Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,155 16 apr 2024 11:13
  • -0,120 (-1,65%) Dagrange 7,080 - 7,200
  • 52.986 Gem. (3M) 272,7K

off-topic

23.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1068 1069 1070 1071 1072 ... 1164 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Moneyball 24 maart 2023 10:12
    @URW staat er beter voor dan in 2020. 2.5 mld aan dividend al ingehouden. Regionals nog met een korting verkopen en inzetten op top-end assets zoals MOTN en binnenkort Hamburg. Meer dan 9 euro EPS op koers 47. Markt prijst liquiditeitsrisico + hogere rente + recessie in zo lijkt. Maar voorlopig draait kwaliteitsretail prima.
  2. Moneyball 24 maart 2023 10:26
    @TKWY; rien ne va plu…..etc. :) Maar de analisten plakken er niet voor niets koersdoelen van gemiddeld 35+ op. Hut staat er na IFoid sale, de inflatie (voordeel voor IT platform business model) en de aankomende feecap aanpassing een stuk beter voor dan een jaar geleden. Alleen de koers niet. Speelveld waar Risk wordt gespeeld met aan tafel Doordash, Uber, Deliveroo, Delivery Hero en @TKWY. Hogere prijzen zullen groei omzet vertragen maar operationele efficiency slagen, volwassener markten, inflatie, marketing spending, etc. gaan helpen om adjusted EBITDA doelen 2023 te halen. Potentiële trigger ook waaronder feecaps (graag Grubhub daarna verpatsen).
  3. forum rang 7 sniklaas 24 maart 2023 10:26
    quote:

    Moneyball schreef op 24 maart 2023 10:15:

    @SBM, mijn favoriet. 2.5 euro wpa op koers 12.8. Meer dan 8% dividend. En dat met een backlog van meer dan 30 miljoen (9 miljoen cash), een bloeiende turnkey markt (inhaal) en voor 2023 groeioutlook met EBITDA > 1 miljard. Waar vind je dat nog?
    miljoenen of miljarden?

    ik zit indirect in @SBM via @HAL die met ruim 20% van de aandelen de grootste aandeelhouder is...
  4. forum rang 7 sniklaas 24 maart 2023 10:30
    quote:

    Moneyball schreef op 24 maart 2023 10:26:

    @TKWY; rien ne va plu…..etc. :) Maar de analisten plakken er niet voor niets koersdoelen van gemiddeld 35+ op. Hut staat er na IFoid sale, de inflatie (voordeel voor IT platform business model) en de aankomende feecap aanpassing een stuk beter voor dan een jaar geleden. Alleen de koers niet. Speelveld waar Risk wordt gespeeld met aan tafel Doordash, Uber, Deliveroo, Delivery Hero en @TKWY. Hogere prijzen zullen groei omzet vertragen maar operationele efficiency slagen, volwassener markten, inflatie, marketing spending, etc. gaan helpen om adjusted EBITDA doelen 2023 te halen. Potentiële trigger ook waaronder feecaps (graag Grubhub daarna verpatsen).
    inderdaad een spelletje risk, zit op een gak van €19,85 voor ruim 4,5% en sta y2d nog op een kleine winst maar ben voorzichtig met uitbreiden, geleert van vorig jaar, de bodem ligt in de werkelijkheid nog lager en wacht op < €17 met bijnemen...
  5. forum rang 7 sniklaas 24 maart 2023 11:54
    quote:

    Spoorstudent schreef op 24 maart 2023 11:14:

    Deutsche. Dat gaat echt pijn doen.
    @CBK is interessanter wanneer je een positie overweegt in een van de Deutsche banken…

    In hou het bij @UBSG en heb dit maal wel @RABO bijgenomen <€90 en duikelt @INGA wederom <€10 neem ik deze terug…
  6. forum rang 7 JP Samosa 24 maart 2023 12:20
    quote:

    sniklaas schreef op 24 maart 2023 11:54:

    [...]@CBK is interessanter wanneer je een positie overweegt in een van de Deutsche banken…

    In hou het bij @UBSG en heb dit maal wel @RABO bijgenomen <€90 en duikelt @INGA wederom <€10 neem ik deze terug…
    Heb en hou ABN ( moet nog naar 19……).
    Andere banken voorlopig maar ff niet,
    Hoewel, Barclays en Rabo , en ook Aegon hou ik op mijn watchlist.

    @takeway en de mooie gehalveerde koersdoelen….ik blijf er vanaf

    @Sbm was ik uit het oog verloren. Heb daar wel trek in
  7. forum rang 5 Saibee 24 maart 2023 12:46
    Hier veel aandelenposities in de porto (60 a 70) maar banken heel beperkt; alleen een positie in ING (0.2%) en ABN Amro (call spread dec24, positiegrootte 0.02%, te verwaarlozen dus).

    Bij ING bestaat de positie uit een klik%klaar note waarbij ik wederom de bonus lijk mis te lopen.
    De slotkoers van 28 maart is bepalend; 10.65 of hoger geeft een bonus van 80% en anders heb ik alleen volgend jaar nog een kans.
    Hoewel ik altijd in de financiële sector gewerkt heb, de laatste 25 jaar bij banken, zal ik niet snel in een bank beleggen.
    De kredietcrisis staat voor altijd in m'n geheugen gegrift; gelukkig had ik indertijd m'n posities in financiële aandelen goed afgedekt anders was ik de bietenbrug opgegaan.

    SBM offshore vind ik een interessant aandeel; er loopt overigens wel een onderzoek (en het bedrijf was in het verleden goed voor een lange reeks van teleurstellingen) ; ik hou de positie klein (actueel 0.23% van de porto).

    Ik heb vorig jaar af en toe kleine posities in de Rabo Certificaten gehad en altijd met winst kunnen sluiten; daar blijf ik nu vooralsnog vanaf, misschien dat ik weer eens kijk als de certificaten onder 80 noteren.
  8. forum rang 5 Saibee 24 maart 2023 17:56
    Ik zit in de loopgraven en blijf daar voorlopig in.
    De grote aandelenposities liggen stabiel in de markt (Vopak, Unilever, JDE Peets's, Henkel preferent), alleen DSM zakt serieus weg; verder doen de edelmetalen, goed voor 25% van de porto, het aardig.
    Kas en kortlopende staatsobligaties nog steeds in de range 30-35%.

    Actueel rendement 2023 ongeveer +3.4% (al twee maanden stabiel rond de 3%).
  9. forum rang 7 ketchup 25 maart 2023 08:46
    hier van t zelfde - kijk over de zomermaanden wel waar we staan
    beurzen voelen zwak aan en het is echt te hopen dat we niet op een volgend banken drama afstevenen , denk dat dit niet staat te gebeuren, maar dat het voorlopig de nodige onzekerheid geeft is zeker

    verder is er veel onvrede in de maatschappij en dat werkt ook remmend voor economie en sentiment
    de Franse revolte tegen Macron kan ook wel eens overslaan naar andere landen
    neem daarbij ook nog de geopolitieke spanningen en de verzurende relatie tussen oost en west en dan is het nog een wonder dat de markten (nog )niet verder door hun hoeven zijn gezakt

    defensieve sectoren te prefereren voor mij zijn dat voeding en gezondheid , daar kan de mens niet zonder
    zit dan ook overweight in die sectoren met Nestlé, Unilever, Danone, Ahold, Novartis & Roche
    geen Financials in de porto, geen Big Tech
    overweight op Europa en geen US & China stocks in de porto

    Cash : 80% euro en 20% mix van Sterling, CHF en US$

    Aandelen: zwaarste weging in de porto Nestlé met 8,5% / lichtste weging TomTom met 2,75%
    totaal thans 20 aandelen in de porto

    verdeling cash/shares = fifty/fifty
    YTD performance bij mij nu break-even ( ex dividend en ex rente inkomsten op cash , die betalen pas uit na 12 maand )

    gd wknd
  10. forum rang 5 Saibee 25 maart 2023 11:50
    quote:

    Saibee schreef op 24 maart 2023 17:56:

    Ik zit in de loopgraven en blijf daar voorlopig in.
    De grote aandelenposities liggen stabiel in de markt (Vopak, Unilever, JDE Peets's, Henkel preferent), alleen DSM zakt serieus weg; verder doen de edelmetalen, goed voor 25% van de porto, het aardig.
    Kas en kortlopende staatsobligaties nog steeds in de range 30-35%.

    Actueel rendement 2023 ongeveer +3.4% (al twee maanden stabiel rond de 3%).
    Ik heb m'n porto nog eens nagelopen (actueel over drie brokers gespreid) en omdat ik regelmatig opties schrijf (op dit moment voornamelijk call opties) gekeken wat de verdeling over de verschillende assetclasses zou zijn als ik een correctie los laat

    De correctie is als volgt:
    - Als op een aandeel/ETF een call is geschreven en de call noteert in-the-money dan betekent het dat bij ongewijzigde koersen ik de stukken moet leveren (en dus in cash omgezet wordt); als ik dit soort posities alvast als cash zie dan wordt de verdeling over de assetclasses duidelijk anders dan zonder correctie (zie hierboven 24 maart 17:56)

    Met correctie:
    Aandelen 35%
    Edelmetalen 20%
    Cash/kortlopende staatobligaties 45%

    Met name bij Vopak, Henkel preferent en de zilver-etf SLV zijn relatief veel geschreven calls in-the-money geraakt.
  11. forum rang 7 JP Samosa 25 maart 2023 11:58
    quote:

    Optiebelegger schreef op 25 maart 2023 10:28:

    Zijn er hier nog forumleden die een positie in Pharming hebben ?
    Ik heb zelf een kleine positie in dit aandeel.
    Ben benieuwd wat de koers maandag gaat doen na het bericht over de goedkeuring medicijn.
    Geen positie.
    Maar plus 35-40% zal het wel worden.
    (Ik zou zeggen, profiteer er van zolang het kan…)
  12. forum rang 5 Saibee 25 maart 2023 12:29
    quote:

    Optiebelegger schreef op 25 maart 2023 10:28:

    Zijn er hier nog forumleden die een positie in Pharming hebben ?
    Ik heb zelf een kleine positie in dit aandeel.
    Ben benieuwd wat de koers maandag gaat doen na het bericht over de goedkeuring medicijn.
    Zelf geen positie; ook niet van plan.
    Ik heb geen idee hoeveel Pharming met Leniolisib denkt te gaan verdienen.

    Vermoedelijk krijg je een short-squeeze gevolgd door winstnemingen; grote koersuitschieters.
    Feli met de positie maar ik zou niet te lang wachten met winstnemen (garantie tot de voordeur).
  13. forum rang 5 Saibee 27 maart 2023 10:21
    Toch een positie in Pharming genomen; de volatiliteit is erg hoog en daarmee was het schrijven van opties te aantrekkelijk om te laten lopen.

    Gekocht aandelen Pharming op 1.225 en op de aandelen calls apr23 1.20 geschreven (2/3 op 0.13, 1/3 op 0.14).
    Als ik de ontvangen optiepremie direct van de aankoopprijs aftrek dan wordt de aankoopprijs effectief 1.092.

    Tijdens expiratie van apr23 is de koers van Pharming van belang.
    Koers hoger dan 1.20 => aandelen op 1.20 leveren; dat geeft een bruto-rendement van 9.9% (handelskosten meegerekend 8.9%) in 3 1/2 week tijd.
    Koers lager dan 1.20 => optiepremie binnen gehengeld en schrijf dan vermoedelijk mei23 dan wel jun23 calls.
  14. forum rang 7 JP Samosa 27 maart 2023 13:32
    quote:

    Rider schreef op 27 maart 2023 12:04:

    Ik zie mooie kansen bij ASR en NN aan deze lage koersen. Iets van een 7% dividend nu ook al + aandeleninkoop.
    Vanmorgen weer in Aegon en vorige week Sbm. alweer klein in een kleine porto.
    @NN is ook kandidaat ….
    Momenteel helemaal uit Besi,Asmi en Baidu
    Nog wel in Alibaba,Microsoft enAlphabet
  15. forum rang 5 Saibee 27 maart 2023 13:43
    quote:

    Rider schreef op 27 maart 2023 12:04:

    Ik zie mooie kansen bij ASR en NN aan deze lage koersen. Iets van een 7% dividend nu ook al + aandeleninkoop.
    De positie in NN is vanochtend verdubbeld naar 0.6% van de porto.

    Ik denk dat de koersstijging bij Pharming de believers wat tegenvalt; de hoogste koers werd gelijk bij opening gezet.
    Maar goed; heb daar nu ook een kleine positie (0.3%) bestaande uit aandelen+geschreven calls waarbij het me alleen om de optiepremie gaat.
23.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1068 1069 1070 1071 1072 ... 1164 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links