Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,880 18 apr 2024 17:36
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,662 - 9,914
  • 2.158.542 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 109 110 111 112 113 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 september 2020 16:10
    quote:

    wizz schreef op 30 september 2020 11:18:

    [...]

    Hahaha, dat wil je nu al niet meer.
    Ik zit me nu af te vragen in hoeverre KLM momenteel een short kandidaat is.
    Zal de nationalisatie prijs 1 euro zijn? Of de huidige 3?

    Ik snap dan niet zo goed dat KLM op en dag als vandaag zelfs nog plust.
    Op welk nieuws zo de koers nu stijgen?

    Omdat er dus morgen een plan wordt aangediend met hopelijk wat gunstige inzichten!
  2. [verwijderd] 30 september 2020 16:19
    quote:

    A. Noniem schreef op 30 september 2020 16:10:

    [...]

    Omdat er dus morgen een plan wordt aangediend met hopelijk wat gunstige inzichten!
    Een magisch plan waarmee ineens KLM niet meer technisch failliet is?
    Een plan waarbij er geen aandelen emissie zal komen en de huidige aandelen waardeloos zullen worden?

    Moet dan wel een briljant plan zijn dan!
  3. [verwijderd] 30 september 2020 18:03
    quote:

    @iPlof schreef op 30 september 2020 08:37:

    Mayday! Kan KLM een fatale crash nog vermijden?
    www.ftm.nl/artikelen/mayday-klm-fatal...

    (link geupdate)
    Of het point-to-point een bedreiging is voor het hub-spoke systeem? Door het hub en spoke systeem haal je nog altijd mensen van verschillende plekken, om ze vervolgens met een groter toestel naar eenzelfde eindbestemming te vliegen.

    Daarmee heb je meer reizigers, en dus meer vluchten die je per week kunt aanbieden. Een hogere frequentie is nog altijd een voordeel.

    Want waar een point-to-point verbinding met een kleiner toestel nu een verbinding aanbiedt, biedt de hub-spoke nog altijd meerdere.
    Voor de vakantieganger vaak niet zo'n issue dat er een enkele vlucht gaat, maar voor de zakelijke reiziger wel.

    Het is mede daarom dat de 'jumbo's' verdwijnen. Ze bieden teveel capaciteit, waardoor de frequentie op een route te laag wordt.

    Dat het artikel uithaalt naar dat het de Nederlanders geld kost, ondanks dat er mensen zijn die er geen gebruik van maken? Zo ken ik er nog wel heel wat. Ik betaal ook mee aan gezondheidszorg, waar ik nagenoeg geen gebruik van maak, ik betaal mee aan het wegennet, maar rijd nooit over een groot aantal van de Nederlandse wegen. Ik betaal mee aan kinderopvang, terwijl ik geen kinderen heb, ik betaal mee aan de taxichauffeurs en werknemers die via belasting voordelen nu in een Tesla rijden, maar mag er zelf niet in rijden. De haven van Rotterdam voert een heel groot deel van zijn goederen van en naar Duitsland, maar mocht wel meebetalen met de aanleg van de Betuwelijn en de aanleg van de Maasvlaktes (om meer capaciteit te creëren). En ik denk dat ik zo nog wel even door kan gaan...

    Als ik kijk naar Nederland, dit land heeft van zichzelf bijna niks te bieden. Dus wat doen we toch met z'n allen? Op een enkele olie en gasveld na, kunnen we enkel boeren. Dus, zullen we dan maar 90% van de Nederlandse bedrijfsleven even om zeep helpen?
  4. [verwijderd] 1 oktober 2020 02:42
    quote:

    Knife Catcher schreef op 30 september 2020 19:13:

    @ scapa; kun je jezelf even samenvatten?
    wat wil je nu eigenlijk?
    Naast een inhoudelijke bijdrage, over de bedrijfsvoering is er steeds meer een "steek-je-kop-niet-boven-het-maaiveld" sentiment. Totaal afbranden van mensen die het beter hebben getroffen. In plaats van te kijken naar wat mensen daar heeft gebracht en dat voorbeeld te volgen, is het heel Nederlands om zo'n iemand af te zeiken en te roepen: jij verdient genoeg, dus jij kan wel lijden! En niet alleen bij KLM, met heel veel zaken. Zesjes zijn genoeg in Nederland, een 8 of 9? Ohh, dan ben je de nerd. Artsen hebben zich evengoed keihard ingezet met de corona pandemie, voor keuzes gestaan de een wel en de ander niet te redden. En nu er een zorgbonus wordt uitgekeerd zegt men tegen de schoonmakers: hard gewerkt, goed gedaan. Tegen verpleging: hard gewerkt goed gedaan. En tegen de artsen: jij verdient genoeg, jij hoeft geen bonus....

    En hier ook: MIJN belastinggeld dit, MIJN belastinggeld dat, ohh en die groot verdieners. Terwijl 10% van de grootverdieners 90% van de inkomstenbelastingen opbrengen.
    Toko's als Ryanair die via subsidies op regionale velden groot zijn geworden, belabberde arbeidsvoorwaarden hebben. Als het personeel te mondig is, hup wordt zo een basis gesloten (Eindhoven bijv). Nee, dat zijn zeker de goede werkgevers en het voorbeeld waar het naar toe moet in deze samenleving.

    Dat is niet alleen de luchtvaart, dat geldt voor heel veel sectoren. Goedkope arbeidskrachten uit Aziê (want ja, marktwerking), en nu met die lockdowns komt men er pas achter wat voor zwak systeem we hier in NL (en Europa) hebben.

    Ik vind het echt van de zotte hoe hier soms over KLM wordt gesproken. Met afgunst, terwijl als we zo doorgaan, we straks heel het BV Nederland kunnen opdoeken, want wat hebben we te bieden, als ik afga op sommige meningen hier...?
  5. [verwijderd] 1 oktober 2020 06:40
    quote:

    Scapa schreef op 1 oktober 2020 02:42:

    [...]

    Ik vind het echt van de zotte hoe hier soms over KLM wordt gesproken. Met afgunst, terwijl als we zo doorgaan, we straks heel het BV Nederland kunnen opdoeken, want wat hebben we te bieden, als ik afga op sommige meningen hier...?
    Ik heb de rest maar niet gelezen en weggepoetst.

    Ik denk dat je sterk geemotioneerd en mogelijk betrokken bent. Probeer in dat geval wat afstand te nemen van een forum als dit.

    KLM was een fantastisch bedrijf in de jaren '70 van de vorige eeuw. Decennia lang heeft het geprobeerd de glans te behouden door te poetsen. Er is structureel eigenlijk weinig meer gebeurd dan de asbakjes uit de leuningen van de stoelen te halen.

    KLM heeft het afgelopen jaar laten zien dat het zich feilloos heeft aangepast aan de traagheid en stugheid van de Fransen. Met de NOW voor personeelskosten in de achterzak heeft het gros van het personeel achterover gelegen gezamenlijk met het management, waar andere luchtvaartmaatschappijen reorganisaties en ontslagrondes hebben voorbereid of vaak al hebben uitgevoerd.
    KLM moet op het moment dat ze hoopten weer te vliegen nog een plan uitwerken.

    Wat geweest is aan vliegbewegingen komt mi nooit meer terug. De redenen heb ik al meerdere keren geschreven. De luchtvaartsector Nederland wil dit echter nog steeds niet zien/
  6. [verwijderd] 1 oktober 2020 08:15
    quote:

    Scapa schreef op 1 oktober 2020 02:42:

    [...]

    Naast een inhoudelijke bijdrage, over de bedrijfsvoering is er steeds meer een "steek-je-kop-niet-boven-het-maaiveld" sentiment. Totaal afbranden van mensen die het beter hebben getroffen. In plaats van te kijken naar wat mensen daar heeft gebracht en dat voorbeeld te volgen, is het heel Nederlands om zo'n iemand af te zeiken en te roepen: jij verdient genoeg, dus jij kan wel lijden! En niet alleen bij KLM, met heel veel zaken. Zesjes zijn genoeg in Nederland, een 8 of 9? Ohh, dan ben je de nerd. Artsen hebben zich evengoed keihard ingezet met de corona pandemie, voor keuzes gestaan de een wel en de ander niet te redden. En nu er een zorgbonus wordt uitgekeerd zegt men tegen de schoonmakers: hard gewerkt, goed gedaan. Tegen verpleging: hard gewerkt goed gedaan. En tegen de artsen: jij verdient genoeg, jij hoeft geen bonus....

    En hier ook: MIJN belastinggeld dit, MIJN belastinggeld dat, ohh en die groot verdieners. Terwijl 10% van de grootverdieners 90% van de inkomstenbelastingen opbrengen.
    Toko's als Ryanair die via subsidies op regionale velden groot zijn geworden, belabberde arbeidsvoorwaarden hebben. Als het personeel te mondig is, hup wordt zo een basis gesloten (Eindhoven bijv). Nee, dat zijn zeker de goede werkgevers en het voorbeeld waar het naar toe moet in deze samenleving.

    Dat is niet alleen de luchtvaart, dat geldt voor heel veel sectoren. Goedkope arbeidskrachten uit Aziê (want ja, marktwerking), en nu met die lockdowns komt men er pas achter wat voor zwak systeem we hier in NL (en Europa) hebben.

    Ik vind het echt van de zotte hoe hier soms over KLM wordt gesproken. Met afgunst, terwijl als we zo doorgaan, we straks heel het BV Nederland kunnen opdoeken, want wat hebben we te bieden, als ik afga op sommige meningen hier...?
    Dus, "de tering naar de nering zetten" geldt niet voor de KLM?
    Dus jij bent voorstanders van liever je zakken goed gevuld houden (met het geld van de belastingbetaler) terwijl je niks verdient?
    Waarom zouden KLM piloten en managers een status aparte moeten krijgen met hun dikke salarissen?
    Het is een blijft een commercieel bedrijf. Als er niks verdient wordt kan er ook niks worden uitgekeerd. Zo simpel is het.

    Weet je wel dat er gesproken wordt over winstuitkeringen?
    WINSTUITEKERINGEN??!?!?
    Welke winst wordt er dan uitgekeerd????

    Kom op zeg, natuurlijk hebben wij als belastingbetaler het recht om er iets van te vinden het is immers gemeeschapsgeld.

    Ja, je hebt gelijk, KLM en schiphol zijn belangrijk, en moeten als het kan overeind worden gehouden, want daar hangen ook heel veel andere banen aan vast. Maar om dat te doen, mag er toch ZEKER WEL offers worden verwacht van het personeel. En al helemaal als ze meerdere keren modaal verdienen.

    Kom op zeg.
    Geen geld, geen dik salaris.
    Vuilnismannen zijn onmisbaar voor onze maatschappij. Hoeveel modaal verdienen zij?
    End at geldt voor heel veel beroepen.
    Dus gewoon inleveren. Simpel als dat!
  7. [verwijderd] 1 oktober 2020 08:30
    quote:

    Stephan010 schreef op 30 september 2020 18:28:

    Failliet laten gaan of een claimemissie duurt niet lang meer.
    Beter voor NL belastingbetaler en hebben dan onze KLM weer terug.
    Lijkt mij ook het beste scenario! ( faillissement)

    Te duur personeel en Arrogante piloten tijdelijk de laan uit en daarna weer smeken om een baantje met nieuwe voorwaarden.
  8. forum rang 6 gbakl 1 oktober 2020 10:12
    gelukkig zijn niet alle piloten arrogant en vooral de laatst aangenomen lichting met
    enorme studieschuld en een uitgeklede toekomstverwachting kijkt met lede ogen toe hoe
    de VNV hun belangen behartigt.
    .
    in het verleden kwamen de vliegers er altijd het beste uit bij het CAO overleg, per definitie betere
    arbeidsvoorwaarden en de beste salarisstijgingen.
    toen gingen onlangs de andere bonden eisen dat eerst de vliegers accoord moesten zijn met
    een nwe CAO en dan volgde de rest van de CAO besprekingen ....zo erg was het al.
    .
    nu opnieuw zeggen de andere bonden terecht dat alle accoorden vervallen als de piloten er
    WEER beter uitspringen en een betere indicatie hoe krom de verhoudingen daar liggen
    is er niet...
    .
    wordt vervolgd.
  9. forum rang 6 gbakl 1 oktober 2020 10:18
    20% inleveren op een compleet uit de hand gelopen salarismodel is een buitenkansje als uitkomst voor de vliegers in de huidige situatie, maar de VNV moet slikken dat ze niks meer in te brengen hebben.
    zelfs de Franse piloten hebben al lang fors ingeleverd maar dat is voor de woordvoerder
    van de VNV een taboe onderwerp...wordt niet over gesproken !!!
  10. @iPlof 1 oktober 2020 10:19
    Helemaal geen afgunst mbt KLM of andere goed verdienende beroepen / sectoren.
    Maar men moet wel de eigen broek op houden en willen veranderen.
    Andere airlines doen dat ook. Klm doet maandenlang niets.
    Dat noem ik bepaald niet kop boven maaiveld uitsteken..Eerder kop heel diep in het zand steken..
  11. [verwijderd] 1 oktober 2020 10:31
    quote:

    Knife Catcher schreef op 1 oktober 2020 06:40:

    [...]
    Ik heb de rest maar niet gelezen en weggepoetst.

    Ik denk dat je sterk geemotioneerd en mogelijk betrokken bent. Probeer in dat geval wat afstand te nemen van een forum als dit.

    KLM was een fantastisch bedrijf in de jaren '70 van de vorige eeuw. Decennia lang heeft het geprobeerd de glans te behouden door te poetsen. Er is structureel eigenlijk weinig meer gebeurd dan de asbakjes uit de leuningen van de stoelen te halen.

    KLM heeft het afgelopen jaar laten zien dat het zich feilloos heeft aangepast aan de traagheid en stugheid van de Fransen. Met de NOW voor personeelskosten in de achterzak heeft het gros van het personeel achterover gelegen gezamenlijk met het management, waar andere luchtvaartmaatschappijen reorganisaties en ontslagrondes hebben voorbereid of vaak al hebben uitgevoerd.
    KLM moet op het moment dat ze hoopten weer te vliegen nog een plan uitwerken.

    Wat geweest is aan vliegbewegingen komt mi nooit meer terug. De redenen heb ik al meerdere keren geschreven. De luchtvaartsector Nederland wil dit echter nog steeds niet zien/

    Zeer goede waarneming. KLM was geen kampioen en zal het nooit worden.
  12. [verwijderd] 1 oktober 2020 10:34
    Zo snel mogelijk gecontroleerd failliet laten gaan, Schiphol slots op de markt gooien en vanuit overheid eisen aan inschrijvende partijen inzake duurzaamheid, maatschappelijke relevantie.

    Mega money drain van mijn geld, geef het aub uit aan maatschappelijk relevante doelen of aan ondernemers. Die laatste groep creeren banen ipv handje op houden en achterover leunen.

    Elbers is zeker geen kampioen.
  13. Studnt 1 oktober 2020 11:34
    Scapa, als ik jou zo lees is KLM met Schiphol de allerbelangrijkste sector van Nederland en zouden we zonder helemaal niks waard zijn.
    Ben ik het nog steeds niet mee eens. Tijden veranderen en uit veel onderzoeken blijkt dat bedrijven zich echt niet settelen door KLM of de ‘hub-functie’. Eindhoven vind ik daarbij een goed voorbeeld, daar wordt het geld nu verdiend, natuurlijk is infrastructuur daarbij belangrijk. Maar de blauwe zwaan is echt niet de partij die alleen die functie kan vervullen.
    Bedrijven settelen zich doordat Nederland een welvaartstaat is, waar je prettig kunt wonen, internationale scholen hebt etc.
    Ook blijkt keer op keer dat luchthavens niet afhankelijk zijn van een nationale airline, kijk maar naar Oostenrijk en België. Dus KLM: prima bedrijf maar meer dan 3 miljard waard? Ik denk het niet. Het levert keer op keer gedoe op, dan weer aandelen, nu weer onbetaalbare leningen, en nu weer nieuwe steun. Het is wel een keer goed!
  14. Beter-in-brood-beleggen 1 oktober 2020 15:07
    Zou toch wat zijn als KLM straks failliet is en de pilootjes op hun eigen functie mogen solliciteren ze allemaal afvallen en vervangen worden door de boventallig geraakte piloten van Easyjet en Ryanair die er voor hun standaard dan ook nog op vooruit gaan (ondanks een voor KLM-begrippen karig contract).
  15. forum rang 6 gbakl 1 oktober 2020 16:12
    Franse staat: 14,3%
    Nederlandse staat 14%
    Delta Air Lines, Inc.: 10%
    China Eastern Airlines: 10%
    SPAAK (piloten van KLM): 2,51%
    Medewerkers van Air France-KLM: 3,9%
    ------------------------------
    Totale netto shortpositie op 1 oktober 2020: 25,82% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).
    -----------------------------resteert een kleine 20% waarom U en ik dagelijks mogen
    strijden, kopen of verkopen of de grond inboren zonder iets te kopen :o)

    de shorters gaan dit altijd winnen, blijkt maar weer.
    maar het is een veel mooier verdienmodel als de koers af en toe ook mag opleven
    en dan weer instort...

    succes ermee.
  16. [verwijderd] 1 oktober 2020 18:21
    quote:

    Knife Catcher schreef op 1 oktober 2020 06:40:

    [...]
    Ik heb de rest maar niet gelezen en weggepoetst.

    Ik denk dat je sterk geemotioneerd en mogelijk betrokken bent. Probeer in dat geval wat afstand te nemen van een forum als dit.

    KLM was een fantastisch bedrijf in de jaren '70 van de vorige eeuw. Decennia lang heeft het geprobeerd de glans te behouden door te poetsen. Er is structureel eigenlijk weinig meer gebeurd dan de asbakjes uit de leuningen van de stoelen te halen.

    KLM heeft het afgelopen jaar laten zien dat het zich feilloos heeft aangepast aan de traagheid en stugheid van de Fransen. Met de NOW voor personeelskosten in de achterzak heeft het gros van het personeel achterover gelegen gezamenlijk met het management, waar andere luchtvaartmaatschappijen reorganisaties en ontslagrondes hebben voorbereid of vaak al hebben uitgevoerd.
    KLM moet op het moment dat ze hoopten weer te vliegen nog een plan uitwerken.

    Wat geweest is aan vliegbewegingen komt mi nooit meer terug. De redenen heb ik al meerdere keren geschreven. De luchtvaartsector Nederland wil dit echter nog steeds niet zien/

    Dan ben je blijkbaar niet goed op de hoogte van een bedrijf waar veel zo niet alle forumposters hier betrokken bij zijn.
    Er zijn meer bedrijven/sectoren die van de een op de andere dag hun zaken moesten sluiten, omdat ze vanwege de lockdown niet meer open konden zijn. Hebben die mensen net zo goed 'achterover gelegen'? Alsof het in de eerste plaats überhaupt gebeurd is. En daarnaast alsof het uit vrije wil is, alsof men het zo gewild heeft.

    www.blauwhelpt.nl is/was een initiatief om niet 'achterover' te hoeven leunen. www.dvhn.nl/groningen/stad/Hortus-Har...

    www.gelderlander.nl/rozendaal/klm-ers...

    www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/b...

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 109 110 111 112 113 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links