Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum Stellantis geopend
Volgen
Met de afronding van een fusie tussen de Franse automaker PSA, het moederbedrijf van Peugeot, Citroën en het Duitse Opel, en het Italiaans-Amerikaanse Fiat Chrysler is in januari dit jaar de vierde automaker ter wereld ontstaan. De veertien merken van het nieuwe concern Stellantis zijn goed voor zo'n 9 procent van de autoverkopen wereldwijd. Alleen Volkswagen, de alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi en Toyota zijn nog groter. Groet Henk
Eind van dealercontract biedt ondernemers kansen Nieuwe weg voor opgezegde Stellantis-dealers Op 1 juni 2023 eindigen de dealercontracten met Stellantis. De autofabrikant heeft alle contracten per 1 juni opgezegd, met een opzegtermijn van twee jaar. Stellantis gaat daarna verder met een kleiner netwerk van dealers die de 14 merken gaan verkopen en servicen. Het nieuws zal door veel dealerbedrijven als een koude douche worden ervaren. Het levert ook veel onzekerheid op de komende twee jaar. Ga je door als dealerbedrijf of kies je voor een bestaan als merkspecialist of universeel autobedrijf? Voor wie het universele pad kiest biedt marketingbureau InfoTrade ondersteuning om een nieuwe start te maken. Afbeelding: Infotrade Te veel dealerbedrijven Het opzeggen van de dealercontracten door Stellantis is niet alleen noodzakelijk voor het voortbestaan van deze autofabrikant, het is illustratief voor de hele sector: er zijn te veel dealerbedrijven waarvoor, door elektrificatie en nieuwe online retailmodellen, in de toekomst ook nog eens minder werk is. Bij InfoTrade verwachten we dat deze trend dan ook zal doorzetten en dat ook andere fabrikanten gaan snijden in hun partnercontracten. Sterker nog, dat gebeurt al. Zo kondigde Ford in 2020 aan dat het plannen heeft het Europese dealernetwerk te verkleinen. In het Verenigd Koninkrijk verdwijnt de komende jaren bijvoorbeeld meer dan de helft van het aantal vestigingen. ‘Car as a service’ Naar verwachting gaan we dit ook in Nederland zien. Een aantal ontwikkelingen speelt hierbij een rol. Fabrikanten gaan auto’s rechtstreeks verkopen en waarschijnlijk kiezen voor een aantal grote dealergroepen of ‘experience centers’. Tegelijkertijd is de ‘car as a service’ in opkomst. Niet meer het bezit maar het gebruik van de auto voor een vast bedrag per maand wordt belangrijk. Merken als Volvo en zustermerk Lynk & Co werken met een abonnementsvorm, zoals Care by Volvo, om klanten aan zich te binden. Een ander signaal van deze ontwikkeling is de overname van fietsverhuurbedrijf Swapfiets door Pon. De Volkswagen-importeur wil duidelijk ervaring opdoen met het abonnementsmodel. De boodschap aan dealerbedrijven is: bouw aan je eigen merk in plaats van dat van de fabrikant. Bouw aan je eigen merk Al die veranderingen kun je als een bedreiging zien, maar ze bieden zeker ook kansen. InfoTrade ziet dat ex-dealerbedrijven als merkonafhankelijk autobedrijf succesvol hun eigen weg zoeken, zoals bijvoorbeeld multimerken-dealer Hensgens. Dit familiebedrijf koos er in 2015 voor verder te gaan als onafhankelijk autobedrijf en op de internationale markt nieuwe en gebruikte auto’s in te kopen. De visie van InfoTrade en boodschap aan dealerbedrijven die verder gaan als merkonafhankelijk autobedrijf, is dan ook: bouw aan je eigen merk in je eigen regio in plaats van aan het merk dat je nu verkoopt. Digitale marketing draait om data InfoTrade helpt bedrijven bij het maken van de switch van merkdealer naar merkonafhankelijk autobedrijf. Door digitale marketing te integreren in de organisatie en data slim in te zetten voor de juiste marketingactiviteiten kunnen bedrijven succesvol de transitie maken. Dat betekent bijvoorbeeld inzetten op (video) advertising om voordelig en doelgericht merkbekendheid en -affiniteit op te bouwen. Online succes is verder mede afhankelijk van de volgende factoren: ? Kennis van de belangrijke online touchpoints ? De middelen om daar zichtbaar te zijn ? Een excellente online ervaring ? Gegarandeerd snelle opvolging van online leads ? Een CRM-systeem voor kwalitatieve data over leads, klanten en ex-klanten ? Een geautomatiseerd marketingsysteem voor contact met leads, klanten en ex-klanten Tot slot is het belangrijk om goed inzicht te hebben in het rendement van betaalde marketingkanalen zoals Facebook Advertising en Google Ads, bijvoorbeeld door de conversie te meten en nog beter te koppelen met je CRM-systeem zodat je ook inzicht krijgt in het rendement in termen van gerealiseerde leads en omzet. En last but not least: denk na over verschillende manieren om je (occasion)voorraad online te promoten, bijvoorbeeld door niet alleen een aanschafprijs te noemen maar ook een maandelijks leasebedrag inclusief private lease en financial lease. Kies voor een digitale strategie op maat Meer autofabrikanten zullen de komende jaren dealercontracten beëindigen. Dat biedt kansen voor iedereen die de ambitie heeft om verder te gaan als merkonafhankelijk autobedrijf. InfoTrade ontwikkelt en implementeert voor deze bedrijven een digitale strategie op maat. We brengen alle beschikbare (marketing)data in kaart en zetten deze effectief in. Dit helpt aantoonbaar bij de switch van merkdealer naar regionaal bekend, onafhankelijk autobedrijf.automotive-online.nl/management/laats...
www.knack.be/nieuws/auto/carlos-tavar... www.youtube.com/watch?v=H_KSX2IqaQw (over Carlos Tavares vanaf 10.13) Het bedrijf bestaat uit veel lullige merken, maar als er modernisering (electrificeren van modellen), creativiteit en kostenbeheersing op een goede manier worden doorgevoerd zoals bij Opel en Peugeot zo succesvol is gedaan, dat bij alle merken gebeurt, dan zit er een groot potentieel in deze megafusie, zeker als deze man zijn gang kan gaan.
Eykpunter schreef op 26 augustus 2021 23:18 :
www.knack.be/nieuws/auto/carlos-tavar... www.youtube.com/watch?v=H_KSX2IqaQw (over Carlos Tavares vanaf 10.13)
Het bedrijf bestaat uit veel lullige merken, maar als er modernisering (electrificeren van modellen), creativiteit en kostenbeheersing op een goede manier worden doorgevoerd zoals bij Opel en Peugeot zo succesvol is gedaan, dat bij alle merken gebeurt, dan zit er een groot potentieel in deze megafusie, zeker als deze man zijn gang kan gaan.
Lullige merken? Ik wist niet dat ze ook BMW in de portfolio hadden.
De Saint-Exupéry schreef op 11 oktober 2021 12:11 :
[...]
Lullige merken? Ik wist niet dat ze ook BMW in de portfolio hadden.
Opel rijder zeker?
Eykpunter schreef op 12 oktober 2021 00:39 :
[...] Opel rijder zeker?
Neen, DS
Stellantis Investing in Indiana to Accelerate Electrification Strategic Research Institute Published on : 13 Oct, 2021, 6:31 am Stellantis announced that it would invest a total of USD 229 million in three of its Kokomo in Indiana plants to help the company reach its goal of achieving 40% low-emission vehicle sales in the US by 2030. This announcement, which will retain 662 jobs, comes three months after the company laid out its long-term electrification strategy, where it committed to investing $35 billion through 2025 in electrification and software. The investment will support retooling of the Kokomo Transmission, Kokomo Casting and Indiana Transmission plants to produce the fourth-generation eight-speed transmission. This new transmission will have the flexibility to be paired with internal combustion engines, as well as mild hybrid and plug-in hybrid propulsion systems, for vehicles across the Jeep®, Ram, Chrysler and Dodge brands. It will deliver improved fuel economy, provide pure-electric range and help vehicles meet future emission regulations. The new, fourth-generation, eight-speed transmission will capitalize on a number of common parts within the different versions – transmission gear train/clutch, mechatronics, mechanical pump and E-pump motor. It also will have the flexibility for unique parts to adapt to the various electrification options. These parts include the eMotor, torque converter and power electronics. Adding electrified transmission assembly also diversifies the product portfolio of the Kokomo operations. In March 2020, Stellantis announced it would invest USD 400 million to convert Indiana Transmission Plant II to the Kokomo Engine Plant to produce the GMET4 engine, the company’s 2.0-liter Global Medium Engine inline four-cylinder turbo. Production is expected to launch later this year. This investment also leverages the core manufacturing competencies of the Kokomo operations and the local workforce in the areas of casting, machining and assembly, all of which will be needed as the market transitions to an electrified future. The second-generation eight-speed transmission has been a workhorse of the company’s powertrains since production began in 2012. KTP celebrated the 5 millionth eight-speed transmissions built on Septeme. 30. It is the current transmission option on the Jeep Wrangler, Gladiator and Grand Cherokee; Wagoneer/Grand Wagoneer; Ram 1500; Dodge Charger, Challenger, Durango; and Chrysler 300 models.
Stellantis gaat met Samsung batterijen maken Tekent een principe-akkoord. (ABM FN-Dow Jones) Stellantis heeft met het Koreaanse Samsung SDI een principe-akkoord getekend voor de productie van batterijen en toebehoren voor de Noord-Amerikaanse markt. Dit maakten de Franse autobouwer vrijdag bekend. Stellantis wil dat tegen 2030 40 procent van de totale autoverkoop in de VS bestaat uit de verkoop van elektrische auto's. De productie van de batterijen moet in 2025 van start gaan. De batterijfabriek moet in eerste instantie een productiecapaciteit krijgen van 23 gigawatt. Afgelopen maandag maakte Stellantis al bekend ook met LG in zee te gaan voor de bouw van een accufabriek met een leveringscapaciteit 40 gigawatt, eveneens voor de Amerikaanse markt. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999
Stellantis mikt op 20 miljard extra software-omzet De autobouwer Stellantis STLA 0,00% organiseert vandaag een Software Day. In een persbericht laat Stellantis al de software-ambities weten op omzetvlak. Tegen 2026 moeten op software gebouwde producten en abonnementen voor 4 miljard extra omzet zorgen en die omzetbijdrage moet toenemen tot 20 miljard tegen 2030. Het is de bedoeling dat de voertuigen van Stellantis worden aangesloten op een geconnecteerd softwareplatform, waardoor de klant updates kan uitvoeren en diensten kan afnemen. Tegen 2025 plant Stellantis voor meer dan 30 miljard euro aan investeringen om de transformatie naar software en electrificatie te realiseren. De softwareplannen van Stellantis gaan immers hand in hand met electrificatieplannen. www.tijd.be/markten-live/live-blog/ga...
Stellantis stopt productie Jeeps in China Door ABM Financial News op 18 juli 2022 08:48 (ABM FN-Dow Jones) Stellantis staakt de joint venture voor de bouw en verkoop van Jeeps in China en richt zich voortaan op de verkoop van geïmporteerde Jeeps in dat land. Dit maakte de producent van automerken als Citroën, Opel en Peugeot maandag bekend. De joint venture werd gestart in 2020, was in de afgelopen jaren verlieslatend en zal nu worden beëindigd, verklaarde Stellantis. Het bedrijf neemt hiervoor een last van 297 miljoen euro in het eerste halfjaar. Het autobedrijf, gevestigd in Amsterdam, kwam tot het besluit nadat het er niet in slaagde een meerderheidsbelang te verwerven in de joint venture met het Chinese Guangzhou Automobile Group. In januari zei Stellantis nog zijn belang te willen vergroten van 50 naar 75 procent, nadat een wijziging in de regelgeving dat mogelijk maakte.
+250 op 14,01 gokje voor volgend jaar, kijken of er dan achterstallige verkopen geleverd worden.
Run in Limburg op duurzame apparaten als laadpalen, vraag naar verzwaring elektrische aansluiting stijgt spectaculair
EPA | STLA | NL00150001Q9 | EUR | Kan iemand mij zeggen hoe het dividend van dit fonds wordt belast ? Met de Franse 30% of de NL 15% B.V.D.
Geen Stellantis beleggers hier?
Hoi Ton, Ik ben als Premiumlid nieuwschierig geworden en het is inderdaad een stil forum haha
Hoi Ton, Ik durf je het niet te vertellen, ik heb het aandeel nog niet lang genoeg in porto om het je te kunnen vertellen. Nu heb ik in het verleden wel dividend uit Frankrijk mogen ontvangen en door wat formulieren in te vullen van de belasting dienst dat ik NL ingezetene ben, krijg je gewoon 15% heffing ipv 30%. Misschien kan je daarop eens zoeken (mits je NL ingezetene bent natuurlijk.)
Plukje binnen op 14.666, leek mij wel een mooi getal :)
Hoi Ton, dank! Ben ook ingestapt op 14,70. We gaan het zien. Suc6
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
Nextensa
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)