Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Electrisch rijden

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
246 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 mei 2011 21:05
    Stukje van CarNewsChina.com

    Hoeveel chinezen zouden er binnen een straal van 50 km van hun werk wonen.

    Grtz. Markie

    Beijing Auto will launch a full electric version of the BC301 hatchback and BC302 sedan in the second half of this year. The EV has a range of 130 kilometers, charging takes 6 to 7 hours on 220v, a fast charger will be available for the very few who can install one at home. Battery life is 3 years or 60.000 kilometer.
  2. [verwijderd] 21 mei 2011 22:01
    VW plans to introduce EVs in Japan within 3 years

    Nikkei. Volkswagen AG plans to introduce electric vehicles based on its Up! and Golf compact cars in the Japanese market within three years, according to Gerry Dorizas, head of VW’s Japanese unit.


    In addition to releasing EVs in Japan, Dorizas says the German auto giant will debut more competitively priced hybrid vehicles. It unveiled its first hybrid model in January, a luxury sport utility vehicle priced at 8.98 million yen.


    Dorizas indicated the company expects 14% of passenger car sales in the Japanese market to be hybrid vehicles this year and is looking to add less-expensive models to help broaden its customer base.


    QueenB, het duurt even voor de trein loopt maar kan volgens mij niet meer gestopt worden, met of zonder Antonov.

    Grtz. Markie
  3. [verwijderd] 21 mei 2011 22:23
    Stukje van www.nuzakelijk.nl/duurzaam/2517215/bm...

    In Nederland rijden zo'n acht miljoen auto's rond en nog geen half procent daarvan rijdt op stroom, de hybride auto's meegeteld. Toch is Fortuyn ervan overtuigd dat de elektrische auto de toekomst heeft. In 2020 zullen er naar schatting 9,2 miljoen auto's rondrijden en als een op de tien op stroom rijdt, komen we volgens Fortuyn al in de buurt van een miljoen, aldus Fortuyn.

    De elektrische auto kan zijn nut niet alleen bewijzen op de weg, maar ook gebruikt worden om groene stroom te bevorderen. Als de windmolens volop draaien en de stroom dan goedkoper wordt gemaakt, kan de elektrische wagen worden opgeladen.

    Als er weinig groene stroom voor handen is, en het elektriciteitstarief hoog, kunnen de batterijen van de elektrische wagens hun stroom leveren aan het net. ''Slimme'' elektriciteitsnetten moeten dat mogelijk gaan maken.

    Grtz. Markie
  4. [verwijderd] 21 mei 2011 22:25
    Elektrische auto nog in kinderschoenen




    Uitgegeven:

    18 mei 2011 17:04



    Laatst gewijzigd:

    18 mei 2011 17:17


    DELFT - Het marktaandeel van de elektrische auto zal tot het jaar 2020 naar verwachting beperkt blijven tot enkele procenten, maar kan daarna mogelijk oplopen naar 7 tot 33 procent in 2030. Dat staat in een rapport dat CE Delft in samenwerking met andere onderzoeksbureaus opstelde voor de Europese Commissie.


    © NU.nl/Cord Beckmann

    In de woensdag gepubliceerde studie is een inschatting gemaakt van de te verwachten technische vernieuwingen van de voertuigen en van de batterijen. Ook is gekeken naar de kosten voor de gebruikers en de gevolgen voor de elektriciteitsopwekking.

    De elektrische auto is veelbelovend als het gaat om de vermindering van de milieuvervuiling door verkeer, maar er bestaan nog veel onzekerheden over gebruik op grote schaal, aldus het rapport.



    Milieuvervuiling


    De elektrische auto is veelbelovend als het gaat om de vermindering van de milieuvervuiling door verkeer, maar er bestaan nog veel onzekerheden over gebruik op grote schaal, aldus het rapport.

    In de komende vijf jaar staat de technologie van de elektrische auto nog in de kinderschoenen en is steun van de overheid nodig om vaart te zetten achter innovatie, aldus het rapport.

    De milieu-effecten zijn de komende tien jaar nog erg klein; niet alleen als gevolg van het beperkte marktaandeel van de elektrische auto, maar ook doordat de extra stroom die nodig is voor de auto's, dan nog vooral zal komen van gas- en kolencentrales.




    © ANP

    Grtz. Markie
  5. [verwijderd] 23 mei 2011 20:56
    China to implement 2011-2015 electric car plan…. in secret

    Chinese Car News | SusanZhao | May 23, 2011 at 9:23 pm

    --------------------------------------------------------------------------------

    The Ministry of Science and Technology (MOST) has secretly put into practice its 2011-2015 electric car plan of action, which has been rumored to be coming for a long but has been secretly implemented over the past month. The plan differs from the already introduce 2010-2020 Energy Efficient and New Energy Vehicle Industry Development project that has already been outlined.

    An expert from the electric vehicle field revealed recently that MOST won’t expose its planning to the public, but it has already started to implement the plan, with MOST injecting 780 million yuan in 77 different projects in the first phase. It will accept applications for the second-phase projects soon, and more funds will be allocated. A source within MOST also confirmed the matter.

    The main content of the planning was previously revealed by the senior official of MOST. It plans to make breakthroughs in the key technologies relating to electric vehicles in the next five years, including battery, electric motor, and battery management systems, with small pure electric vehicles are the development focus in the short term. By 2015, the production costs of batteries are expected to be 50% of the current costs, and the number of electric vehicles on road is expected to reach one million.

    From the view of industry insiders, the planning is an important guide for the industrialization of China’s electric vehicles, but it’s not exposed to the public. The industry experts believe that the disputes aroused by the release of the ten-year draft planning for new energy vehicles and the delayed release of the final version make MOST choose to be low-key in its 2011-2015 planning.

    Grtz. Markie
  6. [verwijderd] 23 mei 2011 21:00
    www.ad.nl/ad/nl/1006/Autowereld/artic...

    Het marktaandeel van de elektrische auto zal tot het jaar 2020 naar verwachting beperkt blijven tot enkele procenten, maar kan daarna mogelijk oplopen naar 7 tot 33 procent in 2030. Dat staat in een rapport dat CE Delft in samenwerking met andere onderzoeksbureaus opstelde voor de Europese Commissie.

    In de vandaag gepubliceerde studie is een inschatting gemaakt van de te verwachten technische vernieuwingen van de voertuigen en van de batterijen. Ook is gekeken naar de kosten voor de gebruikers en de gevolgen voor de elektriciteitsopwekking.

    Veelbelovend
    De elektrische auto is veelbelovend als het gaat om de vermindering van de milieuvervuiling door verkeer, maar er bestaan nog veel onzekerheden over gebruik op grote schaal, aldus het rapport.

    In de komende vijf jaar staat de technologie van de elektrische auto nog in de kinderschoenen en is steun van de overheid nodig om vaart te zetten achter innovatie, aldus het rapport.

    De milieu-effecten zijn de komende tien jaar nog erg klein; niet alleen als gevolg van het beperkte marktaandeel van de elektrische auto, maar ook doordat de extra stroom die nodig is voor de auto's, dan nog vooral zal komen van gas- en kolencentrales. (ANP/Redactie)


    Gr. Q
  7. [verwijderd] 23 mei 2011 21:43
    Idd. Beter 1x teveel dan niet. Overigens had ik dit al op vrijdag gepost in het 3-speed draadje. Nog maar een keer hier om het elektrisch rijden draadje vorm te geven.

    Gr. Q


    quote:

    mark1968 schreef:


    QueenB, lees mijn posting van zaterdag 21 mei 2011 22:25
    eens, dan zie je dat dat bijna geheel dezelfde is als die van jou.
    Volgens mij heb je niet het hele draadje gelezen.

    Grtz. Markie
  8. [verwijderd] 24 mei 2011 21:27
    Perspective: Europeans in the lead with range extenders for hybrid vehicles; 2nd vs. 3rd generation
    Electric Vehicles—Land, Sea & Air Europe 2011

    www.greencarcongress.com/2011/05/inde...

    IDTechEx is producing an event looking at the whole range of electric vehicles. The “Electric Vehicles—Land, Sea & Air Europe 2011” conference and exhibition will take place in Stuttgart, Germany 27–28 June.
    The company is also producing a US variant of the conference in San Jose, California in November.

    Kijk eens bij de banner "Speakers Include" wie daar bij staat.

    Grtz. Markie
  9. [verwijderd] 25 mei 2011 15:54
    quote:

    autovisie feb 2011 schreef:


    GEEN PRIJS VOOR CARLOS, OFWEL LEAF IT!

    In het voorwoord van Ton Roks, waar deze verslag deed van hetgeen Dhr Ghosn te melden had,
    stonden enkele leuke quotes opgetekend van de topman,
    waar ik (en waarschijnlijk velen met mij) toch enkele vraagtekens bij plaats.
    Over de beperkte actieradius zegt Ghosn zich geen
    zorgen te maken. Van alle gekochte auto’s komt 20%
    nooit de stad uit waar deze gekocht is, aldus Ghosn. Dat
    verhaal gaat misschien op voor steden als Parijs en Lon
    den, maar ik denk niet dat deze zienswijze als algemeen
    geldende opinie kan worden weergegeven. Ook stads
    bewoners willen er wel eens op uit, voor een weekend
    weg of misschien een familiebezoek elders in het land.
    Ten tweede zouden ouderen zich zorgen maken over
    de actieradius, terwijl jongeren hier heel anders tegen
    aan kijken. Zij zouden zich makkelijker aanpassen aan
    de mogelijkheden van hun auto. Regelrechte onzin,
    me dunkt. Veel ouderen rijden simpelweg minder. Het
    aantal jonge gezinnen dat daarentegen lange afstanden
    aflegt voor bijvoorbeeld een vakantie naar de Middel
    landse Zee, Groot-Brittannië, of de Scandinavische lan
    den, zijn niet te tellen. Dan praatje over reizen waarbij
    meer dan 2400km afgelegd wordt. Ergo, laat de Leaf dan
    maar staan en huur een auto.
    Dan de kosten voor een elektrische auto in vergelijking
    met een auto met verbrandingsmotor. Hoeveel financi
    eel voordeel valt er werkelijk te behalen op de aanschaf
    van een elektrische auto? Wordt er niet voorbij gegaan
    aan het feit dat er nog een complete infrastructuur moet
    worden aangelegd om alle elektrische auto’s bij te laden.
    En iets zegt mij dat de overheid er als de kippen bij is om
    ook accijns te gaan heffen op stroom, indien de automobilist massaal elektrisch gaat. En dan nog; de stroom
    zal wel eerst opgewekt moeten worden, en dat gebeurt
    met... juist fossiele brandstoffen!
    Ook het verhaal dat een accu in feite vooruitbetaalde
    brandstof is, is naar mijn mening niet helemaal waar. Dat
    weet Ghosn zelf ook wel, want wie garandeert mij dat ik
    jarenlang tegen hetzelfde tarief stroom kan krijgen.
    Ook claimt Ghosn dat zo’n 90% van de kopers van een
    Leaf afkomstig is van een vreemd merk. Ging het dan
    zo slecht met Nissan dat er zo weinig Nissan-rjders
    overstappen, of zijn de getallen een tikje gechargeerd?
    Waarschijnlijk wel, want anders zouden met name
    Prius-rjders overstappen. Een Lèaf — zo liet hij weten
    — is namelijk een upgrade van een Prius. Dat is niet
    heel netjes ten opzichte van de grootste concurrent, en
    ontdaan van realiteitszin. Ik schoot spontaan in de lach
    en besloot om Ghosn, hoewel een Captain of Industry,
    voortaan niet meer serieus te nemen. Zou hij zelf wel
    geloven in hetgeen hij claimt? Of preekt hij voor eigen
    2 parochie? Een Prius wordt volgens mij gekocht door
    mensen die waarde hechten aan een schone en zui
    nige auto. Maar ook door mensen die regelmatig meer
    kilometers afleggen dan de actieradius van een Leaf
    toestaat. Koop daarom toch gewoon een auto met een
    hybride aandrjflijn of één met een verbrandingsmotor,
    want deze vormen van aandrijving bieden de automobi
    list veel meer mogelijkheden en vrijheden ten opzichte
    van de Nissan Leaf. Conclusie: Leafit!! De Nissan Leaf is
    de Auto van het Jaar 0!



    Gr. Q
  10. [verwijderd] 25 mei 2011 21:30
    www.epa.gov/otaq/carlabel/fealllabels...

    Kijk eens op pagina 9 van bovenstaande link
    Let vooral op de besparing
    Kom niet met een argument dat men zich door iemand iets op de mouw heeft laten spelden, er zal toch wel goed over nagedacht zijn.


    Gehele bericht www.greencarcongress.com/2011/05/inde...

    Het houd niet op.

    Grtz. Markie
  11. [verwijderd] 25 mei 2011 21:37
    Weer een voorbeeld

    President Obama issues Memorandum on Federal fleet performance to push for alternative fueled vehicles; GSA pilot project on EV purchases

    President Obama has issued a Presidential Memorandum directing Federal agencies to implement government-wide fleet management practices that will move the government to purchasing 100% alternative fuel vehicles by 2015 and drive agencies to meet the required 30% decrease in petroleum consumption by 2020 under Executive Order 13514 signed by the President in October 2009.


    Staat er "to purchasing 100% alternative fuel vehicles by 2015 "

    En toch houden hier vele vol dat EV geen toekomst heeft.

    Er volgt meer.

    Grtz. Markie
  12. [verwijderd] 25 mei 2011 22:54
    Beste Mark, het gaat hier voor sommige onderons helemaal niet om of de EV toekomst heeft, het gaat ze om alles waar Antonov mogelijk betrokkenheid mee heeft,dat in het belachelijke te plaatsen.

    (het verlies wat ze in het verleden geleden hebben doet dagelijks nog zo'n pijn, anders is die gedrevenheid niet uit te leggen. ze roepen wel dat dat niet het geval is, en dat ze doormiddel van het plaatsen van een stukje tekst dat ontkracht hebben, maar iets op papier zetten wil nog niet zeggen dat het de waarheid is, en dat geldt zeker voor deze personen.)

    en maar vragen en /of uitlokken van reacties met één doel,dit ook weer als onzinnig weg te zetten.
    Mark, ga vooral door als je daar achter staat 'in dat geval "succes daarmee!


    IQH2O
  13. [verwijderd] 26 mei 2011 07:09
    quote:

    IQH2O schreef op 25 mei 2011 22:54:


    Beste Mark, het gaat hier voor sommige onderons helemaal niet om of de EV toekomst heeft, het gaat ze om alles waar Antonov mogelijk betrokkenheid mee heeft,dat in het belachelijke te plaatsen.

    (het verlies wat ze in het verleden geleden hebben doet dagelijks nog zo'n pijn, anders is die gedrevenheid niet uit te leggen. ze roepen wel dat dat niet het geval is, en dat ze doormiddel van het plaatsen van een stukje tekst dat ontkracht hebben, maar iets op papier zetten wil nog niet zeggen dat het de waarheid is, en dat geldt zeker voor deze personen.)

    en maar vragen en /of uitlokken van reacties met één doel,dit ook weer als onzinnig weg te zetten.
    Mark, ga vooral door als je daar achter staat 'in dat geval "succes daarmee!


    IQH2O
246 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Meer »

Koers 0,000   Verschil 0,00 (0,00%)
Laag 0,000   Volume 0
Hoog 0,000   Gem. Volume 0
1 jan 0001 00:00
label premium

KOPEN OF VERKOPEN?

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Ontdek Premium
 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare