is. Zoals al vaker gezegd, zal Pharming op de niet al te lange termijn moeten verbreden. De HAE-markt is langzamerhand uitgemolken.
    Maar je ligt maar 4,6 miljoen dollar achter ten opzicht van H1 vorig jaar. Als er aanhoudende groei voorzien wordt zoals ze aangeven dan moet dit zeker haalbaar zijn.
6.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 313 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Logische herfinanciering Pharming

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links