Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Derde kwartaal.

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
590 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
lokeend
0
In de nieuwe grafiek staat zelfs een -50 euro krijg je bij een min dan aandelen gratis hoe werkt dit iemand bekend hiermee ?
Succes!
Daexter
0
Die min dat is een aanpassing aan de moderne tijd, waarin je negatieve rentes hebt :) :) :)

Uiteraard niet, dit is gewoon een doodnormale wiskundige manier van een grafiek vormgeven. die -50 staat er voor de grafische verhouding, niet meer niet minder.

In theorie kan het wel zo zijn, dat een aandeel meerdere malen een cosmetische make-over heeft gehad. Dat heeft Heijmans ook wel eens gedaan. Ik herinner mij nog als de dag van gisteren de reveresed stock split van 10 tegen 1. Toen Heijmans na diverse emissies tussen de 1 en de 2 euro noteerde en middels de reversed weer naar boven de 15 euro ging. Mogelijk zou je door dit soort acties naar verhouding op den duur negatief uit kunnen komen, maar het lijkt me eerder dat je heel dicht tegen de 0 geraakt.

Die 100 plus is niet meer reëel, Heijmans was destijds concurrentiepositie technisch bezien sterker dan het waarschijnlijk de komende 20 jaar zal worden. Ze waren ook veel breder georiënteerd met activiteiten in de Benelux en een beetje Duitsland.

Maar zoals eerder gezegd, een koers van 60 euro lijkt mij nog wel reëel (op een termijn van 3 jaar). Mits er geen uitglijders komen (na tennet, die dan uiteraard ook goed moet uitpakken) in een periode van 3 jaar aaneengesloten en mits het stikstofprobleem binnen afzienbare tijd opgelost wordt. Een hoop mitsen dus, maar op de spaarbank levert het sowieso niets op....en eerder verkopen mag en kan altijd natuurlijk. Kan op tijdelijke basis allicht ook geen kwaad, de brede markt zal waarschijnlijk binnenkort weer gaan corrigeren....tenminste veel indices staan weer op grote hoogtes...dus dat risico is aanwezig....als de aex volgende maand corrigeert en er is nog geen concreet goed nieuws gaat Heijmans eerst weer richting de 7 euro.
salud
0
Spoor weer een stukje veiliger:

www.spoorpro.nl/spoorbouw/2019/09/17/...

Bij de Friese plaatsen Hurdegaryp en Feânwalden zijn afgelopen weekend twee spoorwegovergangen opgeheven en vervangen door onderdoorgangen. Het gaat om overwegen bij de Goddeloaze Singel bij Feânwalden en de Rijksstraatweg bij Hurdegaryp. Dat meldt spoorbeheerder ProRail.

Bij de Goddeloaze Singel loopt een fietspad via een tunnel onder het spoor door. De tunnel is al enige tijd in gebruik maar nu is de vlakbij gelegen overweg helemaal uit het spoor verwijderd.

Bij Hurdegaryp is een grotere verkeerstunnel gebouwd in de Rijksstraatweg, waar ook gemotoriseerd verkeer doorheen kan rijden. De overweg Rijksstraatweg is daar ook uit het spoor gehaald. Begin oktober legt aannemer Heijmans in opdracht van ProRail de laatste hand aan de onderdoorgang. Auto- en fietsverkeer kan er al wel gebruik van maken.

Risico overwegen
Directeur Overwegen Anne Zwiers van ProRail: “Al staan er bomen en bellen bij om je te waarschuwen, overwegen hebben het risico dat er aanrijdingen plaats kunnen vinden. Daarom stellen wij dat de beste overweg een opgeheven overweg is. We spannen ons als ProRail in om overal in het land overwegen uit het spoor te krijgen.”

Volgens haar zijn er “ingrijpende keuzes nodig” om overwegen op te heffen en is “een goede samenwerking met omgeving, provincie en gemeente” een van de voorwaarden om het voor elkaar te krijgen. “Dat is hier voorbeeldig gelukt, met als resultaat een grote verbetering in de verkeersveiligheid. Ook de omgeving profiteert, want gesloten overwegen houden het verkeer op en dat kan met deze nieuwe onderdoorgangen ongehinderd door stromen.”

De bouw van de onderdoorgangen is gefinancierd door de provincie Friesland. De Goddeloaze Singel is onderdeel van het project Centrale As. De Rijksstraatweg is onderdeel van het grote project Extra Sneltrein Groningen Leeuwarden.

voda
0
Uitgelicht: bouwers happen naar stikstof

(ABM FN-Dow Jones) De Nederlandse bouwers kregen afgelopen week geen fanmail. Analisten Martijn den Drijver van ABN AMRO en Luuk van Beek van Degroof Petercam verlaagden hun ramingen en daarmee ook de koersdoelen voor de aandelen.

ABN AMRO besloot het aandeel BAM van de kooplijst te halen en het koersdoel te verlagen naar 2,85 euro.

Degroof Petercam verlaagde het koersdoel voor BAM van 3,30 naar 2,80 euro, voor Heijmans van 11,00 naar 9,00 euro en voor VolkerWessels van 24,00 naar 21,00 euro.

Het advies voor BAM en Heijmans blijft Houden, maar voor VolkerWessels blijft Degroof Petercam positief met een koopaanbeveling.

Degroof Petercam vreest dat de stikstofdiscussie voor “significante” vertraging zal zorgen in de projecten.

Het stikstofdossier raakt volgens Degroof Petercam vooral Heijmans, dat als enige van de drie bouwers louter op de Nederlandse markt actief is.

VolkerWessels heeft een blootstelling aan de Nederlandse markt van 57 procent en BAM van 37 procent.

ABN AMRO denkt vooralsnog dat de stikstofkwestie positief kan uitpakken, maar alleen als het niet te lang duurt voor een oplossing wordt gepresenteerd.

Naar verwachting komt de commissie Remkes komende week met een advies voor het stikstofprobleem.

Analist Nico Inberg van IEX verwacht dat de commissie zal kiezen voor een verkleining van de veestapel, die hoofdverantwoordelijke voor de uitstoot van stikstof is, om zo de woningbouw weer mogelijk te maken. Hier is, denkt hij, voldoende politiek draagvlak voor.

Tegenover de negatieve impact van de stikstofkwestie stelt Degroof Petercam het gebrek aan bouwcapaciteit op dit moment. Die zal de tegenslag deels weten op te vangen.

Favoriet

VolkerWessels blijft de favoriet van Degroof Petercam. Deze bouwer heeft de beste 'track record' in het realiseren van een goede EBITDA-marge, aldus de analist. Een herstel van het infrastructuur-segment zou de grootste aanjager zijn, denkt Van Beek, die de waardering van VolkerWessels aantrekkelijk vindt, met een dividendrendement van 7 procent, een hogere vrije kasstroom en geen schulden.

ABN AMRO haalde BAM van de kooplijst. De risico’s zijn volgens de analist groter dan de aanjagers.

Ook houdt ABN AMRO er nog altijd rekening mee dat de zeesluisprojecten voor extra kosten kunnen zorgen, terwijl daarnaast uit Duitsland ook nog nieuwe tegenslagen kunnen volgen.

"Dat is onwenselijk gezien het broze vertrouwen dat de markten in BAM hebben en de lage solvabiliteit", aldus de bank. Met een solvabiliteit van "slechts" 12,8 procent zit BAM ruim onder zijn sectorgenoten.

Degroof Petercam merkte over BAM op dat de waardering wellicht goedkoop oogt, maar dat er geen aanjagers zijn die hier verandering in kunnen brengen. Net als ABN AMRO wijst Degroof Petercam op de verliezen die BAM lijdt op grote projecten en die de reputatie van de bouwer hebben beschadigd. “De nieuwe afschrijving ter waarde van 94 miljoen euro voor een aantal probleemprojecten heeft gezorgd voor nieuwe twijfels over de kwaliteit van het risicomanagement”, scheef Degroof Petercam.

Inberg van IEX benadrukte dat BAM ook niet voor niets het management in Duitsland recent heeft vervangen. Hij constateert eveneens dat de bouwer zijn risicomanagement niet op orde heeft. “Het lijkt wel of ze alles aannemen.” Operationeel heeft BAM de zaken niet op orde, concludeert de analist.

Heijmans heeft volgens Degroof Petercam grote progressie geboekt met het aanbrengen van een focus op de Nederlandse markt en het verbeteren van het risicomanagement en de executie. Maar zoals gezegd, juist die focus zorgt ervoor dat de stikstofkwestie de bouwer harder raakt dan sectorgenoten.

Dat VolkerWessels het beter doet dan zijn sectorgenoten, bleek ook uit de weekwinst van 3,0 procent voor het aandeel. Heijmans leverde 2,2 procent in. Het aandeel BAM zag de waarde met 5,5 procent afnemen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
salud
0
Gedeelte uit de nieuwsbrief:

www.iex.nl/nieuwsbrieven/IEXweekend.aspx

In Nederland zullen de komende week de bouwbedrijven in de belangstelling staan. De afgelopen beursrally is volledig voorbijgegaan aan VolkerWessels, Bam en Heijmans.

Deels door eigen schuld (Bam), maar vooral vanwege het stikstofdossier dat de bouwwereld in haar greep houdt. Sinds de Raad van State de sluiproute van het kabinet vakkundig dichtgegooid heeft durft, of beter, mag, geen enkel overheidsorgaan nog een bouwvergunning af te geven.

Iedereen die wil bouwen in de buurt van een Natura 2000 gebied (zie kaart onder) moet compensatie voor de stikstofuitstoot regelen. Voor hele kleine bouwaanvragen (dakkapelletjes etc.) is dat nu vlotgetrokken maar de grotere projecten, van woningbouw tot wegverbreding, zit alles nog op slot.

Hoe groot is het probleem nu eigenlijk? Daarover zijn de meningen verdeeld. Gezien vanuit de bouwbedrijven is er waarschijnlijk geen acute nood, maar komt wel de planning voor volgend jaar en verder al in gevaar.

Maar áls er geen oplossing komt, kunnen wel heel veel projecten niet van start gaan. De Raad van State is het hoogste rechtsorgaan, daarna is er niets meer. Die beslissing valt dus niet aan te vechten.

Het wachten is nu op de commissie Remkes, die komende week een officieel advies zal uitbrengen hierover. Een aantal betrokken partijen willen het liefst dat het aantal aangewezen gebieden verminderd wordt.

Dat zal echter niet gebeuren. Uitgaande van uitgelekte berichten zal Remkes aansturen op beperking van stikstofuitstoot door het verminderen van de veestapel en het verlagen van de maximumsnelheid op snelwegen.

Infrafonds kan niet van start
De regering zal wel aan de bak moeten: de halve plannen om volgend jaar met een groot infrafonds te komen hebben weinig zin als dezelfde overheid geen vergunningen mag af geven.

Voor de bouwbedrijven op de beurs is het van belang dat de woningbouwprojecten in ieder geval zo snel mogelijk doorgang vinden. Dáár wordt goed geld mee verdiend.

De grote infraprojecten zijn minder lucratief, en worden nu uit nood zelfs al gegund aan onbekende buitenlandse partijen. Sterker nog, veel bouwers zouden willen dat ze nooit aan die grote infraprojecten waren begonnen.

Dat wordt dus nog een mooie uitdaging voor onze Wopke Hoekstra, om die miljarden straks aan het werk te krijgen....

Fijne zondag,

Nico Inberg
Bart Meerdink
0
Is er eigelijk al iets bekend over het door Tennet opgezegde Wintrack II contract met Heijmans-Europoles? Het failissement van Europoles zal wel de onderliggende reden zijn, en het daaruit voortkomende touwtrekken over de verliezen die dat failissement voor Heijmans en/of Tennet oplevert. Intussen is de betreffende tak van Europoles overgenomen door Fuchs begrijp ik: app.insolvenz-portal.de/Nachrichten/w...

Het was een groot contract, en de uitkomst van de juridische procedures zou Heijmans flink kunnen raken. Hoewel het er natuurlijk weinig aan kan doen als een partner failliet gaat. Zowel Heijmans als Tennet zijn in zee gegaan met dit blijkbaar financieel zeer zwakke bedrijf.
salud
0
Ze maken meteen een drainagesysteem in de baan waardoor de stikstof die Schiphol produceert wordt afgezogen.
590 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Heijmans Meer »

Koers 8,000   Verschil -0,11 (-1,36%)
Laag 7,990   Volume 45.295
Hoog 8,120   Gem. Volume 58.871
20-sep-19 17:35
label premium

Heijmans: Dividend in zicht

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium