Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Baas Air France rekent op extra steun tegen mei

Gepubliceerd op 19 november 2020 09:54 | Views: 4.273

Air France-KLM 23 nov

4,45 +0,23 (+5,37%)

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De gesprekken over het versterken van het eigen vermogen van luchtvaartconcern Air France-KLM, dat door de crisis hard wordt geraakt, zijn volop gaande. Maar volgens de baas van Air France, Anne Rigail, is er momenteel geen acute nood. Volgens haar is het doel nog steeds om komend voorjaar tot een akkoord te komen.

Voor extra middelen richt Air France-KLM zich in het bijzonder tot de aandeelhouders, waaronder de Nederlandse en de Franse staat. Zowel KLM als Air France verliest dagelijks 10 miljoen euro als gevolg van de crisis. De algemene verwachting is dat de situatie in het eerste kwartaal van volgend jaar nog niet veel beter is.

Rigail verwacht pas in het tweede kwartaal iets van herstel bij de zakelijke reizen. Bij de Franse maatschappij wordt momenteel werk gemaakt van het inkrimpen van het personeelsbestand. In totaal verdwijnen bij Air France 8500 banen.

Door de strengere maatregelen om de verspreiding van het virus in te dammen ligt het vliegverkeer goeddeels stil. In november zal volgens Rigail 35 procent van de geplande vluchten uitgevoerd worden. Dat was in oktober nog 40 procent.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM 76% zegt verkopen 17 stemmen

Gerelateerd

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 drooglegging 19 november 2020 10:00
    "momenteel werk gemaakt van"

    Lees: er heeft nog niemand het bedrijf echt verlaten, na 10 maanden crisis gaan ze daar de komende jaren over nadenken en overleg plegen met de vakbonden.

    Rond mei 2021 moet de poen voor heel 2021 tocht echt wel binnen zijn, "Wij houden niet zo van onzekerheden"

    Hal 3 SPL was schoon leeg vanochtend.
  2. forum rang 4 Jemoetwat 19 november 2020 10:09
    Ongelooflijk. Gooi de helft van de mensen er toch uit en laat ze in de WW gaan. Dat is goedkoper dan dit overeind houden. Wanneer de luchtvaart over een half jaar weer iets aantrekt kun je weer zachtjes mensen aan gaan nemen.
    Het is niet leuk, maar 10 miljoen per dag verbranden.. kom op zeg! Het is een wonder dat de koers nog 4+ euro doet. Kan wat mij betreft naar de helft!
  3. Brogembank 19 november 2020 10:19
    Ongelooflijk... ieder ander bedrijf was allang failliet gegaan, maar AF/KLM mag kennelijk gewoon 10 + 10 miljoen per dag aan cashburn doen op kosten van de belastingbetaler. maand in maand uit, hoewel er duidelijk geen enkele behoefte aan hun diensten is.
    En zelfs als er weer op grotere schaal gevlogen kan worden, zal het zakelijk reizen niet herstellen. Teveel bedrijven hebben ervaren dat video conferencing een uitstekend alternatief is voor de meeste face-to-face meetings.

    En het argument dat Schiphol ten onder zou gaan als KLM het niet meer als thuishaven zou hebben geloof ik niet. Businessmodellen zijn er om zich aan te passen aan nieuwe realiteiten. Zo niet... over en sluiten die tent.
  4. forum rang 4 geobeo 19 november 2020 11:10
    quote:

    Brogembank schreef op 19 november 2020 10:19:


    Teveel bedrijven hebben ervaren dat video conferencing een uitstekend alternatief is voor de meeste face-to-face meetings.


    In de VS ja, maar hier in Nederland geloof ik dat totaal niet. Files staan er weer net zo hard als van oudsher en alle vacatures vragen gewoon om werk op locatie (naar kantoor komen om daar de hele dag achter een PC te zitten dus).

    Er is echt wel heel wat meer nodig dan een pandemie om de koppig ouderwetse boomer directeurs hier zo ver te krijgen werken op afstand te accepteren.
  5. forum rang 4 Beursplein 5 19 november 2020 11:56
    OSLO/DUBLIN - Het zat er al even aan te komen, en nu is het zover: Norwegian vraagt faillissementsbescherming aan. De prijsvechter ziet zich hiertoe genoodzaakt nu de Noorse regering geen extra staatssteun wil verlenen.

    Norwegian heeft de faillissementsbescherming in Ierland aangevraagd, naar eigen zeggen omdat daar de vliegtuigen geregistreerd staan.

    Volgens de budgetmaatschappij is dit zeker niet het einde, maar het begin van een nieuw hoofdstuk: “Het doel van het proces is om de schulden te verminderen, de vloot op het juiste niveau te brengen en nieuw kapitaal veilig te stellen." Norwegian verwacht dat dit vijf maanden gaat duren.

    De vluchten blijven gewoon doorgaan. Dat zijn er niet veel meer: Norwegian voert alleen nog binnenlandse vluchten uit met een handjevol Boeing 737's. Ook blijft het bedrijf beursgenoteerd.

    “Bescherming zoeken om te reorganiseren onder de Ierse wet is een beslissing die we hebben genomen om de toekomst van Norwegian veilig te stellen ten behoeve van onze werknemers, klanten en investeerders. Het zal ons in staat stellen om hieruit te komen als een financieel sterkere luchtvaartmaatschappij”, aldus topman Jacob Schram.

    De coronacrisis heeft het laatste zetje gegeven, maar ook daarvoor ging het al niet goed met Norwegian. Het bleek erg lastig te zijn om longhaul-lowcostvluchten winstgevend te maken. Bovendien kende het bedrijf veel tegenslagen waar het niks aan kon doen, zoals het vliegverbod voor de 737 MAX.
  6. Brogembank 19 november 2020 13:05
    quote:

    geobeo schreef op 19 november 2020 11:10:


    [...]

    In de VS ja, maar hier in Nederland geloof ik dat totaal niet. Files staan er weer net zo hard als van oudsher en alle vacatures vragen gewoon om werk op locatie (naar kantoor komen om daar de hele dag achter een PC te zitten dus).

    Er is echt wel heel wat meer nodig dan een pandemie om de koppig ouderwetse boomer directeurs hier zo ver te krijgen werken op afstand te accepteren.


    Ik begrijp je redenering @geobeo. Maar ik heb het hier over zakelijk vliegverkeer, datgene waaraan de luchtvaart doorgaans z'n geld verdient.
    Die drang om met z'n allen iedere dag in de file te staan om in één of andere glasbetonnen kolos naar buiten te staren tot je weer in de avondspits mag aansluiten zie ik ook hier niet 1,2,3 verdwijnen. Maar lange intercontinentale vluchten om op 10000 km van huis een aantal duurbetaalde managers een uurtje of twee te laten vergaderen met alle business hotels en etentjes in high-end horeca, dát zie ik in veel mindere mate terugkomen post-pandemie.
    Mega-trends zoals duurzamer werken, werken vanuit huis en vergaderen via Zoom/MS Teams, zie ik voorlopig niet meer weggaan
  7. forum rang 4 Red_ 19 november 2020 13:08
    quote:

    Brogembank schreef op 19 november 2020 10:19:


    Ongelooflijk... ieder ander bedrijf was allang failliet gegaan, maar AF/KLM mag kennelijk gewoon 10 + 10 miljoen per dag aan cashburn doen op kosten van de belastingbetaler. maand in maand uit, hoewel er duidelijk geen enkele behoefte aan hun diensten is.
    En zelfs als er weer op grotere schaal gevlogen kan worden, zal het zakelijk reizen niet herstellen. Teveel bedrijven hebben ervaren dat video conferencing een uitstekend alternatief is voor de meeste face-to-face meetings.

    En het argument dat Schiphol ten onder zou gaan als KLM het niet meer als thuishaven zou hebben geloof ik niet. Businessmodellen zijn er om zich aan te passen aan nieuwe realiteiten. Zo niet... over en sluiten die tent.


    tja er wordt het flutexcuus gebruikt dat deze infrastructuur nodig is voor het herstel van NL.
    maak een dealtje met Lufthansa over vliegen op Schiphol en klaar. Daar hoeft echt geen geld verspillend KLM aan de pas te komen. Uit nostalgie voelen we ons misschien nog verbonden, maar KLM is weinig Nederlands aan. Maximale capaciteit naar de helft is goed voor de uitstoot, omwonenden en vernieuwing waar ze jaren om schreeuwen. Nu komt er de uitgewezen gelegenheid en gaan we ze massaal spekken.
    Logica?!?!?!
10 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by Infront. Crypto data by Crypto Compare