Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ook ik ben benieuwd hoe een oud-kampioen ( 7 jaar geleden werd de Tesla Model S geintroduceerd) het eraf brengt tegen de nieuw uitgeroepen kampioen uit een heel andere gewichtsklasse( de Porsche kost het dubbele van de S) waarbij die gedroomde nieuwe kampioen net terug kwam uit een wel zeer duur trainingskamp waar niets aan het toeval werd overgelaten getuige de 6 miljard aan R&D die in het project werd gestoken.
Elon Musk stuurt Tesla naar circuit na recordtijd elektrische Porsche Elon Musk heeft aangekondigd een Tesla Model S naar de Nordschleife van de Nürburgring te sturen. Hij deed dit nadat bekend werd dat de elektrische Porsche Taycan een recordtijd had neergezet voor elektrische vierdeurs auto's. Erik Kouwenhoven 06-09-19, 20:00 Laatste update: 20:32 Kort na de officiële onthulling van de Porsche Taycan een paar dagen geleden reageerde Elon Musk eerst op Twitter dat hij het raar vond dat ze een versie van de elektrische Porsche Taycan de toevoeging ‘Turbo’ hadden meegegeven. Een paar uur later kondigde hij aan een Tesla Model S naar de Nürburgring te sturen. De link tussen de twee boodschappen lijkt duidelijk. Porsche gebruikt inderdaad de ‘Turbo’-badge om de snellere uitvoeringen aan te duiden, inclusief de 911, Macan, Cayenne en Panamera. Dit ondanks het feit dat bijna alle motoren van moderne Porsches standaard worden aangedreven door turbomotoren. Musk is niet de enige die dit vreemd vindt, aangezien er in elektrische auto's geen enkele turbocompressor te vinden is. Moeilijk In de tweet die daarop volgde lijkt het er dus op dat de topman van Tesla de handschoen oppakt door een Model S naar de Nordschleife te sturen om te kijken of dit model de Taycan van de troon kan stoten. De Model S kan het echter nog wel eens moeilijk krijgen als Musk woord houdt, want de 761 pk sterke Taycan is speciaal gemaakt voor sportieve prestaties en had slechts 7 minuten en 42 seconden nodig om een ronde over het circuit af te leggen. Bijkomend probleem is dat de Tesla Model S naar verluidt de neiging heeft om oververhit te raken en in een gereduceerde vermogensmodus te schieten wanneer deze op een circuit aan de tand wordt gevoeld. Veel autoliefhebbers kijken uit naar een mogelijke recordrun van de Model S, maar het kan ook weer een grote bluf-actie zijn van de onvoorspelbare Amerikaan. Volgende week weten we het.www.ad.nl/auto/elon-musk-stuurt-tesla...
Ik zou het al knap vinden als die Tesla een beetje in de buurt van die Porsche zou komen. Persoonlijk denk ik dat het weer de zoveelste bravoure actie van Elon is. Een coureur zal nu echt alles uit die Tesla Model S moeten halen. Of de auto heel blijft?
@roloff. Jouw eerste post begrijp ik nog wel, daar Volkswagen als enige van de duitse OEM's het gevaar van disruptie door Tesla onderkende en daar serieus mee aan de slag is gegaan met als gevolg de pipeline aan nieuwe EV-modellen. Tekenend voor "volks"wagen is ook dat zij zich toe hebben gelegd om een EV op de markt te brengen die voor iedereen bereikbaar is. De introductie van haar dochter Porsche is meer een slechte publiciteits stunt waaruit duidelijk de technologische voorsprong blijkt die Tesla heeft tov van haar concurrenten. Ondanks haar failures op dieselgebied schat ik in dat Volkswagen het duitse automerk is met de beste overlevingskansen naar de EV en de connected car. Zij missen wellicht het beeld van status symbool voor de middle man wat Mercedes en BMW al die Jaren wel hebben gehad maar daar scoor je in de toekomst geen punten meer mee daar zal het aankomen op een voor alleman bereikbare EV en daar zie ik met name Volkswagen wel invulling aan geven.
"de onvoorspelbare Amerikaan" Vroeger betekende het AD iets.
boem! schreef op 8 september 2019 13:04 :
De introductie van haar dochter Porsche is meer een slechte publiciteits stunt waaruit duidelijk de technologische voorsprong blijkt die Tesla heeft tov van haar concurrenten.
Wat zou het Porsche dienen een wagen te maken die nieteens een Panamera bijhoudt maar ook nog alle andere Porsches verslaat op 0-100 km/u, of actieradius te bieden die een Panamera of Cayenne overbodig maakt? Taycan is precies goed genoeg en niets te goed, met het ook op het lange termijn voortbestaan van het merk en moederconcern. Tesla heeft bepaalde zaken zeker uitgevogeld, maar hun voorsprong is echt niet zo groot als het lijkt. In de Super/hypercar space zien we McLaren constant inhouden. We weten dan ze meer kunnen. In de BEV space doen alle merken behalve Tesla dat vooralsnog. Rara, waarom? Ik verklaarde jaren geleden dat Hyundai de Ioniq EV te goed had gemaakt. De nieuwe heeft een veel grotere accu en laadt...veel trager. De oude zal dus makkelijk winnen over 1000 km. Mercedes EQC is net goed genoeg om I-Pace en de duurdere e-tron wat marktaandeel af te pakken. Ze hebben niet de domme fout gemaakt de wagen zo goed te maken dat het teveel GLC verkopen gaat kosten. Waarom? Net als bij Porsche et al, gebrek aan cellen en algemene productiecapaciteit voor alle benodigde onderdelen. Tesla fans blijven onderschatten hoe moeilijk het is om van 100% ICE naar 100% ZE te gaan met een volwassen automerk. En als er eentje te slim is en het wel lukt om sneller over te stappen, heeft die zó een gevalletje diesel-gate ofzo aan de broek. De CEO wordt dan tekijk gezet voor zijn nevenactiviteiten, seksuele voorkeur en veroveringen, etc, etc. Binnen VW weten/denken werknemers dat dieselgate puur ontstond omdat het concern weigerde een Amerikaanse president aan te stellen. En toen vond het schoonste land op aarde iets vies in een Audi, VW, etc.
Alle traditionele OEM's spreken uit dat er een nieuw era voor de deur staat waarin EV een prominente rol gaat spelen. Men weet niet hoe snel men moet schakelen om niet volledig de boot te missen. Porsche deed het met een R&D budget van 6 miljard de moeder VW spreekt over een budget van 30 miljard. Men zit in de spagaat omdat hun verdienmodel gebaseerd is op finance van de eindproducten terwijl men dual-source toepaste in het productieproces om de kostenefficiency af te schuiven op suppliers en de sales en aftersales over liet aan de dealers. Ik onderschat in het geheel niet het probleem dat zij hebben om de ommezwaai te maken van ICE naar EV in tegendeel. Ik schat in dat meer dan de helft van de traditionele OEM's kopje onder zal gaan waarbij met name de grundliche duitsers het extra moeilijk zullen krijgen juist vanwege de lange doorlooptijden die eigen is aan het duitse productiemodel.
Ja, een nieuw era. Maar ze zijn er nog niet klaar voor hun trouwe klanten te vertellen dat het tijd is om over te stappen. Omdat het aanbieden van een enigszins oké BEV al goede verkopen oplevert. Zeker in regio's met stimuleringsmaatregelen. In Noorwegen ben je gewoon een regelrechte patser als je je nog een bescheiden VW Passat met uitlaat kunt/wilt veroorloven. Doe effe normaal en neem een Model X voor jezelf en een paard + trailer voor je dochter van de besparing. Als leaserijder in NL verdien je een gezonde dubbele bitch slap als je de Model 3 niet tenminste serieus overweegt. Niet omdat de wagen voor iedereen de ideale is, maar puur vanwege de kosten op je loonstrook. Vraag is het probleem niet van de grote merken. Ze weten wat kun klanten willen en ze weten hoe ze dat realiseren. Alleen, ze kunnen dat niet voor genoeg klanten realiseren als ze de wagens te aantrekkelijk maken. Daarom die extreem quirky wagens, blauwe lijntjes, etc. Je moet geregeld in polka dot pantalon naar het werk gaan of gewoon geen r** geven om wat anderen van je denken om in die weirdmobiles te gaan rijden. Zo voorkomen merken dat ze een tsumani van vraag krijgen waar onmogelijk productie tegenover gezet kan worden. Dat die dieseltjes niet meer verkocht kunnen worden is al erg zat. Maar gelukkig zijn die productielijnen ook nog in gebruik voor benzine. Afgeschreven zijn die lijnen echter nog lang niet. "Even" alles vervangen voor BEV spul kán gewoon niet. En een benzinewagen verkopen als je echte optimale BEV aanbiedt ernaast, dat wordt hem gewoon niet. Je moet de BEV veel te duur houden (want, subsidies) of extreem onsexy. Dus een Tesla killer maken is zelfmoord nog. Die transitie zal sneller en sneller gaan. Tot er opeens wél een wedloop is tussen de grote merken en kopers niet eens meer kijken naar een volgende brandstofwagen. Over 5 jaar kan het al zo ver zijn. Dan is Tesla gewoon een soort BMW met smaller aanbod. Hoe groot zijn ze tegen die tijd, hoe goed kunnen ze dan nog mee als het echt om kwaliteit, kosten en service gaat? Aandelen uitgeven wordt lastiger als er geen monopolie meer is. Winst maken idem als de concurrentie de prijzen gaan bepalen of zelfs kiezen om verlies te nemen om marktaandeel naar zicht toe te trekken. Zelfrijdende auto's kunnen Tesla's belangrijkste product worden. Zeker als ze die batterijbizz niet weten te schalen (ze liggen wat mij betreft jaren achter op eigen schema). Maarja, zelfrijdende tech heb je geen auto fabrieken voor nodig. Een handjevol hardware en een smak software. Als het voor 1 voertuig werkt is het relatief peanuts heel de markt over te zetten. Komt er 1 cconcurrent op die markt die zich niet afhankelijk maakt van eigen vloot, neemt die het monopolie over tenzij je grote meerwaarde weet te bieden. Ik ben zó benieuwd wat ze gaan uitspoken op de Nurburgring. Lijkt echt of Musk zich onvoldoende liet informeren over hoe het er daar aan toe gaan. Is hij zo dom of arrogant? Moeilijk voor te stellen. Ik hoop dat ze dit jaren zagen aankomen en wachtten met hun update om deze actie uit te voeren. Technisch kunnen ze veel beter. Porsche mág het niet.
Voor de rest alles nog okay met je?
boem! schreef op 9 september 2019 11:25 :
Voor de rest alles nog okay met je?
Dat lucht op man! Gelukkig zie ik dit bedrijf redelijk scherp en niet door een wazige roze bril.
Ik zie grote problemen opduiken voor TT om haar productiekosten met 25% te verminderen. Zeer competatief en zeker geen gelopen race. In die zin heb ik zeker geen roze bril op vwb Tesla. De enig gekleurde bril die ik opheb is de donkerzwarte bril voor de traditionele OEM's en dan met name voor het duitse blok dat zich heeft gepositioneerd als leverancier voor de gevestigde middenklasse(Merc , BMW en Audi).
Die middenklassers gaan verkocht worden. En zelfs als iedereen een Tesla wil ipv een Duitser, kunnen ze er niet genoeg maken. De Duitsers zorgen dat de transitie geleidelijk met zo min mogelijk verlies van geïnvesteerd en nog deels onafgeschreven kapitaal, noch verkoopcijfers.
Nogmaals het is niet de strijd van Tesla tegen de rest. Tesla is het bedrijf dat de versnelling heeft veroorzaakt in de noodzakelijke transitie van ICE naar EV maar heeft nog genoeg zorgen om haar productiekosten terug te brengen met 25%. Dat jij nog in de droomwereld leeft, dat op de rem gaan staan om achterhaalde productieassets nog iets van haar waarde te laten behouden een goede zaak is zegt genoeg over jouw gebrek aan voorstellingsvermogen van wat er daadwerkelijk aan de hand is binnen deze bedrijfstak. IMHO is VW de enige duitse OEM die een faire kans maakt om dit te overleven.
boem! schreef op 9 september 2019 16:09 :
Nogmaals het is niet de strijd van Tesla tegen de rest. Tesla is het bedrijf dat de versnelling heeft veroorzaakt in de noodzakelijke transitie van ICE naar EV maar heeft nog genoeg zorgen om haar productiekosten terug te brengen met 25%.
Dat jij nog in de droomwereld leeft, dat op de rem gaan staan om achterhaalde productieassets nog iets van haar waarde te laten behouden een goede zaak is zegt genoeg over jouw gebrek aan voorstellingsvermogen van wat er daadwerkelijk aan de hand is binnen deze bedrijfstak.
IMHO is VW de enige duitse OEM die een faire kans maakt om dit te overleven.
Leg me ajb geen woorden in de mond. Geen goede zaak maar voor een bedrijf dat al even draait gewoon noodzaak. Voor Tesla is/was het leuk om aan belachelijk hoge waarderingen wat aandeeltjes te verwateren. Schulden, lekker belangrijk, we groeien! Volgens mij gaan alle groten het gewoon overleven, de ene steekt hem gewoon wat agressiever/publieker in dan anderen. En de groten gáán het overleven, omdat de anderen niet genoeg markt naar zich toe kunnen trekken. Ze moeten 2 armen amputeren tegelijk met het nieuw aangroeien van 2 nieuwe. Er is niet genoeg eten om er snel even 2 hele armen bij te maken, en die zouden de oude toch kannibaliseren. Tesla had een prachtige kans als nieuweling in een onontkomelijke markt. Ze trokken veel aandacht, maar de overheden gingen toch wel hun maatregelen opleggen. En dieselgate had toch wel gebeurd. Dat dieselgate VW nu wat actiever gemaakt heeft in de zero emissions "race", althans publiekelijk, is een feit. In zekere mate maakt het bestaan van Tesla het voor anderen makkelijk wat research uit te sparen, ze weten nu wat er mogelijk is en wat er bij komt kijken. Handig. Of Tesla nu de realiteit van andere merken jaren bespoedigd heeft...zou ik meer bewijs voor moeten zien dan een CEO die wat roept. Veel modellen heeft Tesla niet. Model Y gaat Model 3 meer kannibaliseren dan de X deed met de S. Die Tesla pickup is leuk voor de VS enzo maar Ford gaat er echt meer van verkopen in de BEV space. Zijn deden met Rivian wat Porsche (VW) deed met Rimac, flink in participeren toen ze al geslaagd waren en de hele markt op de stoep stond voor deals. Slim. Kosten-effectief. Model S en X, waarom zijn die zo achtergesteld? Als Tesla nog steeds maar 1 auto echt de aandacht kan geven, wordt het steeds lastiger te groeien. Negatieve groei nu voor de vlaggeschepen. Populaire uitvoeringen geschrapt, topmodellen afgeprijsd, veel minder aantallen en opbrengsten. Wachten op meer concurrentie vanuit de Duitse hoek? Dat is niet echt de Tesla filosofie van gewoon de best mogelijke wagens maken. Waar ze ook de unieke positie toe hebben. Of gewoon niet noodzakelijk meer met het ook op de FSD toekomst waar 50 pk plenty is?
Dit zijn momenten waar het naar mijn idee jammer is dat we vrijheid van meningsuiting hebben. Mensen gaan de meest belachelijke dingen roepen. Van Trump die denk te weten waar orkanen heen gaan en daarmee mensen levens in gevaar brengt tot nietsnutten hier op het forum die moedwillig foutieve informatie blijven posten om naar een eigen straatje te praten en niet in staat/niet bereid zijn inhoudelijk discussie te voeren. In elk geval is Phase 2 van de gigafactory in shanghai nu ook begonnen met de fundering. De tijdlijn is enorm ambitieus en het past perfect bij het plaatje van Tesla dat deze niet alleen gehaald maar zelfs overtroffen lijkt te worden. (past in het plaatje in de zin van enorme groei niet uit vorige deadlines die altijd netjes gehaald zijn of wat dan ook... Sarcasme) Daarnaast ben ik het eens met het feit dat Model Y een deel van model 3 zal kanibaliseren. Echter is de groei in de markt enorm en verwacht ik dat deze exponentiele groei de kanibalisatie zal overtreffen. (https://pv-magazine-usa.com/2018/09/04/global-ev-sales-hit-4-million-soaring-market-sees-next-million-in-may-2019/) Met verwachte jaar over jaar groei van zo'n 60% is het onvoorstelbaar hoe veel kansen hier liggen (http://www.ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/). Tot slot is nu slechts nog slechts 2.2% van de nieuw verkochte auto's elektrisch terwijl regelgeving dit in een jaar of 5 naar 100% wil hebben. Voor de mensen die zeggen dat dit onmogelijk is kijk eens naar Noorwegen waar ze afgelopen jaar al op 49% van de nieuw verkochte auto's zaten. Kortom een markt vol kansen waarin Tesla veruit marktleider is, de grootste ambities heeft, First mover advantage en een CEO die verstand van zaken heeft en het doet voor het doel en niet het geld. En de irony dat je blijft verkondigen dat de oem's niet de "beste" auto op de weg willen zetten zal wel het nieuwe short argument zijn... Ze verdienen minder of misschien helemaal niet aan EV verkopen en dat zal er voor zorgen dat ze inherend achter blijven in combinatie met mijn voorgaande argument dat het grootste talent allemaal bij Tesla terecht komt. En Boem! alsjeblieft laat die skater toch lekker gaan. Er komt geen zinnig woord uit en is niet mee de debateren. Verder sluit ik me volledig aan bij het feit dat Tesla de auto industrie wakker heeft geschud. Echter is het denk ik te zwart wit om te zeggen dat VW de enige is met een kans op overleven. Ja een deel zal de boot volledig missen. Maar door de inmense grote zullen er een paar een lange adem hebben en daarmee genoeg tijd hebben om door de transitie heen te komen.
Naast Japan met Toyota, US met GM en Ford schat ik de kansen van VW vanuit Duitsland het grootst in om te overleven. Dat er slachtoffers gaan vallen onder de bestaande OEM's in transitie van ICE naar EV en richting de SDC is bijna onvermijdbaar.
Volkswagen toont met ID.3 eerste elektrische auto voor massaproductie 09 september 2019 21:03 Laatste update: een uur geleden 80 Volkswagen heeft maandag de ID.3 gepresenteerd. Het is niet de eerste elektrische auto van het merk, maar wel de eerste die in de basis als elektrisch voertuig ontworpen is. De ID.3 komt in drie uitvoeringen op de markt, te beginnen met een versie die 420 kilometer ver komt en in Duitsland minder dan 40.000 euro kost. Medio 2020 worden de eerste exemplaren uit de eerste productielichting op de markt verwacht. De zogeheten ID.3 1ST krijgt een accupakket van 58 kWh in de bodem die een 150 kW (204 pk) sterke elektromotor van energie voorziet. De ruim 1.700 kilo zware auto krijgt een boordlader van 11 kW en kan snelladen tot 100 kW. Volkswagen gaat 30.000 exemplaren van deze ID.3 1ST-uitvoering bouwen, die bijna allemaal al vergeven zijn. Op termijn volgt een 110 kW (150 pk) sterk instapmodel, die dankzij een 47 kWh accupakket ongeveer 330 kilometer ver komt. Volkswagen hoopt de prijs van dit model, voorzien van een 7,2 kW boordlader, in het thuisland onder de 30.000 euro te houden. Ook deze versie kan tot 100 kW snelladen. Het topmodel gaat ongeveer 50.000 euro kosten en komt volgens Volkswagen 550 kilometer ver. Deze uitvoering kan snelladen tot 125 kW. Wanneer deze twee versies leverbaar worden, is nog niet bekend. Volkswagen heeft hoge verwachtingen van de ID.3. Het model moet binnen het concern dezelfde status krijgen als de Kever en de Golf. Uiteindelijk moeten er 100.000 exemplaren van de ID.3 per jaar van de band rollen.
Na een lijdensweg van 7 jaar heeft BMW besloten te stoppen met de productie van de I3 en geeft aan geen opvolger voor haar enige EV klaar te hebben staan. Deze 40.000 euro kostende BMW was geen paradepaardje voor het merk met ronduit tegenvalende specs tov iedere concurrent op dat terrein waarbij met name het beperkte bereik negatief in het oog sprong. BMW trapt niet op de rem maar heeft rechtsomkeer gemaakt.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)