Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
AF-KLM neemt juiste maatregelen in crisistijd
Door
op vrijdag 3 april 2020
Views: 3.670
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Dit ING hold-advies van 8 euro is volstrekt ongeloofwaardig. ING heeft dit advies met koersdoel van 8 euro al die tijd ongewijzigd sinds 2014! Alsof de situatie nu bij AF-KLM al die tijd en nog steeds hetzelfde is en dit 0 impact zou hebben. Volstrekt geen objectief advies.
Goedemorgen Allen, Ik ben vrij nieuw in het beleggen en heb een vraag. Stel dat AirFrance-KLM niet meer zelfstandig kunnen opereren en worden overgenomen door de staat. 1. Wat zijn dan de gevolgen? 2. wat is het verschil van een staatsbedrijf met een bedrijf dat zelfstandig opereert m.b.t. de aandelen. Veel mensen in de huidige situatie zullen denken dat het een mooi moment is om aandelen van AF-KL te kopen en daar heb ik mijn twijfels bij. Graag ontvang ik jullie reactie Mvg en blijf gezond, LevS
Er zijn een aantal mogelijkheden. AFKLM zou het kunnen redden zonder steun maar dat lukt in mijn optiek enkel wanneer het weer business as usual is binnen 2 maanden. Die kans acht ik zeer klein dus er zal flink wat moeten gebeuren. Als ze steun krijgen zal dat gaan via een emissie van aandelen waardoor het eigendomsrecht van huidige aandeelhouders verwaterd. De koers van aandelen zal dan zakken. Hoeveel is lastig te voorspellen maar in ieder geval substantieel. Ik reken zelf op een koers van 0,50 tot 1,50 voor AFKLM. De laatste optie is volledige nationalisatie. Aandeelhouders zijn dan alles kwijt. Nu kopen is m.i. het slechtste wat je met je geld op de beurs kunt doen. Enkel wanneer alles weer vliegt over 2 maanden dan kan het aandeel herstellen maar dan nog hebben ze jaren nodig om dit verlies weg te werken. Het is van de gekken dat er een nog een koersdoel van 8 euro wordt afgegeven.
Oké 6 miljard cash extra. Daar doen ze zonder rente met de huidige winst 15 jaar over om dit af te lossen!!!
LevS schreef op 3 april 2020 11:00 :
Veel mensen in de huidige situatie zullen denken dat het een mooi moment is om aandelen van AF-KL te kopen en daar heb ik mijn twijfels bij.
Een leuk praktijkvoorbeeld. Ik had AF al in bezit van na de vorige crisis, tegen gemiddeld 5 euro, toevallig precies de prijs waar de aandelen nu voor te koop staan. Als LT belegger heb ik de 10 euro en 15 euro gezien met dit aandeel, maar NOOIT is er in die 10 hoogtij jaren substantieel winst gemaakt, NOOIT een cent dividend en ALTIJD gezeik. Ik behoorde niet tot de helderzienden die de coronacrisis zag aankomen dus heb niet op hoge niveaus verkocht (dat past ook niet bij mijn strategie). Evenwel op gemiddeld 4 euro verlies genomen enige tijd geleden (uiteraard meteen geherinvesteerd op een plek die naar verwacht op lange termijn wel winst- en dividendgevend is) want ZELFS als er geen nationalisatie plaatsvindt (wat ik over een maand of twee nog steeds het meest waarschijnlijke vindt = alles kwijt) zullen er enorme schulden bijmoeten. Het nieuws vandaag is dat er kennelijk 6 miljard bijgeleend wordt - nou je kan zien dat dat voor een bedrijf wat zelfs in hoogtijdagen moeite heeft om 100 miljoen winst te maken op een omzet van 25 miljard, dat gewoon een molensteen is. Dit bedrijf is in mijn ogen mede gezien de historie gewoon waardeloos gebleken.
hoe dan ook KLM is als enige "winstgevend" geweest en de AF heeft weinig positiefs laten zien. Het enige wat ze heel goed kunnen is staken :) dus het hele concept van de samenwerking tussen de twee klopte niet helemaal. Dank voor jullie advies en uitleg. Mvg LevS
Het belang van Allitalia van 25% dat KLM ooit had, binnen een paar jaar was dat 10x verwaterd, gewoon geld opgehaald en door naar de volgende, het Italiaanse bedrijf komt er al meer dan 10 jaar mee weg. KLM moet Allitalia als template gebruiken, zeker nu!
Aantal posts per pagina:
20
50
100