Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BE Semiconductor Industries AEX:BESI.NL, NL0012866412

  • 135,350 19 apr 2024 15:09
  • -3,200 (-2,31%) Dagrange 134,750 - 137,150
  • 187.226 Gem. (3M) 479,8K

BE Semiconductor - jaardraadje 2021

5.236 Posts
Pagina: «« 1 ... 217 218 219 220 221 ... 262 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mjmj 20 oktober 2021 10:48
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 20 oktober 2021 10:31:

    Ter info. Van onze Corné. Zie bijlage.

    Beleggers vinden banken en energie goedkoper geworden ondanks de stijgende koersen. De winsten stijgen harder dan de koersen.
    Tech is en bijft duur.


    Is dat niet al heel lang, meerdere decennia, het geval? Handel jij op dit soort informatie door bv tech te verkopen? Zo nee wat is dan de waarde van dit overzichtjes voor jou?
  2. forum rang 9 nine_inch_nerd 20 oktober 2021 11:02
    quote:

    mjmj schreef op 20 oktober 2021 10:48:

    [...]

    Is dat niet al heel lang, meerdere decennia, het geval? Handel jij op dit soort informatie door bv tech te verkopen? Zo nee wat is dan de waarde van dit overzichtjes voor jou?
    Alle info is fijn, zou ik zeggen. En ik wil dat graag delen. Breed een beeld krijgen is het motto, zeg ik altijd.
    Er zijn vaak indirecte gerelateerde factoren die de koers van een aandeel bepalen.

    Hopelijk geeft dat duidelijkheid, waarom ik zoiets plaats.

    Ik kan ook wel iedere dag verkondigen "het aandeel stijgt, het aandeel daalt", als je dat prettiger vindt. Doe ik niet, want dat doen anderen al. :)

    NB: ik zit long in ASMi en Besi.
  3. forum rang 7 ff_relativeren 20 oktober 2021 15:01

    Dames en Heren, er zijn 2 Long meldingen voor BE Semiconductor :

    Sylebra Capital Limited stapt voor het eerst in, en meldt een Long positie van 3,04% Stemrecht en Kapitaalbelang.

    Capital Research and Management Company meldt een hele kleine verschuiving in hun Long positie,
    en gaat van Stemrecht 2,98% en Kapitaalbelang 0,00% naar 3,06% Stemrecht en Kapitaalbelang 0,00%.
  4. forum rang 10 voda 20 oktober 2021 17:00
    'Oerdegelijke cijfers ASML'
    Door Belegger.nl op 20 oktober 2021 11:00 | Views: 1.794

    IEX-analist Paul Weeteling noemt de cijfers van ASML oerdegelijk, maar ook de chipmachinekoning ontspringt de dans van de problemen in de aanvoerketen niet. De orderintake blijft echter ijzersterk, dus dat stelt gerust.

    Zelfs ASML kampt nu met tekorten aan onderdelen, waardoor het uitleveren van orders vertraging oploopt. Maar van uitstel komt geen afstel, schrijft Weeteling in een reactie op de derdekwartaalcijfers.

    Lees ook: Waarom techreuzen hun eigen chips gaan ontwikkelen

    De vertraging is daarom niet desastreus, maar wel vervelend, stelt hij. "Vertraging bij ASML betekent ook vertraging voor andere chipmachinebouwers zoals ASMI en Besi, want zonder de machines van ASML draait een chipproductielijn simpelweg niet. Het gaat weliswaar niet om maanden, maar om weken."

    In de chipwereld tellen maanden als jaren
    Maar in de oververhitte chipsector, waar nog altijd een zwaar tekort aan productiecapaciteit is, staat een maand gevoelsmatig gelijk aan een jaar, weet de analist. "ASML zal ongetwijfeld aangespoord worden vaart te maken.”

    Over de orderintake van 6,2 miljard euro hoeven we ons in ieder geval geen zorgen te maken. "De uitgestelde leveringen leiden niet tot minder leveringen op lange termijn."

    'Volgend jaar opnieuw ijzersterk'
    Het is op zijn zachtst gezegd wel jammer dat ASML niet snel genoeg kan leveren, want klanten staan te springen om chipmachines en upgrades. We zullen iets meer geduld moeten hebben, maar dat zal dan ook beloond worden, want volgens Weeteling wordt volgend jaar wederom een ijzersterk jaar.

    Zie ook: 'ASML lichtjaren voor op concurrentie'
    met diverse sublinks, zie link hieronder:

    www.belegger.nl/Column/731491/Oerdege...
  5. forum rang 4 ischav2 20 oktober 2021 20:40

    Vandaag positief bericht van een klant van BESI:

    Micron investeert fors in geheugensegment
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) Micron Technology gaat tot en met 2030 meer dan 150 miljard dollar investeren in de productie van geheugenchips en in R&D. Dit maakte de Amerikaanse fabrikant woensdag bekend.

    De investeringen worden wereldwijd gedaan, met mogelijk ook uitbreidingen van de Amerikaanse fabrieken.

    Op dit moment is het geheugensegment goed voor 30 procent van de halfgeleidermarkt, en volgens Micron stijgt dit percentage, mede door 5G en AI.

    Volgens Micron is het elders in de wereld producten van chips goedkoper dan in de VS, waardoor bijvoorbeeld subsidies en belastingvoordelen nodig zijn om dit recht te trekken. In potentie kan het investeringsplan van Micron voor tienduizenden banen zorgen, denkt het bedrijf.
5.236 Posts
Pagina: «« 1 ... 217 218 219 220 221 ... 262 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Toonaangevende positie Besi betekent hoge waardering

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links