Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Wat is de waarde van uniQure?

7.806 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 391 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. PinkPanther 27 november 2012 13:27
    quote:

    rationeel schreef op 27 november 2012 13:19:

    Heb ik goed begrepen dat kopen en verkopen van UNIQURE alleen maar gedaan kan worden door degenen die de aandelen al hebben? Hoe moet ik de aparte afdeling voor UniQure bij NPEX zien?
    Ten eerste zijn het Certificaten. Bovendien betreft het een interne markt, dus je kunt alleen kopen en/of verkopen als je in het bezit bent van certificaten.
  2. stylo 27 november 2012 16:07
    quote:

    PinkPanther schreef op 27 november 2012 13:27:

    [...]
    Ten eerste zijn het Certificaten. Bovendien betreft het een interne markt, dus je kunt alleen kopen en/of verkopen als je in het bezit bent van certificaten.
    particulieren zonder certificaten kunnen WEL kopen neem contact op met npex hoe dat gaat.070-3851530.
  3. forum rang 10 rationeel 27 november 2012 16:11
    quote:

    stylo schreef:

    [...]

    particulieren zonder certificaten kunnen WEL kopen neem contact op met npex hoe dat gaat.070-3851530.
    Bedankt voor de informatie, maar wat is dan de betekenis van "INTERNE MARKT"?
    Het wil toch zeggen dat anderen die bij NPEX staan, ze niet kunnen zien?
  4. [verwijderd] 27 november 2012 16:53
    quote:

    rationeel schreef op 27 november 2012 16:11:

    [...]

    Bedankt voor de informatie, maar wat is dan de betekenis van "INTERNE MARKT"?
    Het wil toch zeggen dat anderen die bij NPEX staan, ze niet kunnen zien?
    Het is inderdaad een INTERNE MARKT, dus niet voor iedereen toegangkelijk. Als je certificaten ( géén aandelen) wilt kopen, krijg je tijdelijk toegang. Als je dan koopt blijf je toegang houden.

    Zoef
  5. QLVT 29 november 2012 00:08
    Schijnbaar is dit alleen voor rijke
    mensen die alleen kunnen kopen en
    nog rijker worden omdat de gewone
    man dit niet vindt,opdat uniQure
    had op de aex enz. allang op 1 a 2
    euro gestaan ,minimaal na dit bericht.
    morgen zien we het wel.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------wat nou
    1 2 3 of 0,53 euro
    over 1 jaar wel..........
  6. [verwijderd] 29 november 2012 13:30
    Donderdag 21 februari de eerst volgende biedingsronde, daarna 16 mei pas weer. Voor wie nu nog wil instappen, is dit nog prima mogelijk. Gewoon jezelf registeren en een rekening openen (is gratis, geen bewaarloon) en dan een telefoontje naar de NPEX om toestemming te vragen om te mogen meebieden bij de volgende biedingsronde. Zorgen dat je voldoende op je rekening hebt staan opdat je mee kunt bieden. Tien procent van het geboden bedrag wordt gereserveerd bij de bieding. Zodra je de hoogste bieder bent en de transactie is afgerond ben je blijvend toegelaten tot de interne markt van Uniqure.
  7. [verwijderd] 29 november 2012 14:52
    Op de Dag van de Belegger ben ik bij de NPEX-stand geweest en heb ik de workshop van NPEX bezocht. De ambitie van NPEX spreekt mij aan, het is een beurs voor Midden- en Kleinbedrijf en een mooie aanvulling op hetgeen EURONEXT aanbiedt.
    Ik had mijn aandelen AMT om laten zetten in certificaten Uniqure en heb me toen aangemeld bij NPEX. Ik moest gevoelsmatig wel een drempel over om daadwerkelijk op dit platform te handelen, maar na vandaag kan ik zeggen dat het eigenlijk vrij eenvoudig is.
    Ik verwacht zelf dat de technologie van Uniqure in de toekomst een aanzienlijke waarde gaat krijgen en ben er destijds in gesprongen en heb vandaag bijgekocht. Ik verbaas me erover dat dit nog altijd goedkoop mogelijk was, maar denk dat komt vanwege het 'nieuwe platform' en de onwennigheid.
  8. [verwijderd] 30 november 2012 10:49
    de omzetten waren hoger dan vorige keer en ook de belangstelling was groter.

    Het was redelijk eenvoudig certificaten te accumuleren en ik deel de mening dat het wat onwennig is als je 'beursplein 5' bent gewend.

    De veiling is per aangeboden pluk certificaten en je kan dus bij de ene verkoper duurder uit zijn dan de ander als je je verliest in een veilingspel.
    Ander punt is: om 12u stopt de veiling abrupt, waardoor ook de kans op verder bieden is verkeken. Ik meen dat NPEX daar e.e.a. in wil veranderen en de veilingperiode wil verlengen.

    Wat in de toekomst kan veranderen, is dat het aanbod opdroogt terwijl UniQure kasstroom aan het ontwikkelen is (Glybera) waarmee ze andere belangrijke trials kunnen voortzetten (Hemofilie!). Een schaarser aanbod in combiantie met groeiende resultaten kan later tot een veel sterkere stijging van UniQure-certificaten leiden.

    Voor bestaande certificaathouders is het even geduld uitoefenen, maar als alles gaat zoals gehoopt, dan smaakt deze 'oplegwijn' steeds beter.
    2013 staat in het teken van kasstroom ontwikkelen, hopelijk meer dan voldoende om UniQure weer heel veel inhoud en potentie te geven...m.i. echt een parel die je tijd moet geven om te groeien!

    Behalve het wat onwennige NPEX handelen, vind ik dat het ook een voordeel heeft: koersmanipulaties door grote traders zijn er niet(loont niet) en de schaarse veilingen geven ook weer rust, daar tegenwoordig met daytrading alles teruggevallen is naar de 'waan van de dag'. De focus met beleggen moet m.i. toch op langere termijn zijn, waarbij resultaat op korte termijn een extra bonus is.

    mvg Ivet
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 november 2012 14:19
    quote:

    invoorentegenspoed schreef op 30 november 2012 10:49:

    dWat in de toekomst kan veranderen, is dat het aanbod opdroogt terwijl UniQure kasstroom aan het ontwikkelen is (Glybera) waarmee ze andere belangrijke trials kunnen voortzetten (Hemofilie!). Een schaarser aanbod in combiantie met groeiende resultaten kan later tot een veel sterkere stijging van UniQure-certificaten leiden.

    Voor bestaande certificaathouders is het even geduld uitoefenen, maar als alles gaat zoals gehoopt, dan smaakt deze 'oplegwijn' steeds beter.
    2013 staat in het teken van kasstroom ontwikkelen, hopelijk meer dan voldoende om UniQure weer heel veel inhoud en potentie te geven...m.i. echt een parel die je tijd moet geven om te groeien!
    mvg Ivet
    Kasstroom ontwikkelen...???

    Je bent zeker een grapjas.

    Dit bedrijf zal nog vele, vele jaren geen positieve kasstroom hebben en zeer waarschijnlijk binnenkort weer nieuw geld nodig hebben.
    Ben benieuwd of je dan nog zo blij bent, als je geld bij moet storten of als je bezit weer fors verwaterd.

    Als je wil weten hoe het afloopt; zie Pharming.

  10. DAGEVOS 1 december 2012 10:39
    Weet iemand de verhouding tussen een aandeel en een certificaat? Is ergens ook de waarde van een aandeel te achterhalen? Mijn idee is dat de prijs van een certificaat gebaseerd is het gevoel en niet op een werkelijke waarde van het bedrijf. Bij de laatsteveiling was er een grootverschil in prijs. Van 68ct tot45ct.
  11. Prof. Dollar 1 december 2012 11:33
    quote:

    DAGEVOS schreef op 1 december 2012 10:39:

    Weet iemand de verhouding tussen een aandeel en een certificaat? Is ergens ook de waarde van een aandeel te achterhalen? Mijn idee is dat de prijs van een certificaat gebaseerd is het gevoel en niet op een werkelijke waarde van het bedrijf. Bij de laatsteveiling was er een grootverschil in prijs. Van 68ct tot45ct.
    Aandeel en certificaat hebben financieel gezien dezelfde waarde.
    Aandeel heeft als extra waarde dat je stemrecht hebt.

    Prijs van certificaat wordt bepaalt door de verkoper en koper. Als koper kun je ook lager bieden dan de koper er voor wil hebben. Het is dan aan de verkoper dit bod te accepteren.

    Al met al, vind ik de prijs van tussen de 40 en 55 cent per certificaat niet verkeerd. Er is een verschil tussen prijs en waarde. De prijs ligt nu eenmaal veel lager dan de waarde, zeker in dit geval. Een hogere prijs voor het certificaat maakt voorlopig geen hogere waarde van het certificaat. Handel zie ik niet snel gebeuren (geen dividend, alleen speculatie). De huidig prijs is redelijk. En vergeet niet, wil je van je certificaten af dan kun je met het geld wat anders doen wat meer waarde voor je heeft.
  12. harrysnel 1 december 2012 11:39
    Waarde van certificaat is gelijk aan waarde van aandeel. Verschil zit hem in zeggenschap over de ondernemíng. Vind het begrijpelijk dat de grootaandeelhouders de activiteiten van AMT in deze nieuwe structuur hebben ondergebracht. Beursnotering was door lage koers niet meer geschikt voor het ophalen van extra kapitaal. In huidige situatie hebben de grote partijen de mogelijkheid om de activiteiten van UniQure te financieren zonder bemoeienis van anderen en is er geen kans op bv een vijandig overnamebod. Gang van zaken laat zien dat de grootaandeelhouders vertrouwen hebben in de toekomst en zij hebben met splitsing in aandelen/certificaten ervoor gezorgd dat zij in de toekomst vruchten kunnen plukken van de investeringen die zij hebben gedaan en nog gaan doen. Uiteindelijk verwacht ik verkoop van UniQure aan big farma op het moment dat de grootaandeelhouders een mooi rendement kunnen boeken. Certificaathouders profiteren dan volledig mee, ik heb er iig vertrouwen in. Denk dat AMT in geval van beursnotering na goedkeuring Glybera makkelijk 5E had gestaan. Na aanvankelijke afwijzing noteerde fonds immers rond de 2E..

    @zwarte ridder: let aub op manier van communiceren, vind bv reactie op IVET niet netjes
7.806 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 391 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,36 +0,00%
EUR/USD 1,0632 -0,36%
FTSE 100 7.877,05 +0,37%
Germany40^ 17.751,90 -0,48%
Gold spot 2.389,02 +0,41%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

Solvay
+2,85%
Barco
+2,36%
KBC Groep
+1,98%
Ackerm...
+1,79%
GBL
+1,60%

Dalers

AZELIS...
-2,64%
Melexis
-2,13%
Recticel
-1,65%
Fagron
-1,12%
Deceun...
-0,59%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links