Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'JPMorgan verhuist miljarden naar Duitsland vanwege brexit'

'JPMorgan verhuist miljarden naar Duitsland vanwege brexit'

LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - JPMorgan Chase gaat volgens ingewijden ongeveer 200 miljard euro van het Verenigd Koninkrijk naar Frankfurt verhuizen vanwege het vertrek van Groot-Brittannië uit de Europese Unie. De verschuiving van bezittingen zou JPMorgan een van de grootste banken van Duitsland maken.

De Amerikaanse bank is van plan om de migratie van activa naar haar in Frankfurt gevestigde dochteronderneming tegen het einde van het jaar af te ronden, aldus de bronnen.

Met minder dan vier maanden te gaan tot de overgangsperiode van de brexit afloopt, versterken internationale banken hun activiteiten in de EU om winstgevend en operationeel zelfstandig te kunnen blijven opereren. Ook zei de bank vorige week dat tweehonderd Londense medewerkers naar continentale Europese steden moeten verhuizen, zoals Parijs, Frankfurt, Milaan en Madrid.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

19 Posts
| Omlaag ↓
  1. pavl 23 september 2020 12:44
    Maar niet naar Nederland vanwege de "verhuisboete" van Groen Links. Voorlopig zullen multinationals ons mijden tot er meer duidelijkheid is. Schiphol krimpt door minder vliegen en klimaat en de Rotterdamse haven wacht een flinke krimp door de Chinese zijderoute, geen kolenoverslag meer, productie van China naar thuislanden, enz. Aardgas ook al weg waar moeten straks al die bijstandsuitkeringen van betaald worden?
  2. WijHetVolk 23 september 2020 14:33
    quote:

    pavl schreef op 23 september 2020 12:44:

    .. en de Rotterdamse haven wacht een flinke krimp door de Chinese zijderoute...?
    Waarom verwacht je dat Rotterdam gaat krimpen? Het is (tot nog toe) de enige haven aan de westkant van Europa en de eerste haven als er meer verkeer komt via de noordroute
  3. FlashHenk 23 september 2020 14:44
    quote:

    WijHetVolk schreef op 23 september 2020 14:33:

    [...]

    Waarom verwacht je dat Rotterdam gaat krimpen? Het is (tot nog toe) de enige haven aan de westkant van Europa en de eerste haven als er meer verkeer komt via de noordroute
    De enige haven aan de westkant? Nooit van Antwerpen of Hamburg gehoord?
  4. FlashHenk 23 september 2020 14:46
    quote:

    finance2u schreef op 23 september 2020 12:07:

    Ik zou willen dat ik de macht had om geruchten te verspreiden op grote schaal..altijd maar weer zogenaamde bronnen, ingewijden etc etc..zet gewoon de namen erbij dan kunnen we tenminste nagaan of iets klopt! Meer dan 80% van alle berichtgeving hoor je nooit meer iets van
    Ja, dan krijgen ze nooit meer wat te horen, he? Mensen uit het bedrijfsleven en in de politiek worden geacht hun mond te houden. Als ze met naam en toenaam in de krant komen worden ze ontslagen en droogt de informatiestroom snel op. Snuggere Pipo.
  5. WijHetVolk 23 september 2020 15:22
    quote:

    pavl schreef op 23 september 2020 14:43:

    De nieuwe Chinese zijderoute is een spoorlijn van China tot ver in Europa waarop vervoer veel sneller en goedkoper gaat dan per container schip. De andere punten had ik ook al toegelicht. Dat is geen groei maar krimp.
    Het is ook een zeeroute. Hierbij zijn tot nog toe Pireaus (Zuidroute) en Rotterdam (Noordroute) de belangrijkste havens in Europa. Vorig jaar bleek tijdens een testvaart dat Shanghai Rotterdam via de Noordroute aanzienlijke tijdwinst opleverde
  6. WijHetVolk 23 september 2020 15:30
    quote:

    FlashHenk schreef op 23 september 2020 14:44:

    [...]

    De enige haven aan de westkant? Nooit van Antwerpen of Hamburg gehoord?
    Beetje denigrerende opmerking maar ja, ik heb ooit van Antwerpen en Hamburg gehoord.
    Vanuit het 'belt en road initiative' echter is Antwerpen (tot nog toe!) geen optie en word Hamburg aangedaan via de spoorlijn uit Duisburg.
    Rotterdam heeft op beide havens niet enkel capaciteit, moderne logistiek en hoogstaande communicatie voor maar ook makkelijke bereikbaarheid van het achterland (Ruhr) middels de Rijn
  7. forum rang 6 Ronald Engels 23 september 2020 20:05
    [quote alias=WijHetVolk id=12754183 date=202009231522]
    [...]

    Het is ook een zeeroute. Hierbij zijn tot nog toe Pireaus (Zuidroute) en Rotterdam (Noordroute) de belangrijkste havens in Europa. Vorig jaar bleek tijdens een testvaart dat Shanghai Rotterdam via de Noordroute aanzienlijke tijdwinst opleverde

    ================================

    Ramp voor de Arctische Oceaan!

    M.v.g.
19 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links