Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Autobranche betreurt Europese staaltarieven
Door
op woensdag 18 juli 2018
Views: 3.910
BRUSSEL (AFN) - De autobranche is niet blij met de Europese importheffingen op staal. De Europese Commissie gaf woensdag groen licht voor voorlopige tegenmaatregelen op Amerikaanse invoertarieven, die de import van staal naar de EU moeten inperken. Volgens autobranchevereniging ACEA zal de heffing nadelig uitpakken voor Europese automakers.
Brussel gaf een klap op heffingen van 25 procent op verschillende producten. De tarieven gelden voor al het extra staal dat Europa wordt binnengevoerd, bovenop de gemiddelde staalinvoer van de afgelopen drie jaar. Daarbij geldt volgens de documenten wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Landen en bedrijven hebben nu een paar maanden de tijd om commentaar te geven op de maatregelen. Begin volgend jaar moeten definitieve regels van kracht worden.
De autobranche is onder meer bezorgd over de concurrentiepositie. De maatregelen zullen volgens ACEA zorgen voor prijsstijgingen, zeker omdat de vraag naar staal in de sector stijgt en de Europese capaciteit niet voldoet.
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Wees niet bang, want er gaat minder geëxporteerd worden naar Amerika. Dat overschot komt mooi vrij voor de Europese markt.
Klopt, maar elke branche klaagt liever nog even. Je weet nooit of dat nog iets oplevert...
Tesla USA heeft besloten ene fabriek te bouwen in China waar veel van de Tesla's gebouwd gaan worden. Dit is voor Tesla goedkoper dan onderdelen uit China importeren tegen hoger tarieven. Slim. Dit kost werkgelegenheid in de USA, en heeft invloed op de algehele economie en speciaal in het Tesla gebied. Trump jaagt eigen bedrijven de deur uit en buitenlandse bedrijven willen wellicht geen of minder zaken meer met USA doen.
Tartessos schreef op 18 juli 2018 15:13 :
Tesla USA heeft besloten ene fabriek te bouwen in China waar veel van de Tesla's gebouwd gaan worden. Dit is voor Tesla goedkoper dan onderdelen uit China importeren tegen hoger tarieven.
Korte termijn politiek. Vergeet niet dat uiteindelijk China onze vijand is (wordt). China is zich geografisch sterk aan het uitbreiden , na Tibet en Nepal is het druk bezig de Chinese zee te nationaliseren inclusief een flink aantal Philippijnse eilandjes, die al vol militaire apparatuur staan. Hun defensie uitgaven nemen walgelijk toe. Bij mogelijke problemen in de toekomst zijn de westerse landen wel hun fabrieken kwijt
Tartessos schreef op 18 juli 2018 15:13 :
Tesla USA heeft besloten ene fabriek te bouwen in China waar veel van de Tesla's gebouwd gaan worden. Dit is voor Tesla goedkoper dan onderdelen uit China importeren tegen hoger tarieven.
Slim.
Dit kost werkgelegenheid in de USA, en heeft invloed op de algehele economie en speciaal in het Tesla gebied.
Trump jaagt eigen bedrijven de deur uit en buitenlandse bedrijven willen wellicht geen of minder zaken meer met USA doen.
Trump jaagt geen enkele fabriek het land uit. Sommige belastingen zijn gehalveerd, en niet zo'n gezeur over die CO2. De problemen met de oneerlijke import tax worden wel opgelost, en zonder twijfel is Trump de winnaar. Eerst heeft hij een schot voor de boeg gegeven, en eindelijk is Juncker op de knieën gegaan. Communisten zijn dat niet gewend, dus duurt het wat langer.
Aantal posts per pagina:
20
50
100