Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Bol.com stapt in kleding in afwachting Amazon'

Gepubliceerd op 11 nov 2019 om 07:02 | Views: 4.259

Ahold Delhaize 20 nov

24,09 +0,07 (+0,27%)

Amazon.com 20 nov

1.746,39 -6,40 (-0,37%)

AMSTERDAM (AFN) - Bol.com stort zich begin komend jaar vol op het verkopen van kleding. De webwinkel van supermarktconcern Ahold Delhaize benadert bekende modemerken om het Amerikaanse Amazon straks het hoofd te kunnen bieden. Die onlinereus is groot in kleding en opent begin volgend jaar een complete Nederlandse webwinkel, zeggen ingewijden in de mode tegen Het Financieele Dagblad.

Zij vertellen dat er gesprekken lopen tussen Bol.com en kledingmerken, waarbij namen als G-star en Tommy Hilfiger rondzingen. En dat de webwinkel zijn stap in merkkleding in januari groots wil aankondigen.

Daarmee wordt het druk op de markt voor modewebwinkels. Naast Bol.com en Amazon is ook het Duitse Zalando groot in onlinekleding. Sinds kort probeert ook Otto Group de Nederlandse markt te bestormen, met webwinkeldochter About You. Retailexperts verwachten een hevige concurrentiestrijd, waaronder het verlieslatende Wehkamp het meest te lijden zal hebben.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Hudige trend
Ahold Delhaize 78% zegt kopen 9 stemmen
Amazon.com 75% zegt verkopen 4 stemmen

Gerelateerd

Ahold Delhaize Koninklijke

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Amazon.com

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Knight V
0
Beter je eigen winkels helpen dan andere (uit het buitenland Amazon) en waarvan zij de winst weer uit Europa sluisen.
Webwinkels helpen niet echt de economie in NL.

Kies ik liever voor Bol.com

Amerika is groot geworden over de rug van de europeanen.

Tijd dat Bol.com het grootste webwinkel wordt in Europa en Amazon overneemt. (We wish).


charlie b
0
Misschien goed voor onze PostNl, krijgen ze meer pakketjes te vervoeren, goed voor de omzet komende periode cq jaren..haha..
Charlie
rryn
0
Geen moment te vroeg, nu de nieuwste rage uit de usa, met honderden 'mensen' een winkel bestormen, is over komen waaien.
Nuchtere Kijk Op
0
Een must lijkt me om tegengas te geven aan buitenlandse partijen. Platvorm/online economie is niet meer weg te denken. En er zijn al genoeg producten die meer online verkocht worden dan in winkels. Winkel straten gaan steeds meer veranderen en dit is een niet te stoppen ontwikkeling.
Mr.Windows
0
Goed bericht en zeker door partner-programma is het voor bol.com schaalbaar. Omzetgroei van 31% is echt heel fors (Q3-2019!). Ahold zet op meerdere manieren slim in de online markt. Laat Jumbo maar met Hema in panden gaan zitten.
dasokwat
0
Ondernemende kerels bij AH, Amazon neemt grutter-waren erbij, tak AH neeemt er kleding bij, en wie weet straks ook boeken
Nuchtere Kijk Op
0
@dasokwat AH boeken erbij? Zo zijn ze begonnen bij bol.com (overgenomen door AH) met die boeken en muziekdragers dus.
Nuchtere Kijk Op
0
Je ziet nu al een tijdje de ene na de andere kleding winkel over de kop gaan. Er komen steeds meer online aanbieders in kleding. Net als aanbieders van bv. schoenen en wijnen is het wel zaak, dat je een breed pakket kunt aanbieden en een logistieke top organisatie hebt. Dat betekent automatisch dat de groteren ook hier de markt voor het grijpen hebben. Hier en daar zal er over 5 a 10 jaar heus nog wel een kleding winkel bestaan, maar het grootste gedeelte gaat dan absoluut online verkocht worden. Is nu al aanzienlijk volgens experts, en zien ze de jeugd al steeds minder in de winkels. Je krijgt net als met bv. bakkers, slagers hier en daar een specialist die niet met de prijzen kan meekomen. Ook daar zie je vrijwel geen jeugd meer ;-) Maar door gemakzucht, tijdgebrek en dichtslibbende steden met te hoge kosten, gaan de meeste consumenten echt anders inkopen.
9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord