Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Bij koers €12,000 waren de vooruitzichten veel rooskleuriger, de koers kijkt altijd 10 maanden in de toekomst. Wat is een mooi oud schilderij waard? bij taxatie voor de veiling komt daar een prijs uit die bij daadwerkelijke verkoop kan afwijken. Een mooi schilderij dat NIET te koop staat is dus ook moeilijk taxeerbaar, sterker nog! de eigenaar wil er helemaal niet van af, passanten mogen er voor een kaartje van €7,614 ff naar kijken en weer doorlopen, dat gaat al jaren goed met volle tevredenheid van de eigenaar....
Gira schreef op 26 oktober 2016 10:02 :
[...]
Vind dit wel een goed idee....
geef mij ff de link tweet ik t heb 600+ volgers
Chameleon schreef op 26 oktober 2016 12:09 :
[...]
Misschien nog wel mogelijkheden bij VW. Zou mij niet verbazen als zij hun handen vrij willen houden.
En is Mini Duits omdat BMW de eigenaar is, of toch niet?
Heb alle TT eruit geknald en een dikke buidel Galapagos gekocht. Vandaag 2% eraf en morgen knallen met mooie cijfers.
bart1805 schreef op 26 oktober 2016 12:06 :
[...]
Je draait wat door. Marique post iets. En je gaat vervolgens uit je panty met "basher bartje alias vanilliasky". #beleggendoetraredingenmeteenmens
Ik vind een koersdoel van 500 euro niet "wat" doordraaien hoor.
marique schreef op 26 oktober 2016 11:27 :
[...]
potpourri,
Mijn vraag: was die verkoop van Fleetmatics inclusief of exclusief maps (o.i.d.)? Want maps bepalen de prijs.
HERE werd ook verkocht inclusief maps. TT kan niet twee keer een onderdeel inclusief maps verkopen. Dus wat sommige verkoopliefhebbers hier fantaseren: Fleetmatics prijs + HERE prijs samen nemen als prijs voor TT (Aut + Lic + Tel) gaat niet gebeuren.
Maps vormen de kernwaarde van TT. Mogelijk zelfs de enige waarde. Wie over verkoop fantaseert, fantaseert dus over de maps. Als die worden verkocht, gekoppeld aan welke BU dan ook, houdt TT op te bestaan.
Fleetmatics heeft alleen abonnees dus hoe zo de vraag inclusief of exclusief maps? Kan best inclusief maps maar dan wordt het inderdaad de prijs van Fleetmatics plus Here............
Chiddix schreef op 26 oktober 2016 12:07 :
Als Goddijn denkt, dat TT 50% marktaandeel automotive zou kunnen hebben in 2020 , dan gaat dat neem ik aan over de levering van inbouwkastjes van niet autonome en autonome cars. Probleem is , het is nog niet duidelijk wie hofleverancier gaat worden voor de autonome car. De taart kan ook verdeeld worden.
Een auto fabriceren duurt 3 jaar vanaf de tekening tot lancering. Op dit moment staan de offerte aanvragen uit voor 2019 / 2020. Dus er is meer zichtbaarheid dan je denkt over welke klanten gewonnen kunnen worden. Ook is er al eerder dan 2020 semi autonoom rijden op alleen snelwegen. Nissan mikt op 2018. TT doet trouwens niet meer aan inbouwkastjes. Maar je bedoelt waarschijnlijk de content en software.
*Justin* schreef op 26 oktober 2016 12:26 :
[...]
TT doet trouwens niet meer aan inbouwkastjes. Maar je bedoelt waarschijnlijk de content en software.
M.a.w complete navigatiekastjes worden niet meer afgeleverd aan de autobouwers maar alleen de software en content. Begint op OpenTV te lijken.
Het moet toch echt niet gekker worden met die Friezen, Fries is in mijn ogen niet meer dan een aangeboren afwijking en/of een spraakgebrek, daar hoef je een navigatiesysteem toch niet mee te besmetten.www.lc.nl/friesland/Lobby-voor-Friese... De TomTom moet weer een Friestalige applicatie krijgen, vindt de FNP in provinciale staten. Tien jaar terug bestonden Richtsje en Romke, zoals de Friese stemmen toen heetten, maar die zijn verdwenen. Fractievoorzitter Corlienke de Jong vindt dat de provincie ervoor moet lobbyen om de Friese taal in navigatiesystemen te krijgen. Volgens haar is daar vraag naar. Gedeputeerde Sietske Poepjes is het met de FNP eens. Ze zegt dat de provincie in gesprek is met aanbieders.
Chiddix schreef op 26 oktober 2016 12:37 :
[...]
M.a.w complete navigatiekastjes worden niet meer afgeleverd aan de autobouwers maar alleen de software en content. Begint op OpenTV te lijken.
Onder welke steen heb je geleefd? Automotive hardware wordt uitgefaseerd en wordt al twee jaar onder de noemer Consumer verantwoord. Alle omzet automotive waar je nu over praat en deals voor gesloten worden is pure 80% gross margin content en software. De hardware waar nul marge op zit wordt door grote partijen als Harman en Continental geleverd. En de navigatie intelligentie en kaarten/traffic die er in zitten door tomtom of here. Er zit in orderboeken nog 150 miljoen omzetgroei met 80% marge die nog moet komen. Volgend jaar verwacht ik 40 miljoen automotive groei, waarvan 30 gerapporteerd en 10 gedeferred.
Adek 2001 schreef op 26 oktober 2016 12:11 :
[...]geef mij ff de link tweet ik t heb 600+ volgers
twitter.com/IexVici/status/7911990074...
Faustian Pact schreef op 26 oktober 2016 12:22 :
[...]
Ik vind een koersdoel van 500 euro niet "wat" doordraaien hoor.
Inderdaad brulbriljant heeft alle grip op de realiteit verloren. Misschien draait hij ooit nog bij na nog een paar teleurstellende jaren. Kijk maar naar inspirator ergens in 2010 begonnen met koersdoelen van 30 euro. Als je naar zijn prognoses voor omzet en winst kijkt zie je wel dat daar helemaal niets van terecht gekomen is, dit jaar heeft hij zich weer eens gemeld en negatief uitgelaten. Uiteindelijk toch voortschrijdend inzicht na 6 jaar (heb destijds nog gedacht dat ze dezelfde persoon zijn). Misschien moeten we nog even wachten op outlook 2017 en 2018 voordat GB wat bijdraait, niet iedereen is even snel.
*Justin* schreef op 26 oktober 2016 12:43 :
[...]
Onder welke steen heb je geleefd?
Automotive hardware wordt uitgefaseerd en wordt al twee jaar onder de noemer Consumer verantwoord.
Alle omzet automotive waar je nu over praat en deals voor gesloten worden is pure 80% gross margin content en software.
Dacht eigenlijk , dat TT complete units leverde aan de autobouwers. Maar het blijkt dus anders te liggen.
VanillaSky schreef op 26 oktober 2016 12:51 :
[...]
Inderdaad brulbriljant heeft alle grip op de realiteit verloren. Misschien draait hij ooit nog bij na nog een paar teleurstellende jaren. Kijk maar naar inspirator ergens in 2010 begonnen met koersdoelen van 30 euro. Als je naar zijn prognoses voor omzet en winst kijkt zie je wel dat daar helemaal niets van terecht gekomen is, dit jaar heeft hij zich weer eens gemeld en negatief uitgelaten. Uiteindelijk toch voortschrijdend inzicht na 6 jaar (heb destijds nog gedacht dat ze dezelfde persoon zijn).
Misschien moeten we nog even wachten op outlook 2017 en 2018 voordat GB wat bijdraait, niet iedereen is even snel.
Oh, niet alleen GB hoor. Ik zie hier allerlei fantastische berekeningen voorbij komen die bol staan van de aannames maar als een onderbouwing worden gezien en dan schijnt het goed te zijn.
Chiddix, VanillaSky en Faustian Pact. ...lijken nu wel een en dezelfde persoon. ....whaaaa. ...
Gira schreef op 26 oktober 2016 13:08 :
Chiddix, VanillaSky en Faustian Pact. ...lijken nu wel een en dezelfde persoon. ....whaaaa. ...
Ben geen specialist over navigatie. Bekijk het allemaal vanuit een andere hoek. Meestal zit ik in de koffiekamer. Maar mijn kennis is weer wat bijgespijkerd.
groeibriljant schreef op 26 oktober 2016 11:39 :
[...]
Dat weet je dondersgoed basher bartje alias vanillasky. Fleetmatics heeft geen maps en leverde met 700.000 abonnees 2 miljard op.
De divisie TomTom-Telematics is met bijna 700.000 abonnees ongeveer even groot. Minder hardware-omzet dan Fleetmatics maar betere marges.
Minimale waarde ook rond de 2 miljard euro.
Maps is een totaal ander onderdeel. Vergelijkbaar met HERE maar dan onafhankelijk (prijs HERE van 3 miljard is gedrukt door de Duitsers die dreigden op te stappen). TomTom Maps heeft huidige minimale waarde van 3 miljard (aanschafprijs)en in blue-sky 5 miljard euro. Dat wordt de komende jaren hoger door groei vanuit massamarkten smartphone en connected-car.
Interessant dat je mij als een soort goddelijke drievuldigheid ziet :-) Terzake. Op zoek naar wat Fleetmmatic info kwam ik de volgende bespiegeling van @Justin tegen:www.debeurs.nl/Forum/Topic/1335041/14... *Justin* 22 mei 2016 om 15:53 TomTom betaalt rond de 20 miljoen voor het Poolse Finder met 60.000 abonnees. Fleetmatics met iets meer dan 700.000 abonnees zou dus niet meer dan 300 mln mogen kosten voor TT. Misschien wat goodwill voor het merk maar dat is het dan ook. TomTom heeft alle technologie in huis dus die van fleetmatics die bestaat uit wat diensten om Google Maps heen is waardeloos. De beurswaarde van Fleetmatics is 1,5 miljard dollar (1,35 milard euro) dus een factor 4 te duur. (...) Dus niemand kan beweren dat Fleetmatics niet interessant is voor TomTom. Alleen je gaat geen bedrag noord van 1,5 miljard neertellen voor 125 miljoen omzet. (...) Overnamesom van Fleetmatics 2,4 mld dollar voor 0,125 mld omzet. Oké, als TT voor Telematics ook 20x de omzet mag rekenen, kom je op een overnamesom van 3 mld euro. En dan ook nog eens 3 mld euro voor Automotive. Dat is samen 3x de huidige beurswaarde van TT. TT is écht ondergewaardeerd. Onbegrijpelijk dat er nog geen bod van pakkumbeet 10 mld euro voor heel TT op tafel ligt.
Chiddix schreef op 26 oktober 2016 13:20 :
[...]
Ben geen specialist over navigatie. Bekijk het allemaal vanuit een andere hoek. Meestal zit ik in de koffiekamer. Maar mijn kennis is weer wat bijgespijkerd.
Prima toch, daar gaat het om....succes!!
marique schreef op 26 oktober 2016 13:25 :
[...]
Interessant dat je mij als een soort goddelijke drievuldigheid ziet :-)
Terzake.
Op zoek naar wat Fleetmmatic info kwam ik de volgende bespiegeling van @Justin tegen:
www.debeurs.nl/Forum/Topic/1335041/14... *Justin* 22 mei 2016 om 15:53 TomTom betaalt rond de 20 miljoen voor het Poolse Finder met 60.000 abonnees. Fleetmatics met iets meer dan 700.000 abonnees zou dus niet meer dan 300 mln mogen kosten voor TT. Misschien wat goodwill voor het merk maar dat is het dan ook. TomTom heeft alle technologie in huis dus die van fleetmatics die bestaat uit wat diensten om Google Maps heen is waardeloos. De beurswaarde van Fleetmatics is 1,5 miljard dollar (1,35 milard euro) dus een factor 4 te duur. (...) Dus niemand kan beweren dat Fleetmatics niet interessant is voor TomTom. Alleen je gaat geen bedrag noord van 1,5 miljard neertellen voor 125 miljoen omzet. (...) Overnamesom van Fleetmatics 2,4 mld dollar voor 0,125 mld omzet.
Oké, als TT voor Telematics ook 20x de omzet mag rekenen, kom je op een overnamesom van 3 mld euro. En dan ook nog eens 3 mld euro voor Automotive. Dat is samen 3x de huidige beurswaarde van TT.
TT is écht ondergewaardeerd.
Onbegrijpelijk dat er nog geen bod van pakkumbeet 10 mld euro voor heel TT op tafel ligt.
Omdat ze weten dat je het daar niet voor krijgt !
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)