Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel OCI AEX:OCI.NL, NL0010558797

  • 24,780 19 apr 2024 17:35
  • -0,140 (-0,56%) Dagrange 24,570 - 25,140
  • 316.096 Gem. (3M) 404,2K

OCI - 2021

7.828 Posts
Pagina: «« 1 ... 167 168 169 170 171 ... 392 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 BultiesBrothers 5 augustus 2021 00:37
    quote:

    Kruimeldief schreef op 5 augustus 2021 00:18:

    [...]

    Thanks Bultie voor je overzicht en artikel!

    Die dalingen komen er hoogstwaarschijnlijk dit jaar en tot ergens in 2022 niet. Mosaic heeft naar verluidt al 90% van de Q3-verkopen vastgelegd en geprijsd; dus: kassa. Die weten nu dus al dat Q3 goed zit. Als OCI zegt: ‘a healthy orderbook’ en dat Q3 wéér beter wordt dan Q2, moet het voor de analisten toch eindelijk duidelijk zijn dat we dit jaar gaan knallen?
    Volgens mij gaan de volumes in q3 wel iets naar beneden vanwege onderhoud.
    En ja "beter". Is dat betere ebitda? Winst? Omzet?
  2. [verwijderd] 5 augustus 2021 05:10
    quote:

    Just lucky schreef op 4 augustus 2021 22:13:

    [...]Dat wordt al jaren niet meer geüpdatet, is van 2018.
    Fertiglobe zeker ook onzin van die verborgen parel volgens IEX ?
    Het is toch meer maar net waar het balletje heen wil rollen.
    Jij zit hier toch ook niet alleen voor tijdverdrijf in OCI?
  3. forum rang 7 Just lucky 5 augustus 2021 05:32
    quote:

    Kruimeldief schreef op 5 augustus 2021 00:18:

    [...]

    Thanks Bultie voor je overzicht en artikel!

    Die dalingen komen er hoogstwaarschijnlijk dit jaar en tot ergens in 2022 niet. Mosaic heeft naar verluidt al 90% van de Q3-verkopen vastgelegd en geprijsd; dus: kassa. Die weten nu dus al dat Q3 goed zit. Als OCI zegt: ‘a healthy orderbook’ en dat Q3 wéér beter wordt dan Q2, moet het voor de analisten toch eindelijk duidelijk zijn dat we dit jaar gaan knallen?
    Inderdaad, ben nu ook overtuigd dat Q3 ook beter wordt dan Q2 vanwege al geplaatste orders. Dat betekent dat we 2 mld ebitda waarschijnlijk wel gaan halen. Alle analisten zitten daarmee te laag voor 2021.
  4. forum rang 7 Just lucky 5 augustus 2021 05:35
    quote:

    helmonderke schreef op 5 augustus 2021 05:10:

    [...]

    Fertiglobe zeker ook onzin van die verborgen parel volgens IEX ?
    Het is toch meer maar net waar het balletje heen wil rollen.
    Jij zit hier toch ook niet alleen voor tijdverdrijf in OCI?

    Voor verwachtingen analisten kijk ik op marketscreener. Gem. koersdoel ligt daar op ca. 28 euro. Ik ben zeker positief voor Oci, maar dan moeten ook de beurzen straks nog meezitten.
  5. Schuinsmarcheerder 5 augustus 2021 12:15
    quote:

    Just lucky schreef op 5 augustus 2021 05:35:

    [...]Voor verwachtingen analisten kijk ik op marketscreener. Gem. koersdoel ligt daar op ca. 28 euro. Ik ben zeker positief voor Oci, maar dan moeten ook de beurzen straks nog meezitten.
    Ik heb 30-4-2021 mijn OCI'tjes verkocht op het huidige niveau (€19.37), in de hoop ze wat goedkoper terug te kunnen kopen (17.00 - 17.50). Eerlijk is eerlijk, ik heb er langer op moeten wachten dan dat ik verwacht had. Als de 'euforie' rond de kwartaalcijfers weer wat is bedaard, ga ik nog wel kans krijgen op die €17,50. De laatste vier jaar heeft OCI alleen maar netto verliezen geleden en geen cent dividend uitgekeerd, terwijl de koers als een dolle is opgelopen. Ach ja, ik zal wel zien .................
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 5 augustus 2021 12:17
    quote:

    Schuinsmarcheerder schreef op 5 augustus 2021 12:15:

    [...]

    Ik heb 30-4-2021 mijn OCI'tjes verkocht op het huidige niveau (€19.37), in de hoop ze wat goedkoper terug te kunnen kopen (17.00 - 17.50). Eerlijk is eerlijk, ik heb er langer op moeten wachten dan dat ik verwacht had. Als de 'euforie' rond de kwartaalcijfers weer wat is bedaard, ga ik nog wel kans krijgen op die €17,50. De laatste vier jaar heeft OCI alleen maar netto verliezen geleden en geen cent dividend uitgekeerd, terwijl de koers als een dolle is opgelopen. Ach ja, ik zal wel zien .................
    Personen die het onderste uit de kan willen, krijgen het lid op de neus.
  7. forum rang 6 BultiesBrothers 5 augustus 2021 14:19
    On the IPO, as I mentioned earlier, we continue to work on preparations for this potential IPO. And we've always said that it's subject to market conditions, but we wanted to share with you, at least from where we stand today, the market backdrop for our products, specifically the nitrogen export market is extremely robust, and I'm sure Ahmed has covered some of the some of the commercial highlights of that specific market niche during his early speech on the call. I'm sure we can answer more questions on that. But that certainly bodes well for this project and we continue to work on this opportunity, which we believe is an attractive one for all shareholders.

    Wat mij dus zo stoort is dat er totaal geen tijdlijn gegeven wordt voor die potentiele IPO. Alle ingrediënten (lees: goede market conditions) zijn aanwezig om het door te zetten. Maar alsnog is er na 4 maanden nog geen enkel nieuws naar buiten gebracht. Zelfs geen voortgangsbericht oid.
  8. forum rang 4 ischav2 5 augustus 2021 14:52
    quote:

    BultiesBrothers schreef op 5 augustus 2021 14:19:

    On the IPO, as I mentioned earlier, we continue to work on preparations for this potential IPO. And we've always said that it's subject to market conditions, but we wanted to share with you, at least from where we stand today, the market backdrop for our products, specifically the nitrogen export market is extremely robust, and I'm sure Ahmed has covered some of the some of the commercial highlights of that specific market niche during his early speech on the call. I'm sure we can answer more questions on that. But that certainly bodes well for this project and we continue to work on this opportunity, which we believe is an attractive one for all shareholders.

    Wat mij dus zo stoort is dat er totaal geen tijdlijn gegeven wordt voor die potentiele IPO. Alle ingrediënten (lees: goede market conditions) zijn aanwezig om het door te zetten. Maar alsnog is er na 4 maanden nog geen enkel nieuws naar buiten gebracht. Zelfs geen voortgangsbericht oid.
    Wat in een goed vat zit.....
  9. forum rang 7 Just lucky 5 augustus 2021 16:13
    De omvang van het biedboek is 2x zo groot als het laatboek, en bij een relatief lege laat daalt de koers. Dat betekent dat iemand van buiten het orderboek direct aandelen op de markt gooit. Hij doet dat niet te hard, zodat de koers niet direct door zijn hoeven zakt. Kan nog dagen duren, ben benieuwd wat het minimum niveau is waartegen hij bereid is te verkopen......
  10. [verwijderd] 5 augustus 2021 17:00
    Als je terug kijkt ,dan is OCI en tevens de sector na de eerste kwartaal cijfers in een down-trend gekomen
    ondanks alle Hosana verhalen en super verwachtingen gaat het lager en lager en zijn beleggers niet meer bereid dat te betalen (2018 - 29 euro op de top met veel minder winst en veel meer schuld)2019 piekte op 26 euro op verwachtingen verkoop Methanol ,de winst zal dit jaar een rekord laten zien en ook de enorme schuld verlaging,en ook de IPO van Fertiglobe het heeft allemaal geen effect de markt pruimt het niet,de enige die de koers naar hogere niveaus kan brengen is de Fam.Sawiris dit is de enige partij die er wel in gelooft.
  11. forum rang 7 Just lucky 5 augustus 2021 17:14
    quote:

    jessebrown schreef op 5 augustus 2021 17:00:

    Als je terug kijkt ,dan is OCI en tevens de sector na de eerste kwartaal cijfers in een down-trend gekomen
    ondanks alle Hosana verhalen en super verwachtingen gaat het lager en lager en zijn beleggers niet meer bereid dat te betalen (2018 - 29 euro op de top met veel minder winst en veel meer schuld)2019 piekte op 26 euro op verwachtingen verkoop Methanol ,de winst zal dit jaar een rekord laten zien en ook de enorme schuld verlaging,en ook de IPO van Fertiglobe het heeft allemaal geen effect de markt pruimt het niet,de enige die de koers naar hogere niveaus kan brengen is de Fam.Sawiris dit is de enige partij die er wel in gelooft.
    De top voor een cyclisch aandeel, dat geldt voor veel aandelen op het damrak, hoe ver kijk je dan voor uit? Prijzen zijn nu goed, ook de rest van het jaar. De verwachting voor 2022 is ook redelijk, mogelijk dat in 2023 de prijzen een stuk lager staan, maar ga je dan nu al verkopen? Als dat zo is, dan kan je nu veel aandelen al gaan verkopen. Maar andere cyclische aandelen zie ik vrolijk doorstijgen. Mogelijk speelt er iets anders? CF staat trouwens momenteel wel mooi groen, bij een redelijke omzet.
  12. forum rang 7 Just lucky 5 augustus 2021 17:19
    quote:

    BultiesBrothers schreef op 5 augustus 2021 17:18:

    Soms denk ik wel eens dat die IPO op een zo laag mogelijk koers moet plaatsvinden voor bepaalde partijen. Hoe lager de koers van OCI, hoe lager de waarde van Fertiglobe in principe en hoe goedkoper ze het op kunnen pikken.
    Dat denk ik niet, bij de IPO kijk je alleen naar de cijfers van dat afzonderlijke onderdeel en de ebitda, CF, etc zijn uitstekend.
7.828 Posts
Pagina: «« 1 ... 167 168 169 170 171 ... 392 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

OCI sluist minstens €3 miljard richting aandeelhouder

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links