Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Winkels zien omzet stijgen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. JoopVisser1 15 juli 2019 10:37
    Omzet detailhandel

    In dit nieuwsbericht wordt de omzetontwikkeling van de detailhandel gegeven ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De cijfers over de verslagmaanden in 2018 zijn definitief, die van 2019 zijn voorlopig.
    Branches

    De detailhandel (excl. tankstations en apotheken) is onderverdeeld in een aantal hoofdcategorieën: winkels in voedings- en genotmiddelen (in 2018 een omzetaandeel van 39 procent), non-foodwinkels (49 procent) en de detailhandel-niet-in-winkel (12 procent).
    Postorderbedrijven en internetwinkels

    De cijfers van de detailhandel via postorder en internet betreffen de omzetontwikkelingen van bedrijven die voornamelijk via postorder en/of internet goederen aan de consument verkopen. Deze cijfers geven geen beeld van de totale detailhandelsverkoop via internet.

    De omzet die fysieke winkelbedrijven via internet realiseren wordt namelijk niet bij de detailhandel via postorder en internet gemeten, maar bij de branches die aansluiten op de hoofdactiviteiten van deze winkelbedrijven. Zo wordt bijvoorbeeld de omzet van een kledingwinkel die voornamelijk via de winkel verkoopt, maar deels ook via internet, toegerekend aan de branche kledingwinkels.
    Online omzet detailhandel

    CBS publiceert niet alleen cijfers over de totale omzet van de postorder- en internetbedrijven maar daarnaast ook gegevens over de omzet via internet van het midden- en grootbedrijf (10 werkzame personen en meer) van de detailhandel. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen de eerdergenoemde pure internetverkopers en multi-channelers. De pure internetverkopers hebben dus als hoofdactiviteit de verkoop via het internet, de multi-channelers kenmerken zich door de verkoop via het internet als nevenactiviteit te hebben naast de ‘fysieke’ verkoop in winkels.
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links