Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

VTIQ VectoIQ Acquisition het nieuwe TESLA?

68 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 mei 2020 17:08
    Trevor Milton
    @nikolatrevor

    Europe! Nikola Tre 720 kWh BEV is being built in Ulm, German for Europe. The first units are being assembled now and production begins next year! When other OEM's waited, remember this,
    @nikolamotor
    and
    @IVECO
    proved it could be done. Others will follow to a zero emission future
  2. [verwijderd] 14 mei 2020 21:42
    morgen maar weer up :)

    What happened
    Shares of VectoIQ Acquisition (NASDAQ:VTIQ) opened sharply lower on Thursday, following a Reuters report that Tesla (NASDAQ:TSLA) will soon reveal a new low-cost electric-vehicle battery technology.

    As of 10 a.m. EDT today, VectoIQ's shares were down about 13.2% from Wednesday's closing price.

    So what
    If you're reading this, you probably know that VectoIQ is expected to merge with electric heavy-truck maker Nikola Motor next month, and that auto investors have been trading VectoIQ's shares as a proxy for privately held Nikola in the meantime.

    Part of the investment case for Nikola rides on a new, proprietary battery technology that it claims will allow long-haul electric heavy trucks with range, weight, and cost comparable to current diesel-powered big rigs. Nikola plans to begin producing those trucks next year.

    A Nikola electric tractor-trailer truck.
    NIKOLA MOTOR IS ON TRACK TO BEGIN PRODUCTION OF ITS INNOVATIVE LONG-RANGE ELECTRIC HEAVY TRUCK NEXT YEAR. IMAGE SOURCE: NIKOLA MOTOR.

    Got it? Now consider that according to an exclusive Reuters report on Thursday morning, Tesla plans to reveal its own new low-cost batteries later this month.

    According to the report, sourced to "people familiar with the plans," Tesla's batteries were developed jointly with Chinese battery giant Contemporary Amperex Technology, commonly known as CATL. Tesla plans to introduce the batteries in sedans made for the Chinese market, per the report, but they will presumably come to the U.S. market in time.

    Now what
    It takes a leap or two from the Reuters report to understand why this might have triggered a sell-off of VectoIQ's shares. Recall that Tesla has shown its own electric heavy truck, the Semi, and recently said that it will begin "limited production" sometime next year.

    So what does this mean for VectoIQ and Nikola? On the one hand, these new batteries could make Tesla a formidable rival to Nikola, though probably not for a couple of years. On the other hand, Tesla CEO Elon Musk last year promised us a million robo-taxis by the end of 2020, and that doesn't seem to be happening.

    VectoIQ investors and Nikola fans should certainly watch Tesla's battery revelations with interest, but until Tesla shows us that this is all real, it's too early to worry.
  3. forum rang 9 nine_inch_nerd 14 mei 2020 22:10
    Ligt dit aan mij of snap ik het niet?
    Waar gaat dit eigenlijk over?
    Tesla maakt puur elektrische auto's rijden op batterijen.
    NKLA gaat vrachtwagens en andere voertuigen maken die als basis op waterstof rijden. Natuurlijk elektrisch aangedreven mbv waterstofcellen.
    Twee compleet verschillende methodes.
    Is men niet appels met peren aan het vergelijken?
  4. [verwijderd] 22 mei 2020 20:05
    Waar handelen jullie in Vectoiq? Ik wilde gister instappen, maar ABN biedt het niet aan. De reden: er heeft nog niemand in gehandeld, dus willen ze de kosten nog niet maken. Pas vanaf een order van 50.000 euro gaan ze beoordelen of ze het fonds opnemen. Dat vind ik net wat te veel voor een toch nog erg speculatief fonds. En Degiro heeft een wachtlijst om daar te kunnen handelen.
  5. forum rang 9 nine_inch_nerd 22 mei 2020 20:30
    quote:

    Longerdanlong schreef op 22 mei 2020 20:05:

    Waar handelen jullie in Vectoiq? Ik wilde gister instappen, maar ABN biedt het niet aan. De reden: er heeft nog niemand in gehandeld, dus willen ze de kosten nog niet maken. Pas vanaf een order van 50.000 euro gaan ze beoordelen of ze het fonds opnemen. Dat vind ik net wat te veel voor een toch nog erg speculatief fonds. En Degiro heeft een wachtlijst om daar te kunnen handelen.
    www.iex.nl/Forum/Topic/1370520/Energi...

    ;)
68 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,36 0,00%
EUR/USD 1,0638 -0,05%
FTSE 100 7.877,05 +0,37%
Germany40^ 17.751,90 -0,48%
Gold spot 2.382,45 +0,13%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

AB InBev
0,00%
Ackerm...
0,00%
Aedifica
0,00%
Ageas
0,00%
Aperam
0,00%

Dalers

AB InBev
0,00%
Ackerm...
0,00%
Aedifica
0,00%
Ageas
0,00%
Aperam
0,00%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links