Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,225 19 apr 2024 17:35
  • -0,016 (-1,29%) Dagrange 1,212 - 1,238
  • 1.717.700 Gem. (3M) 2,2M

PostNL - November 2019

2.611 Posts
Pagina: «« 1 ... 96 97 98 99 100 ... 131 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. henk b. 18 november 2019 09:58
    De bestuurder is verantwoordelijk voor het gevoerde beleid en legt daarvoor verantwoording af aan de aandeelhouders - dus in ieder geval geen decharge verlenen tijdens de AvA.
    Het heeft alle schijn van onbehoorlijk bestuur jegens haar belangrijkste stakeholder, de aandeelhouder.
    Ik heb de jaarverslagen Sandd. Die kan ik hier niet plaatsen. Iemand een idee?
  2. forum rang 4 xof 18 november 2019 10:09
    quote:

    Soeperman schreef op 18 november 2019 09:58:

    Ik denk dat jullie de synergie voordelen onderschatten.
    En de reden dat Sandd nu pas is overgenomen door PostNL is wellicht ook een voordeel geweest voor PostNL.
    2 weken terug op een beurs verhaal gehoord over de veranderingen in het ICT landschap van PostNL.
    Daar zijn ze zo goed als klaar mee, waardoor het opschalen met klanten/volumes appeltje eitje is geworden.
    Daarnaast heeft PostNL de complete infrastructuur liggen die nog lang niet voor 100% gebruikt wordt, wellicht dat met de volumes van Sandd daar in de buurt gekomen gaat worden.
    Ook kunnen de medewerkers van Sandd die mee over willen mooi de gaten in het personeelsbestand van PostNL opvullen.
    Ik zie het zomaar gebeuren dat ze van die 200 miljoen omzet echt maar 10% extra kosten hebben na integratie ipv wat ze nu zeggen dat ze 140 miljoen (70%) kosten en 60 miljoen extra bijdrage winst zouden hebben.
    Wat moeten ze van die 140 miljoen dan allemaal betalen?
    ICT ligt klaar, infrastructuur ligt klaar. Extra vaste bezorgers is al nodig en is goedkoper dan inhuur van buitenaf dus personeelskosten zie ik na integratie zelfs nog wel dalen (ook geen overuren meer hoeven te betalen omdat er voldoende mensen zijn, minder werkdruk, minder ziekteverzuim)
    De complete infrastructuur van Sandd gaat eruit (dat kost eenmalig 60 miljoen integratie)

    Ik zie het nog wel positief in. We zullen zien.
    Ik zie wel logica in het samenvoegen, maar het gaat om de overname prijs en gebrek aan transparantie.

    Ik denk dat je de synergieën te rooskleurig ziet, de huidige Sandd business is zwaarverlieslatend.

    Bij een failliet Sandd, was een overname van volumes en personeel ook mogelijk geweest.

    Er is slecht onderhandeld obv politieke wenselijkheid en men probeert dit te verdoezelen. De aandeelhouder betaalt. De prijs is te hoog, dividend wordt geschrapt. Inderdaad onbelegbaar.

  3. forum rang 6 gpjf 18 november 2019 10:20
    Het artikel in het FD over het management van Post.nl krijgt hopelijk een vervolg want op deze wijze wordt toch de druk op ze verhoogd. Wanneer juist in dit soort bladen kritische opmerkingen gemaakt worden over de besturing van de organisatie , zal men (diverse partijen) gaan voelen dat er het een ander moet veranderen anders gaat de spiraal nog verder neerwaarts. Verhagen voelt zo de hete adem in haar nek. Dus FD ga zo door!
  4. forum rang 4 xof 18 november 2019 10:23
    Bij een failliet van Sandd, zou de pijn naar de financiers gaan; banken en vdLaar en cs. Club schreeuwlekijkers

    Arme Sandd medewerkers ten spijt. Zij werden al onderbetaald en de politiek handhaafde niet. Nee..... we willen concurrentie. Een kompleet mislukte privatisering ten laste van werknemers.

    Nu betalen de PNL aandeelhouders de tekorten uit de Sandd ellende, hadden ze beter kunnen gebruiken voor een faire beloning en handhaven van een redelijk dividend.

    De banken (oa ING) en club Schreeuwlelijkerds komen met de schrik vrij
  5. forum rang 4 xof 18 november 2019 10:25
    quote:

    gpjf schreef op 18 november 2019 10:20:

    Het artikel in het FD over het management van Post.nl krijgt hopelijk een vervolg want op deze wijze wordt toch de druk op ze verhoogd. Wanneer juist in dit soort bladen kritische opmerkingen gemaakt worden over de besturing van de organisatie , zal men (diverse partijen) gaan voelen dat er het een ander moet veranderen anders gaat de spiraal nog verder neerwaarts. Verhagen voelt zo de hete adem in haar nek. Dus FD ga zo door!
    Ik heb vanmorgen Bartjens al geschreven en gecomplimenteerd. Hopelijk leest hij mee op dit forum
  6. forum rang 7 rene l 18 november 2019 10:33
    quote:

    Hansbeleg schreef op 17 november 2019 23:51:

    Herna had natuurlijk nooit moeten ingaan op het commissariaat van de ING, ze wist, of ze had moeten weten dat Sandd een lening had bij ING en als het ware daar al onder curatele stond.

    Het lijkt mij dat het nu wel duidelijk is voor iederéén, we zijn als aandeelhouders gewoon met voorbedachte beflikkerd.

    Iederéén wist dat dat Sandd bungelde en op het randje stond om op zeer korte termijn failliet te gaan.

    En nu komt de aap uit de mouw, ING wilde het geld terug van Sandd, en wat doe je dan, je paait Herna met een mooie en goed betaalde functie, er gold er slechts één voorwaarde, PostNL moet Sandd ongezien overnemen voor een bedrag waardoor iederéén uit de kosten komt, en reken er maar op dat het management van Sandd ook een dikke vinger in de pap gehad heeft.

    Het is werkelijk van den zotte, de postmarkt krimpt jaar op jaar, PostNL heeft een modern landelijk dekkend werkend netwerk, Sandd is compleet overbodig, eerder zelfs een blok aan het been.

    Het wordt tijd dat de algehele kliek achter de tralies gaat en op persoonlijke titel financieel kaalgeplukt wordt wegens het misleiden en bedriegen van aandeelhouders.
    Verdeel dit geld maar onder de aandeelhouders in de vorm van dividend met terugwerkende kracht.

    Afgelopen weekend hoorde ik ook nog dat er gedonder is met het hoofdkantoor van Sandd, er schijnt een bepaalde huurverplichting op liggen voor nog vele jaren, en zo zullen er met de slag van de klok nog meerdere lijken uit de bezemkast komen.

    Ik zou zeggen, draai de hele overname gewoon terug en laat Sandd in haar eigen sop gaarkoken.

    Vorige week kwam ik ook nog langs het pakketten sorteercentrum van PostNl bij ons.
    Het is er nog steeds een ongecontroleerd zooitje met wachtende busjes.
    Tot mijn verbazing zag ik een busje op het terrein staan.
    Er kwamen twee mensen met een steekwagen aanlopen met daarop een Europallet.
    Alle pakketjes werden stuk voor stuk met de hand overgeladen in het busje, wat een stelletje amateurs.

    Kijk maar eens bij DHL, daar komen de busjes geheel geautomatiseerd de poort binnenrijden en worden vervolgens achteruitrijdend direct aan het juist dock gekoppeld.

    Maar let maar op, binnenkort komen de volgende berichten:

    Wegens het succes van onze dienstverlening hebben wij besloten om de pakkettendivisie van de post te scheiden en deze als 2 aparte ondernemingen een beursnotering te geven.

    We gaan hiermee synergie creeren, het zal goed zijn voor de aandeelhouders, en de aandelenkoersen zullen tot grote hoogte stijgen.

    Wanneer hebben we dit eerder gezien en gehoord, juist, in 2011.

    PostNl hobbelt al jaren achter de markt aan en ze laten zich van alle kanten inhalen, het zijn niets anders dan beroeps-amateurs.

    Flikker de top er acuut uit en vervang ze door capabele mensen die wel verstand van deze business hebben en weten hoe ze geld moeten verdienen.
    Maak de tent lean&mean, zo moeilijk lijkt mij dit niet.

    Het kan gewoon, en waar een wil is is een weg, en dan gaat het ook zeker lukken.
  7. forum rang 4 Xynix 18 november 2019 10:43
    Het enige positieve dat ik kan bedenken, nu duidelijk wordt hoe gruwelijk belabberd dit MT heeft geopereerd in de afgelopen 2-3 jaar, is dat het aantal opties om de boel nog verder te verpesten lijkt af te nemen. Langzaam maar zeker komt het bedrijf meer in de grip van degenen die de operatie leiden en minder in handen van de "strategische miskleuners". En operationeel is PostNL best een gezond bedrijf. Was dat niet geweest dan had dit falend management het bedrijf letterlijk bij de rand van afgrond gebracht met die onzinnige strategische moves van de afgelopen jaren. Hoe schrijnend is het verschil tussen wat Herna zelf voor de internationale debacles weet te vangen en wat ze zelf meent te mogen uitgeven aan het nog veel slechter draaiende Sandd! Alsof ze bewust de meest rooskleurige bril heeft willen opzetten m.b.t. de voordelen van de overname.

    Als ze zich harder had opgesteld zou de ellende van het omvallen van Sandd op andere bordjes terecht zijn gekomen dan dat van PostNL. Dan had, om er een te noemen, de FNV de zegeningen van actievoeren zelf mogen uitleggen aan de ex-Sandd medewerkers zonder baan. Dan had de ING geen "free ride" gekregen om hun dubieuze debiteuren probleempje op te lossen. Maar ja, dan had Herna wel haar commissariaatsdouceurtje moeten missen.
  8. [verwijderd] 18 november 2019 10:53
    quote:

    xof schreef op 18 november 2019 09:41:

    fd.nl/ondernemen/1240572/hoe-onbelegb...
    Het FD heeft geprobeerd een kwaliteitskrant te worden. Dat is duidelijk mislukt. Het artikel voegt helemaal niets toe. Je verwacht iets dergelijks eerder in De Telegraaf Financieel. Waaraan beleggers behoefte hebben is een goede analyse van de post- en pakkettenmarkt en de perspectieven van PostNL.
  9. forum rang 4 Xynix 18 november 2019 10:54
    quote:

    rene l schreef op 18 november 2019 10:33:

    Iederéén wist dat dat Sandd bungelde en op het randje stond om op zeer korte termijn failliet te gaan.
    En Herna al helemaal na het due diligence onderzoek. En gewoon glashard beweren (=liegen?) dat er een gezonde business case voor de fusie lag. Ze hebben mij altijd geleerd om te denken vanuit de opportunity costs van de alternatieven. Nou, die opportunity costs van het alternatief om Sandd te laten gaarkoken in zijn eigen vet waren evident vele, vele malen gunstiger. Dat Herna het gedaan heeft zoals ze het heeft gedaan heeft niets met behoorlijk bestuur te maken!

    Ze wist verrekte goed dat als ze die reddingsboei niet had gegooid Sandd ergens in de eerste helft van dit jaar insolvent zou zijn verklaard. Qua marktpositie zou het hoegenaamd niets hebben uitgemaakt. Maar wel met heeeeeeeel wat minder aandeelhouderscentjes, en MET behoud van dividend, dat met gemak progressief kon blijven.

    Uiterst bedenkelijk allemaal!
  10. forum rang 4 Xynix 18 november 2019 10:58
    quote:

    Ritageld schreef op 18 november 2019 10:53:

    [...]
    Het FD heeft geprobeerd een kwaliteitskrant te worden. Dat is duidelijk mislukt. Het artikel voegt helemaal niets toe. Je verwacht iets dergelijks eerder in De Telegraaf Financieel. Waaraan beleggers behoefte hebben is een goede analyse van de post- en pakkettenmarkt en de perspectieven van PostNL.
    Gewoon een laf, risicoloos rekensommetje. Het zou heel wat gedurfder zijn om het door Herna gevoerde beleid kritisch aan de kaak te stellen! Of jouw meer toekomstgerichte versie. Maar ik vind ook dat Herna niet weg mag komen met haar naar bedrog en eigen belang riekende handelen van de afgelopen jaren.
  11. forum rang 4 xof 18 november 2019 11:01
    quote:

    Ritageld schreef op 18 november 2019 10:53:

    [...]
    Het FD heeft geprobeerd een kwaliteitskrant te worden. Dat is duidelijk mislukt. Het artikel voegt helemaal niets toe. Je verwacht iets dergelijks eerder in De Telegraaf Financieel. Waaraan beleggers behoefte hebben is een goede analyse van de post- en pakkettenmarkt en de perspectieven van PostNL.
    Het artikel is “spot on”, en de waarheid blijkt nu anderhalf jaar later, nog actueler. De kern is de politieke invloed op HV en PNL, ik vind Bartjens feitelijk en to the point. Causeway, trouwens ook.

    Rita, de analyse vd markt is al gedaan en gepubliceerd. Door de ACM.... lekker objectief.
  12. forum rang 4 xof 18 november 2019 11:07
    quote:

    henk b. schreef op 18 november 2019 09:58:

    De bestuurder is verantwoordelijk voor het gevoerde beleid en legt daarvoor verantwoording af aan de aandeelhouders - dus in ieder geval geen decharge verlenen tijdens de AvA.
    Het heeft alle schijn van onbehoorlijk bestuur jegens haar belangrijkste stakeholder, de aandeelhouder.
    Ik heb de jaarverslagen Sandd. Die kan ik hier niet plaatsen. Iemand een idee?
    Henk, kun je misschien een puntsgewijze weergave plaatsen van 2017 en 2018.

    Je zult ze wel niet als PDF mogen invoegen op het forum.
  13. forum rang 5 Saibee 18 november 2019 11:16
    Ik krijg de indruk dan het MT van Postnl Sandd heeft uitgekocht.
    Niet dat Sandd 130 miljoen waard is maar dat Sandd hoe dan ook van de markt moest verdwijnen.

    Je weet niet en zult wellicht nooit zekerheid krijgen of van der Laar nog een troefkaart in z'n hand had namelijk een grote partij die Sandd financieel wilde ondersteunen niet om er zelf direct beter van te worden maar om de Postnl dwars te kunnen blijven zitten.
    Ik denk aan DHL de grote concurrent van Postnl op pakkettengebied en met moeder als Deutsche Post zou het in leven houden van Sandd peanuts zijn.

    Ik weet het; het is heel speculatief.

    Een andere mogelijkheid (nog speculatiever) is dat de overname van Sandd onderdeel van een groot masterplan is.
    Eerst alle postbedrijven samenvoegen, vervolgens de postdivisie afsplitsen en (omdat het niet meer winstgevend te houden is) als nutsfunctie terug naar de overheid.

    Ik heb m'n aluhoedje alvast opgezet.....
  14. [verwijderd] 18 november 2019 11:17
    quote:

    Xynix schreef op 18 november 2019 10:54:

    [...]
    En Herna al helemaal na het due diligence onderzoek. En gewoon glashard beweren (=liegen?) dat er een gezonde business case voor de fusie lag. Ze hebben mij altijd geleerd om te denken vanuit de opportunity costs van de alternatieven. Nou, die opportunity costs van het alternatief om Sandd te laten gaarkoken in zijn eigen vet waren evident vele, vele malen gunstiger. Dat Herna het gedaan heeft zoals ze het heeft gedaan heeft niets met behoorlijk bestuur te maken!

    Ze wist verrekte goed dat als ze die reddingsboei niet had gegooid Sandd ergens in de eerste helft van dit jaar insolvent zou zijn verklaard. Qua marktpositie zou het hoegenaamd niets hebben uitgemaakt. Maar wel met heeeeeeeel wat minder aandeelhouderscentjes, en MET behoud van dividend, dat met gemak progressief kon blijven.

    Uiterst bedenkelijk allemaal!
    Kan mij nog herinneren toen het gerucht kwam, POST gaat SANDD overnemen... volgens veel analisten zou dat DE KOERS behoorlijk doen stijgen!! (koers was toen 2,06..... Het blijkt 1 groot drama en leugen te zijn.. koers nu 1,945...

    En beurzen blijven maar UP en UP gaan, POST gaat niet mee.. en eens krijg je een gigantische correctie...
  15. [verwijderd] 18 november 2019 11:20
    quote:

    Saibee schreef op 18 november 2019 11:16:

    Ik krijg de indruk dan het MT van Postnl Sandd heeft uitgekocht.
    Niet dat Sandd 130 miljoen waard is maar dat Sandd hoe dan ook van de markt moest verdwijnen.

    Je weet niet en zult wellicht nooit zekerheid krijgen of van der Laar nog een troefkaart in z'n hand had namelijk een grote partij die Sandd financieel wilde ondersteunen niet om er zelf direct beter van te worden maar om de Postnl dwars te kunnen blijven zitten.
    Ik denk aan DHL de grote concurrent van Postnl op pakkettengebied en met moeder als Deutsche Post zou het in leven houden van Sandd peanuts zijn.

    Ik weet het; het is heel speculatief.

    Een andere mogelijkheid (nog speculatiever) is dat de overname van Sandd onderdeel van een groot masterplan is.
    Eerst alle postbedrijven samenvoegen, vervolgens de postdivisie afsplitsen en (omdat het niet meer winstgevend te houden is) als nutsfunctie terug naar de overheid.

    Ik heb m'n aluhoedje alvast opgezet.....
    Vd laat heeft zelf aangegeven, dat ze een bod van ik meen dhl hadden afgeslagen, terwijl die volgens hem zelfs meer hadden geboden. Maar hij vond de belangen van zijn personeel belangrijker.
  16. forum rang 6 pietje-2005 18 november 2019 11:51
    Begint er toch een beetje op te lijken, dat beide partijen wat dingen geventileerd hebben, die wat in strijd waren met de waarheid, zoals ze dat zeggen.
    Allemaal om dingen mooier voor te stellen dan dat ze waren.
    In brabant zouden we zoiets achterkamertjes-bedrog noemen.
    Allemaal redelijk duidelijk afgesproken werk ?
    Topvrouw en dat soort kreten worden nog steeds gebezigd voor dit soort "bestuurders" ?
    Zegt ook veel over het door de staat indertijd geredde ING, met hun witwas- en konkelpraktijken.
    Allemaal , bij PostNL ook, maar weer voor een hogere bonus, neem ik aan?
  17. forum rang 6 prinszicht 18 november 2019 11:57
    quote:

    Ritageld schreef op 18 november 2019 10:53:

    [...]
    Het FD heeft geprobeerd een kwaliteitskrant te worden. Dat is duidelijk mislukt. Het artikel voegt helemaal niets toe. Je verwacht iets dergelijks eerder in De Telegraaf Financieel. Waaraan beleggers behoefte hebben is een goede analyse van de post- en pakkettenmarkt en de perspectieven van PostNL.
    Het is idd sentiment. Welk doel het dient is mij onduidelijk. Ik zie ook graag dat een dergelijk persoon meer de diepte in duikt ipv statistieken vergelijkt. Ofwel, vertel mij eens wat nieuws. Een FD die bijvoorbeeld kijkt naar de constructie ing lening en commissariaat HV. Mogelijk dwing je dan tot een tegenreactie. Nu kun je een dergelijke stelling voor lief aannemen of kwalificeren als iemands mening. Waarbij de mening is; het valt wat tegen en misschien krijgt Causeway gelijk. Het gaat dan om het waarom waarbij ik zeer kritische kanttekeningen plaats bij de overname Sandd en de belofte van een gezonde business case, plus de impliciete belofte om de schade van jaren onterecht AMM te gaan verhalen. Zeker als je dit jaren opvoert voor een tekort in je cijfers. Daar zit mogelijk ook de angel voor Causeway. Die hebben gevraagd met 10 procent aandelen wat het mt van plan is te gaan doen aan deze onvolkomenheid. Als dan de reactie is niets of studeren wetende dat je hiermee een directe concurrent overeind houdt, kun je idd concluderen dat het onbelegbaar is. Maar, het bijzondere is, dat je op enig moment verwacht, al naar gelang de tijd, dat je alsnog een claim indiend. Daar zit ook nu de crux. Ben je tijdelijk onbelegbaar of eeuwig onbetrouwbaar....
  18. Hansbeleg 18 november 2019 11:59
    quote:

    Saibee schreef op 18 november 2019 11:16:

    Ik krijg de indruk dan het MT van Postnl Sandd heeft uitgekocht.
    Niet dat Sandd 130 miljoen waard is maar dat Sandd hoe dan ook van de markt moest verdwijnen.

    Je weet niet en zult wellicht nooit zekerheid krijgen of van der Laar nog een troefkaart in z'n hand had namelijk een grote partij die Sandd financieel wilde ondersteunen niet om er zelf direct beter van te worden maar om de Postnl dwars te kunnen blijven zitten.
    Ik denk aan DHL de grote concurrent van Postnl op pakkettengebied en met moeder als Deutsche Post zou het in leven houden van Sandd peanuts zijn.

    Ik weet het; het is heel speculatief.

    Een andere mogelijkheid (nog speculatiever) is dat de overname van Sandd onderdeel van een groot masterplan is.
    Eerst alle postbedrijven samenvoegen, vervolgens de postdivisie afsplitsen en (omdat het niet meer winstgevend te houden is) als nutsfunctie terug naar de overheid.

    Ik heb m'n aluhoedje alvast opgezet.....
    Ja dat speelt ook wel eens als scenario door mijn hoofd, ook de VGP had door zijn load nog meer naar Sandd te verschuiven de 2 bedelaars in PostLand in leven kunnen houden om zo van de afbraaktarieven te kunnen blijven profiteren.
    Maar Herna zeg dan wat er speelt en doe niet alles zo ondoorzichtig.
    Pak de rol als CEO eens wat meer zoals Sandd het doet. Die komen wel op voor de aandeelhouder, die zitten er met eigen geld in, maar de RvB en RvC van PostNL voelt de pijn van de aandeelhouder amper.

  19. forum rang 6 prinszicht 18 november 2019 12:04
    quote:

    POSTNLTT schreef op 18 november 2019 11:20:

    [...]

    Vd laat heeft zelf aangegeven, dat ze een bod van ik meen dhl hadden afgeslagen, terwijl die volgens hem zelfs meer hadden geboden. Maar hij vond de belangen van zijn personeel belangrijker.
    Zonder amm PostNL had dhl de post op eigen kracht mogen bezorgen in alle uithoeken van het land. Dit had ze velen klanten gekost waaronder de belastingdienst. De post werd al gedumpt in de bosjes bij Laren. Of het kon mee met de dhl pakketbezorgers. Ook goed.
2.611 Posts
Pagina: «« 1 ... 96 97 98 99 100 ... 131 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links