Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,860 19 apr 2024 11:41
  • -0,120 (-2,01%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 213.232 Gem. (3M) 304,1K

TomTom in 2018

5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 256 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DerksVisie 6 januari 2018 22:37
    quote:

    ohoh schreef op 6 januari 2018 10:47:

    [...]

    www.carmagazine.co.uk/car-reviews/sea...

    Van een paar weken geleden, in deze Seat komen TomTom maps maar op de foto zie je een Garmin.....

    Zou Garmin te veel orders verliezen door Here en inderdaad zijn overgestapt op TomTom?

    Dat was mij nog niet opgevallen maar er staat inderdaad zwart op wit: TomTom* Satellite Navigation in de nieuwste brochure van de Seat Mii: web1.seat.co.uk/sites/default/files/m... Zeer bijzonder, want SEAT = Volkswagen.

    Kijk je naar de navigatie-update voor de oude Seat Mii, dan krijg je nog de website van Garmin (https://seat.garmin.com/seat/site/fresh) En bij de versie met TomTom Maps is de hardware dus geleverd door Garmin.

    En nu dus de video van Garmin met een Volvo XC90, de Volvo deal met TomTom gaat pas vanaf 2019 in. Waarschijnlijk is het betreffende Volvo model slechts gebruikt wegens de mooie inrichting. Maar Garmin die de Sports-divisie van TomTom overneemt en in ruil hiervoor voortaan de kaarten bij TomTom haalt, zou toch wel een meesterzet van Goddijn zijn.

    Of zoals MartinMartin zegt, de complete divisie (Sports + PND) naar Garmin. Hoeveel zou "Probes" zou TomTom dan wel niet hebben?

  2. visje 6 januari 2018 22:54
    quote:

    viermeiden schreef op 6 januari 2018 18:50:

    Beste Tomtommers,

    TomTom is taking part in the largest consumer electronics convention in the world. We’ve been tirelessly innovating to deliver new products and services for autonomous driving, the connected car, and smarter mobility. We can’t wait to show you what we’ve been working on for the future of driving. Come see us at:

    Las Vegas Convention Center, North Hall, Booth #5226 (roll down to see the maps)

    Bron: automotive.tomtom.com/ces-2018/

    Vast en zeker al bekend maar even iets 'anders'!

    viermeiden
    wanneer je dit leest komt er wel iets? toch? nieuwe producten en services = omzet

    lets wait!

    nb. long pos
  3. DerksVisie 6 januari 2018 23:07
    quote:

    DerksVisie schreef op 6 januari 2018 22:37:

    [...]
    Dat was mij nog niet opgevallen maar er staat inderdaad zwart op wit: TomTom* Satellite Navigation in de nieuwste brochure van de Seat Mii: web1.seat.co.uk/sites/default/files/m... Zeer bijzonder, want SEAT = Volkswagen.

    Kijk je naar de navigatie-update voor de oude Seat Mii, dan krijg je nog de website van Garmin (https://seat.garmin.com/seat/site/fresh) En bij de versie met TomTom Maps is de hardware dus geleverd door Garmin.

    En nu dus de video van Garmin met een Volvo XC90, de Volvo deal met TomTom gaat pas vanaf 2019 in. Waarschijnlijk is het betreffende Volvo model slechts gebruikt wegens de mooie inrichting. Maar Garmin die de Sports-divisie van TomTom overneemt en in ruil hiervoor voortaan de kaarten bij TomTom haalt, zou toch wel een meesterzet van Goddijn zijn.

    Of zoals MartinMartin zegt, de complete divisie (Sports + PND) naar Garmin. Hoeveel zou "Probes" zou TomTom dan wel niet hebben?

    Nog een mooi passende conversatie gevonden bij de 2e kwartaalcijfers 2017:

    Marc Zwartsenburg
    - ING Groep N.V., Research Division -
    Research Analyst
    Sure. Sure. Maybe I'll back off of saying we're the best owner, but you're now looking for perhaps an exit for sports category in one way or the other.
    What if a potential buyer comes along and says, okay, it is sports category, but also the PNDs, we're interested in a package deal, we can be open
    to such a scenario?

    Harold Goddijn
    - TomTom N.V. -
    Co-Founder, Chairman of the Management Board and CEO
    We will. Every proposal we -- that the market is making we will listen to and evaluate it. I don't see that happening. I see the likelihood of that
    scenario is highly unrealistic. But if someone has a plan, we will listen. But I don't expect that to happen in old terms

    -----

    Maar ik zal er voor de rest over op houden daar er nog geen enkel bewijs is. Ik verwacht in ieder geval het nieuwe Telematics platform op de CES.

  4. visje 6 januari 2018 23:26
    quote:

    DerksVisie schreef op 6 januari 2018 22:37:

    [...]
    Dat was mij nog niet opgevallen maar er staat inderdaad zwart op wit: TomTom* Satellite Navigation in de nieuwste brochure van de Seat Mii: web1.seat.co.uk/sites/default/files/m... Zeer bijzonder, want SEAT = Volkswagen.

    Kijk je naar de navigatie-update voor de oude Seat Mii, dan krijg je nog de website van Garmin (https://seat.garmin.com/seat/site/fresh) En bij de versie met TomTom Maps is de hardware dus geleverd door Garmin.

    En nu dus de video van Garmin met een Volvo XC90, de Volvo deal met TomTom gaat pas vanaf 2019 in. Waarschijnlijk is het betreffende Volvo model slechts gebruikt wegens de mooie inrichting. Maar Garmin die de Sports-divisie van TomTom overneemt en in ruil hiervoor voortaan de kaarten bij TomTom haalt, zou toch wel een meesterzet van Goddijn zijn.

    Of zoals MartinMartin zegt, de complete divisie (Sports + PND) naar Garmin. Hoeveel zou "Probes" zou TomTom dan wel niet hebben?

    knap gevonden. goed nieuws!
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 7 januari 2018 06:20
    quote:

    J. (Jelle) Brinkhuis schreef op 6 januari 2018 14:11:

    [...]
    Lidar is nauwkeuriger dan radar.

    In het RadarRS pb spreekt Goddijn van localization, uit m'n hoofd.

    Volgens mij wordt RadarRS alleen gebruikt voor localization, niet voor HD Mapmaking. Dus een redundante localization layer.
    ...
    Ook TT's RoadDNA wordt alleen gebruikt voor localization, niet voor HD mapmaking. Dus welk van de twee, RRS of RoadDNA, is nu redundant?

    Volgens mij zijn ze complementair. Lidar is vermoedelijk nauwkeuriger, maar radar (dus RRS) werkt beter bij mist etc.

    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    RRS een Bosch-uitvinding. Wat TT hier volgens mij aan bijdraagt is dat ze (net als bij hun RoadDNA) een manier gevonden hebben om e.e.a. in HD-maps te integreren.

    Het zit nog steeds goed tussen Bosch en TT...

  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 7 januari 2018 06:31
    quote:

    Hik schreef op 6 januari 2018 17:06:

    [...]
    ...
    Het gaat ook al niet om de resolutie van de afzonderlijke sensor, maar om de mate van nauwkeurigheid van de plaatsbepaling (localisatie). Bij RRS is dat 'less than an inch'. Dit is zelfs nog béter dan wat er over RoadDNA is gecommuniceerd. Dan hebben we ook nog het voordeel dat Radar bij slecht weer beter werkt dan camera/Lidar. Voorts kent RoadDNA een nadeel dat ik onlangs heb gelezen, namelijk dat (wat ik altijd al geloofd heb) RoadDNA pas écht goed werkt als er in de SDC ook Lidar aanwezig is. Dan is er geen vertaalslag nodig van Radar naar Camera. Ook dat is met RRS dus beter geregeld. Bij RRS is de opname sensor een radar in zowel de inwinningsauto als de SDC zelf.
    ...
    In grote lijnen mee eens. Maar waarom is RRS nauwkeuriger dan RoadDNA?

    Nog een vraag. Bij gebruik van RoadDNA lijkt me idd lidar in de SDC nodig. Maar bij gebruik van RRS is radar nodig. Wat is het verschil dan, alleen de prijs?
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 7 januari 2018 06:50
    quote:

    Paulus29 schreef op 6 januari 2018 17:22:

    [...]
    Zou bij God niet weten waarom deze vrijval ten gunste van reeds afgesloten jaren zal moeten komen. M.i. een onzinverhaal.

    Een afgesloten jaar is een afgesloten jaar! Verrekening zal dus plaatsvinden ten gunste van boekjaar 2017 en wellicht ook 2018.

    Ik zie alleen maar erg veel positiviteit en jawel, dus ook een stevige her- en opwaardering van de volgens mij onnodig zwaar ondergewaardeerde TomTom assets is nu mogelijk!

    Mee eens dat er geen winsten naar vroegere jaren terug geboekt gaan worden. Wel denk ik dat ze bij de jaarcijfers 2017 volgens de oude IFRS-methode ook laten zien hoe het volgens IFRS 15+16 zou zijn.

    Zoals @martinmartin al betoogde, denk ik dat het verschil voor TT vooral in de deferred revenues gaat zitten. Die zullen wellicht anders gaan vrijvallen, maar iig zal hun opbouw denk ik helderder worden. Nu is het één getal op de balans, met alleen een verschil kort/lang, maar ik hoop dat nu de cohorten (zoals @Xynix het ooit noemde) duidelijker worden. Dus hoeveel precies in jaar 1, 2, 3 zal vrijvallen.

    Ook hoop ik dat de in de defrev 'verstopte' winst duidelijker gaat worden. Want defrev is niet zomaar uitgestelde omzet, het is uitgestelde zeer-hoge-marge-omzet.

  8. [verwijderd] 7 januari 2018 07:39
    quote:

    visje schreef op 6 januari 2018 22:35:

    ja tss...weet niet wat ik fout doe.
    automotive.tomtom.com/ces-2018/
    kijk daar ff en dan naar beneden scrollen floorplan.
    maak ik eens een grapje gaat het mis. haha
    Announcements coming soon

    Deze keer misschien:

    "83% of the exhibiting car producers within 150 yards from our CES-stand have signed or will in the course of Q1 2018 sign HD-map contracts with us."

    ???

    automotive.tomtom.com/wordpress/wp-co...

    En complimenten (+AB) voor DerkVisies -speculatieve- Garmin spitwerk.
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 7 januari 2018 08:17
    quote:

    Hik schreef op 6 januari 2018 21:38:

    [...]
    ...
    Evaluation of the Accuracy of TomTom Historical Average Speeds on Freeway Segments in Gauteng, South Africa

    The advancement in technology and vehicle tracking methods has proved to be the impetus behind the emerging of alternative and innovative sources of traffic data, such as probe data. With the new sources of data comes along concerns about the accuracy of the data. The study sets out to investigate the accuracy of TomTom historical average speeds of freeway segment in South Africa. TomTom historical speeds were compared to the reference speeds on six directional segments. Open Road Tolling (ORT) data was used as the reference data. Results show that TomTom historical data was consistent with the reference data, albeit, the service provider generally underestimates traffic speeds. TomTom estimates were better at low speeds and the accuracy of TomTom speed estimates declined with an increase in speed. A possible reason for the low TomTom speed estimates was due to a high heavy vehicle proportion in the sample used to derive the speed estimates. As a result, the sample was not a true representation of the traffic stream.
    Hik, bedankt voor het vinden van deze abstract.

    Helaas voor mijn Zuid-Afrikaanse vrienden (ik heb privé vele banden met ZA), ze zitten er volledig naast. Zie de bijlage in mijn volgende post, het middelste deel toont de TT-snelheden (rode lijn) t.o.v. de met vaste lus-detectie gemeten snelheden (de dots).
    Dat plaatje ontkent zowat alles wat ze hierboven beweren. Als ik vandaag bij die TRB meeting in Washington zou zijn, zouden mijn vingers jeuken.

    Ik weet ook welke denkfout ze maken. Als ik tijd en puf heb, zal ik daar later vandaag of morgen op ingaan. Dat wil zeggen voor de (verkeers)techneuten onder u. Geloof me, als er 10 mensen in NL zijn die van deze dingen echt verstand hebben, behoor ik tot het linkerrijtje. Bij 40 mensen in de wereld ook (de eerste 10 plekken worden ingenomen door R-P.Schaefer en zijn medewerkers).

    Voor alle andere beleggers in TT: met de door TT bepaalde actuele of historische snelheden is in principe niks mis.

    P.S.
    Zijn er onder de lezers hier TRB-gangers? Zou je dan eens in hun al beschikbare proceedings kunnen kijken hoe ze die ORT data precies hebben bepaald en gebruikt?

  10. [verwijderd] 7 januari 2018 08:33
    Houd ze scherp die jonkies, BDB!

    Ik zit soms ook tandenknarsend te kijken naar mislukkende pogingen van jonkies om de door mij geschreven ERP-systemen te vervangen door modernere technologie. Voorlopig zijn de gebruikers heeeeeel blij dat ze nog een tijdje door mogen met mijn systemen in afwachting van een web-based version, die dan ook nog eens bedrijfsproces inhoudelijk hout zou moeten gaan snijden.

    Een langere "span of attention" valt ook niet mee in deze "snelle tijd" met information-overload. :-) Recursieve algoritmes schrijven is dan een uitdaging. Daar mag je te lang niet voor worden afgeleid.

    Thanks.
  11. vanmaarsum 7 januari 2018 09:30
    quote:

    Xynix schreef op 7 januari 2018 07:39:

    [...]
    Announcements coming soon

    Deze keer misschien:

    "83% of the exhibiting car producers within 150 yards from our CES-stand have signed or will in the course of Q1 2018 sign HD-map contracts with us."

    ???

    automotive.tomtom.com/wordpress/wp-co...

    En complimenten (+AB) voor DerkVisies -speculatieve- Garmin spitwerk.
    Waar komt deze quote over 83% vandaan?
5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 256 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links