Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,850 23 apr 2024 11:32
  • +0,044 (+1,16%) Dagrange 3,790 - 3,856
  • 147.158 Gem. (3M) 1,4M

BAM maart 2019

2.231 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 112 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 HenkdeV 22 maart 2019 15:45
    Markt ziet start van recessie

    AMSTERDAM (DFT) - De recessie gaat beginnen. Dat denken althans economen nu de Amerikaanse lange rente voor het eerst sinds 2007 onder die van de korte is gekomen, gedreven door vlakke beurzen en vluchtgedrag van beleggers.

    De Amerikaanse yield-curve is invers geworden: de lange tienjaars rente is vrijdag voor het eerst onder de korte, driemaands rente gekomen. Dat is historisch gezien een van de signalen van een recessie.

    Daarna neemt het, afhankelijk van de definitie, altijd nog negen tot twaalf maanden voordat die crisis echt voelbaar wordt.

    Dat gebeurde zowel in 2001 en 2008.

    De Federal Reserve gebruikt deze vergelijking van rentes als een van de standaarden om een economische recessie te kunnen markeren. De korte rentecurve wordt meestal bepaald door centrale banken, de lange door de marktbewegingen.

    Er zijn meer signalen dat de economie hapert. De Duitse tienjaarsrente ging vrijdag voor het eerst sinds oktober 2016 onder nul procent.
  2. forum rang 7 boldie 22 maart 2019 15:58
    quote:

    HenkdeV schreef op 22 maart 2019 15:45:

    Markt ziet start van recessie

    AMSTERDAM (DFT) - De recessie gaat beginnen. Dat denken althans economen nu de Amerikaanse lange rente voor het eerst sinds 2007 onder die van de korte is gekomen, gedreven door vlakke beurzen en vluchtgedrag van beleggers.

    De Amerikaanse yield-curve is invers geworden: de lange tienjaars rente is vrijdag voor het eerst onder de korte, driemaands rente gekomen. Dat is historisch gezien een van de signalen van een recessie.

    Daarna neemt het, afhankelijk van de definitie, altijd nog negen tot twaalf maanden voordat die crisis echt voelbaar wordt.

    Dat gebeurde zowel in 2001 en 2008.

    De Federal Reserve gebruikt deze vergelijking van rentes als een van de standaarden om een economische recessie te kunnen markeren. De korte rentecurve wordt meestal bepaald door centrale banken, de lange door de marktbewegingen.

    Er zijn meer signalen dat de economie hapert. De Duitse tienjaarsrente ging vrijdag voor het eerst sinds oktober 2016 onder nul procent.

    en ik voorzie groene slot bij bam;)
  3. forum rang 6 OnoMatopee 22 maart 2019 16:31

    Infrabel start de elektrificatiewerken tussen Mol en Hasselt – 21/03/2019
    22 maart 2019 - BAM Belgium
    Infrabel start de elektrificatiewerken tussen Mol en Hasselt – 21/03/2019

    Vandaag hebben federaal minister van Mobiliteit François Bellot, Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts, gouverneur Herman Reynders, burgemeester Wouter Beke, tal van Limburgse en Kempense politici en Infrabel CEO Luc Lallemand het startschot gegeven voor de elektrificatie-werken op de spoorlijn Mol – Hasselt. De 38 km lange spoorlijn wordt volledig geëlektrificeerd zodat NMBS er vanaf eind 2022 elektrische treinen kan laten rijden. Het is een belangrijke investering in de mobiliteit voor zowel de Kempen als Limburg en meteen de laatste stap om het Limburgs spoorwegnet (de reizigerslijnen) volledig te elektrificeren.
    1.250 nieuwe bovenleidingspalen en 300 km aan nieuwe kabels

    Het plaatsen van een dwarsverbinding tussen de eerste nieuwe bovenleidingspalen aan het station van Leopoldsburgop 21 maart vormt het begin van de elektrificatiewerken op de spoorlijn 15 tussen Mol en Hasselt. De eerste werken op het terrein omvatten de inrichting van de bestaande werfinstallatie in Zolder, het maken van proefsleuven voor kabels en leidingen, en het plaatsen van de bovenleidingspalen. De aannemer voor deze werken, die op het baanvak Balen-Leopoldsburg-Beverlo zullen starten en gefaseerd zullen verlopen, is de Tijdelijke Handelsvennootschap BAM Track - BAM Infra Rail.

    In totaal moeten er 1.250 nieuwe bovenleidingspalen worden geplaatst en zal er 1.400 ton staal voor de bovenleidingsconstructies worden gebruikt. Op het traject van de spoorlijn 15 moet er 58 km aan bovenleidinggeïnstalleerd worden: 38 km spoor tussen Mol tot de spoorvertakking Zonhoven waarvan 10 km dubbelspoor tussen Beverlo en Zolder, een bijspoor in Leopoldsburg en ook enkele bundelsporen in Mol. Hiervoor moet er ruim 300 km aan nieuwe kabels en draden voor de bovenleiding worden uitgerold.

    Daarnaast zijn er voor de elektrificatie ook andere infrastructuurwerken nodig zoals de verhoging van 4 bruggen (de bruggen Stationsstraat, Zandstraat en Koerselsesteenweg in Beringen en de brug ‘recreatief fietspad’ in Zolder) en aanpassingen aan de leuningen van 5 andere bruggen. Infrabel maakt van deze werken ook gebruik om de brug over het kanaal Dessel-Kwaadmechelen grondig te renoveren en verschillende wissels in het station Mol te vernieuwen. In het kader van de verhoging van de brug over het Albertkanaal in Kuringen zullen er ook spoorwerken gebeuren.

    Als gevolg van de elektrificatiewerken op spoorlijn 15 zal er geen hinder zijn voor het reizigersverkeer met uitzondering van een aantal (nog te bepalen) werkweekends, maar dan zal NMBS steeds voor een alternatief voor de reizigers zorgen.
    Twee nieuwe tractieonderstations verspreid over 38 km lange spoorlijn

    Verspreid over de spoorlijn (38 km) bouwt Infrabel in Leopoldsburg en op de grens Houthalen/Zolder ook 2 nieuwe tractieonderstations die optimaal geïntegreerd zullen worden in de vrije ruimte langs het spoor. Tractieonderstations zetten hoogspanning om in bruikbare spanning voor het treinverkeer. Vanuit het onderstation loopt de omgezette tractiestroom via de bovenleiding naar de treinen zodat die elektrisch kunnen rijden. In Hasselt (aan de spoorvertakking Zonhoven) komt er een sectioneerpost. Deze installatie bevindt zich tussen tractieonderstations en zorgt voor een betere verdeling van de stroom waardoor de energie-efficiëntie van de bovenleiding verhoogt en nog beter kan worden benut.

    Over 3,5 jaar zullen de werken afgerond zijn waarna de nodige controles en testen kunnen beginnen en de bovenleiding van de spoorlijn onder stroom zal worden gezet. In december 2022 zullen dan de eerste elektrische treinen op de geëlektrificeerde lijn tussen Mol en Hasselt kunnen rijden.
    Duurzame investering in de mobiliteit in Limburg en De Kempen

    Na de eerdere realisatie van de elektrificatie van de spoorlijn tussen Herentals en Mol (eind 2015) en de huidige elektrificatiewerken op de spoorlijn Mol – Hamont (gestart in het najaar 2018 en klaar eind 2020) vormen deze werken tussen Mol en Hasselt een nieuwe belangrijke investering voor de mobiliteit in de Kempen en Limburg. Hierdoor zal NMBS over het volledige traject van Antwerpen tot Hasselt elektrische treinen kunnen inzetten. De elektrificatie biedt NMBS ook meer mogelijkheden en de reizigers zullen gebruik kunnen maken van moderne en comfortabele treinen, die ook meer capaciteit bieden.

    De elektrificatie van dit ontbrekende baanvak draagt bovendien bij tot een betere stiptheid en milieuvriendelijkheid. De geraamde investering voor deze elektrificatiewerken bedraagt 54,7 miljoen euro waarvan het Vlaams Gewest een deel (14,7 miljoen euro) bijdraagt. Dit is de laatste schakel om het Limburgs spoorwegnet volledig elektrisch te maken waardoor vanaf eind 2022 alle reizigerslijnen in Limburg geëlektrificeerd zullen zijn.
  4. forum rang 7 boldie 22 maart 2019 16:38
    quote:

    OnoMatopee schreef op 22 maart 2019 16:31:

    Infrabel start de elektrificatiewerken tussen Mol en Hasselt – 21/03/2019
    22 maart 2019 - BAM Belgium
    Infrabel start de elektrificatiewerken tussen Mol en Hasselt – 21/03/2019

    Vandaag hebben federaal minister van Mobiliteit François Bellot, Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts, gouverneur Herman Reynders, burgemeester Wouter Beke, tal van Limburgse en Kempense politici en Infrabel CEO Luc Lallemand het startschot gegeven voor de elektrificatie-werken op de spoorlijn Mol – Hasselt. De 38 km lange spoorlijn wordt volledig geëlektrificeerd zodat NMBS er vanaf eind 2022 elektrische treinen kan laten rijden. Het is een belangrijke investering in de mobiliteit voor zowel de Kempen als Limburg en meteen de laatste stap om het Limburgs spoorwegnet (de reizigerslijnen) volledig te elektrificeren.
    1.250 nieuwe bovenleidingspalen en 300 km aan nieuwe kabels

    Het plaatsen van een dwarsverbinding tussen de eerste nieuwe bovenleidingspalen aan het station van Leopoldsburgop 21 maart vormt het begin van de elektrificatiewerken op de spoorlijn 15 tussen Mol en Hasselt. De eerste werken op het terrein omvatten de inrichting van de bestaande werfinstallatie in Zolder, het maken van proefsleuven voor kabels en leidingen, en het plaatsen van de bovenleidingspalen. De aannemer voor deze werken, die op het baanvak Balen-Leopoldsburg-Beverlo zullen starten en gefaseerd zullen verlopen, is de Tijdelijke Handelsvennootschap BAM Track - BAM Infra Rail.

    In totaal moeten er 1.250 nieuwe bovenleidingspalen worden geplaatst en zal er 1.400 ton staal voor de bovenleidingsconstructies worden gebruikt. Op het traject van de spoorlijn 15 moet er 58 km aan bovenleidinggeïnstalleerd worden: 38 km spoor tussen Mol tot de spoorvertakking Zonhoven waarvan 10 km dubbelspoor tussen Beverlo en Zolder, een bijspoor in Leopoldsburg en ook enkele bundelsporen in Mol. Hiervoor moet er ruim 300 km aan nieuwe kabels en draden voor de bovenleiding worden uitgerold.

    Daarnaast zijn er voor de elektrificatie ook andere infrastructuurwerken nodig zoals de verhoging van 4 bruggen (de bruggen Stationsstraat, Zandstraat en Koerselsesteenweg in Beringen en de brug ‘recreatief fietspad’ in Zolder) en aanpassingen aan de leuningen van 5 andere bruggen. Infrabel maakt van deze werken ook gebruik om de brug over het kanaal Dessel-Kwaadmechelen grondig te renoveren en verschillende wissels in het station Mol te vernieuwen. In het kader van de verhoging van de brug over het Albertkanaal in Kuringen zullen er ook spoorwerken gebeuren.

    Als gevolg van de elektrificatiewerken op spoorlijn 15 zal er geen hinder zijn voor het reizigersverkeer met uitzondering van een aantal (nog te bepalen) werkweekends, maar dan zal NMBS steeds voor een alternatief voor de reizigers zorgen.
    Twee nieuwe tractieonderstations verspreid over 38 km lange spoorlijn

    Verspreid over de spoorlijn (38 km) bouwt Infrabel in Leopoldsburg en op de grens Houthalen/Zolder ook 2 nieuwe tractieonderstations die optimaal geïntegreerd zullen worden in de vrije ruimte langs het spoor. Tractieonderstations zetten hoogspanning om in bruikbare spanning voor het treinverkeer. Vanuit het onderstation loopt de omgezette tractiestroom via de bovenleiding naar de treinen zodat die elektrisch kunnen rijden. In Hasselt (aan de spoorvertakking Zonhoven) komt er een sectioneerpost. Deze installatie bevindt zich tussen tractieonderstations en zorgt voor een betere verdeling van de stroom waardoor de energie-efficiëntie van de bovenleiding verhoogt en nog beter kan worden benut.

    Over 3,5 jaar zullen de werken afgerond zijn waarna de nodige controles en testen kunnen beginnen en de bovenleiding van de spoorlijn onder stroom zal worden gezet. In december 2022 zullen dan de eerste elektrische treinen op de geëlektrificeerde lijn tussen Mol en Hasselt kunnen rijden.
    Duurzame investering in de mobiliteit in Limburg en De Kempen

    Na de eerdere realisatie van de elektrificatie van de spoorlijn tussen Herentals en Mol (eind 2015) en de huidige elektrificatiewerken op de spoorlijn Mol – Hamont (gestart in het najaar 2018 en klaar eind 2020) vormen deze werken tussen Mol en Hasselt een nieuwe belangrijke investering voor de mobiliteit in de Kempen en Limburg. Hierdoor zal NMBS over het volledige traject van Antwerpen tot Hasselt elektrische treinen kunnen inzetten. De elektrificatie biedt NMBS ook meer mogelijkheden en de reizigers zullen gebruik kunnen maken van moderne en comfortabele treinen, die ook meer capaciteit bieden.

    De elektrificatie van dit ontbrekende baanvak draagt bovendien bij tot een betere stiptheid en milieuvriendelijkheid. De geraamde investering voor deze elektrificatiewerken bedraagt 54,7 miljoen euro waarvan het Vlaams Gewest een deel (14,7 miljoen euro) bijdraagt. Dit is de laatste schakel om het Limburgs spoorwegnet volledig elektrisch te maken waardoor vanaf eind 2022 alle reizigerslijnen in Limburg geëlektrificeerd zullen zijn.

    zo min 7 op week basis. zo kennen we bam weer
2.231 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 112 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links