Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Kabinet Rutte III, vertrouwen in de toekomst ???

53.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 1307 1308 1309 1310 1311 ... 2686 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 rationeel 15 mei 2020 20:13
    Gosse

    De aap is nu werkelijk uit de mouw gekomen, wij worden bestuurd door een loepzuivere
    socialistische dictator en die noemt zich liberaal. Het kan verkeren. Door het regeren van deze man is ons mooie Nederland aan de rand van de socialistische afgrond gekomen. Op dit moment ervaren wij in Nederland wat het is om in een land te leven waar de staat van beleg is afgekondigd en de nederlanders allerlei grondrechten zijn ontnomen.
  2. forum rang 6 asti 15 mei 2020 20:28
    quote:

    leek2018 schreef op 15 mei 2020 14:47:

    [...]
    Als je iets wil, dan moet je daar ook moeite voor doen. En als ik zo om me heen kijk, betwijfel ik of dat niet meer woorden dan daden zijn. En met moeite doen, bedoel ik ook het accepteren dat het voor een kind vaak beter is om afstand te doen wat zij als ouder graag willen.
    Mijn moeder wou op een gegeven moment dat ik een deel van de basisschool zou overslaan. De leerkracht had daar bedenkingen bij, en wees op het belang van het omgaan met leeftijdgenoten, enkelen met wie een hechte vriendschapsband bestond. De leraar dacht dus aan de klas als geheel en mijn psychosociale ontwikkeling. Nu ben ik alsnog geestelijk gestoord geraakt, maar op de basisschool had ik het wel naar mijn zin.
  3. forum rang 6 NewKidInTown 15 mei 2020 20:38
    quote:

    asti schreef op 15 mei 2020 20:28:

    Mijn moeder wou op een gegeven moment dat ik een deel van de basisschool zou overslaan. De leerkracht had daar bedenkingen bij, en wees op het belang van het omgaan met leeftijdgenoten, enkelen met wie een hechte vriendschapsband bestond. De leraar dacht dus aan de klas als geheel en mijn psychosociale ontwikkeling. Nu ben ik alsnog geestelijk gestoord geraakt, maar op de basisschool had ik het wel naar mijn zin.
    Altijd goed als er ergens een oorzaak te vinden is, als er ook nog een naampje op te plakken is, helpt dat het slachtoffer ook in de verwerking en eventueel ook bij een gedeeltelijke genezing of verbetering.
  4. forum rang 6 asti 15 mei 2020 20:51
    quote:

    NewKidInTown schreef op 15 mei 2020 20:38:

    [...]
    Altijd goed als er ergens een oorzaak te vinden is, als er ook nog een naampje op te plakken is, helpt dat het slachtoffer ook in de verwerking en eventueel ook bij een gedeeltelijke genezing of verbetering.
    Het naampje is: zelfspot.

    Helaas bestaat er voor jouw syndroom weinig kans op genezing of verbetering.
  5. forum rang 5 DurianCS 15 mei 2020 21:08
    quote:

    asti schreef op 15 mei 2020 20:28:

    [...]
    Mijn moeder wou op een gegeven moment dat ik een deel van de basisschool zou overslaan. De leerkracht had daar bedenkingen bij, en wees op het belang van het omgaan met leeftijdgenoten, enkelen met wie een hechte vriendschapsband bestond. De leraar dacht dus aan de klas als geheel en mijn psychosociale ontwikkeling. Nu ben ik alsnog geestelijk gestoord geraakt, maar op de basisschool had ik het wel naar mijn zin.
    Als een kind echt ver voor loopt is het zinvol om te versnellen. En dat het kind in de volgende klas jonger is merk je eigenlijk nauwelijks. Al snel behoort het kind weer bij de besten in de volgende klas.
  6. forum rang 10 rationeel 15 mei 2020 21:21
    quote:

    asti schreef op 15 mei 2020 20:28:

    [...]
    Mijn moeder wou op een gegeven moment dat ik een deel van de basisschool zou overslaan. De leerkracht had daar bedenkingen bij, en wees op het belang van het omgaan met leeftijdgenoten, enkelen met wie een hechte vriendschapsband bestond. De leraar dacht dus aan de klas als geheel en mijn psychosociale ontwikkeling. Nu ben ik alsnog geestelijk gestoord geraakt, maar op de basisschool had ik het wel naar mijn zin.
    Er is ontzettend veel gepush van de kleintjes. Dat wordt over gedragen op die kleintjes. Ik hoorde laatst van een nog geen 6 jarig meisje Ik ben nu al zo groot, dat willen ze dus , groot zijn, dat ik nu maar serieus moet worden.

    Gelukkig spraken de ouders het tegen Nee hoor, dat hoef je nog lang niet:)

    Ook het veranwoordelijk houden van de kinderen. Laat ze toch met rust. Laat ze met elkaar spelen. Bemoei je niet overal mee.

    Dat is weer iets wat vroeger niet gedaan werd. Kinderen waren veel vrijer. De wereld was ook niet zo gevaarlijk. De dingen die wij vroeger deden, zou je nu de ouders doodsangsten mee bezorgen. Toch zijn we niet verdronken bij het visjes vangen in ondiep water;)

  7. forum rang 10 rationeel 15 mei 2020 21:37
    quote:

    DurianCS schreef op 15 mei 2020 21:08:

    [...]
    Als een kind echt ver voor loopt is het zinvol om te versnellen. En dat het kind in de volgende klas jonger is merk je eigenlijk nauwelijks. Al snel behoort het kind weer bij de besten in de volgende klas.
    Het gaat zoals ASTI;) opmerkt over een andere dan de intellectuele onwikkeling. Die komt vanzelf wel goed. Wanneer op 12 jarige leeftijd de mogelijkeden zich voordoen om niveau te kiezen.

    Het blijft, de individualiteit, maar belangrijk is of je je thuis voelt met de vele anderen, of dat je je een eenling voelt. Onbegrepen.

    Daarom is het zo belangrijk dat de leerkracht zelf voldoende ontwikkeling heeft om de kinderen te sturen.

    FVD:) is gecharmeerd van het Noorderlijk model. Hoogopgeleiden voor de klas met een extra leraren opleiding, die zelfstandig de klas kunnen begeleiden.

    Het lijkt mij ook wel goed. Ook omdat die hoogopgeleiden weten wat er nu eigenlijk als je later gaat studeren belangrijk is, en ze waarschijnlijk ook meer oog hebben, voor de eigenaardigheden van de bovenlaag;)

    Het is daar een baan voor de top, en niet zoals hier voor het zesjes niveau.

    Goed Onderwijs ontwikkelen, zou de hoofdtaak van de regering moeten zijn.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 15 mei 2020 21:53
    quote:

    rationeel schreef op 15 mei 2020 21:37:

    [...]

    Het gaat zoals ASTI;) opmerkt over een andere dan de intellectuele onwikkeling. Die komt vanzelf wel goed. Wanneer op 12 jarige leeftijd de mogelijkeden zich voordoen om niveau te kiezen.

    Het blijft, de individualiteit, maar belangrijk is of je je thuis voelt met de vele anderen, of dat je je een eenling voelt. Onbegrepen.

    Daarom is het zo belangrijk dat de leerkracht zelf voldoende ontwikkeling heeft om de kinderen te sturen.

    FVD:) is gecharmeerd van het Noorderlijk model. Hoogopgeleiden voor de klas met een extra leraren opleiding, die zelfstandig de klas kunnen begeleiden.

    Het lijkt mij ook wel goed. Ook omdat die hoogopgeleiden weten wat er nu eigenlijk als je later gaat studeren belangrijk is, en ze waarschijnlijk ook meer oog hebben, voor de eigenaardigheden van de bovenlaag;)

    Het is daar een baan voor de top, en niet zoals hier voor het zesjes niveau.

    Goed Onderwijs ontwikkelen, zou de hoofdtaak van de regering moeten zijn.
    Wat een eindeloos geouwehoer.............!!!
  9. forum rang 6 asti 15 mei 2020 22:02
    quote:

    rationeel schreef op 15 mei 2020 21:21:

    [...]

    Er is ontzettend veel gepush van de kleintjes. Dat wordt over gedragen op die kleintjes. Ik hoorde laatst van een nog geen 6 jarig meisje Ik ben nu al zo groot, dat willen ze dus , groot zijn, dat ik nu maar serieus moet worden.

    Gelukkig spraken de ouders het tegen Nee hoor, dat hoef je nog lang niet:)

    Ook het veranwoordelijk houden van de kinderen. Laat ze toch met rust. Laat ze met elkaar spelen. Bemoei je niet overal mee.

    Dat is weer iets wat vroeger niet gedaan werd. Kinderen waren veel vrijer. De wereld was ook niet zo gevaarlijk. De dingen die wij vroeger deden, zou je nu de ouders doodsangsten mee bezorgen. Toch zijn we niet verdronken bij het visjes vangen in ondiep water;)

    Bij mij in de buurt vroeger speelden we heel veel, buiten en binnen. Moederlief maakte zich wel bezorgd, maar goed. Tegenwoordig zitten kinderen veel meer thuis achter hun telefoon of tablet.

    DZR, moest denk ik op vioolles en paardrijles.
  10. forum rang 10 rationeel 15 mei 2020 23:18
    quote:

    asti schreef op 15 mei 2020 22:02:

    [...]
    Bij mij in de buurt vroeger speelden we heel veel, buiten en binnen. Moederlief maakte zich wel bezorgd, maar goed. Tegenwoordig zitten kinderen veel meer thuis achter hun telefoon of tablet.

    DZR, moest denk ik op vioolles en paardrijles.
    Hij zat misschien in een weeshuis. Zielig, zonder vader en moeder;)

    Daar werden geen verhaaltjes verteld, alleen maar kortaffe zinnetjes gesproken;)
  11. forum rang 9 objectief 16 mei 2020 09:40
    quote:

    rene l schreef op 16 mei 2020 09:00:

    [...]

    En natuurlijk kun je het altijd nog in de praktijk leren van de meester:

    Daarom is Louis ook met pensioen; de wereld draait door.

    Las onlangs alhier dat enkele ouderen de kinderen nog rekenles willen geven met tafeltjes leren; dan heb je de klok toch 30 geleden stil gezet. Totaal achterhaalde opvattingen!!!
  12. forum rang 6 NewKidInTown 16 mei 2020 09:56
    quote:

    objectief schreef op 16 mei 2020 09:40:

    .....Las onlangs alhier dat enkele ouderen de kinderen nog rekenles willen geven met tafeltjes leren; dan heb je de klok toch 30 geleden stil gezet. Totaal achterhaalde opvattingen!!!
    Ook ik vind het uit het hoofd leren van tafels van vermenigvuldiging uiterst belangrijk, een noodzakelijke basis voor alle vormen van rekenen. Mag dan "achterhaald" zijn volgens jou, misvatting volgens mij.

    Ik doe even een check bij een 9-jarige, vlekkeloos tot boven de tien, at random. Niks meer opdreunen, die fase is achter de rug.
  13. forum rang 7 rene l 16 mei 2020 10:05
    quote:

    objectief schreef op 16 mei 2020 09:40:

    [...]

    Las onlangs alhier dat enkele ouderen de kinderen nog rekenles willen geven met tafeltjes leren; dan heb je de klok toch 30 geleden stil gezet. Totaal achterhaalde opvattingen!!!

    Ja fred, we weten wel hoe jij er over denkt.
    De jeugd heeft omdat ze niet meer kunnen rekenen ook totaal geen benul meer van geld.
    Gewoon lekker de pinpas langs het apparaat halen, totdat het geld op is.
    Onze regering kijkt er rijkhalzend naar uit, iederéén diep in de schuld en aan de ketting van het systeem, en voor de rest van je leven lekker afbetalen met een woekerrente.

    Maar nu eens een praktijkvoorbeeld.

    Je loopt langs een kledingwinkel en je ziet dat er op alles 50% korting gegeven wordt.
    Je loopt naar binnen en ziet een jeans die normaal 29,95 Euro kost.
    In dit geval kunnen de meesten nog wel uit hun hoofd uitrekenen wat hiervan de helft is.

    Maar stel, niet dat het interessant is, ze geven nu 30% korting.
    Bijna niemand kan uit het blote hoofd uitrekenen dat je dan iets minder dan 21 Euro betaalt.

    En wanneer ze 70 of 75% korting geven dan kom ik pas in actie.

    Fred, kun jij uit je blote hoofd aangeven hoeveel je dan betaalt?

  14. forum rang 9 josti5 16 mei 2020 10:23
    Uit het hoofd kunnen rekenen, goed de taal leren en lezen zijn met name ook belangrijk voor het kunnen redeneren en zeker ook voor het ontwikkelen van de fantasie en het denken in mogelijkheden, die zo hard nodig zijn in 'het leven'.
    En juist dit zijn zaken, die méér dan gedecimeerd zijn in luttele generaties.
    Nu gaan kinderen naar school 'om hen zo goed mogelijk voor te bereiden op het arbeidsproces', zoals enkele jaren geleden een minister aangaf als argument, waarom kinderen van 4 al Engels moeten gaan leren.
    De school als hersenspoeling tot brave werker en belastingbetaler, zo iets...
  15. forum rang 6 NewKidInTown 16 mei 2020 10:33
    "In Nederland bestaat een breed gedeelde bezorgdheid over de rekenvaardigheden van scholieren en studenten. Het ministerie van OCW, scholen en andere instellingen spannen zich daarom in om de kwaliteit van het onderwijs in deze basisvaardigheid te verhogen."

    "Nederlandse leerlingen rekenen en lezen slechter dan hun ouders
    Beeld ANP

    De Onderwijsinspectie maakt zich zorgen over de afglijdende resultaten van Nederlandse leerlingen.

    Nederlandse kinderen lezen en rekenen slechter dan twintig jaar geleden en presteren daarin slechter dan hun ouders. (Kid: dat komt dan waarschijnlijk omdat men is afgestapt van, volgens sommigen hier, "achterhaalde" onderwijs-methoden) Het gemiddelde reken- en taalniveau daalt, terwijl het aantal leerlingen dat echt ondermaats rekent en leest, juist stijgt. De resultaten van basisschoolleerlingen gaan langzaam maar gestaag achteruit, concludeert de Inspectie van het Onderwijs in het jaarlijkse onderzoek 'De staat van het Onderwijs'.

    In 2017 verlieten grofweg 13.000 kinderen groep 8 zonder dat ze fatsoenlijk konden rekenen, 3.500 leerlingen konden niet goed genoeg lezen en schrijven. Dat betekent dat ze geen plus- en minsommen met grote getallen kunnen maken, simpele tabellen niet snappen, moeite hebben met eenvoudige teksten, of regels voor werkwoordspelling niet kennen. Kinderen zijn niet alleen slechter gaan lezen en rekenen, volgens de inspectie is ook het natuurkunde-, bewegings- en kunstonderwijs minder goed dan voorheen.

    De Onderwijsinspectie maakt zich zorgen. Kinderen die niet op een basisniveau kunnen rekenen en schrijven, zullen daar in hun hele verdere schoolloopbaan en leven last van hebben. Wie niet kan hoofdrekenen zal ook vastlopen in de economielessen en wie eenvoudige teksten niet snapt, zal eenmaal volwassen een brief van bijvoorbeeld de Belastingdienst niet begrijpen."

    "De staat van het onderwijs 2020

    29 april 2020

    Schoolbel of noodklok?

    Op 22 april jl heeft de inspectie voor het onderwijs de jaarlijkse staat van het onderwijs gepubliceerd. Door de coronacrisis was daar in de media en in de politiek weinig aandacht voor. Volkskrant columniste Aleid Truijens vatte het kernachtig samen. Ook wij luiden hier opnieuw de noodklok. Dat deden we ook bij de staat van het onderwijs 2019 en de staat van het onderwijs 2018. Telkens werd met cijfers onderbouwd dat ons onderwijs al lang en steeds verder achteruit ging, telkens reageerden de ministers met weinig gevoel voor urgentie: er ging toch ook veel goed en we moeten vooral niet zwartepieten (lees: de oorzaken analyseren), maar schouder aan schouder werken aan nóg beter onderwijs (lees: de bestaande machtsstructuren en raden in stand houden). Onderwijl lijken de voorbereidingen voor Curriculum.Nu en voorstellen voor herziening van de bevoegdheden gewoon door te gaan. Paul Rosenmöller liet bij Eénvandaag fijntjes weten dat hij van verschillende kanten hoorde dat er nu door de Coronacrisis grotere stappen naar digitalisering gezet werden in één maand dan anders in vijf jaar. Wat is dat toch? Het moet voor iedereen volkomen duidelijk zijn dat er grote problemen in het onderwijs zijn. Er worden ook al jaren grote plannen bedacht en deels uitgevoerd. Studiehuis en tweede fase, competentieonderwijs, zelfsturende leerlingen, onderwijs op maat, de rekentoets, Onderwijs2032, Curriculum.Nu, het lerarenregister, van vakken naar thematisch onderwijs, digitalisering etc etc. Geen van die veranderingen heeft ook maar iets opgeleverd, integendeel. Niet heel vreemd, want aan geen van die voorstellingen ging een analyse vooraf van wat er werkelijk mis is met het onderwijs."

    Kijk ook een op BON-Beter Onderwijs Nederland

    www.beteronderwijsnederland.nl/blogs/...
  16. forum rang 6 NewKidInTown 16 mei 2020 11:03
    quote:

    rene l schreef op 16 mei 2020 10:05:

    Maar nu eens een praktijkvoorbeeld.

    Je loopt langs een kledingwinkel en je ziet dat er op alles 50% korting gegeven wordt.
    Je loopt naar binnen en ziet een jeans die normaal 29,95 Euro kost.
    In dit geval kunnen de meesten nog wel uit hun hoofd uitrekenen wat hiervan de helft is.

    Maar stel, niet dat het interessant is, ze geven nu 30% korting.
    Bijna niemand kan uit het blote hoofd uitrekenen dat je dan iets minder dan 21 Euro betaalt.

    En wanneer ze 70 of 75% korting geven dan kom ik pas in actie.

    Fred, kun jij uit je blote hoofd aangeven hoeveel je dan betaalt?
    Klopt helemaal Rene.

    Ik doe ook even een praktijkvoorbeeldje. Wel iets lastiger want het is een mix van rekenen en begrijpend lezen:

    Je loopt langs een kledingwinkel en je ziet op het raam staan: "Tot 70% korting"

    Je loopt naar binnen en ziet een jeans die normaal 29,95 Euro kost.

    Wat betaal je nu voor die jeans ? Je weet alleen dat die winkel voor die jeans dan ergens tussen de 29,95 en 8,99 gaat rekenen. Kijk op het prijskaartje voor het juiste bedrag. Het is inderdaad bijzonder handig dat je in een oogopslag uit kunt rekenen dat de minimale prijs 8,99 euro zal zijn. Ik heb wel eens gehoord dat de heel ouderen nog steeds die euro's terugrekenen naar GULDENS om alles in het juiste perspectief te zien. EUR/GLD = 2,20371
    Huidige prijzen herbereken naar euro's, jeans minimaal 8,99 euro, ik kom op twintig piek zonder zakjapanner of smartphone, maar het zal in de praktijk veel dichter bij de 60 liggen ;-)
53.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 1307 1308 1309 1310 1311 ... 2686 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 879,53 +0,54%
EUR/USD 1,0691 -0,11%
FTSE 100 8.044,81 0,00%
Germany40^ 18.177,30 +0,22%
Gold spot 2.323,09 +0,05%
NY-Nasdaq Composite 15.696,64 +1,59%

Stijgers

BEL 20
+0,29%
AB InBev
0,00%
Ackerm...
0,00%
Aedifica
0,00%
Ageas
0,00%

Dalers

AB InBev
0,00%
Ackerm...
0,00%
Aedifica
0,00%
Ageas
0,00%
Aperam
0,00%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links