Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,875 19 apr 2024 11:20
  • -0,205 (-1,46%) Dagrange 13,600 - 13,995
  • 348.268 Gem. (3M) 2,4M

Takeaway 2019

772 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 39 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. thejaguar 7 juli 2019 13:45
    ook op dit forum veel waarschuwingen (en terecht!) over de risico's van het verdienmodel, de extreme waardering van het aandeel en de toenemende concurrentie, zoals van amazon. ook iex.nl is negatief op niveau boven de 60 euro, het aandeel staat nu op 85 euro! maar toch blijft de koers maar stijgen! wie koopt dan in vredesnaam nog dit aandeel?
  2. [verwijderd] 7 juli 2019 14:50
    quote:

    thejaguar schreef op 7 juli 2019 13:45:

    ook op dit forum veel waarschuwingen (en terecht!) over de risico's van het verdienmodel, de extreme waardering van het aandeel en de toenemende concurrentie, zoals van amazon. ook iex.nl is negatief op niveau boven de 60 euro, het aandeel staat nu op 85 euro! maar toch blijft de koers maar stijgen! wie koopt dan in vredesnaam nog dit aandeel?


    Was al in een vroeg stadium eigenaar van een portie aandelen TKW. Heb me laten verleiden om dit pakket in een te vroeg stadium weer van de hand te doen. Vele 'kenners' hebben dit aandeel lang op verkopen gehad. Of ze hebben er geen kaas van gegeten, of er is een andere agenda geweest. (Ik denk het laatste....)
  3. [verwijderd] 7 juli 2019 14:51
    quote:

    thejaguar schreef op 4 juli 2019 14:15:

    de koers van takeaway is in nog geen 3 jaar 3,5 keer over de kop. takeaway is nu 5,3 miljard euro waard... en dat terwijl het bedrijf voorlopig geen cent gaat verdienen, de concurrentie (met amazon!) oprukt en er een opstand onder restauranthouders dreigt over de hoge commissies. wie gaat op dit niveau het aandeel nog kopen?
    In de Nederland wordt winst gemaakt en in Duitsland is de concurrentie voorlopig uitgeschakeld.
  4. [verwijderd] 7 juli 2019 14:58
    quote:

    The Third Way... schreef op 5 mei 2019 11:43:

    Volgens mij moet je Takeaway NIET zien als sec een thuisbezorger...

    Het is veel veel meer dan dat. Indien je dat niet aanvaardt, is de waardering inderdaad zeer hoog. Het gaat hier om een disruptie van de Horeca sector, te vergelijken met retail vs e-commerce, etc.

    Waar ik woon kun je bij bekende resto's een maaltijd bestellen tegen de helft v/d prijs. Doe daar de drank bij (75% korting tov. restoprijs) en je hebt een topavond met je vrienden tegen een fractie v/d prijs.

    Hoe doen resto's dat? Bijvoorbeeld door je te vragen een dag van tevoren te bestellen, kunnen ze het inplannen om hun piekuren heen. Of nog sterker: door vanuit een tweede keuken op een goedkope locatie, te leveren.

    Overeenkomsten met e-commerce vs. brick-and-mortar...



    Je redernatie is te absoluut. Het is eerder een alternatief, dan dat het een branche vernietigt. Uiteten gaan is voor mensen een aangenaam tijdverdrijf. Eten met vrienden / relaties op een andere locatie dan thuis / kantoor. Het model van TKW is erg geschikt voor gemaksvoedsel zoals kebab, pizza en patat. Luxe eten zal m.i. toch het meest door cateraars of op een andere locatie dan thuis of kantoor worden geconsumeerd.
  5. [verwijderd] 8 juli 2019 13:08
    quote:

    rekeozsejtlerap ed schreef op 7 juli 2019 14:51:

    [...] In de Nederland wordt winst gemaakt en in Duitsland is de concurrentie voorlopig uitgeschakeld.
    Probleem is ook niet of Takeaway ooit winstgevend zal worden. Dat zal zeker gaan gebeuren.

    Probleem is de waardering. Na volledige verwatering € 5,4 miljard hetgeen neerkomt op 15,4 keer de omzet over 2018 (inclusief Duitse bestelsites). Dat is een idiote waardering voor een bedrijf dat nog nooit winst heeft gemaakt, zeker als je industriekenmerken meeneemt als:

    1) De lage bestelbedragen in combinatie met een intensief bezorgproces waardoor het voor de restaurants een marginale business is als ze ook nog 13% commissie moeten afdragen.

    2) Lage toetredingsdrempel. Je kan in de regio Amsterdam of voor mij part in Geleen, Sneek of Goes een lokale concurrent beginnen. De marketing kan lokaal worden ingezet (in tegenstelling tot booking.com)

    Jitse Groen lijkt zijn aandelen in onderpand te hebben gegeven. Ik ben eigenlijk het meest benieuwd waarom hij dat heeft gedaan ? Kan ook een manier zijn om te cashen zonder de controle over Takeaway te verliezen.
    www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist...

  6. [verwijderd] 13 juli 2019 09:43
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 juli 2019 09:10:

    www.nu.nl/274119/video/waarom-thuisbe...

    "O wow 70% gaat nog bellend, wat een groeipotentie heeft dit bedrijf zeg laat ik snel inkopen op 5miljard market cap"

    Iedereen die in de bezorgwereld werkt weet dat TB gebakken lucht verkoopt in de media laten we ze opsommen:

    - Restaurants maken €80.000, meer omzet door Takeaway
    - 70% bestelt nog telefonisch
    - 80% is loyaal aan Takeaway ??
    - De oprichter is "miljardair"
    - Geven al hun geld uit aan "marketing"
    - De mensen gaan in de toekomst drie keer per dag bestellen

    40% van het aandeel is in handen van fondsen, 20% in handen van insiders, voornamelijk de oprichter. Wat is 20% van 5miljard? Voila, miljardair! Alleen helaas niet direct liquide zonder mooie verkooppraat ;).

    Iemand met een beetje marktervaring weet dat deze fondsen je counterparty zijn en Takeaway is een liquide aandeel, mogelijk is de meerderheid van die fondsen enkel geinteresseerd in het market maken van de spread net als de banken.

    Handelaren zijn niet rationeel, alle eten bestelsites internationaal handelen rond de 5 miljard, tis een industrie benchmark.

    Ik nodig iedereen om een willekeurige bezorgzaak binnen te lopen en te vragen naar de 70% telefonische klanten en de 80.000 omzet die extra geleverd word.

    Hun kracht is de angst bij de restaurants die niet durven weg te gaan, maar het afgelopen jaar schieten de tegengeluiden uit de grond.

    Daarbovenop is dit een product op postcodeniveau en wankelt het als een skecht gebouwde steiger.

    Zie de Google Trend bijlagen, dit schip is allang zinkende, ze kopen gewoon hun groei en verkopen het mooi aan de retail belegger en de onervaren fondsen.

    Het is een mooie trade, iemand noemde het als Bitcoin, de fondsen die high risk Tech aandelen handelen zijn ook de crypto pump en dumpers. Dus het is letterlijk Bitcoin in aandeelvorm.

    Maar ik wens u de retail belegger succes met de waardeloze openbare informatie die beschikbaar is vanuit Takeaway.

    "When you have learned to take a wholly impartial viewpoint, unbiased by news, gossip, opinions and your own prejudices, you will realize that the stock market is like any other merchandising business." - Wyckoff

    "Discount the obvious, bet on the unexpected" - George Sorod
  7. [verwijderd] 16 juli 2019 17:06
    quote:

    jolioso schreef op 13 juli 2019 09:43:

    [...]

    "O wow 70% gaat nog bellend, wat een groeipotentie heeft dit bedrijf zeg laat ik snel inkopen op 5miljard market cap"

    Iedereen die in de bezorgwereld werkt weet dat TB gebakken lucht verkoopt in de media laten we ze opsommen:

    - Restaurants maken €80.000, meer omzet door Takeaway
    - 70% bestelt nog telefonisch
    - 80% is loyaal aan Takeaway ??
    - De oprichter is "miljardair"
    - Geven al hun geld uit aan "marketing"
    - De mensen gaan in de toekomst drie keer per dag bestellen

    40% van het aandeel is in handen van fondsen, 20% in handen van insiders, voornamelijk de oprichter. Wat is 20% van 5miljard? Voila, miljardair! Alleen helaas niet direct liquide zonder mooie verkooppraat ;).

    Iemand met een beetje marktervaring weet dat deze fondsen je counterparty zijn en Takeaway is een liquide aandeel, mogelijk is de meerderheid van die fondsen enkel geinteresseerd in het market maken van de spread net als de banken.

    Handelaren zijn niet rationeel, alle eten bestelsites internationaal handelen rond de 5 miljard, tis een industrie benchmark.

    Ik nodig iedereen om een willekeurige bezorgzaak binnen te lopen en te vragen naar de 70% telefonische klanten en de 80.000 omzet die extra geleverd word.

    Hun kracht is de angst bij de restaurants die niet durven weg te gaan, maar het afgelopen jaar schieten de tegengeluiden uit de grond.

    Daarbovenop is dit een product op postcodeniveau en wankelt het als een skecht gebouwde steiger.

    Zie de Google Trend bijlagen, dit schip is allang zinkende, ze kopen gewoon hun groei en verkopen het mooi aan de retail belegger en de onervaren fondsen.

    Het is een mooie trade, iemand noemde het als Bitcoin, de fondsen die high risk Tech aandelen handelen zijn ook de crypto pump en dumpers. Dus het is letterlijk Bitcoin in aandeelvorm.

    Maar ik wens u de retail belegger succes met de waardeloze openbare informatie die beschikbaar is vanuit Takeaway.

    "When you have learned to take a wholly impartial viewpoint, unbiased by news, gossip, opinions and your own prejudices, you will realize that the stock market is like any other merchandising business." - Wyckoff

    "Discount the obvious, bet on the unexpected" - George Sorod

    Vet gedrukt komt overeen met mijn inschatting dat restaurants € 10.000 tot € 15.000 extra winst overhouden aan Takeaway bestellingen. Dit is een marginale business voor restaurant.

    Lage bestelwaardes (gemiddeld € 20) en hoge variabele kosten om die lage bestelwaardes bij de consument te krijgen:

    > Ingrediënten
    > Energieverbruik
    > Maaltijdbereiding
    > Verpakkingsmateriaal
    > Schoonmaak (strenge hygiene)
    > Voedselverspilling
    > Bezorging (naar schatting 2 tot 2,5 bestellingen per uur)
    > Commissie Takeaway

  8. [verwijderd] 17 juli 2019 09:10
    quote:

    AnalytischDenker schreef op 16 juli 2019 17:06:

    [...]

    Vet gedrukt komt overeen met mijn inschatting dat restaurants € 10.000 tot € 15.000 extra winst overhouden aan Takeaway bestellingen. Dit is een marginale business voor restaurant.

    Lage bestelwaardes (gemiddeld € 20) en hoge variabele kosten om die lage bestelwaardes bij de consument te krijgen:

    > Ingrediënten
    > Energieverbruik
    > Maaltijdbereiding
    > Verpakkingsmateriaal
    > Schoonmaak (strenge hygiene)
    > Voedselverspilling
    > Bezorging (naar schatting 2 tot 2,5 bestellingen per uur)
    > Commissie Takeaway

    Restaurants houden niks extra's over want eten-bestelsites zorgen voor meer concurrentie dan groei in het bestelgedrag.

    Ik doe marketing voor diverse franchises en bezorgzaken en kan u vertellen dat het steeds slechter gaat omdat restaurants dit verwaarlozen en de tech bedrijven snappen de snelle ontwikkelingen. Dit is mede waarom New York Pizza en Domino's veel meer op eigen kracht draaien omdat die de know how in huis halen dmv gezamenlijke marketing budgetten.

    Ook Jitse van Takeaway zelf noemt dit een natuurlijke selectie die gaande is en de consument word er beter van maar het betekent ook dat je oude vertrouwde chinese vriend Tim op de hoek ze deuren kan sluiten omdat die nooit de 4 P's van de marketingmix geleerd heeft.

    Sinds de beursgang zijn de Takeaway leugens ook x100 maar als je het aandeel niet mag aanprijzen dan moet je het indirect doen.

    Waarom heeft Takeaway voor alle restaurants domeinnamen draaien en dubbel serven ze search ads tegen het beleid van Google in (iets wat Google ook niet tegenwerkt)? Omdat ze een loyaliteitsprobleem hebben en samenwerkingen met Google die ze het hand boven het hoofd houd.

    Dit aandeel was niet meer dan een goede IPO flip en lange termijn moet je t lekker loslaten geloof me.
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 17 juli 2019 14:40
    Onderzoekers zien keuze genoeg
    ’Geen ingreep nodig op bezorgmarkt’
    Updated Gisteren, 15:41
    Gisteren, 15:39 in FINANCIEEL

    DEN HAAG (ANP) - Het kabinet ziet geen reden om regelgeving over de maaltijdbezorgmarkt te veranderen. Uit onderzoek dat staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) heeft laten doen naar afspraken tussen restauranteigenaren en maaltijdbezorgplatforms als Thuisbezorgd.nl, concludeert ze dat deze afspraken de markt niet verstoren.

    Het wetenschappelijke instituut SEO Economisch Onderzoek heeft de zogeheten „smalle pariteitsclausule” onderzocht.

    Deze clausule legt vast dat restauranteigenaren geen lagere prijzen voor bezorgmaaltijden op hun eigen website mogen zetten dan de prijzen die op de grote platforms staan.

    Volgens het onderzoek heeft de consument nog genoeg keuze, en is de clausule slechts een beperkt onderdeel van de afspraken die platforms met restaurants maken. Daarom ziet SEO Economisch Onderzoek geen reden om het kabinet aan te sporen maatregelen te nemen.

    Keijzer volgt wel het advies op om de markt „goed in de gaten te houden”, vooral vanwege de toenemende macht van Thuisbezorgd.nl.

    Terwijl de omzet van dat bedrijf groeit, zijn concurrenten als Foodora en Hungry.nl gestopt in Nederland. Thuisbezorgd.nl heeft naar eigen zeggen een marktaandeel van ongeveer 90 procent.

    De staatssecretaris liet de afspraken tussen platforms en ondernemers onderzoeken nadat de Tweede Kamer haar daartoe had opgeroepen. Vooral de linkse oppositiepartijen PvdA en SP wilden duidelijkheid over het effect van de clausule.
  10. [verwijderd] 17 juli 2019 16:12
    quote:

    jolioso schreef op 17 juli 2019 09:10:

    [...]

    Restaurants houden niks extra's over want eten-bestelsites zorgen voor meer concurrentie dan groei in het bestelgedrag.

    Ik doe marketing voor diverse franchises en bezorgzaken en kan u vertellen dat het steeds slechter gaat omdat restaurants dit verwaarlozen en de tech bedrijven snappen de snelle ontwikkelingen. Dit is mede waarom New York Pizza en Domino's veel meer op eigen kracht draaien omdat die de know how in huis halen dmv gezamenlijke marketing budgetten.

    Ook Jitse van Takeaway zelf noemt dit een natuurlijke selectie die gaande is en de consument word er beter van maar het betekent ook dat je oude vertrouwde chinese vriend Tim op de hoek ze deuren kan sluiten omdat die nooit de 4 P's van de marketingmix geleerd heeft.

    Sinds de beursgang zijn de Takeaway leugens ook x100 maar als je het aandeel niet mag aanprijzen dan moet je het indirect doen.

    Waarom heeft Takeaway voor alle restaurants domeinnamen draaien en dubbel serven ze search ads tegen het beleid van Google in (iets wat Google ook niet tegenwerkt)? Omdat ze een loyaliteitsprobleem hebben en samenwerkingen met Google die ze het hand boven het hoofd houd.

    Dit aandeel was niet meer dan een goede IPO flip en lange termijn moet je t lekker loslaten geloof me.
    Voor alle duidelijkheid: We zijn het eens.

    Wat jij schrijft, schrijf ik ook al maanden op dit forum. De waardering van dit aandeel is ontzettend opgeblazen, geholpen door adviezen van zakenbankiers die lonken naar de vele opdrachten die Takeaway op zakenbank gebied te vergeven had/heeft.

    Voor mijn begrip: Hoe werkt "dubbel serven van search adds" ?

  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 19 juli 2019 21:17
    ACM wil met Thuisbezorgd praten over plannen

    Gepubliceerd op 19 jul 2019 om 16:38 | Views: 1.135

    Takeaway.com 17:37
    80,00 -0,75 (-0,93%)

    DEN HAAG (AFN) - De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil met Thuisbezorgd.nl om tafel om te praten over de plannen van de maaltijdbestelsite voor een mogelijk nieuw verdienmodel. De grootste website voor het bestellen van eten in Nederland overweegt om aangesloten restaurants te laten betalen voor een betere positie in de zoekresultaten.

    "We lezen dat Thuisbezorgd goede posities in de ranking aan restaurants wil verkopen. We willen even met ze praten over wat precies de bedoeling is", zo laat een woordvoerder van de toezichthouder weten. De ACM is onder meer verantwoordelijk voor bescherming van consumentenbelangen. Daarnaast moet de ACM als mededingingswaakhond in de gaten houden of bedrijven niet te veel macht krijgen.

    En daar wringt de schoen volgens critici. Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, krijgt al langer kritiek over de hoogte van de commissie die restaurants moeten betalen.
  12. [verwijderd] 20 juli 2019 11:14

    fd.nl/ondernemen/1309416/ceo-wework-c...

    Neumann verkocht volgens hen een deel van zijn aandelen en leende fors met aandelen van zijn bedrijf als onderpand.

    =========================================================================.

    Jitse Groen heeft ook al zijn aandelen in onderpand gegeven. Was dat ook een vorm van cashen of had dit een andere reden ?

    www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist...

    En zou je gezien de financiële belangen niet moeten weten welke partij pandhouder is. Als Jitse Groen die aandelen bij bijvoorbeeld ING (of ABN AMRO of JP Morgan of etc.) in onderpand heeft gegeven dan zijn er ook weer heel andere belangen die meespelen bij de adviezen van de analisten van die banken.

  13. Gevelboer 21 juli 2019 09:09
    Wordt men niet vrolijker van Thuisbezorgd. hoge kosten en nu nog meer mogelijkheid om je marge in te leveren.
    Maar stoppen bij je inkomstenbron is voor veel ondernemers te spannend, maar ondernemersvrijheid is de reden dat velen voor zichzelf begonnen zijn. Langzaam lijkt het er meer en meer op dat ze toch "voor een baas" aan de slag zijn.
    Locale bestelsites ontstaan voorzichtig.
    Mogelijk wordt eten.com een eye-opener. Uiteidelijk is uitmelken van je zakenpartners mijn inziens geen duurzame samenwerking.
    De weg naar de top was voor Takeaway makkelijker dan aan de top blijven, is mijn inschatting. Nu ze bij de top 25 van Nederlands zitten (AEX) wordt het tijd dat ze zich gaan bewijzen.
    www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/4...

    www.entreemagazine.nl/nieuws/branchen...
  14. Gevelboer 22 juli 2019 00:22
    quote:

    The Third Way... schreef op 21 juli 2019 20:55:

    Amazon stapt uit thuisbezorgen, een verdere analyse:

    www.youtube.com/watch?v=zqF6mfRCk24&a...

    ....Food delivery is a tough business with complex logistics, labor practices that are often poor, and notoriously thin margins. Many of the hottest delivery companies in Silicon Valley just a few years ago have since gone out of business.
    qz.com/1640775/amazon-is-closing-food-delivery-service-amazon-restaurants/
772 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 39 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links