Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

ING sluit 150 servicepunten in winkels

Gepubliceerd op 7 december 2019 07:47 | Views: 5.973

ING 15:29

7,06 +0,29 (+4,21%)

AMSTERDAM (AFN) - ING sluit volgend jaar 150 servicepunten in winkels als Bruna en Primera. Waar het servicepunt verdwijnt, komt op de meeste plekken wel een geldautomaat, meldt de bank na berichtgeving van De Telegraaf.

De 230 servicepunten die overblijven, krijgen een nieuwe formule. Ze worden bemand door een zogeheten digicoach, die klanten helpt met internetbankieren, mobiel betalen en online winkelen. Vooral ouderen hebben daar nog wel eens moeite mee. De servicepunten die dichtgaan, liggen verspreid over heel Nederland.

ING heeft tot de maatregel besloten omdat steeds meer mensen hun bankzaken zelf digitaal regelen.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
ING 65% zegt kopen 26 stemmen

Gerelateerd

ING Groep

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Sir Cryptalot 7 december 2019 09:50
    quote:

    Kaviaar schreef op 7 december 2019 09:27:


    ING haalt de service weg voor haar klanten en er komt een geldautomaat voor terug. Er komt ook een digicoach. Lekker ver weg gaan staan bij je klanten. De volgende stap is een robot om het net even wat persoonlijker te maken....


    Ik weet niet hoe dat bij u zit maar ik heb nog nooit iemand fysiek nodig gehad voor mijn geldzaken, idem mijn telefonie en energie. Alles gaat per post/online of per telefoon. En als je na decennia digitale revolutie nog steeds niet om kan gaan met een computer heb je jezelf buiten spel gezet.
  2. forum rang 7 Kaspersky 7 december 2019 09:54
    Zoals het artikel zegt: vooral ouderen hebben er last van. Het is vooral vervelend als je op leeftijd bent en gewend was om bij een servicepunt te komen.

    De toekomst voor ING ligt in het digitaliseren van het bedrijf stap voor stap: dit is slechts een stap. Voor ING is dit positief, want het bespaart kosten.


    Ps: ik ben volledig uit ING gestapt, maar dit heeft andere redenen.
  3. forum rang 7 Kaspersky 7 december 2019 10:32
    quote:

    Happy schreef op 7 december 2019 10:18:


    Ze creëren een gaatje in de markt voor banken die nog wel heil zien in de doelgroep die nog persoonlijke hulp willen bij hun geldzaken. Denk dat het voor de ING een kostenbesparing is die logisch is.

    Welke bank wil speciaal ouderen bedienen? Tell me something new.
  4. forum rang 5 MFCons 7 december 2019 10:56
    quote:

    Kaspersky schreef op 7 december 2019 09:54:


    Zoals het artikel zegt: vooral ouderen hebben er last van. Het is vooral vervelend als je op leeftijd bent en gewend was om bij een servicepunt te komen.

    De toekomst voor ING ligt in het digitaliseren van het bedrijf stap voor stap: dit is slechts een stap. Voor ING is dit positief, want het bespaart kosten.


    Ps: ik ben volledig uit ING gestapt, maar dit heeft andere redenen.


    Omdat je de AMG-ellende graag wil meemaken? Ik kies bij de huidige verhoudingen ook voor aandelen ABN.
  5. forum rang 6 rene l 7 december 2019 11:20
    quote:

    Kaviaar schreef op 7 december 2019 09:27:



    ING haalt de service weg voor haar klanten en er komt een geldautomaat voor terug. Er komt ook een digicoach. Lekker ver weg gaan staan bij je klanten. De volgende stap is een robot om het net even wat persoonlijker te maken....



    Bij ons in het centrum zit er een kantoor van zowel de ING als de Rabo.
    Deze zijn zelfs op zaterdag geopend.

    En gek genoeg, het is er altijd druk, en er komen zeker niet alleen ouderen.
    Er is dus overduidelijk behoefte aan ook persoonlijk contact.

    En betreft het pinnen, bij zowel de Aldi als de Lidl kun je gewoon aan de kassa extra geld pinnen als je dit wilt, hun zijn blij als ze dit niet af te hoeven storten bij de bank.

    Je krijgt het bovendien ook nog persoonlijk overhandigd van de cassiere.
  6. forum rang 4 Sir Cryptalot 7 december 2019 13:18
    quote:

    Timmah schreef op 7 december 2019 12:52:


    Ik ben benieuwd wat dit op de lange termijn gaat doen en of een tech-bedrijf hier in gaat springen. Of ik straks spaar/leen/betaal bij de ING of een ander maakt mij niet meer uit, als er toch geen locaties meer zijn waar je even langs kan.


    Want een tech-bedrijf gaat loketten openen? Of Uber gaat met kantoortjes rondrijden. Misschien iets met drones waaronder dan een baliemedewerker hangt.
  7. ooievaar49 7 december 2019 14:21
    De ouderen moeten het weer ontgelden! Op velerlei gebied worden die ouderen al overvleugeld door personen die koste wat het kost hun zin door willen drijven. “Kijk op ons 2e scherm”, “Ouderen krijgen gemakkelijk hun pensioen”, “uitzending gemist? betaal er maar voor en neem anders een abonnement op Netfix!”. Zo kan ik nog wel even doorgaan maar vergeet niet dat een groot gedeelte van onze welvaart te danken is aan de mensen die na de Tweede Wereldoorlog ons land er weer bovenop hebben gekregen. Hun kinderen weer hebben kunnen laten studeren en daar de kinderen van maken het hun grootouders nu dus moeilijk. Een beetje respect zou op z’n plaats zijn.
28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare