Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

BeursVandaag: Payroll Report!

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. lvs 4 oktober 2019 09:23
    quote:

    [NL schreef:

    HardcoreHolland id=11865285 date=201910040902]
    Hier een stukje om de infantiliteit in het binnenhof te benadrukken:

    arnowellens.eu/article/35179/er-is-he...
    mooi artikel, helder uitgelegd!
    Ik ben het met de man eens: gewoon doorbouwen en intussen uitzoeken hoe het PAS kan worden 'gerepareerd'.
  2. forum rang 5 theo1 4 oktober 2019 12:03
    Even ervan uitgaande dat deze knaap zijn gegevens kloppen. In dat geval zou dus de transportsector moeten worden aangepakt, niet de boeren en niet de bouw. Want daar komt dus de NOx vandaan. Logisch ook met al die dieselmotoren. Het is wel weer duidelijk wie er de beste lobby heeft in Den Haag, en D66 en GroenLinks als pure stadspartijen hebben natuurlijk toch al de pik op de boeren. En de transportsector heeft de VVD in de zak.

    Voor wat ik begrepen heb, heeft de overheid wel degelijk een beetje misbruik gemaakt van het PAS om maar zoveel mogelijk projecten door te drukken die dan gecompenseerd worden met vage beloften waarvan maar de vraag is wat ervan terecht komt. Dus niet helemaal onbegrijpelijk dat de Raad van State daar iets van vindt.

    Wat er moet gebeuren is dus:
    1- de transportsector een schop onder de kont geven om hun NOx uitstoot te verminderen. Transport is natuurlijk heilig in dit land, want dat is ooit uitgeroepen tot paradepaardje, ondanks dat containers spul van Rotterdam naar Duitsland slepen niet al te winstgevend is. Dan is het gemakkelijker om de boeren weer eens als schietschijf te gebruiken, want boeren gelden tegenwoordig als vervuilende dierenbeulen.
    2- het PAS strakker toepassen zodat de compensatie echt wat voorstelt.

    En dan is denk ik alles gewoon acceptabel en gaan we echt de goede richting in.
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links