Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD PSE:URW.FR, FR0013326246

  • 76,920 24 apr 2024 14:26
  • +0,120 (+0,16%) Dagrange 76,340 - 77,100
  • 71.865 Gem. (3M) 378K

Mijn FIRE-beleggingen (waaronder en n.a.v. URW ;-))

6.324 Posts
Pagina: «« 1 ... 242 243 244 245 246 ... 317 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 'belegger'' 19 maart 2023 12:45
    Die $87 miljard belegt Aegon wel voor eigen risico, maar vrijwel niet in aandelen. Dat zal in leningen en vastgoed zitten.

    Naast die €87 miljard zie ik ook nog een post van $11 miljard. Dat was eind 2021 $22 miljard. Het verschil zit in spaargelden die ze met de verkoop van ASR Nederland anders verantwoorden.
  2. forum rang 6 'belegger'' 19 maart 2023 14:16
    In hun maandbericht van februari behandelt het Add Value Fund uitgebreid TKH. Zelf heb ik overigens aandelen Aalberts. TKH gebruikt de cameratechniek uit hun bandenbouwmachines ook voor andere toepassingen. Het onderdeel Smart Vision laat nu binnen het bedrijf de beste resultaten zien en groeit het hardst. Dat vind ik mooi om te zien, hoe een bedrijf vanuit hun bestaande kracht zichzelf blijft doorontwikkelen en dat combineert met handig ondernemerschap. Verder hebben ze een deel van de productie verplaatst van China naar Polen, waarmee ze importheffingen ontlopen.
  3. forum rang 5 AVM (Altijd Verkeerde Moment) 19 maart 2023 16:32
    quote:

    'belegger'' schreef op 19 maart 2023 12:45:

    Die $87 miljard belegt Aegon wel voor eigen risico, maar vrijwel niet in aandelen. Dat zal in leningen en vastgoed zitten.
    [...]
    Dat zal voornamelijk in (langlopende) vastrentende waarden zijn belegd (moet ook van toezichthouders en nodig voor het proberen te matchen van de lange duraties van de verplichtingen).

    Wat ik meer bedoelde is dat SVB niet zozeer in de problemen is gekomen door slechte aandelenbeleggingen, maar:
    1) Door slecht risk management: ze hadden redelijk wat lange (en qua krediet risico) veilige staatsleningen op hun balans. Waar ze blijkbaar echter onvoldoende rekening mee hielden (en ook hun commissarissen niet, die vrijwel allemaal geen verstand van bankieren hadden, maar voornamelijk gekozen zijn op basis van "diversity- and representation" criteria), is dat er naast kredietrisico ook een renterisico bestaat. Dus de kans op wanbetaling bij staatsleningen is weliswaar erg klein, maar het risico op waardedalingen door rentestijgingen, wordt daar niet door voorkomen. Als je hier niets mee doet (bijvoorbeeld door een renteswap met een verzekeraar), dan kan je eigen vermogen dus snel dalen, omdat de deposities (kort geld) niet in waarde dalen. Assets dalen + liabilities dalen onvoldoende mee = probleem met solvabiliteit.
    Op zich is hier nog niet zo veel aan de hand, want solvabiliteitsproblemen vallen op te lossen, bijvoorbeeld door een aandelenemissie. Echter...
    2) Doordat Peter Thiel "plots" via zijn bedrijf Founders Funds geld begon op te nemen en andere beleggers opriep hetzelfde te doen, ontstond er een gevreesde bankrun, welke geen enkele bank kan overleven zonder ingrijpen door de staat. Ook een sterke geleide bank met veel cash is op een gegeven moment door de cash heen. En zodra je door je liquiditeiten heen bent, dan zal zelfs een solvabele bank omvallen. Diezelfde Thiel is daar nu een beetje van geschrokken en trekt zijn keutel nu overal voor wie het maar wil horen zijn keutel in: www.quotenet.nl/zakelijk/a43349245/mi...

    Maar daar waar het mgt van SVB verantwoordelijk was voor slecht risicomanagement, en de commissarissen voor slecht toezicht (politici en activisten weer verantwoordelijk voor het pushen van diversiteit en representatie boven kennis en kunde), daar is Thiel hoogstpersoonlijk verantwoordelijk geweest voor het starten van een bankrun. Ik kan geen bankrun veroorzaken als ik ga roepen om al het geld op te nemen bij bank X, maar iemand Thiel kan dat wél... Dus, op zich is dit wel een interessant verhaal, over:
    a) Veilige staatsobligaties
    b) Slecht risico management
    c) Slecht toezicht
    d) Een miljardair die een bankrun veroorzaakt
    e) Komt hier uiteindelijk ook naar voren dat sommige partijen flink hebben verdiend aan het short gaan op SVB aandelen? Misschien partijen die gelieerd zijn aan degenen die het hardst "brand!" hebben geroepen?

    Edit: ik zie "de media" nogal worstelen met de vraag wat hier nu precies is misgegaan, omdat ze graag een simpel verhaal willen ophangen als "slechte beleggingen" (nee, staats is erg veilig), of "ESG beleggen" wat ik eerst dacht te lezen (maar het ESG gevaar zat niet zozeer in de beleggingen, maar in de toezichthouders), onvoldoende buffers (nee, geen enkele bank kan voldoende buffers aanhouden om een bankrun te overleven). Het slechte risicomanagement was weliswaar een eerste stap, maar de combinatie met een miljardair die oproept tot een bankrun was de genadeklap.
  4. forum rang 5 QueSera 19 maart 2023 17:15
    Ik overweeg serieus om nog wat Aegon bij te kopen. En ook een klein beetje Ebusco. Nu minder dan 10 euro. Ik heb weer een opdracht af en krijg weer geld binnen.

    Ik laat dit eerst uitrazen en kijk waar het nog heen wil.

    Zoals het er nu uitziet krijg ik in april wat opties geleverd. Signify wacht ik op het dividend en dan maar weer calls schrijven. AMG wellicht ook, maar da ga ik gelijk calls schrijven. Het is cash covered, dus geen probleem. Wereldhave krijg ik misschien ook vlak voor het dividend geleverd. Maar die was ik van plan om te houden want die wilde ik nog uitbreiden.
  5. forum rang 6 'belegger'' 19 maart 2023 17:18
    Het onderwerp aandelen kwam van het Aegon draadje waar de vraag werd gesteld of zij beleggen in SVB o.i.d.

    Dat verzekeraars worden verplicht om veel in obligaties te beleggen hoor ik vaker, maar ik weet niet hoe of dat een harde eis is en van welke toezichthouder. Berkshire is een verhaal apart, maar ik vraag mij mii af hoe zij dat regelen met hun toezichthouder.

    Het renteverhaal bij SVB lijkt mij wel duidelijk evenals het verschil met verzekeraars.
  6. forum rang 5 QueSera 19 maart 2023 17:19
    quote:

    'belegger'' schreef op 19 maart 2023 14:16:

    In hun maandbericht van februari behandelt het Add Value Fund uitgebreid TKH. Zelf heb ik overigens aandelen Aalberts. TKH gebruikt de cameratechniek uit hun bandenbouwmachines ook voor andere toepassingen. Het onderdeel Smart Vision laat nu binnen het bedrijf de beste resultaten zien en groeit het hardst. Dat vind ik mooi om te zien, hoe een bedrijf vanuit hun bestaande kracht zichzelf blijft doorontwikkelen en dat combineert met handig ondernemerschap. Verder hebben ze een deel van de productie verplaatst van China naar Polen, waarmee ze importheffingen ontlopen.
    TKH had ik in mijn vorige porto. Opgeveegd in de coronadip voor 25 euro en toen ik de hele porto liquideerde stonden ze op 60. Ze staan op mijn watchlist, het is een goed bedrijf. De offer you cannot refuse heeft zich nog niet voorgedaan.
  7. forum rang 5 QueSera 19 maart 2023 17:24
    quote:

    AVM (Altijd Verkeerde Moment) schreef op 19 maart 2023 16:32:

    [...]

    Dat zal voornamelijk in (langlopende) vastrentende waarden zijn belegd (moet ook van toezichthouders en nodig voor het proberen te matchen van de lange duraties van de verplichtingen).

    Wat ik meer bedoelde is dat SVB niet zozeer in de problemen is gekomen door slechte aandelenbeleggingen, maar:
    1) Door slecht risk management: ze hadden redelijk wat lange (en qua krediet risico) veilige staatsleningen op hun balans. Waar ze blijkbaar echter onvoldoende rekening mee hielden (en ook hun commissarissen niet, die vrijwel allemaal geen verstand van bankieren hadden, maar voornamelijk gekozen zijn op basis van "diversity- and representation" criteria), is dat er naast kredietrisico ook een renterisico bestaat. Dus de kans op wanbetaling bij staatsleningen is weliswaar erg klein, maar het risico op waardedalingen door rentestijgingen, wordt daar niet door voorkomen. Als je hier niets mee doet (bijvoorbeeld door een renteswap met een verzekeraar), dan kan je eigen vermogen dus snel dalen, omdat de deposities (kort geld) niet in waarde dalen. Assets dalen + liabilities dalen onvoldoende mee = probleem met solvabiliteit.
    Op zich is hier nog niet zo veel aan de hand, want solvabiliteitsproblemen vallen op te lossen, bijvoorbeeld door een aandelenemissie. Echter...
    2) Doordat Peter Thiel "plots" via zijn bedrijf Founders Funds geld begon op te nemen en andere beleggers opriep hetzelfde te doen, ontstond er een gevreesde bankrun, welke geen enkele bank kan overleven zonder ingrijpen door de staat. Ook een sterke geleide bank met veel cash is op een gegeven moment door de cash heen. En zodra je door je liquiditeiten heen bent, dan zal zelfs een solvabele bank omvallen. Diezelfde Thiel is daar nu een beetje van geschrokken en trekt zijn keutel nu overal voor wie het maar wil horen zijn keutel in: www.quotenet.nl/zakelijk/a43349245/mi...

    Maar daar waar het mgt van SVB verantwoordelijk was voor slecht risicomanagement, en de commissarissen voor slecht toezicht (politici en activisten weer verantwoordelijk voor het pushen van diversiteit en representatie boven kennis en kunde), daar is Thiel hoogstpersoonlijk verantwoordelijk geweest voor het starten van een bankrun. Ik kan geen bankrun veroorzaken als ik ga roepen om al het geld op te nemen bij bank X, maar iemand Thiel kan dat wél... Dus, op zich is dit wel een interessant verhaal, over:
    a) Veilige staatsobligaties
    b) Slecht risico management
    c) Slecht toezicht
    d) Een miljardair die een bankrun veroorzaakt
    e) Komt hier uiteindelijk ook naar voren dat sommige partijen flink hebben verdiend aan het short gaan op SVB aandelen? Misschien partijen die gelieerd zijn aan degenen die het hardst "brand!" hebben geroepen?

    Edit: ik zie "de media" nogal worstelen met de vraag wat hier nu precies is misgegaan, omdat ze graag een simpel verhaal willen ophangen als "slechte beleggingen" (nee, staats is erg veilig), of "ESG beleggen" wat ik eerst dacht te lezen (maar het ESG gevaar zat niet zozeer in de beleggingen, maar in de toezichthouders), onvoldoende buffers (nee, geen enkele bank kan voldoende buffers aanhouden om een bankrun te overleven). Het slechte risicomanagement was weliswaar een eerste stap, maar de combinatie met een miljardair die oproept tot een bankrun was de genadeklap.
    Ik wil aan dit rijtje toevoegen
    f) een uiterst eenzijdige en ondiepe funding structuur. Allemaal tech, allemaal grote bedragen, allemaal binnen een klein cirkeltje van mensen die elkaar heel goed kennen, dus ook in elkaars app-groepen zitten. Dus niet te vergelijken met een gewone bank die miljoenen spaarrekeningen hebben van mensen met kleine bedragen die elkaar ook niet kennen.
  8. forum rang 6 'belegger'' 19 maart 2023 22:47
    "The Bank of Canada, the Bank of England, the Bank of Japan, the European Central Bank, the Federal Reserve and the Swiss National Bank are today announcing a coordinated action to enhance the provision of liquidity via the standing US dollar liquidity swap line arrangements."

    www.ecb.europa.eu/press/pr/date/2023/...
  9. Joost_K 20 maart 2023 11:02
    Mijn les deze periode : Wacht rustig af, er komen genoeg kansen. Ik had wat extra ASR bijgekocht omdat ik de "kans niet wilde missen".

    Nu is mijn positie (naar mijn smaak) te groot geworden om uit te breiden en komen er nu nog meer mooie koopkansen voorbij. In ieder geval heb ik wel de rust dat ik (een in mijn ogen) solide en betrouwbaar bedrijf heb gekocht op een faire prijs.

    Ik snap nog steeds niet goed dat verzekeraars zo een smak maken. Ik snap wel dat NEWT zo laag gewaardeerd wordt, gezien het nu een bank is en het als dividendpositie nu zichzelf nog moet bewijzen. Prima, gewoon lekker laten liggen en laten renderen. Dat zal denk ik een van de banken zijn die (tenzij we een echte crisis zoals in 2008 krijgen) prima gefinancierd is en (nog) een relatief lage leverage zal hebben. Heeft iemand de conference call nog gevolgd?
  10. forum rang 5 QueSera 20 maart 2023 16:51
    quote:

    Joost_K schreef op 20 maart 2023 11:02:

    Mijn les deze periode : Wacht rustig af, er komen genoeg kansen. Ik had wat extra ASR bijgekocht omdat ik de "kans niet wilde missen".

    Nu is mijn positie (naar mijn smaak) te groot geworden om uit te breiden en komen er nu nog meer mooie koopkansen voorbij. In ieder geval heb ik wel de rust dat ik (een in mijn ogen) solide en betrouwbaar bedrijf heb gekocht op een faire prijs.

    Ik snap nog steeds niet goed dat verzekeraars zo een smak maken. Ik snap wel dat NEWT zo laag gewaardeerd wordt, gezien het nu een bank is en het als dividendpositie nu zichzelf nog moet bewijzen. Prima, gewoon lekker laten liggen en laten renderen. Dat zal denk ik een van de banken zijn die (tenzij we een echte crisis zoals in 2008 krijgen) prima gefinancierd is en (nog) een relatief lage leverage zal hebben. Heeft iemand de conference call nog gevolgd?
    Ja, ik heb die aparte conference call gevolgd. Barry Sloan was inderdaad wederom aan het uitleggen dat ze dit niet kan overkomen. Tot voor kort hadden ze geen spaargeld/deposito’s. Als BDC moesten ze wel veel aandacht besteden aan hun liquiditeit en fundingprofiel. Met de spaargelden erbij hebben ze nu een extra diversificatie in de funding. Bovendien is hun policy dat ze behoorlijk rente vergoeden op hun spaartegoeden. Inderdaad, om ervoor te zorgen dat het niet zo maar wordt opgenomen en ergens anders wordt geparkeerd. Daar hebben ze bewust voor gekozen.

    Hij bleef benadrukken dat ze een totaal ander verdienmodel hebben dan de gewone banken. Dat is een lage marge business gebaseerd op volume tussen goedkope funding met spaargeld en laag risicobusiness zoals hypotheken. Newtek heeft hogere fundingkosten, heeft risicovollere activa (bedrijfskredieten) maar de marge tussen beide is wel 4-5 procent. Zijn stelling was dat ze als BDC wel heel gedisciplineerd de risico’s moet managen omdat je niemand uit de brand helpt. Hier hebben ze 20 jaar ervaring mee en een goede track-record. Bovendien komt ondertussen 40% van de inkomsten uit andere activiteiten dan kredietverlening.

    Hij blijft het herhalen, het is momenteel een beetje aan dovemansoren gericht heb ik zo het gevoel. Ik heb er vertrouwen in, because he always puts his money where his mouth is.
  11. Kaar$ 21 maart 2023 08:57
    quote:

    QueSera schreef op 20 maart 2023 16:51:

    [...].

    Hij blijft het herhalen, het is momenteel een beetje aan dovemansoren gericht heb ik zo het gevoel. Ik heb er vertrouwen in, because he always puts his money where his mouth is.
    Ik vind net op Finviz dat Barry er op 20 Maart 10k aandelen heeft bijgekocht a 11.74 en een andere Director van NEWT Zink Gregory er 1200 a 12.02.

    finviz.com/insidertrading.ashx?tc=1
  12. investor129 21 maart 2023 19:54
    quote:

    AVM (Altijd Verkeerde Moment) schreef op 16 maart 2023 19:21:

    .

    Andere prefjes die ik heb (dividend ook rond de 10%):
    Acres Commercial Realty Corp Pref Series C (NYSE:ACR-C)
    Tsakos Energy Navigation Ltd Pref-E (NYSE:TNP-E)
    Tsakos Energy Navigation Ltd Pref-F (NYSE:TNP-F)

    Van de hoog dividendaandelen zijn de twee mREITs die ik heb (NLY en AGNC) de meest risky, gevolgd door de BDC's (waar ik wel gek op ben) en vind ik de CEF's (daar hebben de meesten op dit moment helaas even niets aan vanwege dat documentatie gedoe) en Prefjes het meest stabiel.

    Mochten jullie nog andere interessante prefjes weten, dan houd ik me aanbevolen!
    Two harbors investment 8,125pref shares
    New york Mortage trust inc 7,875% pref-E
  13. Kaar$ 22 maart 2023 10:23
    quote:

    Kaar$ schreef op 21 maart 2023 08:57:

    [...]

    Ik vind net op Finviz dat Barry er op 20 Maart 10k aandelen heeft bijgekocht a 11.74 en een andere Director van NEWT Zink Gregory er 1200 a 12.02.

    finviz.com/insidertrading.ashx?tc=1
    Gister weer 3 nieuwe Insider Transactions
    - Mulia Salvatoire Francis - Director 2K
    - Razon-Feingold Halli - CHief Administrative Officer - 500
    - Young Nicolas, President Newtek Bank - 3K

    Niet echt grote bedragen maar wel een breed gedragen interesse om te kopen.
  14. forum rang 5 QueSera 23 maart 2023 15:01
    Ik heb zonet mijn positie Aegon uitgebreid met 1000 stuks. Ik zou eigenlijk geen extra geld meer stoppen in mijn porto, maar heb het toch maar gedaan. Net onder de 4 euro, dividend 0,25 cent geeft ruim 6%. Dividendgroei naar 0,30 cent is reeds beloofd, dat is dan 7,5%.

    Ebusco laat ik maar even zitten. In het FD stond een verhaal dat ze wellicht nog een keer kapitaal moeten ophalen voor de nieuwe productielocatie. Ik houd mijn kruit dus nog even droog….
  15. Joost_K 24 maart 2023 11:15
    quote:

    QueSera schreef op 24 maart 2023 10:58:

    Ik was weer eens te snel. Het is weer lekker bal op de beurs.
    Hier hetzelfde probleem. Rustig afwachten is soms beter. Aan de andere kant. Mooie yield en over de komende jaren trekt het denk ik wel weer bij.

    Ik probeer mezelf terug te houden met de gedachte dat "de markt langer irrationeel kan blijven dan dat ik solvabel kan blijven."
6.324 Posts
Pagina: «« 1 ... 242 243 244 245 246 ... 317 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Unibail-Rodamco-Westfield keert weer dividend uit

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links