Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ga maar eens rekenen met 50% marktaandeel Automotive in 2020. (rond de 20% in 2015) Take-rates gaan van nu onder de 30% naar zo'n 60% in 2017. In 2020 zal ergens tussen de 80-100% zijn. Allen al voor de noodzkelijke veiligheid (ADAS) rijdt er tegen die tijd haast geen nieuwe auto de fabriek meer uit zonder ingebouwd scherm.
Nee maar, Rob van den Berg is ruim 4 jaar architect geweest bij TomTom. Vanaf 2012 houdt hij zich als adviseur o.a. bezig met - Automotive Infotainment, Navigation, Telematics - Location-based services - Intelligent Transport Systems (Cooperative systems, traveller information) En is verbonden aan projecten als: Ertico(2012): part of the proposal team for Compass4D, a large European cooperative vehicle project (V2V, V2I).(budget 10M€); Ertico is partner van TomTomertico.com/partnerships/tomtom/ Ook bij het compass4D project is TT betrokken Ketenpartners: Bedrijven: TomTom, NXP Semiconductors, Imtech, DAF, Vialis, Goudappel Group, Navteq, Technolution, ANWB, Arcadis, ARS, RDW, AutomotiveNL. Wat misschien ook interessant is om te melden is dat Rob betrokken is als:- Harman Connected Services: System Architect for Renault/Nissan (2015) Suggestief natuurlijk, maar ik zie weer TomTom, Harman, Renault, Nissan. Het lijkt me niet denkbaar dat je iemand met TT architectuur expertise inhuurt om iets met Here te gaan doen. Jammer dat er nooit iets concreets naar buiten komt. Maar alle autonoom rijden projecten kenmerken zich door vrij weinig details natuurlijk, niemand wil zich in de kaarten laten kijken. En volgens mij is dat ook de reden dat TT niets kan en mag melden. Hoop ik althans.
de cavalerie is in aantocht, de indianen zijn omsingeld.
groeibriljant schreef op 7 juni 2016 10:52 :
Ga maar eens rekenen met 50% marktaandeel Automotive in 2020.
Ja en het klopt...dan kom je uit op €100. Om precies te zijn op €101,66. Even op basis van martinmartinmartin z'n spreadsheetje + nog wat deffered reffenou van BDB. Wie zegt dat TT een marktaandeel behaalt in 2020? Henk? Ingrid? Begrijp je exitje? Of ben je net zo doof als MM.
Van mij mag er wel weer zo'n +5% dag out-of-the-blue komen als laatst. Is nog steeds niet duidelijk waar die vandaan kwam en waarom het daarna dan toch weer vrolijk naar beneden kan. Gelukkig heb ik in de tussentijd alle dingen gedaan die horen bij het juiste fröbelwerk in de marge. Dus dat levert dan toch weer wat extra verlaging van de break-even koers op. Die voor mij wel nog steeds boven de 9 ligt (voor 2016). Dat dan weer wel.
@Flatliner: mooie, informatieve post. AB! Huidige stijging heeft trouwens onwaarschijnlijk weinig volume achter zich staan. Opmerkelijk!
danny je bent een aardigge voorspeller hij loopt al lekker naar je 5% toe!
Leuk herstel t.o.v gister en totaal nog geen omzet, de free flowd is gewoon een heel stuk minder geworden. Gemiddelde omzetten van verleden gaan we nooit meer zien.
Natte krant schreef op 7 juni 2016 10:57 :
[...]
Ja en het klopt...dan kom je uit op €100. Om precies te zijn op €101,66.
Even op basis van martinmartinmartin z'n spreadsheetje + nog wat deffered reffenou van BDB.
Wie zegt dat TT een marktaandeel behaalt in 2020? Henk? Ingrid?
Begrijp je exitje? Of ben je net zo doof als MM.
De ultra-voorzichtige Goddijn verwacht de groei naar 50% marktaandeel Automotive in 2020. (interview Goddijn in Probeleggen) Meeting Harold Goddijn – CEO TomTom – zeer positiefNa de overname van Nokia Here door Audi, Daimler en BWW leek het mij na de radiostilte van de afgelopen maand een goed moment op bezoek te gaan bij de CEO van TomTom – Harold Goddijn. Voor de leden die de oude berichten niet op hun netvlies hebben staan het volgende. Naast TomTom bestaan er twee grote kaartleveranciers te weten Google en Here. Afnemers van diensten die zich niet willen aansluiten bij Here houden twee keuzes over. De keuze voor Google ligt lastig voor veel partijen aangezien ze liever niet met Google willen samenwerken. Dit zet TomTom in een unieke positie en dat bleek ook uit de antwoorden van de CEO van TomTom. Hierbij puntsgewijs de highlights van de meeting:- Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om aan tafel te zitten bij de automobielfabrikanten. TomTom marktaandeel in de automobielindustrie nu 20%. De CEO verwacht in 5 jaar te groeien naar een marktaandeel van 50%. - Order inname in de automobielindustrie zal dit jaar fors hoger liggen dan vorig jaar. In 2014 lag de order inname op € 220 miljoen. Deze ochtend publiceerde TomTom een persbericht dat het dit jaar reeds meer dan € 250 miljoen aan nieuwe order innam. Dit betekent dat orderinname versus omzet (book to bill – h1) op 5x ligt. Hij verwacht dat TomTom significante nieuwe deals wint. Voorbeeld is de verdieping van het Apple contract. - Van order inname naar omzet duurt 2 jaar en vervolgens lopen de orders er in 3-4 jaar uit. Dus de geboekte orders van dit jaar komen voor het eerst in de cijfers van 2017 en dit loopt door tot 2020 – 2021. - TomTom wordt door de automobielfabrikanten gezien als de laatste onafhankelijke kaartenmaker. - De kaarttechnologie van Here heeft 2 a 3 jaar achterstand tov TomTom volgens Goddijn. TomTom ligt met de hoge mate van automatisering voorop. - Volkswagen werkt gewoon verder met TomTom ondanks dat Audi onderdeel van het consortium is dat Here overnam. Hoe dit in de toekomst gaat lopen weet de heer Goddijn niet. Aan de ene kant wil Volkswagen dual sourcing (meerdere leveranciers) aan de andere kant bezitten ze indirect 1/3 van Here. - Highly Automated Driving (HAD) moet gefund worden door nauwer samen te werken met de OEM’s. TomTom werkt nauw samen met de engineering teams en dit moet leiden tot nieuwe contracten. - Grote vraag blijft: hoe ziet de auto industrie er over 5 en 10 jaar uit als de grote ‘disruptive’ spelers zoals Google, Apple, Tesla en Uber een grote rol willen spelen. Deze partijen willen de gevestigde orde wegvagen… en geven aan dat met de doorbraak van electrisch rijden de voorsprong van de klassieke auto industrie (complexe motoren) gaat verdwijnen. Alle onderdelen van een auto kan men inkopen het gaat in de toekomst om SOFTWARE! - In het verkoopproces van Here was ook interesse van het Chinese Baidu. Op dit moment mag TomTom zelfstandig geen kaarten maken in China. Dit moet samen met een Chinese partij. Ik kreeg het idee dat een samenwerking met een Chinese partij zeker tot de mogelijkheden behoort. - De heer Goddijn geeft aan dat hij het succes van de OEM’s kan beïnvloeden, maar dat dit niet de enige manier is om de waarde uit de kaarten te halen. Hij zei letterlijk: niet de enige route. De andere routes kan hij niet zelf bepalen. Dus “het zijn spannende tijden”. - De vraag naar navigatiekastjes neemt nog steeds af, maar de krimp gaat minder snel dan eerder gedacht. Circa -7%. In Duitsland en de UK sprake van beetje groei. Voor bepaalde niches ziet het er best prima uit. - Sporthorloges nu € 60 – € 70 miljoen omzet. Moet richting de € 150 – € 200 miljoen. Nog niet in 2016, maar in 2017 goed eind op weg. Gaan wel stevig in marketing investeren om dit mogelijke te maken. - Operationele marge consumentendivisie moet duidelijk boven de 5% komen te liggen en streven richten de 10%. De sterke dollar zorgt voor een negatieve impact op de bruto marge dit jaar van € 30 – € 35 miljoen. Het doorgeven van deze hogere prijzen neemt meer tijd in beslag dan eerder gedacht. In 2016 moet impact weg zijn. - Action camera slaat prima aan, maar heeft tijd nodig. Moeten niet al te veel van verwachten dit jaar en volgend jaar. - De telematics divisie (30 – 40% van de winst van TomTom afhankelijk van welk jaar) draait uitstekend en groeit maar verder. De heer Goddijn verwacht dat de groei gaat doorzetten, maar geeft wel aan dat de prijzen om te acquireren omhoog gaan. Hij maakt de duidelijk afweging prijs versus winstgevende groei. - In de telematics divisie werkt TomTom aan aanpalende diensten zoals Usage Paid Services om meer omzet te genereren. Telematics is een open source platform dus andere partijen kunnen er ‘tegen aan’ programmeren. - John de Mol stelde volgens het FD voor om de Telematics divisie los te koppelen van TomTom. Gezien de hoge waarderingen in de industrie zou dit veel waarde voor TomTom aandeelhouders vrijmaken. Volgens de heer Goddijn is dit technisch mogelijk. Hij houdt alle opties open, er is geen beslissing genomen. Elke 6 maanden bespreken ze de strategische agenda. Er is wel synergie mogelijk met andere onderdelen van TomTom, maar dit stelt volgens mij niet al te veel voor. Achtergrond verkoop Here TomTom heeft een moeilijke tijd achter de rug na de overname van Teleatlas (navigatiekaarten) en het is (nog) niet gelukt om serieus geld te verdienen met de kaarten. Veel geïnvesteerd en lang gewerkt om van 3 platforms naar 1 te gaan. Deze stap nagenoeg afgerond, maar duurde veel langer dan gedacht. Volgens Goddijn is TomTom nu technisch superieur ten opzichte van Here. Kaarten bij TomTom kunnen nu real time ge-update worden versus batch updates in het verleden en bij Here. Here heeft een achterstand van 2 a 3 jaar volgens Goddijn. Dit weet hij met grote zekerheid aangezien door de verkoop van Here er heel veel informatie beschikbaar is gekomen over het platform Here. Vanzelfsprekend zijn de partijen die geïnteresseerd waren in Here ook bij TomTom op bezoek geweest. Op de vraag waarom de Duitse automobielfabrikanten dan kiezen voor de overname van Here kwam het volgende antwoord: Daimler en BMW zijn verweven met Here en doen gezamenlijk € 1 miljard omzet met Here. BMW wil al 2 a 3 jaar eigen kaarten hebben en dienden destijds een Request for Quotation in bij onder andere TomTom. Goddijn vond dit een slecht en tegenstrijdig verzoek en was zelf druk bezig verder te ontwikkelen. Dus TomTom had geen interesse. Conclusie TomTom staat aan de vooravond van een versnelling van de groei en winstgevendheid. De verkoop van Here aan de Duitse automobielfabrikanten opent deuren voor TomTom die anders moeilijk opengaan. De unieke onafhankelijke en technologisch leidende positie van TomTom kan tot veel goed nieuws leiden. Ondanks de korte termijn druk op de winstgevendheid vanwege de negatieve wisselkoerseffecten ziet de toekomst voor TomTom er prima uit. De meest positieve analist gaat uit van een marktaandeel in de automobielsector van 33% in 2020. TomTom streeft zelf naar 50%. Analisten zitten in de modus eerst zien en dan geloven. Ik zie veel opwaarts potentieel in de aandelen (> € 14 tov nu € 9,45) en beleg met veel vertrouwen in de aandelen voor de middellange termijn (2 a 3 jaar).
potpourri schreef op 7 juni 2016 10:56 :
de cavalerie is in aantocht, de indianen zijn omsingeld.
Ja Wies als jij nou eens je vrije middelen inzette zaten we nu al over de 8 denk ik zo maar. Gaan we nog een short squeeze meemaken! PS, hoe is het technisch mogelijk de koers met 2,7% op te drijven als de omzet net over de 200k aandelen ligt???
potpourri schreef op 7 juni 2016 10:56 :
de cavalerie is in aantocht, de indianen zijn omsingeld.
Iets minder cryptisch, Wies? Wie zijn de indianen
Tom3 schreef op 7 juni 2016 11:08 :
[...]
Ja Wies als jij nou eens je vrije middelen inzette zaten we nu al over de 8 denk ik zo maar. Gaan we nog een short squeeze meemaken!
Hi Tom, nogmaals mijn gedacht is profiteer van deze waardes , ze gaan niet al te lang meer op het scherm staan. een short rally kan best, maar vergeet niet hedge fondsen 'hedgen' ze zitten zelden een sector short, het is altijd een short bvb TT tegen wat anders Long, ze doen veel meer aan arbitrages dan aan outright short plays. zie ook beweging in Delta LLoyd, weet enkel niet of dit positioneren is voor korte termijn aankoop of shortcovering , of dat er iemand later in t jaar een move gaat doen voor de stock. die JdM is wel de moeite om te volgen, althans volgens mij.
outofthebox schreef op 7 juni 2016 11:17 :
[...]
Iets minder cryptisch, Wies?
Wie zijn de indianen
de liquidity providers zijn uitgespeeld, taak volbracht - althans zo denk ik er over, druk is weg, wat niet wil zeggen dat we gelijk naar groenere weiden galopperen, maar leunen is er voor nu niet meer bij, is geen reden voor. enkel een algeheel negatief beurssentiment kan de waardes temperen , maar dat gaat op voor alle aandelen.
En toch blijft het bijzonder dat er dan gisteren rond de 7,70 geen interesse lijkt te zijn aan de koopzijde. Wil iedereen dan aan de leiband lopen van het financieel geboefte?! Je zou toch ooit een keiharde afstraffing noordwaarts verwachten!
Is het nieuws van morgen (Detroit) al uitgelekt? Welkome maar voor mij niet verklaarbare stijging vandaag.
Mensen, juich niet te vroeg: beware of the gold fire roosters! Stay put for a downturn!
@ Accuboor en potpourri, en xynix, je zou inderdaad bijna vermoeden dat er hier en daar voorkennis bestaat van iets wat de koers hoger zet. Als er gisteren bij 7,70 geen koper kwam opdagen en nu breken ze elkaar de benen dan is er toch iets bijzonders op komst. Wies heb jij je kennis uit het "circuit"?
xynix schreef op 7 juni 2016 11:51 :
Mensen, juich niet te vroeg: beware of the gold fire roosters! Stay put for a downturn!
Ja die kan weer rollen.
Heeeeel snel naar de €9 , en dan verder up ; bah bah wat een ellendige koers !
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)