Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Ryanair dreigt met rechtszaken tegen staatssteun luchtvaart

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

25 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. FlashHenk 24 april 2020 15:12
    O'Leary moet eens leren zijn brutale muil dicht te houden. Luchtvaartmaatschappijen zijn door overheidsmaatregelen gedwongen om hun luchtbewegingen te beperken, niet door hun eigen schuld of keuze. Daarentegen trekt Ryanair al jaren profijt van de zeer lage vennootschapsbelasting in Ierland, ook voor vliegbewegingen elders uitgevoerd. Dat is allemaal mogelijk omdat de Europese Unie een enkele markt vormt voor goederen, personen en diensten. Hij heeft dus wel de baten maar niet de lasten. Misschien dat hij de lage Ierse belastingen dan ook wat naar een gemiddeld Europees niveau wil compenseren?
  2. Pavlov44 24 april 2020 16:04
    quote:

    FlashHenk schreef op 24 april 2020 15:12:

    Misschien dat hij de lage Ierse belastingen dan ook wat naar een gemiddeld Europees niveau wil compenseren?
    Ehm, als we het ridicule idee dat een maatschappij het land vertegenwoordigt waar het gevestigd is (de "flag carrier" crap) nou eens laten varen? Dan kan KLM zich toch ook in Ierland vestigen? Op dit moment doen airlines dat niet, juist omdat ze dan de bailout support van het land verliezen waar ze hun monopolie aan danken. Want ja, al deze airlines varen wel bij de bevoordeling door hun thuisluchthaven. Een bedrijf is een staatsbedrijf of niet. Airlines zijn dat niet (althans dat zeggen we). Dan is er dus geen enkele reden om ze overeind te houden. En waarom is het een probleem dat Ryanair met Oost Europees personeel vliegt? Open markt toch die EU? Als KLM dat nou ook ging doen dan konden ze besparen op veel te duur betaalde volgevreten stewardessen, en konden de ticketprijzen gelijkblijven terwijl er wel meer duurzaamheidsmaatregelen werden getroffen. Luchtvaart is al decennia lang het toppunt van de selectieve "als het mij maar uitkomt" vrije markt.
  3. FlashHenk 24 april 2020 21:46
    quote:

    Pavlov44 schreef op 24 april 2020 16:04:

    [...]

    Ehm, als we het ridicule idee dat een maatschappij het land vertegenwoordigt waar het gevestigd is (de "flag carrier" crap) nou eens laten varen? Dan kan KLM zich toch ook in Ierland vestigen? Op dit moment doen airlines dat niet, juist omdat ze dan de bailout support van het land verliezen waar ze hun monopolie aan danken. Want ja, al deze airlines varen wel bij de bevoordeling door hun thuisluchthaven. Een bedrijf is een staatsbedrijf of niet. Airlines zijn dat niet (althans dat zeggen we). Dan is er dus geen enkele reden om ze overeind te houden. En waarom is het een probleem dat Ryanair met Oost Europees personeel vliegt? Open markt toch die EU? Als KLM dat nou ook ging doen dan konden ze besparen op veel te duur betaalde volgevreten stewardessen, en konden de ticketprijzen gelijkblijven terwijl er wel meer duurzaamheidsmaatregelen werden getroffen. Luchtvaart is al decennia lang het toppunt van de selectieve "als het mij maar uitkomt" vrije markt.
    Precies mijn punt. Dank voor je verdere toelichting.
  4. Sukh Baatar 25 april 2020 13:37
    De laatste keer dat ik KLM vloog bleef de stewardess maar over zichzelf praten tegen mijn incl. dat ze bij haar eerste sollicitatie er niet doorheen kwam omdat ze te grote borsten had maar dat ze per se stewardess wilde zijn dus toen maar een borstverkleining heet genomen en daarna toch door de KLM is aangenomen.

    Toen wist ik: er ist iets goed fout bij de KLM. Ik geef de voorkeur aan Emirates, Singapore Air en Swiss danwel Lufthansa.
  5. Sukh Baatar 25 april 2020 13:40
    quote:

    FlashHenk schreef op 24 april 2020 15:12:

    O'Leary moet eens leren zijn brutale muil dicht te houden. Luchtvaartmaatschappijen zijn door overheidsmaatregelen gedwongen om hun luchtbewegingen te beperken, niet door hun eigen schuld of keuze. Daarentegen trekt Ryanair al jaren profijt van de zeer lage vennootschapsbelasting in Ierland, ook voor vliegbewegingen elders uitgevoerd. Dat is allemaal mogelijk omdat de Europese Unie een enkele markt vormt voor goederen, personen en diensten. Hij heeft dus wel de baten maar niet de lasten. Misschien dat hij de lage Ierse belastingen dan ook wat naar een gemiddeld Europees niveau wil compenseren?
    Jij moet zelf je brutale onwetende muil houden.

    1. Ryanair zit in hetzelfde bootje qua gedwongen beperking van luchtbewegingen. Gelijke monniken, gelijke kappen.

    2. Ryanair doet niets illegaals wat betreft het feit dat ze hun HQ in Ierland hebben (waar ze ook zijn opgericht).

    3. Feitelijk is er geen vrije markt voor vliegmaatschappijen bijv omdat er veelal regels zijn die buitenlands eigenaarschap beperkt.

    Henk heeft zijn kop teveel in de aars van Wilders.
25 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,880 17:36
+0,396 +4,18%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links