Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Flow Traders AEX:FLOW.NL, BMG3602E1084

  • 19,550 19 apr 2024 10:03
  • -0,040 (-0,20%) Dagrange 19,510 - 19,710
  • 51.049 Gem. (3M) 203K

Flow Traders - 2021: growing and flowing

5.689 Posts
Pagina: «« 1 ... 223 224 225 226 227 ... 285 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 beleggertje2020 19 oktober 2021 19:18
    quote:

    Dividend Collector schreef op 19 oktober 2021 08:41:

    Hoe lang roep je dat nu al handelsboer en hoeveel rendement ben je al misgelopen daardoor?
    Tja is dat nou zo erg om wat rendement mis te lopen op korte termijn of middenlange termijn . Als je daar zelf al wel een heel groot probleem mee zou hebben op die betrekkelijk korte termijnen, dan kun je beter wegblijven bij aandelen en gewoon netjes negatieve rentes betalen over je vermogen plus de inkomsten-belastingen box 3 uit vermogen . Als het rendement positief is ieder jaar dan ben je al heel goed bezig hoor ! Bedenk wel dat fictieve rendementen ( bijv ASML gekocht op 600 en nu richting 700 of zo ) mogelijk wel es heel erg de verkeerde richting op kan gaan de komende tijd , simpelweg door hun nu al veels te hoge KW-verhouding die onderhand speculeert over hoe het na 2040 misschien wel es zou kunnen zijn , hi hi !
  2. forum rang 6 am1993 19 oktober 2021 20:03
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 19 oktober 2021 19:18:

    [...]
    Tja is dat nou zo erg om wat rendement mis te lopen op korte termijn of middenlange termijn .
    Nou ik vind van wel. Zeker als het om > 100 K per jaar gaat en dat al 2 jaar achter elkaar zoals bij jou. Om 2 jaar achter elkaar > 20% van je porto te verspelen .................
  3. Eric519 19 oktober 2021 22:45
    quote:

    am1993 schreef op 19 oktober 2021 20:03:

    [...]
    Nou ik vind van wel. Zeker als het om > 100 K per jaar gaat en dat al 2 jaar achter elkaar zoals bij jou. Om 2 jaar achter elkaar > 20% van je porto te verspelen .................
    Dat kan maar ik heb ieder jaar dat ik meedeed met beleggen positief afgesloten . Vorig jaar (mijn allerzwakste jaar dat ik meedeed met beleggen ) zat ik inderdaad wel effe op maar liefst ca 100K euro winst tussentijds. Uiteindelijk had ik toen het jaar afgesloten met 20K euro winst . Geen vetpot op een inleg van ca 450K euro , Maar eh als ik het op de bank had laten staan had niks gehad, eerder zelfs nog negatieve rentes. 20K euro winst op 450K euro is toch altijd nog dik 4% rendement . Was wel te wijten aan mijn uitstapjes buiten FLOW maar ook t.g.v het terugzakken in de koers van FLOW . Heb me toen gewoon tevreden gesteld , nl : Winst = Winst ! Momenteel staat mijn porto op 18,2% winst sinds 1 Jan 2021 , dat is 79K Euro winst in mijn geval. Tuurlijk vooral met dank aan de laatste stijgingen van FLOW . Tja als FLOW bijv plotseling weer terugzakt naar Euro 30,10 en Fagron bijft staan op pakweg 15,60 , dan sta ik zo weer terug op slechts 20K euro winst i.p.v. nu 79K euro winst. Maar eh met een beetje Mazzel op FLOW en FAGRON sta ik zo op 150K euro winst einde jaar . Tja that's life . Maar goed op bijv slechts 20K euro winst kan ik daar wel weer gemakkelijk de inkomsten-belasting van betalen en ook nog es het hele jaar de boodschapjes en uit-etentjes plus horeca van betalen. Kan altijd beter tuurlijk . Ik gok met FLOW op ca 70% kans op verdere stijgingen en 30% kans op toch weer dalingen , maar dan nog wel nog boven de 34 ! Bij Fagron denk ik op ca 30% kans dat ie terugzakt naar 14,80 en 70% kans dat ie minstens 20 euro waard wordt. Dat is wat ik denk waar het einde dit jaar wel es op uit zou kunnen komen. Je kunt nog zo goed je huiswerk doen met beleggen , er zit altijd ook een gok-element in. Ik weet wel dat ik niet durf te beleggen in waar Piet Particulier nu massaal nog z'n centjes op durft te zetten
  4. Wijze belegger 19 oktober 2021 23:09
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 19 oktober 2021 18:49:

    Dus al met al een klein beetje meer maandelijkse rentestijginkjes t.g.v van toenemende inflatie kan de boel al heel erg gruwelijk laten klappen op de beurzen . Buiten dat komen er ook weer meer corona-ZH-Opnames en IC-opnames t.g.v vnl ongevaccineerden . Dat laatste kan een klein nadeel zijn voor mijn Fagronnekes , maar goed : daar zitten ze ook niet stil !
    Wijze belegger denkt dat u een carrière bent misgelopen als schrijver van horror scenario’s en vindt het altijd vermakelijke verhalen.
  5. forum rang 8 beleggertje2020 19 oktober 2021 23:29
    quote:

    Wijze belegger schreef op 19 oktober 2021 23:13:

    [...]
    Wijze belegger dicht ING nul wijsheid toe. Dezelfde vaagpraat en bladvulling als menig ander. Helaas krijgen ze ook nog betaald voor dit geleuter.
    Tja toch past dit schrijven van ING wel in mijn straatje ! Ik trek altijd zelf mijn conclusies en laat me niet leiden door "'adviseurs" . Deze ING-adviseur zit heel toevallig wel aardig in mijn gedachten-richting aangaande de beurzen voor de komende tijd.
  6. forum rang 4 Putschrijvert 19 oktober 2021 23:40
    quote:

    Eric519 schreef op 19 oktober 2021 22:45:

    [...]
    Dat kan maar ik heb ieder jaar dat ik meedeed met beleggen positief afgesloten . Vorig jaar (mijn allerzwakste jaar dat ik meedeed met beleggen ) zat ik inderdaad wel effe op maar liefst ca 100K euro winst tussentijds. Uiteindelijk had ik toen het jaar afgesloten met 20K euro winst . Geen vetpot op een inleg van ca 450K euro , Maar eh als ik het op de bank had laten staan had niks gehad, eerder zelfs nog negatieve rentes. 20K euro winst op 450K euro is toch altijd nog dik 4% rendement . Was wel te wijten aan mijn uitstapjes buiten FLOW maar ook t.g.v het terugzakken in de koers van FLOW . Heb me toen gewoon tevreden gesteld , nl : Winst = Winst ! Momenteel staat mijn porto op 18,2% winst sinds 1 Jan 2021 , dat is 79K Euro winst in mijn geval. Tuurlijk vooral met dank aan de laatste stijgingen van FLOW . Tja als FLOW bijv plotseling weer terugzakt naar Euro 30,10 en Fagron bijft staan op pakweg 15,60 , dan sta ik zo weer terug op slechts 20K euro winst i.p.v. nu 79K euro winst. Maar eh met een beetje Mazzel op FLOW en FAGRON sta ik zo op 150K euro winst einde jaar . Tja that's life . Maar goed op bijv slechts 20K euro winst kan ik daar wel weer gemakkelijk de inkomsten-belasting van betalen en ook nog es het hele jaar de boodschapjes en uit-etentjes plus horeca van betalen. Kan altijd beter tuurlijk . Ik gok met FLOW op ca 70% kans op verdere stijgingen en 30% kans op toch weer dalingen , maar dan nog wel nog boven de 34 ! Bij Fagron denk ik op ca 30% kans dat ie terugzakt naar 14,80 en 70% kans dat ie minstens 20 euro waard wordt. Dat is wat ik denk waar het einde dit jaar wel es op uit zou kunnen komen. Je kunt nog zo goed je huiswerk doen met beleggen , er zit altijd ook een gok-element in. Ik weet wel dat ik niet durf te beleggen in waar Piet Particulier nu massaal nog z'n centjes op durft te zetten
    Het is echt verschrikkelijk dit. Pietje2020.
  7. forum rang 4 Cato de jongere 20 oktober 2021 09:22
    Wat een prachtige koersrally maakt dit aandeel door de laatste tijd. Ik zit toch wel sterk te denken of ik van een deel van mijn porto van de hand ga doen, ik heb in principe alles nog wat ik ooit heb aangekocht. Ik betwijfel namelijk sterk of deze koers houdbaar is voor de resultaten van Q3. We lopen wel erg op de muziek vooruit.
  8. G 60. 20 oktober 2021 09:41
    quote:

    Cato de jongere schreef op 20 oktober 2021 09:22:

    Wat een prachtige koersrally maakt dit aandeel door de laatste tijd. Ik zit toch wel sterk te denken of ik van een deel van mijn porto van de hand ga doen, ik heb in principe alles nog wat ik ooit heb aangekocht. Ik betwijfel namelijk sterk of deze koers houdbaar is voor de resultaten van Q3. We lopen wel erg op de muziek vooruit.
    Er komt steeds meer twijfel en onzekerheid in de markt , ik houd ze lekker vast .
  9. forum rang 4 GBV-95 20 oktober 2021 09:43
    quote:

    Cato de jongere schreef op 20 oktober 2021 09:22:

    Wat een prachtige koersrally maakt dit aandeel door de laatste tijd. Ik zit toch wel sterk te denken of ik van een deel van mijn porto van de hand ga doen, ik heb in principe alles nog wat ik ooit heb aangekocht. Ik betwijfel namelijk sterk of deze koers houdbaar is voor de resultaten van Q3. We lopen wel erg op de muziek vooruit.
    Op basis van een eerdere kwam de intrinsieke waarde uit rond de €35,5 per aandeel. Op dat niveau zou je jaarlijks 15% rendement kunnen realiseren voor de komende 7 jaar. Deels koerswinst, deels dividend in dit geval. Ik houd ze in ieder geval lekker aan
  10. forum rang 4 Cato de jongere 20 oktober 2021 10:37
    quote:

    GBV-95 schreef op 20 oktober 2021 09:43:

    [...]

    Op basis van een eerdere kwam de intrinsieke waarde uit rond de €35,5 per aandeel. Op dat niveau zou je jaarlijks 15% rendement kunnen realiseren voor de komende 7 jaar. Deels koerswinst, deels dividend in dit geval. Ik houd ze in ieder geval lekker aan
    Ik ook hoor. Echter zijn mijn aandelenratio's flink uitgelopen waarbij ik gewoon te overwogen in Flow Traders zit. Dat is dan een reden om in ieder geval van een deel afscheid te nemen.
  11. forum rang 4 Daann 20 oktober 2021 11:13
    quote:

    Eric519 schreef op 19 oktober 2021 22:45:

    [...]
    Dat kan maar ik heb ieder jaar dat ik meedeed met beleggen positief afgesloten . Vorig jaar (mijn allerzwakste jaar dat ik meedeed met beleggen ) zat ik inderdaad wel effe op maar liefst ca 100K euro winst tussentijds. Uiteindelijk had ik toen het jaar afgesloten met 20K euro winst . Geen vetpot op een inleg van ca 450K euro , Maar eh als ik het op de bank had laten staan had niks gehad, eerder zelfs nog negatieve rentes. 20K euro winst op 450K euro is toch altijd nog dik 4% rendement . Was wel te wijten aan mijn uitstapjes buiten FLOW maar ook t.g.v het terugzakken in de koers van FLOW . Heb me toen gewoon tevreden gesteld , nl : Winst = Winst ! Momenteel staat mijn porto op 18,2% winst sinds 1 Jan 2021 , dat is 79K Euro winst in mijn geval. Tuurlijk vooral met dank aan de laatste stijgingen van FLOW . Tja als FLOW bijv plotseling weer terugzakt naar Euro 30,10 en Fagron bijft staan op pakweg 15,60 , dan sta ik zo weer terug op slechts 20K euro winst i.p.v. nu 79K euro winst. Maar eh met een beetje Mazzel op FLOW en FAGRON sta ik zo op 150K euro winst einde jaar . Tja that's life . Maar goed op bijv slechts 20K euro winst kan ik daar wel weer gemakkelijk de inkomsten-belasting van betalen en ook nog es het hele jaar de boodschapjes en uit-etentjes plus horeca van betalen. Kan altijd beter tuurlijk . Ik gok met FLOW op ca 70% kans op verdere stijgingen en 30% kans op toch weer dalingen , maar dan nog wel nog boven de 34 ! Bij Fagron denk ik op ca 30% kans dat ie terugzakt naar 14,80 en 70% kans dat ie minstens 20 euro waard wordt. Dat is wat ik denk waar het einde dit jaar wel es op uit zou kunnen komen. Je kunt nog zo goed je huiswerk doen met beleggen , er zit altijd ook een gok-element in. Ik weet wel dat ik niet durf te beleggen in waar Piet Particulier nu massaal nog z'n centjes op durft te zetten
    20k winst op 450k is 4% rendement. Dat is heel erg mager in de grootste bull markt van de afgelopen 20 jaar. Als je niet op past wordt je ingehaald door de tijd. Ik begon in januari 2020 met nog geen 30k en zit nu bijna op 200k. Maar ik heb niet het gevoel dat ik ook 7x rijker ben geworden omdat alles om mij heen ook veel meer is gaan kosten.
  12. forum rang 6 am1993 20 oktober 2021 12:29
    quote:

    Beleggertje2021 schreef op 19 oktober 2021 21:28:

    [...]

    Denk jezelf dan dat je niets bent misgelopen?
    Dit jaar niet, want ik zat dit jaar lang vast in mijn geschreven puts FT. Nu helemaal cash met mijn aandelenporto en een jaarrendement van 25,5%, zoals gemeld. Ben in mijn "beleggingsleven" van ruim 40 jaar heel veel misgelopen door stomme beslissingen mede a.g.v. zijstapjes. Toevallig vandaag is het 34 jaar geleden, dat ik mijn eerste beurscrash meemaakte. Handelde toen al jaren veel in opties en maakte enorme rendementen. Toen had je geen internet en alles ging telefonisch via de bank met enorme kosten. Betaalde toen per jaar zowat 80K aan provisie. De Amro-bank was heel blij met mij:).
    Op die dag, 34 jaar geleden, draaide mijn geluk (de beurs verloor in één dag 12% en ik verloor > 300 K die dag. Had dat niet in de gaten want was aan het werk en zag het die avond op Teletekst. Naast het blad Beleggersbelangen had je toe verder helemaal niets aan info. Aan het einde van die week was ik meer dan 1M "armer"". Kon ik toen wel hebben, maar het niveau van vóór die crash heb ik nooit meer gehaald. Wel veel geleerd over zelfbeheersing wat beleggen betreft sinds die tijd:).
5.689 Posts
Pagina: «« 1 ... 223 224 225 226 227 ... 285 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Oplopende VIX uitstekend nieuws voor Flow Traders

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links