Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,505 23 apr 2024 14:16
  • +0,045 (+0,82%) Dagrange 5,450 - 5,560
  • 305.271 Gem. (3M) 313,7K

Wat gaan de persdagen 29/30 september in Parijs brengen.

19 Posts
| Omlaag ↓
  1. KeesTom 24 september 2016 10:33
    Wat gaat de komende week allemaal brengen qua koers en nieuws. Ben erg benieuwd, wat jullie allemaal denken, wat er naar buiten gaat komen. Hoe groot zal het orderboek zijn. En wat gaat er nog meer voor nieuws komen. Laat hieronder zien, wat jullie allemaal denken wat er naar buiten komt.
    Kunnen we vrijdag zien, wie er het dichtste bij zit.

    Ik denk 450 miljoen aan orderport.....
  2. [verwijderd] 24 september 2016 12:53

    een exact getal ga je niet krijgen, maar ik denk ze rapporteren 350 mio en er is een def revenue op de orders van 125 mio voor t jaar ( dus totaal 475 waarvan 350 naar buitenkomt, die 475 een opbouw van nieuwe accounts en aanpassing van bestaande accounts, TT blijft wat dat betreft voorzichtig en dus ook onder rapporteren, want ook de take rates zijn hoger, dan waar men tot nu toe van uitging, hierover ben ik het eens met GB )
  3. RESEARCH 24 september 2016 13:29
    Omdat IR gisteren heT volgende aan mij heeft gemaild "We have no comments on the interview and these questions" (zie september draadje) ga ik ervan uit dat de het contract met Fiat/Chrysler wordt uitgebreid en dat er een contract komt met Nissan en Toyota. Daarnaast krijgen wij meer te horen over nieuwe technologieën. Misschien krijgt Bosch wel een aandeel in TT.
    Ik denk dat de koers de komende week een behoorlijke stijging zal laten zien.
  4. [verwijderd] 24 september 2016 13:31
    Parijs = nieuwe deals (en vermoedelijk een heel grote)

    Inzicht in orderboek Automotive 2016 zou weleens pas bij de Q3-cijfers kunnen komen.
    Zou ook veel verstandiger zijn, want dan laat je duidelijk zien dat de winst nu nog beperkt is door de vele extra ontwikkelingskosten, maar dat kosten zijn waar toekomstige omzet tegenover staat.

    Mijn verwachting is dat TomTom de grens van 1 miljard voor het ordertotaal van de jaren 2013, 2014, 2015 en 2016 gaat doorbreken.
  5. [verwijderd] 24 september 2016 13:36
    quote:

    RESEARCH schreef op 24 september 2016 13:29:

    Omdat IR gisteren heT volgende aan mij heeft gemaild "We have no comments on the interview and these questions" (zie september draadje) ga ik ervan uit dat de het contract met Fiat/Chrysler wordt uitgebreid en dat er een contract komt met Nissan en Toyota. Daarnaast krijgen wij meer te horen over nieuwe technologieën. Misschien krijgt Bosch wel een aandeel in TT.
    Ik denk dat de koers de komende week een behoorlijke stijging zal laten zien.
    Een spurt naar boven de 10 euro zo zo maar eens kunnen.
    Na de Q3-cijfers dan naar 12 euro.

    Een klant als Toyota zou super zijn. Ruim 10 miljoen auto's per jaar, dus op termijn een klant van boven de 1 miljard omzet per jaar (stapelen jaarabonnementen a minimaal 20 euro per jaar bij take-rate die van 30% naar 100% gaat)

    Een deal met Tesla zou echter direct meer Amerikaanse beleggers trekken. Dan staan we in no time op 15 euro. Die deal verwacht ik eind dit jaar.
  6. seren 24 september 2016 13:41
    idd leuk draadje, zinniger dan nu gokken op de dagkoers

    Chrysler, groot contract vanaf 2017
    Nissan, groot contract vanaf 2018
    (Toyota en Tesla worden later gemeld)

    PSA gebruikt RoadDNA
    een US klant die nog niet genoemd wordt gebruikt RoadDNA

    HD maps Parijs, Uber in Parijs, Indoormaps van de autosalon
  7. [verwijderd] 24 september 2016 16:19
    Volvo is een groot contract dus dat kan het bedrag wat omhoog zetten. Anderzijds kan tomtom ook nog in diepe onderhandelingen zijn met de targets die ze noemen, zoals toyota, nissan, chrysler, general motors en ford. Ik ben voor mezelf dus voorzichtig om er een bedrag aan te plakken dat ik hoop te zien. Belangrijk is ook de toelichting. Stel dat de toelichting is dat tomtom ook in finaliserende fase is van aantal andere grote deals, dan kan ik ook wel leven met een bedrag dat lager is dan vorig jaar.
  8. Chameleon 24 september 2016 16:25
    quote:

    seren schreef op 24 september 2016 13:41:

    idd leuk draadje, zinniger dan nu gokken op de dagkoers

    Chrysler, groot contract vanaf 2017
    Nissan, groot contract vanaf 2018
    (Toyota en Tesla worden later gemeld)

    PSA gebruikt RoadDNA
    een US klant die nog niet genoemd wordt gebruikt RoadDNA

    HD maps Parijs, Uber in Parijs, Indoormaps van de autosalon
    Mooie opsomming, dit zou heel goed kunnen. Ik zit zelf ook nog te wachten op iets met GM, wellicht dat er in Parijs een samenwerking met Opel bekend kan worden gemaakt. Ik geloof absoluut dat Nissan naar TT gaat, maar vraag me af of dit nu bekend gaat worden gemaakt. Denk dat Saucier het niet had genoemd als er nu al concrete contracten waren gesloten. Chrysler als uitbreiding van Fiat e.d. is volstrekt logisch.

    Saucier heeft het ook nog over het showen van de meest recente technologische ontwikkelingen. Zou een mooi forum zijn om een concrete samenwerking met Nvidia bekend te maken. Ik geloof ook erg in een after market connected systeem met een camera, een Nvidia processor (small form-factor DRIVE PX 2), telematics oplossingen en routing/mapping, live traffic. Dit systeem zou dan de input kunnen leveren om de live maps mee te updaten. Dan hoef je niet te wachten op de introductie van nieuwe modellen met de juiste hardware. Heb je geen Mobileye camera's meer nodig...
  9. mjmj 24 september 2016 18:09
    quote:

    Chameleon schreef op 24 september 2016 16:25:

    [...]

    ...

    Ik geloof ook erg in een after market connected systeem met een camera, een Nvidia processor (small form-factor DRIVE PX 2), telematics oplossingen en routing/mapping, live traffic. .... Heb je geen Mobileye camera's meer nodig...

    Wat heb je dan wel nodig op het gebied van camera's? En mss heel concreet waar worden al die hardware elementen geïnstalleerd?
  10. Chameleon 24 september 2016 19:17
    quote:

    mjmj schreef op 24 september 2016 18:09:

    [...]

    Wat heb je dan wel nodig op het gebied van camera's? En mss heel concreet waar worden al die hardware elementen geïnstalleerd?
    Goede vraag, maar ik kan natuurlijk niet alles voor ze verzinnen... :-)

    Die nieuwe PX2 is vrij klein dus die kun je misschien wel in een connected PND achtig apparaat inbouwen, Curfer achtige toepassingen erbij, camera aan de achterkant (Bosch) en ergens op de voorruit plakken, who knows. Een alternatief is een cruise automation achtig systeem waarbij de hardware op het dak wordt geplaatst, LIDAR erbij, integratie door Bosch en voila, aftermarket autopilot systeem... a la Holz maar dan goed.

    Kortom, geen idee, maar het idee an sich is best logisch en de uitvoering in samenwerking met Bosch en Nvidia moet toch te doen zijn. Betaalbaarheid uiteraard ook nog een issue.
  11. mjmj 24 september 2016 21:46
    quote:

    Chameleon schreef op 24 september 2016 19:17:

    [...]

    Goede vraag, maar ik kan natuurlijk niet alles voor ze verzinnen... :-)

    Die nieuwe PX2 is vrij klein dus die kun je misschien wel in een connected PND achtig apparaat inbouwen, Curfer achtige toepassingen erbij, camera aan de achterkant (Bosch) en ergens op de voorruit plakken, who knows. Een alternatief is een cruise automation achtig systeem waarbij de hardware op het dak wordt geplaatst, LIDAR erbij, integratie door Bosch en voila, aftermarket autopilot systeem... a la Holz maar dan goed.

    Kortom, geen idee, maar het idee an sich is best logisch en de uitvoering in samenwerking met Bosch en Nvidia moet toch te doen zijn. Betaalbaarheid uiteraard ook nog een issue.
    Bedankt voor je antwoord! Tja als dit spoor wat wordt dan gaat er een enorme markt open.
  12. [verwijderd] 24 september 2016 22:35
    quote:

    Chameleon schreef op 24 september 2016 19:17:

    [...]

    Goede vraag, maar ik kan natuurlijk niet alles voor ze verzinnen... :-)

    Die nieuwe PX2 is vrij klein dus die kun je misschien wel in een connected PND achtig apparaat inbouwen, Curfer achtige toepassingen erbij, camera aan de achterkant (Bosch) en ergens op de voorruit plakken, who knows. Een alternatief is een cruise automation achtig systeem waarbij de hardware op het dak wordt geplaatst, LIDAR erbij, integratie door Bosch en voila, aftermarket autopilot systeem... a la Holz maar dan goed.

    Kortom, geen idee, maar het idee an sich is best logisch en de uitvoering in samenwerking met Bosch en Nvidia moet toch te doen zijn. Betaalbaarheid uiteraard ook nog een issue.
    Zo bedoel je...

    TomTom: Demonstrating Lane Level Localization for Autonomous Driving
    www.youtube.com/watch?v=86U4sxCpRf8
  13. forum rang 5 hvasd2 25 september 2016 21:10
    quote:

    *Justin* schreef op 24 september 2016 22:35:

    [...]

    Zo bedoel je...

    TomTom: Demonstrating Lane Level Localization for Autonomous Driving
    www.youtube.com/watch?v=86U4sxCpRf8

    Hopelijk blijven ze het verhaal zelf ook snappen.. Als je je afvraagt waarom TT zo weinig winst per aandeel maakt dan is dat nu wel duidelijk !
    Investeren, investeren en nog eens investeren !
  14. Juun 26 september 2016 08:13


    26 September 2016 – TomTom (TOM2) today announced that its partner PEUGEOT has enhanced its new PEUGEOT i-Cockpit® experience with its user-friendly navigation, 3D* Maps and TomTom Traffic. The new PEUGEOT i-Cockpit® features a multimedia system with a 8-inch touchscreen as well as a head-up instrument panel with a 12-inch display screen, proving the scalability of TomTom components, which work smoothly and seamlessly over both screens.

    The first car model to introduce the new PEUGEOT i-Cockpit® with the TomTom navigation components will be the new PEUGEOT 3008, launching at the Paris Motor Show and on display at the PEUGEOT stand. Further vehicles will follow in the roll out of the new PEUGEOT i-Cockpit® concept.

    “TomTom is proud to be part of the compelling new PEUGEOT i-Cockpit®,” says Antoine Saucier, Managing Director TomTom Automotive. “This partnership is a further proof point that TomTom’s NavKit off-the-shelf, easy-to-integrate navigation engine enables car manufacturers to develop customised systems that meet the expectations of consumers today and tomorrow”.

    The new PEUGEOT i-Cockpit® empowers the driver with information to make smart choices. The 8-inch capacitive touchscreen benefits from the latest TomTom NavKit technology, with the possibility of transferring navigation and direction indications directly onto the head-up screen. 3D buildings and landmarks* are magnified by the 12-inch instrument panel behind the steering wheel. The system supports voice recognition, and features the latest TomTom Traffic service.

    TomTom’s complete automotive product offering will be showcased at the TomTom booth in Hall 3, Booth 104.

    * where available
19 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links