Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Alitalia praat met Air France-KLM over samenwerking

Alitalia praat met Air France-KLM over samenwerking

ROME (AFN/BLOOMBERG) - Alitalia praat met Air France-KLM over een strategische samenwerking. Dat heeft de nieuwe topman van de Italiaanse luchtvaartmaatschappij Fabio Lazzerini laten weten aan wetgevers, aldus het Italiaanse persbureau Ansa. Een woordvoerster van Air France-KLM bevestigt dat gesproken wordt over het verdiepen van de huidige samenwerking.

Air France-KLM heeft met partners Delta Air Lines en Virgin Atlantic momenteel een zogeheten codesharing-overeenkomst met Alitalia. Daarmee kunnen de maatschappijen ook vluchten van de Italianen naar verschillende bestemmingen aanbieden. Volgens de zegsvrouw van Air France-KLM wordt verdere samenwerking besproken. Mogelijk dat Alitalia toetreedt tot het dit jaar aangekondigde samenwerkingsverband.

Ook zou Alitalia in gesprek zijn met het Duitse Lufthansa. Daarbij zou het partnership op termijn 'inniger' kunnen worden.

Alitalia maakte onlangs in afgeslankte vorm een doorstart onder de vleugels van de Italiaanse staat. Ondanks verwoede pogingen lukte een verkoop van de maatschappij eerder niet.

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM

Gerelateerd

Reacties

21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 december 2020 17:47
    quote:

    andre68 schreef op 16 december 2020 17:14:

    Samen aan de grond
    hahahhhhaaaa.

    Allitalia is wel een template, een voorbeeld daar het al >10 jaar aan het staatsinfuus zit, KLM kan daar veel van leren.

    Zet KLM onder de staatsbegroting, zeg de komende 5 jaar maximaal, naar gelang de omstandigheden.
    Stel dat er per jaar 6-8 miljard euro bijgestort moet worden, soit! dan heb je als klein landje(want dat zijn wij natuurlijk) wel een wereldwijd dekkend netwerk.
    AF: zelfde concept, sterker nog! ze zitten al aan een blijvend infuus.

    De hele wereld is nu code oranje, iedereen mag bij terugkomst Schiphol in quarantaine.
    Rutte: "ga tot half maart 2021 niet reizen "
    Alle risicos zijn door deze woorden afgedekt, geen terughaal acties van vakantiegangers of overwinteraars.

    Het wordt een lange winter voor onze "Nationale Trots"
  2. forum rang 7 Kaviaar 16 december 2020 17:47
    Als ze hier serieus werk van gaan maken, vlieg ze dan maar direct de plomp in, alle toestellen, zonder bemanning en passagiers.

    Nooit en nooit doen. Een bodemloze put wordt dat, net als het land zelf.
    Het is wel een broertje van Frankrijk. Ze houden zich beide niet aan de EU regels. Daarin zouden ze verbroederen.

    Met twee van de drie partijen wordt het nooit wat ;- )
  3. [verwijderd] 16 december 2020 18:11
    quote:

    steelfighter72 schreef op 16 december 2020 17:57:

    ze kunnen liever samenwerken met SLM :P
    Ze hebben een wide body, een twee motor Airbus louter pendelend tussen Amsterdam-Paramaribo.
    Ik meen 3x per week, voor de rest staat dat ding naast de A4 net na de tunnel.
    "De Coke Express"(zoals locals de lijndienst noemen) heeft regelmatig 13 uur vertraging, passagiers krijgen daar wel netjes een SMS servicebericht van als het feit aanstaande is.

    Altijd volgeboekt, wat zeg ik? altijd overboekt, elke passagier 22 kilo bagage waar de grens 20 kg is.

    Een retourtje is behoorlijk prijzig daar er bijna geen concurrentie is, december is het duurst.
    De piloten zijn een soort van uitzendkrachten , 70 plussers(retired) die via dat buro in Seatle nog wat uurtjes mogen maken.

    Als de kist vertrekt vanaf Amsterdam(Polderbaan) blijf ik altijd ff kijken daar de loeizware kist werkelijk de hele strip moet gebruiken om los te komen...

    Al het bovenstaande kan min of meer overgezet worden(de template) naar vele bestemmingen van de KLM, vooral de loonkosten uit bovenstaande voorbeeld zullen de loonkosten bij onze nationale trots met 2-2,5 miljard euro per jaar doen slinken.....
  4. steelfighter72 16 december 2020 18:57
    quote:

    drooglegging schreef op 16 december 2020 18:11:

    [...]

    Ze hebben een wide body, een twee motor Airbus louter pendelend tussen Amsterdam-Paramaribo.
    Ik meen 3x per week, voor de rest staat dat ding naast de A4 net na de tunnel.
    "De Coke Express"(zoals locals de lijndienst noemen) heeft regelmatig 13 uur vertraging, passagiers krijgen daar wel netjes een SMS servicebericht van als het feit aanstaande is.

    Altijd volgeboekt, wat zeg ik? altijd overboekt, elke passagier 22 kilo bagage waar de grens 20 kg is.

    Een retourtje is behoorlijk prijzig daar er bijna geen concurrentie is, december is het duurst.
    De piloten zijn een soort van uitzendkrachten , 70 plussers(retired) die via dat buro in Seatle nog wat uurtjes mogen maken.

    Als de kist vertrekt vanaf Amsterdam(Polderbaan) blijf ik altijd ff kijken daar de loeizware kist werkelijk de hele strip moet gebruiken om los te komen...

    Al het bovenstaande kan min of meer overgezet worden(de template) naar vele bestemmingen van de KLM, vooral de loonkosten uit bovenstaande voorbeeld zullen de loonkosten bij onze nationale trots met 2-2,5 miljard euro per jaar doen slinken.....
    U bent heel goed op de hoogte, hoe noemen die locals die KLM Bangkok kist .... de PEDO Express?
  5. erjee-ff 17 december 2020 10:38
    De enige reactie die ik bij dit nieuwsbericht zou kunnen bedenken is: Alweer? KLM heeft in het verleden ook al geflirt met de Italianen... waar komt dat fetisjisme met ondernemingen uit landen rond de middellandse zee toch vandaan? Kunnen we niet gewoon Hanze airlines oprichten, met de Duitsers, Scandinaviërs en Baltische staten?
21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,398 16 apr
+0,184 +2,00%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links