Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Verwijderde titel

16 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 november 2003 18:10
    Ja, zelfs 3 weken sneller dan ik verwachtte.
    Antonov wil natuurlijk graag nog een paar jaar verder feesten op kosten van de aandeelhouder.
    En geef ze eens ongelijk :)
    Iedereen kon al zien dat ze de laatste maanden ook niet met een partner bezig waren, maar wel aan het bedelen om nieuw geld.
    In elk geval kan de directie zich weer 5 maanden bezoldigen.............

    *ANTONOV: ZOEKTOCHT NAAR PARTNER DUURT LANGER DAN VERWACHT
    *ANTONOV PLAATST CONVERTIBLE OBLIGATIE EUR 1,25 MLN
    *ANTONOV PLAATST CONVERTIBLE BIJ DUI-NL INVESTERINGSGROEP

  2. [verwijderd] 6 november 2003 18:13
    Ik sta zelfs op de mailinglist :)

    Progress of commercial partner negotiations and new convertible loan note facility Last June the Company announced that rather than continuing to seek funding from the stock market, it would seek a major business partner to back the development of its next-generation six-speed “Antonov Automatic Drive” (AAD). Antonov reports that it is in positive and ongoing discussions toward this objective with a number of Tier 1-gearbox manufacturers and OEMs. However, the need to involve both Tier 1 manufacturers and the OEM’s in this process - which in itself indicates the depth of interest shown - is proving more time consuming than anticipated. The Company has addressed, and is dealing with, a number of engineering queries raised by both Tier 1 manufacturers and their customers, the major OEMs. The Company’s negotiations with both of these parties have clarified their requirements to an unprecedented degree. The findings have reinforced Antonov’s view that from both technical and cost perspectives the AAD is the only viable long-term alternative to a manual gearbox in mass-produced small cars. Martin Schinzig Antonov’s CEO stated that he “expected to be in a position to report back to shareholders about progress in entering into a commercial-partnership agreement in the near future”. In order to meet its near term cash requirements Antonov is pleased to announce that it has secured funding of up to Euro 1,250,000 through a convertible loan note facility with a Dutch/German investment group. Antonov may draw down the loan, which bears interest of 7.5% per annum, in five equal instalments of Euro 250,000 each. The first such draw down is expected in December 2003 and the final drawdown must be made by 30 June 2004. The loan note may be converted into ordinary Antonov shares, based upon the current Amsterdam Stock Exchange price of Euro 0.30 per share, in defined circumstances at the option of either Antonov or the lender at any time after 30 June 2004. The loan note is repayable at the option of either Antonov or the lender at any time after 31 December 2004. The same Dutch/German investment group also has the right to subscribe for 1.5 million new ordinary Antonov shares as follows: Number of shares Subscription price per Share Option expiry date 500,000 0.30 Euros 30 June 2004 500,000 0.45 Euros 30 September 2004 500,000 0.60 Euros 31 March 2005 Commenting on the fund raising David Bovell Antonov’s FD said “while we previously believed that as a result of commercial progress and cost-cutting measures the Company would not need to mount another fund raising exercise, our expectations proved to be overly ambitious. The timing of commercial progress is largely determined by our customers and not ourselves. We are therefore very pleased to have secured this funding, especially on such advantageous terms when compared to previous funding rounds. This fund raising is also introducing an entirely new group investors in an important marketplace where we have not been previously represented. At the same time, we are taking other steps to secure the long-term funding that will see the AAD through to royalty-generating production”.
  3. [verwijderd] 8 november 2003 18:17
    Martin Schinzig Antonov’s CEO stated that he “expected to be in a position to report back to shareholders about progress in entering into a commercial-partnership agreement in the near future”.

    Dit geluid komt me bekend voor. Was het Mike Emmerson die vorig jaar op de TV voor heel Nederland bij Andre v Eerde, riep "soon" . Dat is nu verandert in "the near future" wat zou dichter bij zijn. Soon of the near future. Als Hercje al een boete krijgt voor zijn gebral, vraag ik me af of Ant daar wel mee weg komt. Of dr moet echt wat aan staan te komen. Maar daar geloven er niet veel meer in.

    Ik heb nog een leuk lijstje met koersdoelen per eind 2002 van de Antonov beleggers. Al kreeg ik maar de helft dan was ik een gelukkig mens. Voorzover Ant je gelukkig kan maken.
  4. [verwijderd] 8 november 2003 23:15
    Post dat rijtje met koersdoelen even.
    Kunnen de mensen weer een keertje lachen om Antosof..............
    Onbegrijpelijk dat zowle Euronext als de AFM nog gen stappen tegen Antonov hebben ondernomen.
    Ze hoeven alleen de persberichten van de laatste 7 jaar maar naast de werkelijkheid te leggen en de notering kan per direct geschrapt worden wegens leugens, misleiding en bedrog van de belegger.
  5. Eekhoorn50 9 november 2003 11:05
    Ik denk dat het over is met Antonov. Waarom?

    > Te veel concurrentie. Ik lees regelmatig autobladen met de nieuwste
    ontwikkelingen en merk dat er erg veel is te krijgen op dit gebied.

    > De versnellingsbak van Antonov zou economischer zijn. Dit is later
    weer afgezwakt.

    > Geen ervaring alleen maar prototypen

    > Geen tot weinig nieuws, eigenlijk alleen maar slechte kwartaalberichten
    en geen echte ontwikkelingen, of emmissies

    > Kontrakten waar geld mee verdient zou moeten worden leveren niets op,
    hoe kan dit? Ik hoor of zie er niets van

    Ik heb mijn belang inmiddels afgebouwd naar 0, nu het nog kan. Het casino levert volgens mij een evengoede (betere) mogelijkheid als te blijven zitten. Blijf je toch zitten dan wens ik je veel geluk.
  6. [verwijderd] 10 november 2003 03:05
    It seems you are having problems translating. Perhaps it might help if I point out a relevant paragraph for you to use your dictionary on.

    "The Company has addressed, and is dealing with, a number of engineering queries raised by both Tier 1 manufacturers and their customers, the major OEMs. The Company’s negotiations with both of these parties have clarified their requirements to an unprecedented degree. The findings have reinforced Antonov’s view that from both technical and cost perspectives the AAD is the only viable long-term alternative to a manual gearbox in mass-produced small cars."

    If they do not believe this, it would be fraud.
    Going bust can hardly be called a viable alternative. ½ of the market for automatics for small cars could be called a viable alternative.

    It is painful to see how badly informed many people are, especially when it is real money they are playing with.

  7. [verwijderd] 10 november 2003 18:39
    "The Company has addressed, and is dealing with, a number of engineering queries raised"

    - het bakkie voldoet van geen kant dus!

    ...by both Tier 1 manufacturers and their customers, the major OEMs. The Company’s negotiations with both of these parties have clarified their requirements to an unprecedented degree.

    - nogmaals het bakkie voldoet gewoon geheel niet!

    ... The findings have reinforced Antonov’s view

    - 'Antonov's view' kennen we zolangzamerhand wel. Net als hun immer slechte cijfers en het gebrek aan enig resultaat!

    ... that from both technical and cost perspectives the AAD is the only viable long-term alternative to a manual gearbox in mass-produced small cars."

    - En de Daewoo Matiz dan bijvoorbeeld? Wordt die of is die niet uitgerust met een goed automatisch bakkie??

    Kom nou jongens, alleen het wollige nare taalgebruik iedere keer alweer van dat Antosuf!! Nog even en deze schandvlek is van de beurs godzijdank!
  8. [verwijderd] 11 november 2003 00:20
    This little video shows how the clutches in the Antonov 6-speed are basically self-tightening; as the clutches turn a gear, the screw thread on the gear effectively causes the clutches to tighten.

    www.dekaper.com/~cc/screw1.mpg

    Other transmissions throw away the screwing forces and then need to find large hydraulic forces from oil pumps etc to clamp their clutches.

    This is one of many advantages of the 6-speed Antonov transmissions.
16 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 903,61 -0,22%
EUR/USD 1,0834 0,00%
FTSE 100 8.275,38 +0,54%
Germany40^ 18.585,90 +0,48%
Gold spot 2.327,41 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.735,02 -0,01%

Stijgers

Ontex
+2,25%
Galapagos
+1,82%
UCB
+1,70%
Fagron
+1,62%
AZELIS...
+1,46%

Dalers

Care P...
-7,21%
Recticel
-2,69%
Solvay
-1,98%
D'IETE...
-1,58%
SYENSQO
-1,34%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links