Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Klimaatdiscussie: opwarming aarde door mens of natuur

38.978 Posts
Pagina: «« 1 ... 888 889 890 891 892 ... 1949 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Nissvuth 9 april 2020 00:37
    quote:

    Jos1956 schreef op 8 april 2020 10:39:

    Wie hier weet een goede beleggingsadviseur voor een beginnend belegger? Tot nu toe heb ik alleen maar verloren. Voorheen wel beheerd beleggen bij Rabo maar het moet beter kunnen.
    Vreemd om dit te vragen op het draadje klimaatdiscussie...

    Ik wil wel eens spelen als goed beleggingsadviseur, glazen bol in mijn hand:
    Als ik je persoonlijk advies zou geven: wacht nog wat af als beginner...nu is er een tijdelijk (behoorlijk irrationeel) herstel bezig...maar dat is hoogstwaarschijnlijk een zgn dead cat bounce of een FED rally of fomo bull,enzovoorts...Als beginner bevind je je nu wel in een interessante positie...mijn advies: veel sparen en je cash op een spaarrekening dumpen voorlopig...bij volgende significante daling zou ik pas beginnen inleggen en vanaf dan: dollar-cost-averaging...

    who knows?
  2. Nissvuth 9 april 2020 00:56
    quote:

    rationeel schreef op 8 april 2020 14:26:

    [...]

    Laat mij nu steeds verteld worden, dat jullie je alleen maar bezighouden HIER, met het KLIMAAT.

    Plakken van tekst werd mij door de dictatoren ALHIER ook verboden.

    Kijk...ik ben voor speelruimte binnen dit draadje en forumdraadjes algemeen ..en vrije meningsuiting (net als u) ...men kan tijdelijk uiteraard afwijken van het onderwerp,dit gebeurt zowiezo organisch...geen bezwaar tegen ...maar het is de MANIER waarop jij dit SYSTEMATISCH zo LOMP doet, waar velen hier (en op andere draadjes) aanstoot aan nemen...
    zolang het om een soort reeele/ietwat evenredige over-en-weer interactie tussen mensen gaat, stoort een afwijking van het onderwerp van een draad niet, nee, kan juist interessant zijn ...wat jij echter vaak of voortdurend doet is de draad overspoelen met zaken die niets te maken hebben met CONVERSATIE...COMMUNICATIE...vraag en antwoord...these/antithese...
    Je zou vanuit uw verontwaardigde (maar naieve of opzettelijk recalcitrante) optiek terecht kunnen zeggen dat het over en weer een tijd geleden over een abstract begrip als 'tijd' niet rechtstreeks relevant was...maar dat was tenminste wel een gebalanceerd duidelijke no-bullshit-interactie...geen 10 copypastes tussen elke communicatie...fuck, zeg,tja, je bent wie je bent hier, ratio...je weet eigenlijk wel degelijk wat je doet...TROLLLL
  3. Nissvuth 9 april 2020 01:49
    quote:

    rationeel schreef op 7 april 2020 20:55:

    [...]
    Ze vormen het gevaar waar we in terecht zijn gekomen.
    De vrije meningsuiting is verdacht.

    Die moet koste wat kost onderdrukt.

    Het is de MOB die tot lynchen overgaat, of tot de concentratiekampen, en ze denken dat ze het morele gelijk hebben.

    Hoed je voor ze. Neem afstand. Ga er vooral niet in mee. Probeer een denkend individu te blijven.

    weeral zo doorzichtig-cliché reactionair, ratio...

    Kut met peren, maar ik zal het toch voor je uit de doeken doen:
    1/ben jij echt voor vrije meningsuiting?....je pretendeert hier een voorvechter van te zijn...maar je verstaat de diepte en vooral morele:verantwoordelijkheid niet, die zulks een standpunt inhoudt, lijkt me...(ik wil hier met je op ingaan als je wil?)
    2/Dat de MOB (wie dat ook moge zijn in jouw geest -extreem links ws-die een volstrekte minderheid zijn, trouwens) tot lynchen en concentratiekampen zouden overgaan...flut flut flut...kalmeer, toch...
    3/Ik probeer een denkend individu te blijven en toch wijk ik af van uw standpunten...is het omdat ik een slechte opleiding gehad heb, gebrainwashed ben of simpelweg achterlijk ben? ...ms alle 3, tegelijk?...
  4. forum rang 10 luchtschip 9 april 2020 02:40
    quote:

    rationeel schreef op 7 april 2020 20:55:

    [...]
    Ze vormen het gevaar waar we in terecht zijn gekomen.
    De vrije meningsuiting is verdacht.

    Die moet koste wat kost onderdrukt.

    Het is de MOB die tot lynchen overgaat, of tot de concentratiekampen, en ze denken dat ze het morele gelijk hebben.

    Hoed je voor ze. Neem afstand. Ga er vooral niet in mee. Probeer een denkend individu te blijven.

    JENSEN heeft het vandaag besproken.

    Trump is nauw gelieerd aan de MOB.

    Hij werkt al jaren voor ze, zijn vader begon er mee en Trump ging er mee verder.
    Eerst met de Genovese mafia clan in New York en begin jaren '90 met de Russische mafia in New York.

    www.newsweek.com/2019/01/18/donald-tr...

    De Russische Mafia onder leiding van Semyon Mogilevitch.

    Mogilevitch behoort tot the most wanted men by the FBI.

    Mogilevitch heeft nauwe banden met Putin.

    Het is niet voor niets dat Trump goede banden met Putin heeft en dat Putin hem in de US aan de verkiezingsoverwinning in 2016 heeft geholpen.

    Robert Mueller was goed op weg de Russische inmenging in de 2016 verkiezing aan de kaak te stellen.

    Totdat AG William Barr Mueller's onderzoek voortijdig beëindigde.

    Als ik zo jouw posting lees, heb jij dus een aversie voor Trump
  5. forum rang 6 NewKidInTown 9 april 2020 15:44
    Laten we het eens hebben over luchtverontreiniging, NIET te verwarren met klimaat.

    "Himalayas Visible For First Time In 30 Years As India Lockdown Sparks

    For many residents, the sight is something which they have never witnessed in their entire lives..."

    je zou bijna zeggen: laat die lock-down maar jaren duren, total collapse en reset, het beste voor het uitzicht. Maar geen "rijst op de plank".

    www.zerohedge.com/health/himalayas-vi...

    Kun je je afvragen: gaan we weer terug naar normaal ? En wat is dan normaal ?

    Wie weet wordt het wel de moeite waard om eens naar Calkutta te gaan ?
  6. forum rang 10 voda 9 april 2020 19:40
    Massive Ramp-Up of Truck Charging Needed in EU

    The European Automobile Manufacturers’ Association has released new data on the number of charging points and re-fuelling stations required for zero and low emission trucks to meet the 2025 and 2030 CO2 targets. In terms of charging points for electric trucks, this means going from close to zero today to some 90,000 public points over the next decade in order to enable the transition to carbon-neutral road transport. Last year, the EU adopted its first-ever CO2 standards for heavy-duty vehicles, which will apply in 2025 (-15%) and 2030 (-30%). However, the overwhelming majority of trucks sold in Europe today still runs on diesel, as it is the most convenient and cost-efficient energy carrier available to transport operators. For the first time, statistics now reveal the exact composition of the EU market for new trucks by fuel type. These new ACEA numbers show that 97.9% of all medium and heavy trucks sold in 2019 ran on diesel, 0.1% ran on petrol, 1.7% ran on natural gas, 0.2% were electrically-chargeable and 0.1% were hybrid electric.

    If we fast-forward to 2030, a fleet of approximately 200,000 battery-electric trucks should be in operation in the EU to meet the CO2 target set for that year, according to ACEA estimates. With some 700 medium and heavy battery-electric trucks (over 3.5 tonnes) sold last year, this means that sales of electric trucks will have to grow 28-fold over the next 10 years.

    Heavy-duty vehicles simply cannot use passenger car infrastructure because of their much higher power and energy demand, as well as specific space, parking and access requirements. If Europe is to achieve these minimum levels of deployment, binding truck infrastructure targets for member states must be set now by the Alternative Fuels Infrastructure Directive, ACEA urges.

    Missing technical standards should also be defined, and the necessary standardisation processes must start immediately. Finally, investments in charging and re-fuelling infrastructure will require significant financial and administrative support from the EU and national governments. Transport operators in particular should be incentivised to invest early in private and semi-publicly accessible depot charging stations.

    Source : Strategic Research Institute
  7. forum rang 5 Kees1 9 april 2020 22:48
    quote:

    voda schreef op 9 april 2020 19:40:

    Massive Ramp-Up of Truck Charging Needed in EU

    The European Automobile Manufacturers’ Association has released new data on the number of charging points and re-fuelling stations required for zero and low emission trucks to meet the 2025 and 2030 CO2 targets. In terms of charging points for electric trucks, this means going from close to zero today to some 90,000 public points over the next decade in order to enable the transition to carbon-neutral road transport. Last year, the EU adopted its first-ever CO2 standards for heavy-duty vehicles, which will apply in 2025 (-15%) and 2030 (-30%). However, the overwhelming majority of trucks sold in Europe today still runs on diesel, as it is the most convenient and cost-efficient energy carrier available to transport operators. For the first time, statistics now reveal the exact composition of the EU market for new trucks by fuel type. These new ACEA numbers show that 97.9% of all medium and heavy trucks sold in 2019 ran on diesel, 0.1% ran on petrol, 1.7% ran on natural gas, 0.2% were electrically-chargeable and 0.1% were hybrid electric.

    If we fast-forward to 2030, a fleet of approximately 200,000 battery-electric trucks should be in operation in the EU to meet the CO2 target set for that year, according to ACEA estimates. With some 700 medium and heavy battery-electric trucks (over 3.5 tonnes) sold last year, this means that sales of electric trucks will have to grow 28-fold over the next 10 years.

    Heavy-duty vehicles simply cannot use passenger car infrastructure because of their much higher power and energy demand, as well as specific space, parking and access requirements. If Europe is to achieve these minimum levels of deployment, binding truck infrastructure targets for member states must be set now by the Alternative Fuels Infrastructure Directive, ACEA urges.

    Missing technical standards should also be defined, and the necessary standardisation processes must start immediately. Finally, investments in charging and re-fuelling infrastructure will require significant financial and administrative support from the EU and national governments. Transport operators in particular should be incentivised to invest early in private and semi-publicly accessible depot charging stations.

    Source : Strategic Research Institute
    Dit lijkt mij door de corona-crisis en de bedragen die dat kost volstrekt achterhaald en onhaalbaar. Sterker nog, dit is ridicuul. Een voorbeeld: de diesels van Iveco zullen nog decennia over de versleten Italiaanse wegen denderen.
  8. forum rang 10 rationeel 11 april 2020 01:05
    Pasen: houd vuur op het altaar van hoop brandend

    Door het coronavirus is de wereld vervuld van lijden. Maar het joodse lentefeest Pesach en het christelijke paasfeest leren ons in moeilijke tijden vertrouwen te houden in een goede afloop, schrijft ...***Afshin Ellian***...

    Vandaag is het in de kerken stil. Paus Franciscus moet in een leeg Rome de lijdensweg afleggen. Goede Vrijdag 2020, het jaar van corona, zal ook na ons nog worden herinnerd. De Matthäus Passion van Bach is voor het eerst sinds 75 jaar niet te beluisteren. De kerkklokken luiden een onzekere tijd in. Wat een ontzagwekkende aanblik! Vandaag leggen velen hun eigen lijdensweg af op een IC-afdeling van het ziekenhuis. Op dit moment zijn er patiënten die hun laatste adem uitblazen. De eenzame dood is meester van Europa.
  9. forum rang 10 rationeel 11 april 2020 01:12
    Net als de joden moeten wij het vuur van de beschaving brandend houden
    Vandaag en in de komende dagen vieren de joden de uittocht uit Egypte. In de huizen van joden wordt de bevrijding van de faraonische onderdrukking herdacht. Ze vertellen elkaar verhalen uit de Bijbel over de meest onwaarschijnlijke exodus van slavernij naar vrijheid, van stammen naar een volk, van duisternis naar licht.

    Maar dit jaar krijgen zij geen bezoek van hun familie. Pesach in dit coronajaar is een memorabel moment. Het staat opgetekend dat het vuur op het altaar niet mag doven. Ook het vuur van de ...beschaving dienen we constant brandend te houden...

    Over Pasen 2020

    Geloof, hoop en liefde.

    Mozes moest vertrouwen hebben in een God wiens gelaat hij niet mocht zien: ‘Mijn gelaat kunt u niet zien, want geen mens kan mijn gelaat zien en in leven blijven.’ Een vreemde God! Maar Mozes wist het vertrouwen van de Joden te winnen voor een God wiens gelaat ze niet konden en mochten zien. Dit is eigenlijk de essentie van liefde: het... vertrouwen hebben in wat je niet ziet en waarvan je niet weet hoe het afloopt en waartoe het je brengt... Wie al zijn hebben en houden in de verkeerde handen legt, zal een tragedie meemaken. In een noodtoestand draait alles om de vraag wie we onder de barre omstandigheden mogen, of kunnen vertrouwen. Vanavond zullen de joden dit soort zaken overpeinzen. Maar dat kunnen ze dit jaar niet in het bijzijn van al hun dierbaren doen.
  10. forum rang 10 rationeel 11 april 2020 01:15
    Om de vergetelheid te stoppen, beval God de joden Pesach te vieren
    De mens is vergeetachtig. Slaven vergeten de ellendige toestand waarin ze ooit verkeerden en de slavenhouders vergeten of willen vergeten hoe onrechtmatig zij handelden. Om... die vergetelheid een halt toe te roepen..., beval God de joden in het tweede jaar na de uittocht uit Egypte Pesach te vieren. Zou Pesach in het coronajaar worden overheerst door een stilte die alleen de grafdelvers kunnen verbreken?
  11. forum rang 10 rationeel 11 april 2020 01:18
    Eeuwen later legde een andere jood zijn eigen lijdensweg af. Het decor is niet langer een woestijn. Er is geen farao in het verhaal. De passieweg wordt in het echte leven en in de huidige samenleving afgelegd. Dat schijnt weleens erger te zijn dan alle woestijnen op aarde. Ook het christendom begint met een uittocht. Op Goede Vrijdag is een innerlijke exodus gaande: in de samenleving en in de ziel van het individu. Willen wij voor elkaar vergevingsgezind en barmhartig zijn, dan hangt het ervan af of we... vertrouwen hebben in het Goede... Het christelijke Pasen, en vooral Goede Vrijdag, zijn dan de voortzetting van de oorspronkelijke Pesach met een cruciale voorafgaande verzoekende vraag: ...wil je in mij vertrouwen?...

    Door coronavirus is het voor velen een Pasen vol lijden
    Een onduidelijke toekomst wacht velen. Patiënten die ernstig lijden onder het coronavirus, moeten op diverse fronten strijd voeren: nu moeten ze vechten voor hun leven, daarna moeten ze strijden om, voor zover dat mogelijk is, te herstellen. Daarna moeten sommigen van hen proberen opnieuw een baan te vinden.

    Nabestaanden missen tijdens deze feestdagen hun overleden dierbaren, die ze niet fatsoenlijk hebben kunnen begraven. Daarom zullen we Pasen in het coronajaar niet gauw vergeten.

    Met de dag wordt de economische onzekerheid groter. In de Verenigde Staten hebben in de afgelopen twee weken ruim 10 miljoen mensen een uitkering aangevraagd. De werkloosheidsteller staat op bijna 13 procent van de beroepsbevolking. In Nederland worstelen velen met hun onzekere toekomst: volgt er een faillissement, een gedwongen verkoop van het eigen huis?
  12. forum rang 10 rationeel 11 april 2020 01:21
    Pesach en Pasen leren ons te vertrouwen in moeilijke tijden

    Midden in het voorjaar, en met de dreiging van een economische winter, moeten we vertrouwen hebben in onszelf en onze instituties. We moeten meedoen aan deze exodus op weg naar een betere toekomst. Hoop en vastberadenheid zijn de lessen van Pesach en Goede Vrijdag.

    Onderlinge lotsverbondenheid is het krachtigste wapen in onzekere tijden.

    Houd het vuur op het altaar van hoop brandend!

    ...***Goede Pesach en Pasen***...

    NU DELEN

    Afshin Ellian

    www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie...
38.978 Posts
Pagina: «« 1 ... 888 889 890 891 892 ... 1949 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,36 +0,00%
EUR/USD 1,0629 -0,13%
FTSE 100 7.877,05 +0,37%
Germany40^ 17.751,90 -0,48%
Gold spot 2.394,19 +0,62%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

Solvay
+2,85%
Barco
+2,36%
KBC Groep
+1,98%
Ackerm...
+1,79%
GBL
+1,60%

Dalers

AZELIS...
-2,64%
Melexis
-2,13%
Recticel
-1,65%
Fagron
-1,12%
Deceun...
-0,59%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links