Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 149,840 18 apr 2024 22:00
  • -5,610 (-3,61%) Dagrange 148,700 - 152,200
  • 96.098.830 Gem. (3M) 100,9M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 178 179 180 181 182 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. löngterm 15 november 2019 00:44
    quote:

    löngterm schreef op 13 november 2019 12:29:

    [...]

    Mooi om te horen dat de locatie eindelijk bekend is. De genoemde tijd lijn lijkt me echter wel heel erg optimistisch. Dit idee had ik ook bij Shanghai maar Europa is toch echt ff wat anders.

    Bijkomend iets wat naar mijn idee wel heel positief is voor Tesla is dat veel van de lokale experts zich eerder bij Tesla zullen melden dan bij de concurrentie. Dit zal er voor zorgen dat de voorgang van concurrenten af remt en Tesla een bredere markt van werknemers kan bedienen.
    En als reactie dat ik 100% Tesla versen zing lees hier de eerste drie zinnen eens even. Of gaat het geheugen niet verder terug dan 24 uur?

    Om nogmaals te proberen dit forum inhoudelijk te houden...
    De model 3 heeft zojuist een update gekregen en daardoor heeft de peformance editie nu een 0-100 tijd van onder de 3 seconden en daarnaast extra range.

    Daarnaast gaan er geruchten dat de ambitie van gigafactory 3 is om dit jaar nog 17.000 units te produceren. Dit gaat mijn verwachtingen te boven en ik schat de kans laag in dat deze doelstelling gehaald zal worden.

    Verder is de trademark van de Cybertruk geregistreerd en het logo ziet er naar mijn idee erg goed uit. Het zal polariserend werken en veel aandacht richting het tesla merk brengen. Ik ben nog steeds er benieuwd naar het uiteindelijke ontwerp en als het logo de leidraad gaat zijn heb ik hier hoge verwachtingen voor! (https://www.teslarati.com/tesla-registers-cybertruck-trademark-ahead-of-november-21-unveiling/)

    Tot slot lijkt het er op dat ze in Australië het enorme opslag park gaan uitbreiden. Deze zorgt voor een betere balans op het energie net en kan hiermee piek vestigingen vervangen. Deze zijn uiterst vervuilend en daarnaast relatief duur per KWh.
  2. forum rang 10 voda 15 november 2019 14:49
    Gelekt: Ford’s elektrische Mustang SUV. Dit is de Mach-E

    Hij moest en zou dé grote verrassing van de Los Angeles Auto Show worden, de op de Ford Mustang geïnspireerde elektro-SUV. Maar misschien had Ford er toch verstandiger aan gedaan om de online configurator (waarmee kopers hun auto kunnen samenstellen) nog even offline te houden.

    Autoredactie / HLN 15-11-19, 14:29 Laatste update: 14:38

    De Amerikaanse website Inside-EV’s wist dankzij die per ongeluk te vroeg opengestelde configurator de hand te leggen op de eerste officiële foto's van de Mustang Mach-E, de elektrische SUV die aanstaande zondag wordt onthuld. Dankzij de van de Amerikaanse Ford-website afkomstige informatie kunnen we ons al een duidelijk beeld vormen van de toekomstige Tesla Model Y-concurrent, die in de loop van volgend jaar op de markt komt.

    Lees ook
    Te koop: de originele Ford Mustang Bullitt van Steve McQueen

    Zo leren we dat de Mustang Mach-E in vijf verschillende versies zal worden aangeboden, met een actieradius die varieert van 370 tot bijna 500 kilometer en keus uit achter- of vierwielaandrijving. De snelste GT-versie belooft bovendien een sprint van 0 tot 100 km/u in zo’n 3,5 seconden, cijfers waarmee de elektro-SUV zijn ‘inspiratiebron’, de gewone Mustang, moeiteloos het nakijken geeft.

    © InsideEVs.com
    In de VS zullen de prijzen beginnen bij zo’n 44.000 dollar, waarmee de Mustang Mach-E merkelijk goedkoper is dan pakweg een Jaguar I-Pace. Met het grote, verticale infotainment-scherm lijkt Ford de fans van Tesla te willen verleiden.

    www.ad.nl/auto/gelekt-ford-s-elektris...

    Voor andere foto, zie link
  3. Dutchtenor 15 november 2019 16:21
    quote:

    Skater schreef op 15 november 2019 14:54:

    Huiswerk voor Tesla?
    www.ad.nl/auto/dit-is-officieel-de-ve...

    www.euroncap.com/en/results/tesla/mod...
    Ze liggen erg dicht bij elkaar qua veiligheid.
    Volwassenen Mazda 99% Tesla 96%
    Kinderen Mazda 86% Tesla 86%
    Kwetsbaarheid voetgangers Mazda 80% Tesla 74%
    Veiligheid assistentie Mazda 77% Tesla 94%

    De CO2 uitstoot van de Mazda is alleen wel aanzienlijk hoger.
  4. löngterm 15 november 2019 16:50
    quote:

    voda schreef op 15 november 2019 14:49:

    Gelekt: Ford’s elektrische Mustang SUV. Dit is de Mach-E

    Hij moest en zou dé grote verrassing van de Los Angeles Auto Show worden, de op de Ford Mustang geïnspireerde elektro-SUV. Maar misschien had Ford er toch verstandiger aan gedaan om de online configurator (waarmee kopers hun auto kunnen samenstellen) nog even offline te houden.

    Autoredactie / HLN 15-11-19, 14:29 Laatste update: 14:38

    De Amerikaanse website Inside-EV’s wist dankzij die per ongeluk te vroeg opengestelde configurator de hand te leggen op de eerste officiële foto's van de Mustang Mach-E, de elektrische SUV die aanstaande zondag wordt onthuld. Dankzij de van de Amerikaanse Ford-website afkomstige informatie kunnen we ons al een duidelijk beeld vormen van de toekomstige Tesla Model Y-concurrent, die in de loop van volgend jaar op de markt komt.

    Lees ook
    Te koop: de originele Ford Mustang Bullitt van Steve McQueen

    Zo leren we dat de Mustang Mach-E in vijf verschillende versies zal worden aangeboden, met een actieradius die varieert van 370 tot bijna 500 kilometer en keus uit achter- of vierwielaandrijving. De snelste GT-versie belooft bovendien een sprint van 0 tot 100 km/u in zo’n 3,5 seconden, cijfers waarmee de elektro-SUV zijn ‘inspiratiebron’, de gewone Mustang, moeiteloos het nakijken geeft.

    © InsideEVs.com
    In de VS zullen de prijzen beginnen bij zo’n 44.000 dollar, waarmee de Mustang Mach-E merkelijk goedkoper is dan pakweg een Jaguar I-Pace. Met het grote, verticale infotainment-scherm lijkt Ford de fans van Tesla te willen verleiden.

    www.ad.nl/auto/gelekt-ford-s-elektris...

    Voor andere foto, zie link
    Als dit waargemaakt kan worden dan komt het redelijk in de buurt van de Tesla's hij zal alsnog achterlopen op:
    -veiligheid en driver assistent
    -Range maar hier zitten ze erg dichtbij Tesla
    -oplaad infrastructuur gaat waarschijnlijk een erg grote impact hebben.
    -0-100 is dikke prima maar ook hier zal de model Y hoogstwaarschijnlijk onder de 3 seconde duiken.
    -verkrijgbaarheid? heb hier geen info over dus weet iemand of dit alleen op de Amerikaanse markt terecht komt of wereldwijd beschikbaar?
  5. löngterm 15 november 2019 16:55
    quote:

    Skater schreef op 15 november 2019 14:54:

    Huiswerk voor Tesla?
    www.ad.nl/auto/dit-is-officieel-de-ve...

    www.euroncap.com/en/results/tesla/mod...
    Misleidende Titel aangezien het de veiligste auto is volgens 1 van de instituten die deze tests uit voert.
    Daarnaast zeker huiswerk voor Tesla ze mogen zeker niet op hun handen gaan zitten en toe kijken hoe anderen dichterbij komen of in dit geval volgens de EU zelf overtroffen worden op veiligheid. Wat me niet helemaal duidelijk is is of dit enkel in houdt dat de Mazda de veiligste is voor volwassen wanneer deze in een crash komt. Of ook in het algemeen aangezien Tesla's minder vaak in een crash komen in de eerste plaats. (0.96*0.94=0.9024 voor de Tesla en 0.99*.77=0.7623 voor de Mazda?)

    Hoe dan ook erg mooi om te zien dat auto's met de dag veiliger worden!
  6. löngterm 17 november 2019 12:29
    quote:

    Skater schreef op 17 november 2019 02:01:

    [...]
    Na de eerste 5 jaar normaal gebruik bedoel je? ;-)
    Afhangend van hoe je kijkt naar de productie. De Gigafactory in Nevada heeft bijvoorbeeld een grote hoeveelheid zonnepanelen en ook windmolens om in energie te voorzien. (op dit moment nog niet 100% maar dat is wel het uitgangspunt)

    Daarnaast is het voor de gezondheid veel beter wanneer deze Co2 in afgelegen plekken terecht komt. Zeg maar een van de redenen dat een kolen centrale niet in het centrum gevonden wordt. Alleen al door het verbeteren van luchtkwaliteit in steden scheelt het de gezondheid zorg al bakken met geld en zullen mensen een langer en gezonder leven leiden wanneer er enkel nog elektrisch gereden wordt!
  7. [verwijderd] 18 november 2019 12:57
    quote:

    Dutchtenor schreef op 17 november 2019 21:28:

    [...]
    Ja hoor als jij 5 jaar wil, met een levensduur van 15 jaar weten we allemaal wie de winnaar is.
    Maar wie koopt een nieuwe auto en rijdt er 15 jaar in?

    Over die zonnepanelen op een dak vaan een fabriek, slurpen die CO2 op die vrij kwam bij het mijnen en verwerken van de grondstoffen tot een werkende auto?
    Ik vind CO2 geweldig spul, #breathoflife . Maar hoe kun je on board zijn met de klimaatgekte en ontkennen dat BEV's, zeker die met grote accu, gewoon CO2 bommen zijn...die reeds afgingen voor je erin kon gaan zitten?

    Dus na 5 jaar ga je minder vervuilend zijn dan in een andere auto. Als je dat haalt, verdien je dan een medaille voor de groene keuze, met je luie kont in een dikke auto? Grappig hoe de rijksten van deze tijd zichzelf nu iets kunnen geven om zich beter te voelen dan anderen. Doordat ze rijk zijn kunnen ze, in theorie, minder CO2 uitstoten, tenminstem als ze in deze ene auto rijden, terwijl de andere in de garage blijven staan van hun niet zo heel zuinige huis.
    Die tokkie met een oude gare Nissan Micro stoot echt veel minder uit. Zelfs over de komende 5 jaar op de weg.
  8. Dutchtenor 18 november 2019 13:52
    quote:

    Skater schreef op 18 november 2019 12:57:

    [...]
    Maar wie koopt een nieuwe auto en rijdt er 15 jaar in?

    Over die zonnepanelen op een dak vaan een fabriek, slurpen die CO2 op die vrij kwam bij het mijnen en verwerken van de grondstoffen tot een werkende auto?
    Ik vind CO2 geweldig spul, #breathoflife . Maar hoe kun je on board zijn met de klimaatgekte en ontkennen dat BEV's, zeker die met grote accu, gewoon CO2 bommen zijn...die reeds afgingen voor je erin kon gaan zitten?

    Dus na 5 jaar ga je minder vervuilend zijn dan in een andere auto. Als je dat haalt, verdien je dan een medaille voor de groene keuze, met je luie kont in een dikke auto? Grappig hoe de rijksten van deze tijd zichzelf nu iets kunnen geven om zich beter te voelen dan anderen. Doordat ze rijk zijn kunnen ze, in theorie, minder CO2 uitstoten, tenminstem als ze in deze ene auto rijden, terwijl de andere in de garage blijven staan van hun niet zo heel zuinige huis.
    Die tokkie met een oude gare Nissan Micro stoot echt veel minder uit. Zelfs over de komende 5 jaar op de weg.
    Skater, je hebt me overtuigd met je uitstekende argumentatie. Mijn Tesla gaat er uit en ik ga terug naar een goedkope benzine (omdat ik nu bij de rijksten van deze tijd hoor en dan niet meer). Ik stel voor dat iedereen dat doet, want benzine (of diesel, maakt niet uit) is beter dan elektrisch. Dank voor je constructieve bijdrage. Kan iedereen een voorbeeld aan nemen.
    PS moet ik ook de isolatie uit mijn huis laten verwijderen en de zonnepanelen verwijderen? Dat is mij niet nog helemaal duidelijk. O ja, nog een probleem, ik woon in een rijtjeshuis en heb geen garage. Ook daarvoor een oplossing graag, omdat ik anders niet aan je stereotypering voldoe.
  9. Dutcheon 18 november 2019 14:24
    De gezeur over rijken.... ik ben ook niet rijk, heb wel een model-s simpelweg omdat het ding zeer goedkoop rijd. Ik kon hem niet betalen maar heb de helft gefinancierd.

    Je kunt alles voor elkaar krijgen waar je maar moeite voor doet. Al mijn collega's verklaren me voor gek, die hebben netjes een 700 euro leaseauto maar ik declareer mijn kilometertjes.
    Als mijn klus op dit moment wat minder ver rijden was geweest had ik mijn diesel ook verkocht voor een benzine auto. Nu was het ver en deed ik er alles voor om goedkoper en groener te rijden...

    Daarnaast vind ik het leuk om deel te zijn van het experiment!

  10. [verwijderd] 18 november 2019 22:50
    Die Ford Mach-E is een serieuze wagen. Lijkt ontworpen met positieve instelling. Geen geneuzel met al te beperkte opties of slappe specs, te hoge prijs. Gewoon een aantrekkelijke wagen die je nog niet zo snel van ze zou verwachten. Een mooie lijn kan vanaf hier doorgetrokken worden. Als ze ze in aantallen weten te maken, de tech in voldoende mate beschikbaar komt. De winstgevendheid hoef je je bij een dergelijk merk minder zorgen over te maken.
  11. forum rang 10 voda 19 november 2019 07:09
    ‘Autopilot van Tesla herkent honden als voetgangers en wijkt uit voor eenden’

    De software die de automodellen van Tesla deels zelfstandig laat rijden, herkent honden als voetgangers en blijkt in staat om overstekende eenden te omzeilen. Dat stellen Amerikaanse eigenaren van de auto’s sinds de nieuwste update van de ‘autopilot’.

    Roland Tameling 18-11-19, 20:00

    Tesla voert regelmatig vernieuwingen door aan de Model 3, Model S en Model X. Dat doet de Amerikaanse autofabrikant op afstand door middel van zogenoemde over-the-air-updates. Hiermee houdt het merk de systemen in de auto’s bij de tijd en verbetert het bijvoorbeeld de Autopilot. Dat systeem, waarmee een Tesla zichzelf deels kan besturen door middel van camera’s, radarsensoren en slimme software, heeft er sinds de meest recente update een opmerkelijke eigenschap bij.

    Lees ook
    ‘Tesla onthult nieuw model op 21 november’
    Lees meer
    Weer twee gevallen van slapende bestuurders in Tesla gefilmd

    Een Amerikaanse gebruiker van een Tesla stelde namelijk vast dat zijn auto honden aanziet voor voetgangers. Uit analyse van de data uit het Autopilot-systeem blijkt dat de software de vorm van de viervoeter herkent, waarna de auto het dier kwalificeert als voetganger. Hierdoor zal de Tesla op dezelfde manier reageren als bij mensen; mocht de hond de weg oplopen, dan remt de auto om een botsing te voorkomen.

    De technologie in een Tesla ziet een hond aan voor een voetganger. © Screenshot Twitter

    Overigens beschikken andere automerken over vergelijkbare herkenningstechnologie: zo levert Volvo (dat in thuisland Zweden te maken heeft met immense elanden die de wegen oversteken) een radarsysteem met ‘Large Animal Detection’, dat op een soortgelijke manier remt voor grote dieren. Vooralsnog maakt dit systeem geen onderscheid tussen honden en andere dieren.

    Uitwijken voor eenden
    Een andere Tesla-rijder ontdekte dat de verbeterde Autopilot niet alleen ingrijpt bij honden. Op Twitter is het filmpje te zien waar een Model 3 – met ingeschakelde stuurhulp – over een landweg rijdt. Terwijl de auto een lange bocht neemt, herkent de auto een groep eenden die de weg op loopt. Het systeem twijfelt geen moment en wijkt zelfstandig uit om de dieren te ontwijken, waarna de Model 3 zijn weg zonder schade (en zonder aangereden vogels) kan vervolgen. Zie ook de video onderaan deze pagina.

    Screenshot: de groep eenden vlak voordat de Tesla uitwijkt © Screenshot Youtube

    Hoewel de technologie in zelfrijdende auto’s duidelijk steeds geavanceerder wordt, klinkt er al lange tijd kritiek op de autonome systemen die merken als Tesla (maar ook andere technologiebedrijven zoals Uber, Google’s dochterbedrijf Waymo en het Amerikaanse Lyft) gebruiken in hun auto’s. De afgelopen jaren ging de technologie regelmatig in de fout, soms zelfs met dodelijke afloop. Mede hierdoor zijn volledig zelfstandigrijdende voertuigen verboden op de openbare weg. Volgens Tesla-baas Elon Musk is het echter een kwestie van tijd voordat zijn automerk met modellen op de markt komt waarbij de bestuurder niet meer hoeft in te grijpen.

    Voor video, zie link

    www.ad.nl/auto/autopilot-van-tesla-he...
  12. forum rang 10 voda 19 november 2019 07:13
    Alles over de nieuwe elektrische SUV van Ford: video-rondleiding in de Mustang Mach E

    VIDEO
    De komst van een nieuw model Ford Mustang doet het hart van menig autoliefhebber doorgaans op hol slaan. Maar gebeurt dat ook nu de nieuwste Mustang een geen sportcoupé maar een SUV en ook nog eens elektrisch is? Waarschijnlijk niet. Toch verwacht Ford veel van de nieuwe Mustang Mach E, die vannacht in Los Angeles is onthuld.

    Werner Budding 18 nov. 2019 Laatste update: 11:09

    Veel gehoord commentaar in de media de afgelopen jaren, was dat Ford de aansluiting heeft gemist met autofabrikanten die al volop elektrische auto’s leveren. Ford wist tot op heden niks beters te produceren dan een tot elektrische auto verbouwde Focus. Het tij lijkt echter gekeerd. Deze Mustang Mach E is van de grond af aan als elektrische auto ontwikkeld, en moet de strijd aankunnen met auto’s als de Jaguar I-Pace en de modellen van Tesla. Maar waarom heeft Ford gekozen voor de naam Mustang?

    Lees ook
    Het einde van een benzineslurper: Mercedes-Benz werkt aan elektrische G-Klasse
    Lees meer
    Europa's grootste fabriek voor elektrische auto's: productie gestart

    De Mach E krijgt het iconische logo van de 'klassieke' Mustang © Ford

    Het gebruik van de roemruchte autonaam, die synoniem staat voor pk’s en ronkende motoren, lijkt er met de haren bijgesleept. Alsof Ford de naam nodig heeft om te bewijzen dat deze EV ook rijplezier biedt. De directeur Design van Ford Europa, de Nederlander Amko Leenarts, ziet het anders: ,,Wij geloven dat de Mach E kan uitgroeien tot een icoon binnen de Ford-familie, en dus hebben we gekozen voor de naam Mustang.”

    Overigens heeft Ford er ook weer niet overtuigend voor gekozen, want je moet minstens een portier openen om ergens de naam Mustang te zien. De buitenzijde van de auto draagt alleen de toevoeging Mach E4 X. Ford is eind jaren zestig de naam Mach gaan gebruiken bij extra snelle modellen van de Mustang. E4 staat voor ‘elektrisch’ en ‘vierwielaandrijving’. Er komt ook een Mustang Mach E met tweewielaandrijving. En de X vertelt buitenstaanders dat het de variant betreft met de grote accu.

    De nieuwe, elektrische Ford Mustang Mach E © Ford

    600 kilometer
    Van de Mach E komen in eerste instantie twee versies; één met een standaard accupakket en één met een grote accu. Later volgt nog een Mustang Mach E GT, maar daar laat Ford geen enkele informatie over los. Evenmin verstrekt Ford details over de accucapaciteit. Wel weten we dat de Mach E een actieradius heeft van 450 kilometer en de Mach E X komt zelfs 600 kilometer ver op vol geladen batterijen, volgens de WLTP-meetmethode. Dat denken aan Tesla.

    Een aantal maanden geleden maakte Ford bekend dat het de bodemplaat van de Volkswagen ID.3 gaat gebruiken voor een nog te lanceren, andere elektrische Ford. Volkswagen biedt, uiteraard tegen betaling, de techniek van de elektrische ID.3 aan, aan andere autofabrikanten. En Ford is dus zo’n fabrikant die deze techniek gaat gebruiken.

    De nieuwe, elektrische Ford Mustang Mach E © Ford

    Maar de Mach E is een volledig door Ford zelf ontwikkelde auto. Het resultaat van de ‘co-productie’ met Volkswagen zal van het formaat Ford Focus zijn en daar zullen we op z’n vroegst in 2021 iets van te zien krijgen. Voor de Mach E ziet Ford de Tesla Model Y en de Jaguar I-Pace als tegenhanger. Overigens lanceert Tesla de Y pas eind volgend jaar in Nederland. Tegen die tijd denkt Ford de Mach E ook te kunnen leveren, maar hij is nu al te bestellen.

    Dankzij de grote neus heeft de Mach E ook een bagageruimte voorin © Ford

    Fors
    Opvallend is dat designchef Amko Leenarts de neus van de Mach E relatief fors heeft gemaakt. De elektromotor die voorin ligt, neemt niet zo veel plaats in, en dus had die voorkant best wat korter gekund. De voorzijde van een elektrische Jaguar I-Pace en van alle Tesla’s is ook vrij kort. Leenarts daarover: ,,We hebben juist gekozen voor een stevige neus, omdat dit gelijkenis creëert met de Mustang. Zoals ook de achterlichten van de Mach E op de lichtunits van de Mustang lijken. Door die flinke voorkant is de bagageruimte onder de voorklep de grootste in zijn soort. Ongeacht of het een Mach E met vierwiel- of met tweewielaandrijving is, de bagageruimte is identiek.‘’

    De deuropeners zijn een verhaal apart. Elke portier laat zich openen door een druk op een ronde knop, alsof je een lift in een appartementencomplex oproept. Druk je op de knop bij het achterportier, dan schiet dit een klein stukje open, zodat je het met de hand verder kunt openen. De voorportieren hebben een kleine handgreep bij de drukknop, waarmee je de deur opentrekt. Met name bij de achterdeuren blinkt het systeem niet uit in gebruiksvriendelijkheid.

    De Mach E krijgt - net als de Tesla Model Y - een groot scherm in het dashboard © Ford

    Multimedia
    Leuk bedacht is het meedenkende multimediasysteem in de Mach E. De auto herkent wie achter het stuur gaat zitten, en stemt daar allerlei zaken op af: de voorkeuren voor de binnentemperatuur, de weergave op de schermen, de radiozender of de stoelinstelling. Het systeem is zelflerend. Instellingen kiest de Mach E dus uiteindelijk zelf, op basis van vaak gekozen persoonlijke voorkeuren van berijders.

    Over de prijzen valt voorlopig alleen te gissen. Vermoedelijk is er een verschil van zo’n 10.000 euro tussen de twee accutypes. Dan lijkt 65.000 euro voor de basisversie van de Mach E en tussen de 75.000 en 80.000 euro voor de versie met een actieradius van 600 kilometer reëel. Over informatie van de laadcapaciteit doet Ford ook nog wat geheimzinnig. Het onboard systeem kan aan een thuislader (AC), op basis van 2-fase, waarschijnlijk met 7,2 kW laden. Optioneel biedt Ford vermoedelijk 3-fase laden aan, met 11 kW. Naar verluidt kan snelladen (DC) met maximaal 150 kW.

    Ford levert geen luchtvering op de Mustang Mach E. Wel kan er een trekhaak achter de auto. Maar die is slechts bedoeld om een fietsendrager aan te koppelen, niet om er een flinke caravan mee te trekken.

    Voor video en afbeeldingen, zie link:

    www.ad.nl/auto/alles-over-de-nieuwe-e...
  13. löngterm 19 november 2019 11:11
    quote:

    Skater schreef op 18 november 2019 22:50:

    Die Ford Mach-E is een serieuze wagen. Lijkt ontworpen met positieve instelling. Geen geneuzel met al te beperkte opties of slappe specs, te hoge prijs. Gewoon een aantrekkelijke wagen die je nog niet zo snel van ze zou verwachten. Een mooie lijn kan vanaf hier doorgetrokken worden. Als ze ze in aantallen weten te maken, de tech in voldoende mate beschikbaar komt. De winstgevendheid hoef je je bij een dergelijk merk minder zorgen over te maken.
    Wanneer alle claims waargemaakt zullen worden bij launch ziet dit er inderdaad uit als de eerste serieuze competitie. (ID3 van VW ziet er ook niet slecht uit)

    Over de winstgevendheid zal ik me echter wel zorgen maken. De eerste serieuze elektrische wagen van een fabrikant moet en zal een succes worden. Pas wanneer ze dit apart op de resultaten durven te zetten ben ik overtuigd van de winstgevendheid van een product als deze.
  14. forum rang 6 boem! 19 november 2019 12:23
    Ik verwacht dat VW het in zich heeft een serieuze speler te worden in e-mobility.

    Zij hebben hun eigen bodemplaat ontwikkeld en die slaat goed aan getuige het feit, dat ook Ford voor haar meer op de massa georienteerde producten daarvoor een deal heeft gesloten met VW.

    Ik denk in alle eerlijkheid, dat Ford veel te laat heeft gereageerd en met de aankondiging van de introductie van haar nieuwe "mustang" die geen "mustang" is en daardoor de plank volledig misslaat.

  15. [verwijderd] 19 november 2019 15:04
    Een eigen bodem ontwikkelen doen de meeste merken al meer dan een eeuw. Beetje interessant doen vind ik. Een goed werkend geheel dat betaalbaar te maken is, dat is de grote kunst. Zeker nu de tech nog niet helemaal koek en ei is voor iedereen.
    Over niet al te lang wordt een deugdelijke BEV bouwen net zoiets als een smartfoon. Alle delen zijn er. Kwestie van een beetje puzzelen en goede afwegingen maken. Bepalen hoeveel je wilt uitgeven aan marketing en al te fraaie vormen, hoeveel marge te pakken.
    Tesla is goed bezig met veiligheid en nieuwe chassisproductietechnieken. En dat moet ook, om niet van marktleider tot achterloper te verworden in een kwestie van een paar jaar.
  16. löngterm 19 november 2019 17:02
    quote:

    Skater schreef op 19 november 2019 15:04:

    Over niet al te lang wordt een deugdelijke BEV bouwen net zoiets als een smartfoon. Alle delen zijn er. Kwestie van een beetje puzzelen en goede afwegingen maken. Bepalen hoeveel je wilt uitgeven aan marketing en al te fraaie vormen, hoeveel marge te pakken.

    Ik vind dit een hele vreemde analogie. Waar in de smartphone industrie de makers van de onderdelen zelf geen smartphones maken. (uitzonderingen daar gelaten met apple, A bionic chips, Samsung Exynos processors en de Kirin chips van huawei). Verder zijn vrijwel alle onderdelen volledig in te kopen en daardoor het zelfde. Chipsets komen allemaal van quelcom of mediatek. Ram geheugen is op snelheden na niet te onderscheiden. Geheugen chips? wederom standaarden waar we niet omheen kunnen. Camera modules? aankloppen bij Sony.

    Simpelweg iedereen die een smartphone wil maken kan alle top of the end onderdelen inkopen. Een prachtig voorbeeld hier van is Oneplus die zo'n 5 jaar geleden uit het niets een high end toestel op de markt kon gooien.

    Wanneer we dit echter vergelijken met de auto industrie zie ik een heel ander beeld voor me. De kans dat elke auto fabrikant de zelfde cellen gaat gebruiken is erg klein. Velen hebben plannen voor eigen cellen of joint ventures met LG chem, panasonic ect. Hierdoor zal daar altijd verschil blijven.

    Het volgende belangrijke onderdeel is de elektromotor. Wederom is vrijwel elke automaker deze zelf aan het ontwikkelen en zullen we dus veel variatie blijven zien.

    Infotainment is wederom een versplinterde markt. Ja android auto of wat dan ook zou hier voor vele fabrikanten de basis kunnen worden maar de implementatie zal naar alle waarschijnlijkheid sterk blijven verschillen.

    Dan een van de grote toekomstige features. Self-driving ook hier zien we radicaal verschillende systemen. Tesla die werkt op camera's terwijl vrijwel alle anderen ook gebruik maken van Lidar. Tesla test grotendeels op openbare weg. Waymo en Cruise testen voornamelijk in de cloud. Wat hier de beste uitkomst blijkt te zijn laat ik in het midden maar wederom zien we sterke verschillen die ik niet 1 2 3 zie consolideren naar een generiek product dat het moeilijk heeft zich te onderscheiden.

    Kortom als je het mij vraagt zal de auto industrie de smartphone markt niet achterna gaan. Verticale integratie zal een belangrijke rol spelen en hierdoor voor heterogeniteit van de markt zorgen. Nieuwe spelers zullen niet instaat zijn om high end producten in de markt te zetten door op de open markt alle onderdelen in te kopen.
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 178 179 180 181 182 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links