Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Verdubbeling klachten pakketten PostNL'

DEN HAAG (AFN) - Bij de Consumentenbond komen steeds meer klachten binnen over de pakketbezorging van PostNL. De consumentenorganisatie verwacht dit jaar een verdubbeling van het aantal meldingen. Vorig jaar ontving de bond 1374 klachten op het Klachtenkompas, nu staat de teller op 2031, met nog ruim drie maanden te gaan.

Uit een onderzoek onder bijna 4000 klanten van PostNL van het tv-programma Kassa (BNNVARA) blijkt maar liefst 86 procent niet tevreden te zijn met de aangeboden oplossing na een klacht. ,,Het percentage dat ontevreden is met de klachtenafhandeling is opvallend hoog. Een teken aan de wand. PostNL moet daar echt heel wat verbeteren", stelt Joyce Donat van de Consumentenbond.

Uit een rondgang van het tv-programma blijkt dat consumenten hun pakketten soms op de gekste plaatsen aantreffen zoals in de kliko. Ook blijken pakketbezorgers zelf handtekeningen te zetten op aangetekende poststukken, zo zegt Kassa. Ook worden er volgens Kassa niet-thuis-briefjes door de brievenbus gegooid terwijl de consument gewoon aanwezig is op het bezorgadres.

PostNL neemt de klachten serieus en gaat sancties opleggen bij bezorgers die de regels aan hun laars blijven lappen. Bovendien monitort het bedrijf dagelijks via e-mail en sociale media de klachten. Ook zegt PostNL dat in diverse delen van Nederland kleinere bezorgwijken zijn ingesteld.

Lees over dit aandeel ook

  1. 17 apr Slotcall: AEX is het kneusje van Europa, met dank aan ASML 7
  2. 26 feb Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
PostNL

Gerelateerd

Reacties

24 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Porscheknakker 23 september 2018 11:12
    Uiteraard moet de IEX een extra bijdrage leveren aan het tot stand houden van het negatieve sentiment rondom Post NL.

    Ik heb ook gekeken naar Kassa. Nou wat een drama. Laat me niet lachen. Het ging erom dat enkele bezorgers hun werk niet goed deden en PNL gaat met hun hierover spreken en eventueel sancties toepassen. Wat kan PNL er aan doen als een enkele bezorger zijn werk niet goed uitvoert? Dat komt bij de beste werkgever zelfs voor. Dus lulverhaal wat er in de Telegraaf staat en de Kassajuffrouw kon tegen de klachten ook niets in brengen. Koers maandag gewoon up. Expiratiedatum, de reden waarom de koers omlaag gebracht werd, is verleden tijd.

    Kassa, Telegraaf en IEX deugen allemaal niet.
    Puur sensatieberichtgeving.
  2. forum rang 4 Toekomstbeeld 23 september 2018 11:18
    Om de zoveel tijd moeten programma's iets negatiefs roepen over bezorgdiensten. Vaste programmering vele maanden vooruit.

    Nog eventjes en dan gaan ze DHL weer bij de orden pakken. Tov het marktaandeel doen bedrijven als DHL, GLS, DPD het vele malen slechter dan PostNL.

    radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist...

    Ik vind het erg jammer dat programma's als Kassa en Zembla het vaak op een bedrijf spelen ipv de problematiek sectorbreed presenteren.

    Oorzaak nr 1 is dat consumenten te beroerd zijn om fatsoenlijk voor bezorgkosten te betalen en alles gratis willen. De winkels durven niets te vragen (voor bestelling onder bedrag X of Y) omdat de consument dan eventjes verder scrolled en elders besteld.
    De werknemers zijn de dupe en daarmee gehaast en ontevreden. Oorzaak en bron van klachten over het vervoersbedrijf.

    Oorzaak en gevolg!
  3. [verwijderd] 23 september 2018 11:25
    FNV is de kwade genius hier. Zitten in een te duur gehuurde kantoortoren langs de A2 en hebben een dalend ledental.

    Ze worden in de nieuwe economie geweigerd om deel te nemen aan overleg en zijn daarmee zelf failliet. Wat blijft er dan over, de enige grote werkgever waar ze zelf wel toegang toe hebben door het slijk te halen om nieuwe leden te werven.
  4. forum rang 4 xof 23 september 2018 11:53
    Tja, er worden dagelijks meer dan 750.000 pakketjes bezorgd. Dan gaat er wel eens wat mis, het is een enorme logistieke operatie met over het algemeen goed gemotiveerde bezorgers. Kassa heeft 4000 mensen gevraagd... tjonge tjonge.

    Nergens gaat het over wat er eigenlijk goed gaat en hoe indrukwekkend deze totale logitiek is.

    Tot middernacht bestellen en volgende dag geleverd voor nog geen 5euro in heel Nederland.

    De tarieven moeten omhoog om goede condities te betalen en capaciteit en continuiteit te waarborgen. Het FNV, Kassa en Telegraaf geneuzel weerspiegelt precies de azijnzeikerige cultuur in klein denkend Nederland.

    Het bashen van PostNL raakt mn de hardwerkende medewerkers van PostNL, de consument heeft voor een laag bedrag een top service tegen zeer lage kosten.

    Positief nieuws verkoopt kennelijk slecht. Jammer.

  5. forum rang 9 objectief 23 september 2018 12:22
    quote:

    Accuboor schreef op 23 september 2018 11:25:

    FNV is de kwade genius hier. Zitten in een te duur gehuurde kantoortoren langs de A2 en hebben een dalend ledental.

    Wat is je probleem met de FNV...de toenemende welvaart brengt met zich mee dat elk personeelslid denkt zijn eigen zaakjes te kunnen regelen....is heel dom.

    Zie de loonslaven bij Amazon/Bol.com etc. moeten op elk moment van de dag en nacht beschikbaar zijn om enkele uurtjes te werken voor een armzalig tarief.
    Ook die bezorgers met flexibele uren bij Post die per stuk betaald worden..zij kunnen enkel ja knikken tegen hun baas.
  6. forum rang 4 Toekomstbeeld 23 september 2018 12:23
    De Consumentenbond "met nog ruim drie maanden te gaan, staat de teller dit jaar al op 2031 klachten."

    Laten het er 3000 worden voor het jaar.

    Op 300 miljoen pakketten: 0.001%

    Waar hebben we het in vredesnaam over? 1 klacht op 100,000 pakketten.

    Dus 1 klacht op 100,000 pakketten! En daar besteed men 25 minuten zendtijd aan! Betaald door belastingcenten ook nog!

    En het zijn klachten over een dienstverlening......het gaat niet over beschadigde of niet functionerende producten!

    Het gaat over een dienstverlening waarvoor al die klagers naar alle waarschijnlijkheid geen cent betaald hebben, of slechts 9,99 euro voor een heel jaar onbeperkt gratis bezorgen bij bestellingen < 20 euro bij Bol.com!
  7. [verwijderd] 23 september 2018 12:25
    quote:

    fred12345 schreef op 23 september 2018 12:16:

    [...]

    Wat heeft dit met de klachten over PostNL te maken....
    FNV is in paniek. De ledenaantallen loopt al jaren terug. Lees het bericht en je ziet dat zij vergrijzen en niet aan tafel komen bij nieuwe bedrijven. PostNL is de grootse werkgever waar ze wel aan tafel zitten. Dit is hun ledenwerfshow. Zij bellen radar en brandpunt op om gratis media aandacht te krijgen. Procentueel gaan de klachten nergens over. Het is gewoon laster. Heb je al gezien dat er een club personeelsleden is opgestaan die tegen staken zijn? Best wel bijzonder!
  8. forum rang 4 High Finance 23 september 2018 14:47
    quote:

    xof schreef op 23 september 2018 11:53:

    Tja, er worden dagelijks meer dan 750.000 pakketjes bezorgd. Dan gaat er wel eens wat mis, het is een enorme logistieke operatie met over het algemeen goed gemotiveerde bezorgers. Kassa heeft 4000 mensen gevraagd... tjonge tjonge.

    Nergens gaat het over wat er eigenlijk goed gaat en hoe indrukwekkend deze totale logitiek is.

    Tot middernacht bestellen en volgende dag geleverd voor nog geen 5euro in heel Nederland.

    De tarieven moeten omhoog om goede condities te betalen en capaciteit en continuiteit te waarborgen. Het FNV, Kassa en Telegraaf geneuzel weerspiegelt precies de azijnzeikerige cultuur in klein denkend Nederland.

    Het bashen van PostNL raakt mn de hardwerkende medewerkers van PostNL, de consument heeft voor een laag bedrag een top service tegen zeer lage kosten.

    Positief nieuws verkoopt kennelijk slecht. Jammer.

    Totally agree. En ''pakketjes in de kliko'', wat verwacht men? pakketten bestellen met gratis verzending terwijl men in sommige gevallen al weet de dag van bezorging niet thuis te zijn. En de pakketbode 5 minuten voor de deur staan (in de regen) in de hoop dat men opendoet.
    Op 150-230 ''stops'' per dag enkele 10-tallen van zulke gevallen, tja dat is een behoorlijke tijdlast. En dan maar hopen dat de medewerker deze extra minuten overwerk uitbetaald krijgt bovenop zijn al schammele loontje.
    De consument mag zijn handen vouwen met de service van PostNL. Ze worden veelste veel verwend met de extreem lage verzendkosten (Chinese pakketjes bijna gratis).
  9. spekkie 23 september 2018 17:01
    Goedemiddag Allemaal, de klachten van de mensen zijn begrijpenlijk maar wat niet verteld wordt is dat PostNL de vergoeding voor de ZZP chauffeurs keer op keer verlaagd en afknijpt. Daarbij geven ze je als chauffeur (ook eigen chauffeurs) rustig 160/200 stops mee.Als chauffeur heb je niks in te brengen en heb je maar te gehoorzamen aan wat PostNL je opdraagd. Eigenlijk is het werken bij Post een vorm van moderne slavernij en krijg je nog eens NIET de kans om op een normale manier te solliciteren. Ook tijdsvak indicatie laat te wensen over,als je s'morgens ZELF netjes je route op volgorde zet kom je erachter dat bij het vrijgeven van de route alles op de verkeerde tijden staat.Het systeem kan gewoon de groei bij Post pakketten niet aan. Meer en meer chauffeurs zijn het beleid zat en haken af want er is nu overal werk te vinden. Nee wat er bij Radar gezegd wordt is zeker te begrijpen maar de andere helft van het verhaal horen de mensen niet ! Omdat de Brievenkant van PostNL veel verlies opleverd moet Pakketten alle winst inleveren. De ARBO zou eens een kijkje moeten nemen in de div. loodsen v.d. Post.
  10. [verwijderd] 23 september 2018 18:15
    quote:

    mdw zw schreef op 23 september 2018 17:01:

    Goedemiddag Allemaal, de klachten van de mensen zijn begrijpenlijk maar wat niet verteld wordt is dat PostNL de vergoeding voor de ZZP chauffeurs keer op keer verlaagd en afknijpt. Daarbij geven ze je als chauffeur (ook eigen chauffeurs) rustig 160/200 stops mee.Als chauffeur heb je niks in te brengen en heb je maar te gehoorzamen aan wat PostNL je opdraagd. Eigenlijk is het werken bij Post een vorm van moderne slavernij en krijg je nog eens NIET de kans om op een normale manier te solliciteren. Ook tijdsvak indicatie laat te wensen over,als je s'morgens ZELF netjes je route op volgorde zet kom je erachter dat bij het vrijgeven van de route alles op de verkeerde tijden staat.Het systeem kan gewoon de groei bij Post pakketten niet aan. Meer en meer chauffeurs zijn het beleid zat en haken af want er is nu overal werk te vinden. Nee wat er bij Radar gezegd wordt is zeker te begrijpen maar de andere helft van het verhaal horen de mensen niet ! Omdat de Brievenkant van PostNL veel verlies opleverd moet Pakketten alle winst inleveren. De ARBO zou eens een kijkje moeten nemen in de div. loodsen v.d. Post.
    Trol straks gaat alles automatisch zelf rijdende auto's wees blij dat je nu nog een baan hebt.
  11. [verwijderd] 23 september 2018 20:48
    quote:

    josti5 schreef op 23 september 2018 20:29:

    In één week tijd, via Post.nl:

    *Eén pakket in de verkeerde straat bezorgd.
    *Eén pakket bij een afleverpunt bezorgd, zonder mij op de hoogte te stellen.

    Een zootje, dat Post nl.

    DHL is niet veel beter, trouwens.
    Woont u in een tokkie buurt? De bezorgers komen vaak uit de buurt...
24 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

PostNL Koninklijke

1,241 18 apr
-0,077 -5,84%
Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links