VGP NV: haalt met Succesvolle Uitgifte van Obligaties op één Dag het Beoogde Maximum van € 150 Miljo

Gereglementeerde informatie

Antwerpen, 22 november 2019, 18u00 CET

VGP NV deelt mee dat het openbaar aanbod in België van obligaties al na de eerste dag van de inschrijvingsperiode in overleg met KBC Bank NV en Belfius Bank SA/NV, de joint lead managers, vervroegd wordt afgesloten omdat het maximum uitgiftebedrag van € 150 miljoen ruim werd bereikt. De netto opbrengsten van de uitgifte van de obligaties zullen ongeveer € 148,8 miljoen bedragen.

De joint lead managers ontvingen inschrijvingen voor een bedrag dat meer dan 3,5 maal hoger was dan het maximum voorziene uitgiftebedrag van € 150 miljoen. Omwille van deze overinschrijving zullen de inschrijvingen proportioneel worden herleid. De beleggers zullen hierover meer informatie ontvangen via hun financiële tussenpersoon.

De obligaties (met ISIN code BE0002677582) zullen op 2 december 2019 worden uitgegeven en voor verhandeling worden toegelaten op de gereglementeerde markt van Euronext Brussels.

Verdere informatie over dit openbaar aanbod kan worden teruggevonden in het prospectus gepubliceerd door VGP NV op 20 november 2019 en zoals goedgekeurd door de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA) op 19 november 2019. Het prospectus is beschikbaar op de website van VGP NV (https://www.vgpparks.eu/nl/investors/obligatieleningen/), op de website van KBC Bank NV of CBC Banque SA (www.kbc.be/vgp of www.cbc.be/vgp), en op de website van Belfius Bank SA/NV (www.belfius.be/vgp2019).

CONTACTGEGEVENS VOOR INVESTEERDERS EN VRAGEN VANUIT DE MEDIA

Martijn Vlutters
VP – Business Development & Investor Relations
E-mail: martijn.vlutters@vgpparks.eu
Karen Huybrechts
(Hoofd Marketing)
E-mail: karen.huybrechts@vgpparks.eu

Over VGP

VGP is een toonaangevende pan-Europese ontwikkelaar, manager en eigenaar van kwalitatief hoogstaand logistiek en semi-industrieel vastgoed. VGP opereert met een volledig geïntegreerd businessmodel met capabiliteit en uitgebreide ervaring langs de hele waardeketen. De groep heeft een gevorderde grondbank van 7,0 miljoen m2 en de strategische focus is op de ontwikkeling van logistieke en semi-industriële businessparken. Opgericht in 1998 als een familiebedrijf in Tsjechië, heeft VGP nu meer dan 200 medewerkers en is actief in 12 Europese landen zowel voor eigen rekening als voor rekening van haar eigen joint ventures met Allianz Real Estate. Per juni 2019 is de bruto waarde van de investeringen van VGP, inclusief de joint venture, € 2,2 miljard en had het bedrijf een Net Asset Value of intrinsieke waarde (EPRA NAV) van € 604 miljoen. VGP staat genoteerd op de beurs van Euronext Brussel en Prague Stock Exchange (ISIN: BE0003878957).

Waar kun je met een klacht terecht? Bij eventuele klachten kan je terecht bij:
  • VGP NV, Uitbreidingstraat 72, bus 7, 2600 Antwerpen, tel:+32 3 289 14 30, email: info@vgpparks.eu
  • Bij een onpartijdige externe ombudsman: Wat als je niet tevreden bent met ons antwoord? Richt je dan tot de ombudsman in financiële geschillen North Gate II, Koning Albert II-laan 8 bus 2, 1000 Brussel, tel. +32 2 545 77 70, e-mail ombudsman@ombfin.be

Lees over dit aandeel ook

1. mrt '23 Barclays positiever over logistiek vastgoed
  2. dec '22 Zes nieuwe namen op favorietenlijst KBC 1

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
VGP