Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom Januari 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.977 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 ... 145 146 147 148 149 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
VeniVidiMerui
0
quote:

pwijsneus schreef op 19 jan 2019 om 13:27:


[...]
The biggest fear of shareholders should be that the company doesn’t return the money to them in some way. TomTom has never paid a dividend, and going forward they are in no better shape than they were in the past, cash flow-wise. If they retain the cash and invest it in their company, I believe it to be lost.

Dat hij hiervoor bang is geloof ik best; daarom zit hij short. Maar dat aandeelhouders hiervoor bang zouden moeten zijn is natuurlijk kul; als je echt gelooft dat elk bedrag dat in het bedrijf blijft als 'lost' moet worden beschouwd dan ben je toch uberhaupt al geen aandeelhouder. Of je hebt een hele vreemde beleggingsstrategie.
pwijsneus
0
quote:

VeniVidiMerui schreef op 19 jan 2019 om 13:59:


[...]
Dat hij hiervoor bang is geloof ik best; daarom zit hij short. Maar dat aandeelhouders hiervoor bang zouden moeten zijn is natuurlijk kul; als je echt gelooft dat elk bedrag dat in het bedrijf blijft als 'lost' moet worden beschouwd dan ben je toch uberhaupt al geen aandeelhouder. Of je hebt een hele vreemde beleggingsstrategie.


Gaat ook niet gebeuren. AutoStream is af. Klaar. Hebben ze geen miljard+ voor nodig. Waar ze het wel voor nodig hebben is het grote vraagteken.

Verkoop duurt even. Dat kan verschillende oorzaken hebben. De geruchtenmachine heeft meer dan 10 potentiele geinteresseerde partijen uitgespuugd.

Er wordt in ieder geval aan ons gedacht, ze willen de beste deal voor de aandeelhouders:

Bevorzugen Sie eine bestimmte Käufergruppe?

Nein. Sowohl Unternehmen aus der Wirtschaft als auch aus Private-Equity-Firmen haben Interesse signalisiert. Wir wollen den besten Deal für unsere Aktionäre.


www.boerse-online.de/nachrichten/akti...

All sorts of things can happen....
SellTomtom
0
Hg zei in een interview, dat gezien de waarde van telematics, de koers wel laag is ten opzichte van dat. Als hij dat zegt, geeft hij de indruk, dat hij iig al wist wat het minimaal ging opbrengen, anders zeg je dat niet. En ook, dat de koers ten opzichte van deze opbrengst al laag was.

Kan even niet vinden, in welk interview dit was. Iemand?
pwijsneus
0
quote:

SellTomtom schreef op 19 jan 2019 om 14:26:


Hg zei in een interview, dat gezien de waarde van telematics, de koers wel laag is ten opzichte van dat. Als hij dat zegt, geeft hij de indruk, dat hij iig al wist wat het minimaal ging opbrengen, anders zeg je dat niet. En ook, dat de koers ten opzichte van deze opbrengst al laag was.

Kan even niet vinden, in welk interview dit was. Iemand?



Ik denk dat je dit bedoeld:

...
Working out a fair price for the division, which helps businesses to save money by using software to monitor and improve the performance of their car and truck fleets, might not be straightforward, Chief Executive Harold Goddijn said.

Telematics, which had 43 million euros in sales in the third quarter, up 6 percent from a year ago, is “a bit of a mystery” for analysts, added Goddijn, one of the company founders.


...

With Telematics expected to post core earnings of 60-70 million euros this year, valuations of the business range hugely, from 700 million euros to 1.4 billion euros. Sell-side analysts disagree about what multiple of earnings the business, which seems likely to extend its steady but not spectacular growth, will fetch.

Getting a good deal for Telematics would help to underpin the TomTom share price after recent volatility.

“If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.


www.reuters.com/article/us-tomtom-ceo...

Hier staat eigenlijk dat TomTom een vage mix van activiteiten heeft, waardoor analisten niet in staat zijn er een prijskaartje aan te hangen. Die taak ligt echt bij TomTom zelf.

Het is blijkbaar moeilijk dus om een prijskaartje aan Telematics te hangen. Het is een understatement dat sum of the parts valuation beter uitgelegd dient te worden...
SellTomtom
0
“If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.

Hij zei dit dus bij een koers van 7,70 ongeveer. Dus gezien de koers, staan we te laag samengevat. Dus hij wekt te indruk, dat hij gezien de biedingen uit het verleden, die ze gehad hebben, dat deze al aardig hoog waren, anders zeg je dat niet denk ik. En zeker HG niet, die juist altijd heeeeeeeel voorzichtig is ket dit soort uitspraken.
win some...
2

@Vanillasky e.a.

Ik denk dat er ook wel strategische redenen zijn te noemen waarom TT nu de Telematics-divisie afstoot. Met de toename bij automotive van connected car services voor personenauto's zie je dat dit op een aantal gebieden steeds meer overlap gaat vertonen met Telematics services voor bedrijven (software mbt rijstijl, brandstofgebruik bijv.). En als in de toekomst van het autonome rijden de auto's allemaal cloud-connected zijn, heb je eigenlijk een megagroot
fleetmanagement-project. Er zijn in ieder geval heel wat bewegingen op dit gebied gaande. Ik geef hierbij even een quote uit een samenvatting van een rapport over de OEM-Telematics markt:

Reduction of operational cost: a major market driver

Third-party fleet management service providers used to dominate the global fleet management market. These service providers are tied-up with banks, insurance companies, navigation system solution providers, and breakdown-assistance providers. The addition of a third-party fleet management provider in the (fleet management) value chain increases the operational costs. Cutting down a link in this value chain is the ideal way to reduce the operational cost. The development of in-house fleet management facilities by major automotive OEMs facilitates the provision of fleet services without the interference of third-party service providers.


www.businesswire.com/news/home/201803...

Een recent voorbeeld hiervan is Ford:

www.automotiveworld.com/news-releases...

Ik denk dat TT mede daarom de rol van 'Third-party fleet management service provider' verlaat en er voor kiest om haar technologie aan te bieden via OEM fleet management services en via het beschikbaar stellen van API's bij Enterprise. Bijkomend voordeel is dat ze dan ook niet langer een directe concurrent vormen voor andere 'Third-party fleetmanagement service providers' en daar dus ook meer kans maken op het leveren van navigatie, maps en traffic etc.
win some...
1
quote:

pwijsneus schreef op 19 jan 2019 om 13:27:


[...]

Toch snijd het stuk op verschillende plekken hout, en constateer dat er nog wel een markt is voor TomTom, maar zelfstandig gaan ze het gewoon afleggen tegen o.a. HERE en Google. Dus TomTom is geen Toast, maar TomTom needs to team up! FAST!!
[...]


Ik vind die conclusie iets te snel getrokken. De auteur van het SA-artikel geeft aan dat in 2017 de automotive omzet bij Here meer dan 4 keer zo groot was als bij TomTom. Helemaal waar, maar hij vermeldt niet dat bij Here de yoy automotive growth 1% was en bij TomTom 44%. Ik ben dus ook erg benieuwd naar de 2018 automotive omzetten van beide bedrijven voor 2018.
VeniVidiMerui
0
Sowieso waarom kijkt hij alleen naar 2016-2017. Je kan ook gewoon de afgelopen 5 jaar pakken en dan incl. 2018. Maar dan kwam zijn verhaal niet goed uit waarschijnlijk.

Word op SA eigenlijk gecontroleerd of de posities die iemand onder een stukje meldt ook kloppen? Ik geloof er bij nader inzien niets van dat die Robbert zelf short zit. Naar mijn idee is het gewoon een ingekocht artikel. Als ik kijk wat voor stukjes hij nog meer heeft geplaatst dan is zeker een deel daarvan gewoon betaalde stukjes (de hele reeks over 'magic formula' bijvoorbeeld; in die stukjes wordt telkens verwezen naar een externe site; dat is gewoon linkbuilding en die site is niet van hemzelf)
DerksVisie
2
Ik probeer een short-case altijd serieus te nemen. Maar ik vond dit stuk toch wel van slechte kwaliteit met meerdere fouten. Hij zegt dat consumer verliesmakend is, dat is niet meer zo volgens de CFO. Ook wordt er gesproken over 7000 werknemers bij de R&D van HERE, ook dit is niet waar het zijn 7000 werknemers in totaal.

Dan de reden waarom HERE TomTom niet zou moeten overnemen slaat ook kant nog wal. HERE zou TomTom niet overnemen omdat TomTom toch vanzelf verdwijnt. Hier vergeet hij even dat de maps in handen van een tech-gigant kunnen vallen waardoor HERE opeens een gigantische concurent erbij kan krijgen. Nee mocht HERE de kans hebben om TomTom overtenemen dan moeten ze dit met beide handen aanpakken.

Of moeten we heer Overbeek even herinneren dat Yahoo, Google tot 2 keer toe kon kopen ;)
Tom2HD
0
Het artikel op SA is niet erg evenwichtig geschreven en ik neem het niet zo serieus. Hij is wel erg selectief met gegevens, hij gebruikt alleen gegevens die zijn punt onderschrijven en doet wat aannames. Desondanks zitten er wel wat goede punten in, maar ja, een stilstaande klok geeft ook 2 keer per dag de juiste tijd aan.
Weer een nieuwe toevoeging in een lange rits twijfelachtige mediaberichten. Binnenkort vallen de puzzelstukjes in elkaar.
Overtake
0
Het is toch wat dat elk afgestudeerd ventje zomaar een zogenaamd artikel mag schrijven. En dan zou die er niet voor betaald krijgen....

Als PE nu € 11,60 per aandeel wil bieden en dat wordt weggewoven, waarom zouden wij dan volgens mannetje Manders zo snel mogelijk deze € 8 en een beetje pakken?

Zouden ze dat dan tegenwoordig niet meer leren, dat je bij een artikel de voors en tegens van je stelling behandelt? Dat je aangeeft waarom de tegens niet opgaan?
Prop.
0
Denk dat Tesla en microsoft (Azure) ook alle dat van de automobilisten willen hebben 3 miljd is echt geen geld voor hun. Maar denk niet dat de aandeelhouders het voor dat bedrag laten gaan. Een ding waar ik het eel mee eens ben is dat de maps ontzettend veel geld gekost heeft en daarom zal er toch wel genoeg waarde voor een aantal bedrijven in zitten misschien wel chinese en of softbank...
moneymaker_BX
2
HG is de enige die verwarring zaait
Zwijgen is soms goed maar hij zwijgt al 10 jaar
Ben die man echt zat
Sleep er een deal uit en kom met feiten en ga anders stoppen CEO te spelen
Perdu76
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 19 jan 2019 om 17:17:


HG is de enige die verwarring zaait
Zwijgen is soms goed maar hij zwijgt al 10 jaar
Ben die man echt zat
Sleep er een deal uit en kom met feiten en ga anders stoppen CEO te spelen

Gelukkig ben jij wel duidelijk ben zegt waar het op staat.
Misschien ideetje om jou CEO van TomTom te laten worden? Denk er maar even over na.
Bakker88
0
quote:

Perdu76 schreef op 19 jan 2019 om 17:39:


[...]
Gelukkig ben jij wel duidelijk ben zegt waar het op staat.
Misschien ideetje om jou CEO van TomTom te laten worden? Denk er maar even over na.

Als Telematics is verkocht, dan gaat Harold met zijn boot een wereldreis maken. Er is dan een nieuwe CEO nodig.
Was here
0
Ik hoop en verwacht dat ttt wordt overgenomen door een concurrent en niet door private equity. Als de concurrent ttt overneemt en tt maps en traffic mag leveren dan kan dit best positief uitpakken voor A&E. De kosten gaan omlaag omdat er personeel van de loonlijst verdwijnt en er komt extra omzet met hoge marge voor terug.
Bakker88
0
quote:

Was here schreef op 19 jan 2019 om 18:06:


Ik hoop en verwacht dat ttt wordt overgenomen door een concurrent en niet door private equity. Als de concurrent ttt overneemt en tt maps en traffic mag leveren dan kan dit best positief uitpakken voor A&E. De kosten gaan omlaag omdat er personeel van de loonlijst verdwijnt en er komt extra omzet met hoge marge voor terug.

minstens voor € 17,50, introductie op de beurs. TomTom is nooit scheutig geweest met dividend, dus de prijs mag zelfs wel op € 20 liggen, op zijn minst. Voor Apple zou het gemakkelijk kunnen.
Was here
1
Kijken we naar de maps. Maps bestaat uit verschillende laagjes. Maps is een ruim begrip. Maps bestaat uit:
1)SD maps
2)traffic parking etc
3) hd maps voor level 1 tot 3
4)road dna level 4 en 5
5)fabriek real-time update

Kijken we wie waar sterk is en waar de kansen liggen:
1)tt en here. Google wellicht gering voor automotive. Tot 2021 belangrijk voor de omzet. Vanaf 2021 minder belangrijk.
2)tt absoluut marktleider. Here probeert het en Waze
3)tt en here. Er zijn wel meer partijen. Ik verwacht dat alleen tt een uniforme wereldwijde standaard kan aanbieden. Op moment dat auto's de hd maps nodig hebben voor de communicatie met het motormanagement krijg je de SD maps nagenoeg gratis.
4)nog niet duidelijk, maar tt heeft technology beschikbaar waar de meeste fabrikanten al jaren testen.
5)tt en here en ik verwacht dat tt hierin voor oploopt.


Makita
0
quote:

Overtake schreef op 19 jan 2019 om 16:36:


Het is toch wat dat elk afgestudeerd ventje zomaar een zogenaamd artikel mag schrijven. En dan zou die er niet voor betaald krijgen....

Als PE nu € 11,60 per aandeel wil bieden en dat wordt weggewoven, waarom zouden wij dan volgens mannetje Manders zo snel mogelijk deze € 8 en een beetje pakken?

Zouden ze dat dan tegenwoordig niet meer leren, dat je bij een artikel de voors en tegens van je stelling behandelt? Dat je aangeeft waarom de tegens niet opgaan?

Bij SA krijg je een klein bedrag per duizend views. En hij zit short zegt hij zelf. Doelredenatie verklaard.
Sunshine Band
0
Kunnen of willen we nog een potentiele overnamekandidaat toevoegen aan de toch al lange lijst? Misschien wat ver gezocht, maar moeten ze bij spotify niet eens wat verbreden?

Spotify wil graag snel in zo veel mogelijk auto's, en wel buiten Apple, Google en Amazon om, een soort PSD :

Spotify is planning to release an in-car music player with voice controls later this year, anonymous sources told The Financial Times. Spotify has previously teased this type of product with pop-up screens in the Spotify app seen by some customers, as The Verge reported back in April, but today’s news further confirms its existence. The Times says the device will be priced around $100. Its rumored release comes as companies including Apple (with CarPlay), Google (Assistant and Android Auto), and Amazon (Alexa) compete for in-car dominance.

Spotify’s very first hardware device will attempt to deliver music more directly to customers instead of going through Apple’s CarPlay or Google’s Android Auto, platforms found on newer vehicles that the company already supports. It will sync with car stereos through Bluetooth — much like a smartphone — and include buttons you can preset to correspond with your favorite playlists. The device will support voice commands like those currently offered in the Spotify mobile app, but other hardware features like storage capacity and whether the device will offer LTE cellular connectivity are unknown.

www.theverge.com/2019/1/18/18188523/s...
2.977 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 ... 145 146 147 148 149 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 8,038   Verschil +0,15 (+1,93%)
Laag 7,900   Volume 904.571
Hoog 8,092   Gem. Volume 933.454
18-jan-19 17:35