Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
KLM wordt géén prijsvechter, zegt de nieuwe topman van moederbedrijf Air France-KLM – maar het is niet duidelijk wat de strategie van Ben Smith wel is Business Insider Nederland air france klm topman ceo benjamin smith air canada Benjamin Smith, topman van Air France KLM. Ben Smith, sinds september de nieuwe bestuursvoorzitter van Air France-KLM, heeft tijdens een bezoek aan het bemanningencentrum van KLM op Schiphol verwarring gezaaid over zijn plannen. De bedoeling van het bezoek was juist om meer duidelijkheid te verschaffen over de strategie van Smith voor het Frans-Nederlandse luchtvaartbedrijf. Franse kranten maakten onlangs melding van plannen om van Air France een A-merk te maken en van KLM een prijsvechter voor de vakantiemarkt. Op Schiphol ontkende Smith dit volgens aanwezigen in alle toonaarden, maar hij was vaag over wat zijn strategie dan wel is. “We weten nog steeds niet wat hij dan wél gaat doen. Als hij al een plan heeft, dan heeft hij er vandaag niets over gezegd”, aldus Annette Groeneveld, voorzitter van de vakbond voor cabinepersoneel VNC, tegen Het Financieele Dagblad. Smith pakte in zijn eerste vier maanden flink door, maar heeft nog veel op zijn bord. Hij benoemde een nieuwe topvrouw bij Air France en sloot daar ook cao’s met het grond- en cabinepersoneel. Maar het is tot nu toe stil over de mogelijke herbenoeming van KLM-topman Pieter Elbers, wiens termijn in mei afloopt. Smith moet ook nog een manier vinden om de bedrijfskosten van Air France te verlagen. Het Franse dochterbedrijf presteert al jaren minder goed dan KLM en heeft nog altijd veel hogere kosten dan concurrenten als Lufthansa, British Airways en Iberia, aldus Het FD.
Correctie: Norwegian Air kondigt claimemissie aan FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS Norwegian Air Shuttle ASA NOK 120,45 -20,60 -14,60 % Oslo Bors (ABM FN-Dow Jones) Norwegian Air heeft dinsdag een claimemissie aangekondigd ter waarde van 3 miljard Noorse kronen, omgerekend ruim 300 miljoen euro. De aandeelhoudersvergadering van de prijsvechter moet nog wel toestemming voor de claimemissie geven. De kapitaalverhoging werd algemeen verwacht. De prijsvechter versterkt hiermee zijn balans en voorkomt dat de bankconvenanten worden gebroken. Volgens analisten van Bernstein is de claimemissie niet het enige slechte nieuws voor de aandeelhouders van Norwegian Air. De voorlopige cijfers over 2018 zijn ook "veel lager dan verwacht". De analisten menen dat dit met stijgende kosten voor het bedrijf te maken heeft. Het aandeel Norwegian Air noteerde dinsdag bijna 10 procent lager op 13,33 kronen. Correctie: om juiste cijfer claimemissie in euro's aan te geven. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Verlies voor prijsvechter Ryanair Gepubliceerd op 4 feb 2019 om 07:44 | Views: 1.728 Air France-KLM 16:34 10,83 -0,20 (-1,77%) DUBLIN (AFN/BLOOMBERG) - Prijsvechter Ryanair heeft in het afgelopen kwartaal een verlies geleden, vanwege druk op de ticketprijzen door overcapaciteit in het Europese winterseizoen. Het nettoverlies bedroeg bijna 20 miljoen euro, tegen een winst van bijna 106 miljoen euro een jaar eerder. De Ierse budgetmaatschappij had onlangs al gewaarschuwd voor zwakkere cijfers over het hele gebroken boekjaar. Volgens Ryanair zal het jaarresultaat uitkomen op 1 miljard tot 1,1 miljard euro. Er wordt niet uitgesloten dat de winstprognose nog verder omlaag moet in verband met de brexit. Ook kunnen de ticketprijzen nog verder dalen. Ryanair stelde de verwachtingen in oktober ook al naar beneden bij. Toen werden problemen met de vakbonden en stijgende brandstofkosten als reden aangegeven. Het aantal door Ryanair vervoerde passagiers was in de afgelopen periode 32,7 miljoen, een stijging van 8 procent op jaarbasis. De omzet ging met 9 procent omhoog tot meer dan 1,5 miljard euro. De onderneming kondigde verder een verandering van de bedrijfsstructuur aan. Daarbij komt topman Michael O'Leary aan het hoofd te staan van een managementteam dat toezicht houdt op vier dochteronderdelen: het Ierse Ryanair DAC, het Poolse Ryanair Sun, de Britse tak Ryanair UK en het vorig jaar overgenomen Oostenrijkse Laudamotion. O'Leary zal zich de komende vijf jaar in zijn nieuwe functie concentreren op de ontwikkeling van de groep, met het bekijken van kleine overnames, kostenbesparingen en de aanschaf van vliegtuigen. Deze reorganisatie moet binnen een jaar afgerond worden.
Ik mag dan wel short zitten op AF KLM, ik ben ook klant en dit doen ze toch heel netjes: KLM stijgt met stip: vliegtuigen vaker op tijd dan in 2017 Reizigers die vliegen met KLM vertrekken vaak op tijd, zo blijkt uit een onderzoek naar grote luchtvaartmaatschappijen met de minste kans op vertragingen. Vorig jaar vertrok bijna 85 procent van de KLM-vluchten op tijd. Natasja de Groot 04-02-19, 18:47 Het luchtvaartinformatiebureau OAG analyseerde ongeveer 58 miljoen vluchten die de 250 grootste luchtvaartmaatschappijen vorig jaar aflegden. Die analyse leverde een lijst op met de 20 meest punctuele luchtvaartmaatschappijen. Copa Airlines, een luchtvaartmaatschappij uit Panama, kan met de eer strijken. Van alle vluchten vertrok van die luchtvaartmaatschappij 89,79 procent op tijd. Net daaronder eindigen respectievelijk airBaltic uit Letland en Hong Kong Airlines. In de lijst hebben ook het Australische Qantas en Qatar Airlines en Bangkok Airlines een hoge notering te pakken. Ook KLM blijkt bijzonder goed uit de bus te komen als het gaat om stiptheid. Annuleringen Van de KLM-vluchten vertrok vorig jaar 84,52 procent op tijd. Op tijd houdt in dat een KLM-vlucht niet meer dan 15 minuten afweek van het originele vliegplan. In de analyse hield het bureau rekening met eventuele annuleringen. De tiende positie van KLM is een hele verbetering ten opzichte van 2017, toen de maatschappij nog op plek 30 stond. OAG bekeek niet alleen de punctualiteit van maatschappijen, maar ook die van luchthavens. Van de megaluchthavens blijkt Schiphol ook in de top 10 te staan. In 2018 vertrok of arriveerde bijna 78 procent van de vluchten op tijd. Daarmee heeft Schiphol plek 8 weten te veroveren. Het Japanse Tokyo International Airport prijkt al jaren op nummer 1 als meest punctuele luchthaven.
Duitse luchtvaarder Germania bijna bankroet Gepubliceerd op 5 feb 2019 om 07:15 | Views: 545 | Onderwerpen: Duitsland Artikel Reacties Gerelateerde instrumenten Air France-KLM 04 feb 10,87 0,00 (0,00%) BERLIJN (AFN/RTR) - BERLIJN (AFN/RTR) - De Duitse luchtvaartmaatschappij Germania heeft faillissement aangevraagd. De vluchten zijn stopgezet, zo werd dinsdag bekend. Germania kampte met een gebrek aan geld om de kosten op korte termijn te dekken. De luchtvaarder vloog op 60 bestemmingen in Europa, Afrika en het Midden-Oosten en vervoerde per jaar zo'n vier miljoen passagiers. Topman Karsten Balke zei dat hij geen andere optie had dan de faillissementsaanvraag, na onverwacht hoge kosten van onder meer onderhoud en toegenomen kerosineprijzen. Hij bood passagiers excuses aan en riep hen op om contact op te nemen met hun reisagentschap voor alternatief vervoer.
Norwegian Air schrijft weer rode cijfers Gepubliceerd op 7 feb 2019 om 09:00 | Views: 860 Air France-KLM 16:47 10,75 -0,29 (-2,63%) OSLO (AFN) - Prijsvechter Norwegian Air heeft ook 2018 afgesloten met rode cijfers, maar het tekort is minder dan een jaar eerder. Het bedrijf kampt nog altijd met een moordende concurrentie op de luchtvaartmarkt en oplopende brandstofprijzen. Ook problemen bij motorenmaker Rolls-Royce zadelden de Noren op met extra kosten. Norwegian Air eindigde het jaar met een tekort van 1,5 miljard Noorse kroon, omgerekend 149 miljoen euro. Dat is 18 procent minder dan een jaar eerder. Dat was overigens geen grote verrassing, de luchtvaartmaatschappij kwam eerder al met een waarschuwing naar buiten en kondigde de nodige ingrepen aan. Zo worden vluchten geschrapt, vliegtuigen verkocht en sommige bases gesloten. Voor dit jaar rekent Norwegian op 9 procent omzetgroei. Door de inzet van zuinigere vliegtuigen moeten de kosten ook verder omlaag.
Mogelijke doorstart vliegbedrijf Germania De kleine Duitse vliegmaatschappij Germania, die begin deze week omviel, krijgt mogelijk een doorstart. Curator Rüdiger Wienberg zegt vrijdag in gesprek te zijn met belangstellenden over een mogelijke overname. Met welke investeerders hij in contact staat, heeft Wienberg niet bekendgemaakt. Germania lukte het niet om oplossingen te vinden voor de financiële problemen waarmee het bedrijf worstelde en vroeg maandag faillissement aan bij de rechtbank in Berlijn. De onderneming bestond dertig jaar en vervoerder tegen het einde meer dan vier miljoen reizigers per jaar tussen achttien luchthaven in Europa en meer dan zestig bestemmingen in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Volgens de curator is de Bundesagentur für Arbeit, het federale arbeidsbureau in Neurenberg, intussen akkoord gegaan met de uitbetaling van de lonen van de 1700 medewerkers voor de maand januari. Wienberg zegt ook dat hij er veel waarde aan hecht dat de luchtvaartmaatschappij operationeel blijft. 'Daarmee kunnen de start- en landingsrechten behouden blijven. Dat is de voorwaarde voor een oplossing waarbij het bedrijf geheel of gedeeltelijk overeind blijft.' Volgens de Duitse pers is intussen gebleken dat de ondergang veel meer reizigers raakt dan werd aangenomen. De 260.000 vluchten die direct via de internetsite zijn geboekt, vervallen. De personen die daardoor zijn getroffen, krijgen hun geld niet terug. Van onze redacteur fd.nl/ondernemen/1288746/mogelijke-do...
Piloten voeren druk op bij easyJet Gepubliceerd op 22 feb 2019 om 10:54 | Views: 932 Air France-KLM 16:01 11,63 +0,12 (+1,00%) easyJet 16:01 1.291,75 -8,25 (-0,63%) AMSTERDAM (AFN) - De piloten van de Nederlandse tak van het Britse budgetvlieger easyJet hebben de eerste stap gezet in de strijd om betere arbeidsvoorwaarden. Zij roepen een speciaal actieteam in het leven dat acties zoals stakingen gaat voorbereiden, meldde pilotenvakbond VNV. Het cao-conflict bij de Nederlandse easyJet gaat onder meer over gelijke beloning. De arbeidsvoorwaarden in Nederland zijn volgens de klagers ver onder het niveau van easyJet-piloten in Frankrijk of Duitsland of bij andere luchtvaartmaatschappijen in Nederland. Ook liggen pensioen en loonbetaling bij ziekte onder de standaard en moeten piloten veel langere diensten draaien. De oprichting van het actieteam is ,,een eerste noodzakelijke stap om daadwerkelijk over te gaan tot acties'', volgens de piloten. Het betekent nog niet dat er gelijk werkonderbrekingen of stakingen komen. Deze kunnen volgens de VNV nog worden voorkomen als het management met een beter cao-voorstel aan de onderhandelingstafel komt.
Luchtvaartconcern IAG trotseert tegenwind Gepubliceerd op 28 feb 2019 om 09:23 | Views: 898 Air France-KLM 16:26 10,80 -0,44 (-3,92%) IAG Plc 16:26 603,40 +3,20 (+0,53%) LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - Het Brits-Spaanse luchtvaartconcern International Airlines Group (IAG) heeft het afgelopen jaar fors meer winst geboekt op een hogere omzet. Topman Willie Walsh sprak van een uitstekend resultaat, ondanks ,,significante uitdagingen", door oplopende brandstofkosten, problemen door stakingen bij de luchtverkeersleiding en negatieve wisselkoerseffecten. Het moederbedrijf van British Airways, Iberia, Vueling en Aer Lingus boekte een operationele winst van 3,7 miljard euro. Dat betekende op jaarbasis een stijging van 38 procent. Exclusief eenmalige posten steeg de winst bijna 10 procent tot 3,2 miljard euro. De opbrengsten van IAG bedroegen 24,4 miljard euro, 7 procent meer dan een jaar eerder. IAG maakte ook bekend een grote order te hebben gedaan bij vliegtuigmaker Boeing. In eerste instantie krijgt British Airways de beschikking over achttien vliegtuigen van het type 777-9. IAG breidt de bestelling mogelijk nog verder uit. De nieuwe vliegtuigen moeten op termijn de vloot van 34 aloude Boeing 747 jumbojets vervangen.
Piloten naar de rechter, eisen schadevergoeding en willen weg bij Ryanair UPDATEEen groot deel van de Nederlandse piloten die nog in dienst zijn bij Ryanair wil weg. Ze vragen de rechter in Eindhoven volgende week hun contract te ontbinden en Ryanair te veroordelen tot schadevergoeding. Een woordvoerder van pilotenvakbond VNV kondigde dat vandaag aan. Economieredactie 22-03-19, 15:08 Laatste update: 15:35 De vakbond erkent dat het gaat om een opmerkelijke stap, omdat uitkeringsinstantie UWV eerder deze week nog bepaalde dat Ryanair geen toestemming krijgt om het personeel van de basis in Eindhoven te ontslaan vanwege economische omstandigheden. De piloten denken een goede kans te maken bij de rechters. De woordvoerder van de VNV wijst erop dat de rechter Ryanair al een aantal keer onrechtmatig genoemd heeft. Volgens de woordvoerder zijn de vliegers tot de conclusie gekomen dat ze nooit meer voor Ryanair willen werken. ,,Vanwege de onterechte sluiting van de basis in Eindhoven en de vele pesterijen vinden ze het mooi geweest’’, zegt hij. Wegens grove nalatigheid van de Ierse prijsvechter menen ze dat ze recht hebben op schadevergoeding. VNV heeft de rechtszaak tegen Ryanair aangespannen voor negen piloten. Over de hoogte van de geëiste vergoedingen wil de pilotenvakbond nog niks zeggen. Er zijn nu nog 11 mensen in dienst van de Ierse luchtvaartmaatschappij. Ryanair sloot vorig jaar plotseling de basis in Eindhoven. De luchtvaartmaatschappij noemde de hoge kosten en beperkte groeimogelijkheden als reden. De piloten denken dat het gaat om een vergelding vanwege hun stakingen. Sinds de sluiting van de basis in Eindhoven zitten ze betaald thuis. De rechter in Eindhoven behandelt dinsdag hun zaak. Joost van Doesburg van Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) zei na de stakingen dat Ryanair moest veranderen. Bekijk hier waarom: www.ad.nl/economie/piloten-naar-de-re...
WOW Air schrapt alle vluchten (ABM FN-Dow Jones) WOW Air heeft per direct alle activiteiten gestaakt en voert geen vluchten meer uit. Dit maakte de noodlijdende IJslandse budget-vliegtuigmaatschappij donderdagochtend bekend. WOW Air verkeerde al enige tijd in de financiële problemen. Eerder deze week liet het nog weten dat het een akkoord had bereikt met schuldeisers, die bereid waren gevonden om de schulden van WOW Air om te zetten in aandelen. De luchtvaartmaatschappij raadt passagiers aan om zelf een nieuwe reis te boeken. Het blijft de vraag of zij geld terug kunnen krijgen. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Singapore Airlines houdt Boeings aan de grond Gepubliceerd op 2 apr 2019 om 09:22 | Views: 1.831 SINGAPORE (AFN/BLOOMBERG) - Luchtvaartmaatschappij Singapore Airlines houdt vanwege motorperikelen een tweetal Boeings van het type 787-10 Dreamliner uit voorzorg aan de grond. Tijdens een routinecontrole kwam naar voren dat sommige van de rotorbladen in de motoren behoorlijk versleten waren. Het gaat om Trent 1000 TEN-motoren van Rolls-Royce, zo meldde Singapore Airlines in een verklaring. De betreffende vliegtuigen worden uitgerust met nieuwe motoren. Rolls-Royce zegt dat de problemen zich voordoen bij sommige motoren van het type en rolt een programma om de betreffende rotorbladen te vervangen versneld uit. Over de hoeveelheid vliegtuigen liet Rolls-Royce zich niet uit. Ook meldde de Britse fabrikant niet welke maatschappijen vliegtuigen hebben die met de gewraakte onderdelen zijn uitgerust. De bladen worden ook gebruikt in bepaalde motoren die Rolls-Royce levert aan Boeing-rivaal Airbus. Problemen De rotorproblemen is niet het eerste probleem waar de Trent 1000 TEN-motoren mee kampen. Sinds 2016 wordt de krachtbron geteisterd met problemen, waaronder ontwerpfouten. Die zadelden Rolls-Royce al op met ruim 1,5 miljard euro aan extra kosten. Ook speelden de problemen concurrent General Electric, die ook vliegtuigmotoren voor betreffende toestellen levert, in de kaart. Toestellen van Singapore Airlines, die met de betreffende motoren zijn uitgerust, zijn uit voorzorg gecontroleerd. Ook de motoren van 787-9 toestellen van budgetdochter Scoot van het Aziatische bedrijf worden extra bekeken. De Aziatische maatschappij onderzoekt samen met Rolls-Royce en betrokken autoriteiten welke verdere stappen en maatregelen er verder nodig zijn. Voor Boeing komen de problemen hoogst ongelegen. De Amerikaanse vliegtuigmaker kampt met de naweeën van twee recente vliegtuigrampen met Boeing 737 MAX-8 toestellen. Wereldwijd worden vliegtuigen van dat type om veiligheidsredenen aan de grond gehouden.
Vraag naar vliegtickets zwakt af Gepubliceerd op 4 apr 2019 om 12:20 | Views: 896 Air France-KLM 13:02 10,76 +0,23 (+2,18%) GENÈVE (AFN) - De wereldwijde vraag naar vliegreizen is in februari minder sterk toegenomen dan in januari. Dat meldt brancheorganisatie IATA. De groei van het passagiersvervoer kwam op jaarbasis uit op 5,3 procent, na een toename van de vraag met 6,5 procent in de eerste maand van dit jaar. Volgens IATA werd daarmee het traagste groeitempo van het passagiersvervoer gemeten in ruim een jaar. De bezettingsgraad, een belangrijke graadmeter van efficiëntie in de luchtvaart, zakte licht tot 80,6 procent. IATA-topman Alexandre de Juniac zei dat na de sterke januarimaand in februari even pas op de plaats werd gemaakt, met het oog op zorgen over de afzwakkende wereldeconomie. De aanhoudende handelsspanningen tussen de Verenigde Staten en China en de onzekerheid rond de brexit blijven drukken op de verwachtingen voor de luchtvaartsector, aldus De Juniac.
Winstwaarschuwing American Airlines (ABM FN) American Airlines heeft de omzetverwachting voor het eerste kwartaal neerwaarts bijgesteld. Dit werd dinsdag door de luchtvaartmaatschappij aangekondigd, aldus The Wall Street Journal. De maatschappij wees op de negatieve impact van de shutdown van de Amerikaanse overheid en van het aan de grond zetten van zijn vloot 737 MAX vliegtuigen. De luchtvaartmaatschappij verwacht nu dat de totale inkomsten per beschikbare zitplaats per mijl ongeveer nul tot 1,0 procent op jaarbasis stijgen, vergeleken met een eerdere verwachting van vlak tot 2,0 procent stijging. American Airlines zette ook het mes in zijn vooruitzichten voor de aangepaste marge voor belastingen. Rekende het aanvankelijk nog op 2,5 tot 4,5 procent, inmiddels is dit 2,0 tot 4,0 procent. De lagere marge is volgens de maatschappij het gevolg van een verhoging van brandstofprijzen. Ook is er iets meer capaciteit dan eerder gedacht. Het aandeel American Airlines won dinsdag 0,7 procent in voorbeurshandel. Door: ABM Financial News.pers@abmfn.be Redactie: +32(0)78 486 481 © Copyright 2019 Dow Jones & Company, Inc. All rights reserved.
Weer meevallende winstontwikkeling Delta Air Lines (ABM FN-Dow Jones) Delta Air Lines heeft over het eerste kwartaal meer omzet behaald en zag de winst weer sterker dan verwacht toenemen. Dit meldde de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij woensdag. CEO Ed Bastian sprak van een "solide jaarstart". De omzet steeg in het eerste kwartaal met circa 5 procent op jaarbasis naar 10,4 miljard dollar, grofweg waar de markt ook op rekende. De aangepaste omzet per stoel nam met 2,4 procent toe. De nettowinst steeg van 557 miljoen naar 730 miljard dollar, ofwel een stijging van 31 procent. De aangepaste winst per aandeel kwam uit op 0,96 dollar. Analisten, geraadpleegd door FactSet, hadden gerekend op 0,90 dollar. Outlook Voor het lopende kwartaal verwacht Delta Airlines een winst per aandeel in de bandbreedte van 2,05 tot 2,35 dollar. Verder herhaalde Bastian dat de maatschappij dit jaar goed op koers is om omzetgroei te combineren met hogere marges en een dubbelcijferige winstgroei. In de elektronische handel voorbeurs noteerde het aandeel Delta Air Lines 2,6 procent hoger. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Toestel Jet Airways aan ketting op Schiphol Gepubliceerd op 10 apr 2019 om 17:00 | Views: 1.299 Air France-KLM 17:35 10,62 +0,12 (+1,10%) AMSTERDAM (AFN) - Een toestel van de Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways ligt aan de ketting op Schiphol. De Boeing vliegt doorgaans tussen Mumbai en Amsterdam, maar lijkt voorlopig niet op te zullen stijgen, vermoedelijk omdat Jet een openstaande schuld niet heeft betaald en de schuldeisers beslag hebben laten leggen op het toestel. Honderden reizigers zijn de dupe. Het toestel had woensdagochtend het luchtruim moeten kiezen. Nu staat de vlucht voor het begin van de avond gepland, maar de vraag is of de Boeing dan mag opstijgen. Op de website van Schiphol staat dat de vlucht is geannuleerd. Een woordvoerder van Jet Airways was niet bereikbaar voor commentaar. Gedupeerde reizigers komen, als zij het telefoonnummer van Jet Airways in Amsterdam bellen, ook niet verder dan een wachtmuziekje. Jet Airways verkeert al langer in financiële problemen. Het Indiase bedrijf is een partner van KLM en daardoor zou het kunnen dat ook de vlucht van reizigers die via KLM hebben geboekt, is verstoord. Dat is volgens KLM nog niet bekend. Blijft het toestel aan de ketting en zijn er gedupeerde KLM-reizigers, dan zal de Nederlandse maatschappij er alles aan doen om zijn klanten via een andere vlucht op de plaats van bestemming te krijgen.
Jet Airways annuleert vluchten Schiphol Gepubliceerd op 12 apr 2019 om 09:15 | Views: 1.657 Air France-KLM 12:49 10,98 +0,04 (+0,32%) AMSTERDAM (AFN) - Jet Airways heeft vrijwel alle vluchten van en naar Schiphol vrijdag geschrapt. Dat bevestigt een woordvoerder van de Indiase maatschappij na berichtgeving door luchtvaartsite Up in the Sky. Ook door vluchten van en naar Parijs en Londen is een streep gehaald. De woordvoerster van Jet in Nederland benadrukt dat er vanaf Schiphol nog wel één vlucht naar India op de planning staat. Op de site van Schiphol staat vooralsnog dat deze vlucht is vertraagd. Het Indiase bedrijf is een partner van KLM. Reizigers die via de Nederlandse maatschappij boeken kunnen daardoor op de passagierslijst van een vlucht van de Indiase maatschappij staan. KLM zegt er alles aan te doen gedupeerde reizigers via andere vluchten op de plaats van bestemming te krijgen. Geschorst Jet Airways heeft volgens Air France-KLM onder meer vluchten tussen Parijs en Chennai tot nader order geschorst vanaf 11 april. Ook zijn vluchten van en naar Parijs Charles de Gaulle en Amsterdam Schiphol geannuleerd op 11, 12 en 13 april. De Indiase maatschappij verkeert al langer in financiële problemen. Eerder deze week ging een vliegtuig van Jet Airways op Schiphol aan de ketting. Om aan geld te komen werd de vloot eerder al ingekrompen, onder meer door huurcontracten van vliegtuigen te beëindigen. Verschillende leasemaatschappijen zouden nog geld van de maatschappij moeten krijgen.
Einde oefening dreigt voor Jet Airways Gepubliceerd op 16 apr 2019 om 11:03 | Views: 1.121 Air France-KLM 14:45 11,18 +0,09 (+0,77%) MUMBAI (AFN) - Voor de financieel geplaagde luchtvaartmaatschappij Jet Airways dreigt einde oefening. Media in India berichtten over het verzoek van het management van de maatschappij om alle activiteiten te staken. Dat zorgde onder meer voor een verdere koersval van het aandeel. Jet, een samenwerkingspartner van Air France-KLM, zou onder meer het personeel niet meer kunnen uitbetalen en aan andere verplichtingen kunnen voldoen. Piloten van de maatschappij dreigden dit weekend nog met stakingen, maar zagen daar later van af. Op maandag had Jet minder dan tien vliegtuigen in de lucht. De maatschappij cancelde eerder al haar internationale vluchten, waardoor wereldwijd duizenden passagiers strandden. De zoektocht naar een investeerder is tot nu toe tevergeefs gebleken.
Alle vliegtuigen Jet Airways aan de grond Gepubliceerd op 17 apr 2019 om 16:30 | Views: 869 Air France-KLM 17:03 11,16 -0,04 (-0,36%) MUMBAI (AFN/BLOOMBERG) - De Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways heeft alle vluchten geschrapt. Dat gebeurde nadat het niet gelukt was om noodkrediet los te krijgen. Daardoor kon Jet Airways onder meer de brandstofkosten niet meer betalen. Het doek valt nog niet definitief volgens Jet Airways, dat spreekt van het ,,tijdelijk'' staken van zijn vluchten. Het bedrijf geeft aan zo snel mogelijk weer te willen vliegen. Het noodlijdende bedrijf is een partner van Air France-KLM. Passagiers die met Air France of KLM naar India vlogen, konden daardoor op Jet-vliegtuigen worden geboekt. Toen Jet Airways vorige week al de internationale vluchten staakten, gaf KLM al aan dat klanten op een andere manier naar hun eindbestemming zouden worden geholpen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)