Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
visje schreef op 6 januari 2018 22:31 :
bijlage
Waar is bijlage?
ja tss...weet niet wat ik fout doe. automotive.tomtom.com/ces-2018/ kijk daar ff en dan naar beneden scrollen floorplan. maak ik eens een grapje gaat het mis. haha
ohoh schreef op 6 januari 2018 10:47 :
[...]
www.carmagazine.co.uk/car-reviews/sea... Van een paar weken geleden, in deze Seat komen TomTom maps maar op de foto zie je een Garmin.....
Zou Garmin te veel orders verliezen door Here en inderdaad zijn overgestapt op TomTom?
Dat was mij nog niet opgevallen maar er staat inderdaad zwart op wit: TomTom* Satellite Navigation in de nieuwste brochure van de Seat Mii: web1.seat.co.uk/sites/default/files/m... Zeer bijzonder, want SEAT = Volkswagen. Kijk je naar de navigatie-update voor de oude Seat Mii, dan krijg je nog de website van Garmin (https://seat.garmin.com/seat/site/fresh) En bij de versie met TomTom Maps is de hardware dus geleverd door Garmin. En nu dus de video van Garmin met een Volvo XC90, de Volvo deal met TomTom gaat pas vanaf 2019 in. Waarschijnlijk is het betreffende Volvo model slechts gebruikt wegens de mooie inrichting. Maar Garmin die de Sports-divisie van TomTom overneemt en in ruil hiervoor voortaan de kaarten bij TomTom haalt, zou toch wel een meesterzet van Goddijn zijn. Of zoals MartinMartin zegt, de complete divisie (Sports + PND) naar Garmin. Hoeveel zou "Probes" zou TomTom dan wel niet hebben?
visje schreef op 6 januari 2018 22:35 :
ja tss...weet niet wat ik fout doe.
automotive.tomtom.com/ces-2018/ kijk daar ff en dan naar beneden scrollen floorplan.
maak ik eens een grapje gaat het mis. haha
Geef niks, mijn opmerking was ook als grapje bedoeld:-).
ja begreep ik :-) ik zal hik vragen hoe het moet ;-)
viermeiden schreef op 6 januari 2018 18:50 :
Beste Tomtommers,
TomTom is taking part in the largest consumer electronics convention in the world. We’ve been tirelessly innovating to deliver new products and services for autonomous driving, the connected car, and smarter mobility. We can’t wait to show you what we’ve been working on for the future of driving. Come see us at:
Las Vegas Convention Center, North Hall, Booth #5226 (roll down to see the maps)
Bron:
automotive.tomtom.com/ces-2018/ Vast en zeker al bekend maar even iets 'anders'!
viermeiden
wanneer je dit leest komt er wel iets? toch? nieuwe producten en services = omzet lets wait! nb. long pos
ik hoop het wel. Extra positie ingenomen
Volkswagen haakt aurora aan als software en hardware ontwikkelaar voor autonome voertuigen. www.autoweek.nl/nieuws/ook-volkswagen... Gaat TomTom hier baat bij hebben? Dit lijkt me een goede aanzet van Volkswagen en dus wellicht ook voor TomTom?
DerksVisie schreef op 6 januari 2018 22:37 :
[...]
Dat was mij nog niet opgevallen maar er staat inderdaad zwart op wit:
TomTom* Satellite Navigation in de nieuwste brochure van de Seat Mii:
web1.seat.co.uk/sites/default/files/m... Zeer bijzonder, want SEAT = Volkswagen.
Kijk je naar de navigatie-update voor de oude Seat Mii, dan krijg je nog de website van Garmin (https://seat.garmin.com/seat/site/fresh) En bij de versie met TomTom Maps is de hardware dus geleverd door Garmin.
En nu dus de video van Garmin met een Volvo XC90, de Volvo deal met TomTom gaat pas vanaf 2019 in. Waarschijnlijk is het betreffende Volvo model slechts gebruikt wegens de mooie inrichting. Maar Garmin die de Sports-divisie van TomTom overneemt en in ruil hiervoor voortaan de kaarten bij TomTom haalt, zou toch wel een meesterzet van Goddijn zijn.
Of zoals MartinMartin zegt, de complete divisie (Sports + PND) naar Garmin. Hoeveel zou "Probes" zou TomTom dan wel niet hebben?
Nog een mooi passende conversatie gevonden bij de 2e kwartaalcijfers 2017: Marc Zwartsenburg - ING Groep N.V., Research Division - Research Analyst Sure. Sure. Maybe I'll back off of saying we're the best owner, but you're now looking for perhaps an exit for sports category in one way or the other. What if a potential buyer comes along and says, okay, it is sports category, but also the PNDs, we're interested in a package deal, we can be open to such a scenario? Harold Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board and CEO We will. Every proposal we -- that the market is making we will listen to and evaluate it. I don't see that happening. I see the likelihood of that scenario is highly unrealistic. But if someone has a plan, we will listen. But I don't expect that to happen in old terms ----- Maar ik zal er voor de rest over op houden daar er nog geen enkel bewijs is. Ik verwacht in ieder geval het nieuwe Telematics platform op de CES.
DerksVisie schreef op 6 januari 2018 22:37 :
[...]
Dat was mij nog niet opgevallen maar er staat inderdaad zwart op wit:
TomTom* Satellite Navigation in de nieuwste brochure van de Seat Mii:
web1.seat.co.uk/sites/default/files/m... Zeer bijzonder, want SEAT = Volkswagen.
Kijk je naar de navigatie-update voor de oude Seat Mii, dan krijg je nog de website van Garmin (https://seat.garmin.com/seat/site/fresh) En bij de versie met TomTom Maps is de hardware dus geleverd door Garmin.
En nu dus de video van Garmin met een Volvo XC90, de Volvo deal met TomTom gaat pas vanaf 2019 in. Waarschijnlijk is het betreffende Volvo model slechts gebruikt wegens de mooie inrichting. Maar Garmin die de Sports-divisie van TomTom overneemt en in ruil hiervoor voortaan de kaarten bij TomTom haalt, zou toch wel een meesterzet van Goddijn zijn.
Of zoals MartinMartin zegt, de complete divisie (Sports + PND) naar Garmin. Hoeveel zou "Probes" zou TomTom dan wel niet hebben?
knap gevonden. goed nieuws!
J. (Jelle) Brinkhuis schreef op 6 januari 2018 14:11 :
[...]
Lidar is nauwkeuriger dan radar.
In het RadarRS pb spreekt Goddijn van localization, uit m'n hoofd.
Volgens mij wordt RadarRS alleen gebruikt voor localization, niet voor HD Mapmaking. Dus een redundante localization layer.
...
Ook TT's RoadDNA wordt alleen gebruikt voor localization, niet voor HD mapmaking. Dus welk van de twee, RRS of RoadDNA, is nu redundant? Volgens mij zijn ze complementair. Lidar is vermoedelijk nauwkeuriger, maar radar (dus RRS) werkt beter bij mist etc.Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.” RRS een Bosch-uitvinding. Wat TT hier volgens mij aan bijdraagt is dat ze (net als bij hun RoadDNA) een manier gevonden hebben om e.e.a. in HD-maps te integreren. Het zit nog steeds goed tussen Bosch en TT...
Hik schreef op 6 januari 2018 17:06 :
[...]
...
Het gaat ook al niet om de resolutie van de afzonderlijke sensor, maar om de mate van nauwkeurigheid van de plaatsbepaling (localisatie). Bij RRS is dat 'less than an inch'. Dit is zelfs nog béter dan wat er over RoadDNA is gecommuniceerd. Dan hebben we ook nog het voordeel dat Radar bij slecht weer beter werkt dan camera/Lidar. Voorts kent RoadDNA een nadeel dat ik onlangs heb gelezen, namelijk dat (wat ik altijd al geloofd heb) RoadDNA pas écht goed werkt als er in de SDC ook Lidar aanwezig is. Dan is er geen vertaalslag nodig van Radar naar Camera. Ook dat is met RRS dus beter geregeld. Bij RRS is de opname sensor een radar in zowel de inwinningsauto als de SDC zelf.
...
In grote lijnen mee eens. Maar waarom is RRS nauwkeuriger dan RoadDNA? Nog een vraag. Bij gebruik van RoadDNA lijkt me idd lidar in de SDC nodig. Maar bij gebruik van RRS is radar nodig. Wat is het verschil dan, alleen de prijs?
Paulus29 schreef op 6 januari 2018 17:22 :
[...]
Zou bij God niet weten waarom deze vrijval ten gunste van reeds afgesloten jaren zal moeten komen. M.i. een onzinverhaal.
Een afgesloten jaar is een afgesloten jaar! Verrekening zal dus plaatsvinden ten gunste van boekjaar 2017 en wellicht ook 2018.
Ik zie alleen maar erg veel positiviteit en jawel, dus ook een stevige her- en opwaardering van de volgens mij onnodig zwaar ondergewaardeerde TomTom assets is nu mogelijk!
Mee eens dat er geen winsten naar vroegere jaren terug geboekt gaan worden. Wel denk ik dat ze bij de jaarcijfers 2017 volgens de oude IFRS-methode ook laten zien hoe het volgens IFRS 15+16 zou zijn. Zoals @martinmartin al betoogde, denk ik dat het verschil voor TT vooral in de deferred revenues gaat zitten. Die zullen wellicht anders gaan vrijvallen, maar iig zal hun opbouw denk ik helderder worden. Nu is het één getal op de balans, met alleen een verschil kort/lang, maar ik hoop dat nu de cohorten (zoals @Xynix het ooit noemde) duidelijker worden. Dus hoeveel precies in jaar 1, 2, 3 zal vrijvallen. Ook hoop ik dat de in de defrev 'verstopte' winst duidelijker gaat worden. Want defrev is niet zomaar uitgestelde omzet, het is uitgestelde zeer-hoge-marge-omzet.
visje schreef op 6 januari 2018 22:35 :
ja tss...weet niet wat ik fout doe.
automotive.tomtom.com/ces-2018/ kijk daar ff en dan naar beneden scrollen floorplan.
maak ik eens een grapje gaat het mis. haha
Announcements coming soon Deze keer misschien: "83% of the exhibiting car producers within 150 yards from our CES-stand have signed or will in the course of Q1 2018 sign HD-map contracts with us." ??? automotive.tomtom.com/wordpress/wp-co... En complimenten (+AB) voor DerkVisies -speculatieve- Garmin spitwerk.
Hik schreef op 6 januari 2018 21:38 :
[...]
...
Evaluation of the Accuracy of TomTom Historical Average Speeds on Freeway Segments in Gauteng, South Africa
The advancement in technology and vehicle tracking methods has proved to be the impetus behind the emerging of alternative and innovative sources of traffic data, such as probe data. With the new sources of data comes along concerns about the accuracy of the data. The study sets out to investigate the accuracy of TomTom historical average speeds of freeway segment in South Africa. TomTom historical speeds were compared to the reference speeds on six directional segments. Open Road Tolling (ORT) data was used as the reference data. Results show that TomTom historical data was consistent with the reference data, albeit, the service provider generally underestimates traffic speeds. TomTom estimates were better at low speeds and the accuracy of TomTom speed estimates declined with an increase in speed. A possible reason for the low TomTom speed estimates was due to a high heavy vehicle proportion in the sample used to derive the speed estimates. As a result, the sample was not a true representation of the traffic stream.
Hik, bedankt voor het vinden van deze abstract. Helaas voor mijn Zuid-Afrikaanse vrienden (ik heb privé vele banden met ZA), ze zitten er volledig naast. Zie de bijlage in mijn volgende post, het middelste deel toont de TT-snelheden (rode lijn) t.o.v. de met vaste lus-detectie gemeten snelheden (de dots). Dat plaatje ontkent zowat alles wat ze hierboven beweren. Als ik vandaag bij die TRB meeting in Washington zou zijn, zouden mijn vingers jeuken. Ik weet ook welke denkfout ze maken. Als ik tijd en puf heb, zal ik daar later vandaag of morgen op ingaan. Dat wil zeggen voor de (verkeers)techneuten onder u. Geloof me, als er 10 mensen in NL zijn die van deze dingen echt verstand hebben, behoor ik tot het linkerrijtje. Bij 40 mensen in de wereld ook (de eerste 10 plekken worden ingenomen door R-P.Schaefer en zijn medewerkers). Voor alle andere beleggers in TT: met de door TT bepaalde actuele of historische snelheden is in principe niks mis. P.S. Zijn er onder de lezers hier TRB-gangers? Zou je dan eens in hun al beschikbare proceedings kunnen kijken hoe ze die ORT data precies hebben bepaald en gebruikt?
Hier de beloofde bijlage:
Houd ze scherp die jonkies, BDB! Ik zit soms ook tandenknarsend te kijken naar mislukkende pogingen van jonkies om de door mij geschreven ERP-systemen te vervangen door modernere technologie. Voorlopig zijn de gebruikers heeeeeel blij dat ze nog een tijdje door mogen met mijn systemen in afwachting van een web-based version, die dan ook nog eens bedrijfsproces inhoudelijk hout zou moeten gaan snijden. Een langere "span of attention" valt ook niet mee in deze "snelle tijd" met information-overload. :-) Recursieve algoritmes schrijven is dan een uitdaging. Daar mag je te lang niet voor worden afgeleid. Thanks.
Xynix schreef op 7 januari 2018 07:39 :
[...]
Announcements coming soon Deze keer misschien:
"83% of the exhibiting car producers within 150 yards from our CES-stand have signed or will in the course of Q1 2018 sign HD-map contracts with us."
???
automotive.tomtom.com/wordpress/wp-co... En complimenten (+AB) voor DerkVisies -speculatieve- Garmin spitwerk.
Waar komt deze quote over 83% vandaan?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)