Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EUROPCAR MOBILITY GROUP S.A. CHX:EUCAR_P.CXE2, FR0012789949

  • 0,504 9 mei 2022 15:04
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 0

Forum Europcar geopend

33 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. IEX - Forummoderator 27 november 2020 11:35
    Europcar Mobility Group SA, formerly known as Europcar Groupe SA, is a France-based company that specializes in the car rental business. The Company is active in over 100 countries through its own operations, franchisees and partnerships.

    The Company's main markets are Germany, the United Kingdom, France, Italy, Spain, Australia and New Zealand, Portugal, Belgium, Germany and Austria. Its car rental services are aimed at business customers, as well as leisure customers.

    The Company also has partnerships with EasyJet, Accor, AAdvantage (American Airlines' travel awards program), Delta, American Express Company and Taxeo, a FinTech startup.
    In addition, through Bluemove, it offers carsharing services through a mobile application.
    It operates through Brunel, a London-based ride-hailing business and GuidaMi by Ubeeqo and Buchbinder Group.

    Groet Henk
  2. hap 27 november 2020 11:57
    In dit vreselijke bedrijf zou ik maar niet beleggen, noch zou ik ooit meer een auto daar huren.
    Via bemiddeling van Sunnycars heb ik een tijdje geleden een auto bij Europcar Spanje een auto gehuurd, die door nalatigheid van Europcar-monteurs panne kreeg in the middle of nowhere. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen (in het Spaans) om die auto en ons opgehaald te krijgen. Op een vervangende auto (nb van een lagere klasse) heb ik dagen moeten wachten na heen en weer gestuurd te zijn tussen Sunnycars en Europcar. Die aftandse auto moest ik ook nog zelf ophalen op een afgelegen plek. Bij terugbrengen bleek er een kras in te zitten die ik niet had opgemerkt en werd mijn eigen risico in rekening gebracht. Klachten werden zelfs na bemiddeling van mijn rechtsbijstandsverzekering niet in behandeling genomen, noch door Sunnycars noch door Europcar. Zelden zo'n beroerde service meegemaakt, van zowel Sunnycars als Europcar.
  3. [verwijderd] 27 november 2020 12:00
    Goedemiddag Beleggers,

    Ik heb wat feiten op een rijtje gezet betreffende het aandeel Europcar. Het bedrijf heeft een flinke klap gehad van de Corona crisis en het is kantje boord geweest voor Europcar. Nu ziet alles er al enigszins beter uit. Aandeel stond voor de crisis genoteerd €4.2 per aandeel maar is gekelderd met een dieptepunt naar €0,5 per aandeel, nu de weg enigszins omhoog gevonden €1+ per aandeel. Ze hebben op het randje van faillissement gestaan. Ik heb daarom ook getwijfeld om in te stappen, maar na het nieuws gister dat er een akkoord is met zijn schuldeisers 50,000 aandelen gekocht en bij een kleine tik terug zal ik wat bijkopen.

    Ik denk dat dit aandeel zeker zal herstellen richting de €2.5 per aandeel, gebaseerd op onderstaande feiten:

    Vandaag heeft de autoverhuurder Europcar een principeakkoord gesloten met zijn schuldeisers. Daarbij wordt een groot deel van de zware schuldenlast omgezet in aandelen. Obligaties voor een bedrag van 1,1 miljard euro worden omgezet in kapitaal. Daardoor krijgen de schuldeisers – banken en investeringsfondsen – tussen 92 en 97 procent van Europcar in handen. De schuldherschikking moet nog worden goedgekeurd op een algemene vergadering. De referentieaandeelhouder Eurazeo, die 29,9 procent van Europcar in handen heeft, heeft zijn steun toegezegd. Europcar torste eind september een schuldenlast van 1,3 miljard euro.

    Volgens de voorwaarden van de overeenkomst zullen de houders van de 2024 en 2026 obligatie-uitgiftes en van leningen onder de 50 miljoen euro leningsfaciliteit geregeld door Credit Suisse (SIX: CSGN) hun vorderingen omzetten in eigen vermogen, met de verdere optie van sterk verdisconteerde warrants. Dat vermindert de financiële schuld van het bedrijf, die eind september 2,95 miljard euro bedroeg, met 1,1 miljard euro.

    Wel moet ik er bij vertellen dat de negatieve cashflow in het laatste kwartaal geen goed teken voor torenhoge groei. Misschien heb ik het mis, maar de volgende pullback zal het laten zien, wat er aan de hand is. Maar Europcar lijkt de pandemie te overleven.

    Met vriendelijke groet,

    Der Coemans
  4. forum rang 8 Leefloon 27 november 2020 12:10
    quote:

    Dhr Coemans schreef op 27 november 2020 12:00:

    Het bedrijf heeft een flinke klap gehad van de Corona crisis en het is kantje boord geweest voor Europcar.
    Iets sterker nog, Europcar had de pech om verzwakt en problemen bagatelliserend de coronacrisis in te gaan. Daardoor kun je je zelfs de vraag stellen of Europcar geen vallend mes is/blijft, maar het antwoord op die vraag zou gelukkig relatief makkelijk én snel met eigen huiswerk gegeven moeten worden. Dubbel pech: én al in zwaar weer, én daarna corona.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 november 2020 12:18
    quote:

    Dhr Coemans schreef op 27 november 2020 12:00:

    Goedemiddag Beleggers,

    Ik heb wat feiten op een rijtje gezet betreffende het aandeel Europcar. Het bedrijf heeft een flinke klap gehad van de Corona crisis en het is kantje boord geweest voor Europcar. Nu ziet alles er al enigszins beter uit. Aandeel stond voor de crisis genoteerd €4.2 per aandeel maar is gekelderd met een dieptepunt naar €0,5 per aandeel, nu de weg enigszins omhoog gevonden €1+ per aandeel. Ze hebben op het randje van faillissement gestaan. Ik heb daarom ook getwijfeld om in te stappen, maar na het nieuws gister dat er een akkoord is met zijn schuldeisers 50,000 aandelen gekocht en bij een kleine tik terug zal ik wat bijkopen.

    Ik denk dat dit aandeel zeker zal herstellen richting de €2.5 per aandeel, gebaseerd op onderstaande feiten:

    Vandaag heeft de autoverhuurder Europcar een principeakkoord gesloten met zijn schuldeisers. Daarbij wordt een groot deel van de zware schuldenlast omgezet in aandelen. Obligaties voor een bedrag van 1,1 miljard euro worden omgezet in kapitaal. Daardoor krijgen de schuldeisers – banken en investeringsfondsen – tussen 92 en 97 procent van Europcar in handen. De schuldherschikking moet nog worden goedgekeurd op een algemene vergadering. De referentieaandeelhouder Eurazeo, die 29,9 procent van Europcar in handen heeft, heeft zijn steun toegezegd. Europcar torste eind september een schuldenlast van 1,3 miljard euro.

    Volgens de voorwaarden van de overeenkomst zullen de houders van de 2024 en 2026 obligatie-uitgiftes en van leningen onder de 50 miljoen euro leningsfaciliteit geregeld door Credit Suisse (SIX: CSGN) hun vorderingen omzetten in eigen vermogen, met de verdere optie van sterk verdisconteerde warrants. Dat vermindert de financiële schuld van het bedrijf, die eind september 2,95 miljard euro bedroeg, met 1,1 miljard euro.

    Wel moet ik er bij vertellen dat de negatieve cashflow in het laatste kwartaal geen goed teken voor torenhoge groei. Misschien heb ik het mis, maar de volgende pullback zal het laten zien, wat er aan de hand is. Maar Europcar lijkt de pandemie te overleven.
    Met vriendelijke groet,
    Der Coemans
    De nieuwe aandelen van/voor de schuldeisers zullen zodra dat mogelijk is, grotendeels gedumpt gaan worden.

    De koers zal dan sterk gaan dalen.

    Wegblijven van dit aandeel is dus de enige goede optie.
  6. [verwijderd] 16 januari 2021 23:08
    quote:

    Dhr Coemans schreef op 27 november 2020 12:00:

    Aandeel stond voor de crisis genoteerd €4.2 per aandeel maar is gekelderd met een dieptepunt naar €0,5 per aandeel, nu de weg enigszins omhoog gevonden €1+ per aandeel. Ze hebben op het randje van faillissement gestaan. Ik heb daarom ook getwijfeld om in te stappen, maar na het nieuws gister dat er een akkoord is met zijn schuldeisers 50,000 aandelen gekocht en bij een kleine tik terug zal ik wat bijkopen.
    Hallo en bedankt voor je goed beargumenteerde bericht.

    Er is echter iets dat ik niet begrijp : waarom kocht u 50.000 aandelen van dat bedrijf, ook al wist u dat er een ENORME verwatering zou komen als gevolg van de overeenkomst met schuldeisers ?

    Er zullen miljarden nieuwe aandelen worden gecreëerd, waardoor uw investering teniet wordt gedaan.

    Ik kan deze logica gewoon niet bevatten.
  7. [verwijderd] 20 januari 2021 21:14
    Hallo, vandaag is het herstructureringsplan goedgekeurd door de aandeelhouder met een goedkeuringspercentage van 94%.

    Dit, in combinatie met waarschijnlijk nog een nieuwe lockdown in Frankrijk binnen de komende twee maanden, en ik zie dat de aandelenkoers gehalveerd wordt (d.w.z. rond 0,40 €).
  8. [verwijderd] 12 februari 2021 17:32
    Moeilijk te zeggen broeder, meer deskundige mensen op Bourso blijven erover debatteren.

    Als onderdeel van deze gigantische aandelenuitgifte zijn er "Bons de Souscription d'Actions" ("aandelen warrants" ?) die 0,19 € waard zijn. Hun inschrijving zou de totale aandelenkoers moeten verlagen.

    Kortom, de aandelenkoers zou dichter bij 0,20 € kunnen komen.
  9. forum rang 8 Leefloon 13 februari 2021 12:18
    quote:

    Beurrestaxe schreef op 12 februari 2021 17:32:

    "Bons de Souscription d'Actions" ("aandelen warrants" ?) die 0,19 € waard zijn.

    Kortom, de aandelenkoers zou dichter bij 0,20 € kunnen komen.
    Inschrijfrechten, claims, van een claimemissie: En onjuist, dat die € 0,19 waard zouden zijn: live.euronext.com/en/product/equities...

    Zou kunnen, maar wat je vermoedelijk probeert te doen is de algemeenheid beschrijven dat bij een claimemissie de koers "vaak" richting de uitgifteprijs van nieuwe aandelen beweegt. Die 19 cent moet dus worden betaald voor een nieuw aandeel, maar er wordt ook 38 cent voor nieuwe aandelen betaald.

    Er is óók sprake van meerdere warrants, die in Frankrijk als beloning of (vaak waardeloos) smeermiddel worden ingezet. Dat is echter bijzaak, in vergelijking met de miljarden nieuwe aandelen die erbij komen.

    Houdt het maar op een (gebruikelijke) daling tijdens een grote claimemessie, waarbij die (door inschrijvende claimhouders te betalen) € 0,19 als "koersdoel" iets meer analyse vergt dan alleen maar het proberen te benoemen van een verder weinigzeggende algemeenheid. De koers "zou kunnen" dalen naar € 0,20, maar dan moet je daar ook even bij vermelden waarom de claimemissie dan zo ongeveer mislukt. De koers staat relatief (!) ver boven de € 0,19, dus die € 0,19 of algemeenheid is in dit geval geen goede gids. Je 20 cent "zou kunnen", maar ook een koers van 10 euro "zou kunnen".
  10. forum rang 8 Leefloon 15 februari 2021 22:18
    quote:

    GreenGoblin schreef op 15 februari 2021 20:47:

    Rechten zijn tot en met woensdag koopbaar

    zodat ze voor de 19de vastliggen? Heb ik dat juist?
    Dat verwacht ik; soms wil een bank, broker of nepbroker op de laatste handelsdag orders niet vanaf exact 16:00:00.00 uur of zo weigeren, en dan kun je er bijvoorbeeld de hele laatste dag niet meer in handelen. Merk je vanzelf. Maar goed, dan kun je bijna evengoed de aandelen kopen, en blijkbaar kan er de 17e nog de hele dag in worden gehandeld.

    Let er wel op wie of wat nog tot wanneer de gekochte rechten kunnen uitoefenen, wat er gebeurt wanneer je dat vergeet, en of je genoeg saldo hebt om de nieuwe aandelen te kunnen kopen. Kennelijk handel tot en met de 17e, en gekochte rechten uit kunnen oefenen tot en met de 19e.
  11. forum rang 8 Leefloon 18 februari 2021 14:05
    quote:

    Hurkmeister schreef op 18 februari 2021 11:59:

    als ik het goed begrijp ... wanneer ...
    Als ..., en als, dan ...

    (Nog) niet dus, dat goed begrijpen. Het enige dat je met voldoende zekerheid indirect beschrijft is dat de uitgifte van de nieuwe aandelen waarschijnlijk slaagt, omdat de gebruikelijke lagere uitgifteprijs (nog) ruim onder de koers ligt. De rechten waren dus niet (bijna) waardeloos, zodat houders van die inschrijfrechten mogelijk geld laten liggen wanneer de rechten onbenut zouden blijven.

    Je gebruikt in algemene, bredere betekenis o.a. een koers van vandaag, die nóg lager kan nadat er al niet meer in de rechten kan worden gehandeld, je doet in de vergelijking met voorgespiegeld waardeverschil alsof de rechten waardeloos waren, je loopt vooruit op toekomstige koersen bij uitoefening, je doet alsof de verhouding 1:1 is, én (bovenal) blijkt door weglating van een berekening nergens uit wat je dan zou begrijpen.
  12. henrico26 19 maart 2021 11:24
    Europcar is nog steeds heel laag genoteerd.

    Echter ziet het totale plaatje er nu wel weer veel beter uit, de totale schuld is geherstructureerd en ook verlaagd, na nieuwe afspraken met schuldeisers. Er is een nieuwe aandelen uitgifte / emissie gedaan en afgerond. Het bedrijf zelf timmert ook goed aan de weg met innovatieve oplossingen, ook op het gebied van car sharing en elektrisch rijden. Daarbij zie ik ze juist op dit moment ook als ultieme overname kandidaat, vorig jaar zou er interesse van Volkswagen zijn.
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 22 maart 2021 12:36
    By Geoffrey Smith

    Investing.com -- Europcar (PA:EUCAR) looks like surviving the pandemic by the skin of its teeth.

    The French car rental company – sorry, mobility group – said on Thursday it had agreed in principle to be recapitalized by its creditors, all but wiping out its existing shareholders.

    It’s a limp conclusion to an ambitious but ultimately misguided acquisition by French investment firm Eurazeo (PA:EURA), which bought the company off Volkswagen (DE:VOWG_p) 14 year ago before floating it on the Paris stock exchange a few years later.

    However, it does avoid the worst-case scenario of a messy bankruptcy, and the company’s new generation of reluctant shareholders will have the chance to make back some of the money they’ve sunk into the company next year, when – fingers crossed – the growing availability of vaccines allows the travel industry to recover.

    Europcar’s shares had been priced for bankruptcy since September when the company acknowledged it would need to negotiate a debt restructuring. They rose 4.5% by mid-morning in Paris and have now more than doubled from their lows. They are still down over 75% year-to-date, however, and down over 90% from their 2017 high.

    Europcar had gone into the pandemic in weak shape and was always likely to be one of the first victims of the pandemic. Its third-quarter results published last month showed revenue down 46% in constant currencies for the first nine months of the year, and a loss of nearly 300 million euros.

    Under the terms of the agreement, the holders of the 2024 and 2026 bond issues and of loans under 50 million euro loan facility arranged by Credit Suisse (SIX:CSGN) will convert their claims into equity, with the further option of deeply discounted warrants. That will cut the company’s financial debt, which stood at 2.95 billion euros at the end of September, by 1.1 billion euros.

    The creditors have also agreed in principle to a fresh 225 million credit facility for investing in the company’s fleet of vehicles.

    The experience of the pandemic so far shows that companies that can convincingly banish the tail risk of bankruptcy can enjoy some handsome short-term bounces. However, there are also companies like Norwegian Air Shuttle that have been unable to recover, due to high ongoing debt levels and fears that the business model just wasn’t right anyway. Europcar’s new owners can hope for the best, but the company’s problems predated the pandemic, and will still be there after the injections of both equity and vaccine.
33 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links