Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,015   -0,085   (-1,67%) Dagrange 5,015 - 5,130 113.515   Gem. (3M) 188,8K

Februari 2024, Gaat AI TomTom naar grote hoogte brengen

529 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 27 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 nr36 15 februari 2024 21:32
    Van off-topic

    Door ABM Financial News op 15 februari 2024 08:37 | Views: 3.497

    Stellantis boekt wederom miljardenwinst
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) Stellantis heeft in 2023 de omzet flink zien stijgen, terwijl de winst op peil bleef. Dit maakte de fabrikant van onder meer Fiat, Chrysler en Peugeot donderdagochtend bekend.

    Stellantis, het begin 2021 geformeerde Frans-Italiaans-Amerikaanse fusiebedrijf, rapporteerde een recordomzet over 2023 van 189,5 miljard euro, ten opzichte van 179,6 miljard euro een jaar eerder.

    25 analisten die vooraf werden gepolst door FactSet gingen gemiddeld uit van een omzet van 189,8 miljard euro.

    Het aangepaste bedrijfsresultaat (EBIT) steeg daarnaast op jaarbasis met een procent naar een recordniveau van 24,3 miljard euro. Analisten rekenden op een resultaat van 23,8 miljard euro. De marge kwam uit op 12,8 procent. Dat was wel lager dan de 13,4 procent in 2022.

    De nettowinst steeg met 11 procent naar 18,6 miljard euro.

    Stellantis stelde een verhoging van het dividend voor van circa 16 procent naar 1,55 euro per aandeel. Ook kondigde Stellantis een aandeleninkoopprogramma aan ter waarde van 3,0 miljard euro.

    “De recordresultaten van vandaag zijn het bewijs dat we de nieuwe wereldleider in onze sector zijn geworden”, aldus de Portugese topman Carlos Tavares in een toelichting.

    Bron: ABM Financial News

    Oude nieuws: Tomtom heeft het contract met Stellantis ook voor de komende jaren zeker kunnen stellen. Het Nederlandse bedrijf blijft ook na 2024 kaarten, navigatiesoftware en slimme diensten leveren aan Stellantis, maakte Tomtom bekend. Daarbij werd ook afgesproken dat de huidige modellen van Stellantis gebruik blijven maken van de navigatieoplossingen van Tomtom. Het gaat dan om auto’s van onder meer de merken Citroën, Peugeot, Fiat, Opel, Alfa Romeo en Jeep.

    www.automotive-online.nl/management/o...
  2. Frank_f 16 februari 2024 08:46
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 15 februari 2024 03:42:

    [...]
    Ook alles verkocht, de vorige week al. Nog wel een optiepositie (geschreven puts), die ik bij de eerstvolgende koersdip ga uitbreiden. En die dip gaat er komen, daar kan je bij TT zeker van zijn.

    Al zal zo'n dip vermoedelijk wat minder diep zijn dan vorige, de optimistische uitspraken van HG over 2025 e.v. en het orderboek (al heb ik daar enige scepsis over) geven de burger enige moed.
    U verwacht een dip - en houdt een positie geschreven puts vast ..
  3. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 16 februari 2024 11:36
    quote:

    visje schreef op 16 februari 2024 10:38:

    duurt niet lang meer dan gaan we naar de 8.00 regionen.
    Die 8 plus gaat zich volgende week laten zien en is nog altijd super goedkoop gezien de ontwikkelingen en toekomstige toepassingen. Ik blijf erbij TomTom strong buy en eerste koersdoel €12,50 en vervolgens €17,50.
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 16 februari 2024 16:44
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 februari 2024 14:03:

    [...]

    Nico Bakker blijft enthousiast

    Dashboard Dag; Correctie - Oranje - Correctie gaande binnen de uptrend
    Dashboard Week; UP - Groen - Koop/Houden status binnen een stijgende trend
    Dashboard Maand; Rebound - Oranje – Exit Short overweging
    Voor de één de contra-indicator. Voor een ander een windvaan.
    Maar Nico Bakker, derde week op rij, weer iets enthousiaster.
    (Bij een koers van 7,725)

    Dashboard Dag: UP – Groen - Enter Long overweging
    Dashboard Week: Up – Groen - Enter Long overweging
    Dashboard Maand: Rebound – Oranje - Exit Short overweging
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 17 februari 2024 08:01
    TomTom
    Totale netto shortpositie op Feb. 17, 2024: 5.37%
    (van 5,49% naar 5,37%)

    Shortsellpositie J.P. Morgan Asset Management van 2,08% naar 1,96%

    Eerste Meldingsdatum (boven de 0,50%)
    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    9-1-2024 Citadel Advisors 0,68%
    22-12-2023 Marchall Wace 0,89%
    24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,53%
    19-12-2022 Otus Capital Management 1,31%
    26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,96%
    Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 5,37%

    Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
    5,49% van 132.366.672* is: 7.108.090 aandelen


    Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float* in procenten:
    7.108.090 van 67.520.681* is: 10,53%

    *Totaal aantal uitstaande aandelen waarvan aantal aandelen in Free Float volgens opgave TomTom met meldingsdatum:

    *Niet geheel onbelangrijk; in het aantal Free Float aandelen zitten ook de 25 grootaandeelhouders (van 0,06% t/m 5,12%) waaronder Teslin en JdMol ieder met 5,12% van het totaal aantal uitstaande aandelen.
  6. Benjamin G. 18 februari 2024 19:20
    Heb alles nog. Verwacht ook een dip. Ook put opties geschreven. Dat doe ik al jaren. Zonder nieuwe events op het wereldtoneel gaan we gestaag door in de acht euro. Althans mijn verwachting. Waarom? Kan er geen pijl op trekken. Als iemand motiveert dat het een vijf of zes euro aandeel is dan zit daar ook een kern van waarheid in. Als iemand anders motiveert dat TomTom minimaal 2,5 miljard waard is dan zit daar ook een kern van waarheid in. Ach ik zie het nog wel een keer boven de 20 euro geraken voor 2030. En als het voor TomTom ooit een keer een beetje mee zit, voor 2027.
  7. forum rang 4 GLMF 18 februari 2024 20:08
    quote:

    GLMF schreef op 15 januari 2024 19:10:

    ...Had IR vragen gesteld mbt afbouw/strategie 1e lijn en strategie 2e lijn en kreeg zojuist een reactie....

    "De Second Trading Line biedt ons meer mogelijkheden tot inkoop, wat de flexibiliteit van het inkoopprogramma vergroot. Verder handelen wij binnen de kaders van hetgeen wij hebben gecommuniceerd (zie persbericht omtrent aankondiging inkoopprogramma, alsmede persbericht omtrent aankondiging STL)."

    totale "BS" natuurlijk nu ze de 1e lijn op 0 hebben gebracht; hoop (en verwacht ) dat de VEB hier vragen over gaat stellen tijdens de AVA (tenzij TT voor die tijd meer transparantie geeft mbt de strategie 1e en 2e lijn).
    Met alleen een 2e lijn inkoop mbv 6 grootaandeelhouders (die een zeer grote informatievoorsprong hebben en van wie sommigen de TT strategie bepalen en de TT agenda kennen) is dit voorlopig een inside job for the inner circle.....
    nav bovenstaande mail, ben ik doorgegaan om IR wekelijks te herinneren aan mijn vragen.
    Vorige week kreeg een ik formele reactie:
    Hartelijk dank voor uw berichten en voor uw aanhoudende interesse in TomTom. Wij waarderen uw betrokkenheid als aandeelhouder en uw streven naar transparantie en duidelijkheid omtrent onze bedrijfsvoering en -strategie.

    Zoals eerder aangegeven, is het ons doel om onze aandeelhouders en de markt op een duidelijke en consistente manier te informeren. In lijn met dit beleid hebben we onze standpunten en de huidige status omtrent het aandelen inkoopprogramma uitgebreid toegelicht in onze recente persberichten (persbericht omtrent aankondiging inkoopprogramma, persbericht omtrent aankondiging STL).

    We begrijpen dat u op zoek bent naar meer gedetailleerde informatie. Echter, wij moeten benadrukken dat wij geen verdere toelichting kunnen geven dan wat reeds in het persbericht is vermeld. Dit is om te waarborgen dat alle stakeholders gelijktijdig en eerlijk worden geïnformeerd , in overeenstemming met de geldende rapportageverplichtingen en regelgeving.

    Wij verzekeren u dat TomTom zich volledig inzet om te voldoen aan alle rapportageverplichtingen die gelden voor ons aandeleninkoop programma. Onze toewijding aan transparantie en compliance blijft onveranderd, en we zullen blijven communiceren via officiële kanalen om ervoor te zorgen dat alle belanghebbenden correct worden geïnformeerd (zie hier op onze website).

    We hopen op uw begrip voor onze positie in deze kwestie. Mocht u verdere algemene vragen hebben over TomTom of onze activiteiten, dan staan wij uiteraard klaar om deze waar mogelijk te beantwoorden.

    inmiddels is de VEB ingekopieerd in de communicatie en ik verwacht dat zij tjidens de AVA hier vragen over gaans tellen
  8. forum rang 4 GLMF 18 februari 2024 20:25
    heb een mijn vragen/opmerkingen nog maals herhaald (kort samengevat hier):

    - TT noemt hierbij wederom als reden "Dit is om te waarborgen dat alle stakeholders gelijktijdig en eerlijk worden geïnformeerd, in overeenstemming met de geldende rapportageverplichtingen en regelgeving".

    - een aantal grootaandeelhouders hebben duidelijk een kennisvoorsprong hier, of omdat ze in het management van TomTom zitten en de strategie (waarvan het aandeleninkoop programma onderdeel is) bepalen, of dicht tegen TomTom aanzitten (zoals Teslin zelf ook communiceert).

    - met het starten van de 2e lijn voor de aandeleninkoop waarbij alleen de grootaandeelhouders kunnen inleggen, is er nog minder transparantie

    - vanuit de meldingen lijkt het dat (1 van) de 4 oorspronkelijk oprichters niet deelnemen (tenzij ze hetzelfde aantal aandelen dat ze inleggen elke dag ook inkopen). Kans lijkt groot dat het Teslin en/of de Mol zijn. Hier is dan vooraf mee afgestemd of er interesse was voor deelname aan die 2e lijn.

    - de start van de 1e lijn was zeer goed gepland (dieptepunt aandeelprijs) en na een hoopvol begin met een significante inkoop is deze volledig stopgezet (terwijl er ruim voldoende aanbod is). Dit heeft als resultaat dat er nu aandelen worden ingekocht tegen prijzen rond de 7,5 waar in december 2023 dezelfde aandelen tegen een prijs van 6-6,5 hadden kunnen worden ingekocht. Niet goed voor TT en niet goed voor ons als aandeelhouders

    -de TT communicatie dat met de introductie van de 2e lijn er meer mogelijkheden tot inkoop zijn , wat de flexibiliteit van het inkoopprogramma vergroot, klopt niet. De boodschap was eigenlijk dat de 1e lijn inkoop is vervangen door de 2e lijn om redenen die alleen TT en 1 of beiden andere grootaandeelhouders kennen

    denk dat we moeten wachten tot de AVA; en hopelijk kunnen er voldoende troepen worden gemobiliseerd om TT hier over te bevragen !?
  9. forum rang 6 win some... 18 februari 2024 22:24
    quote:

    GLMF schreef op 18 februari 2024 20:25:

    heb een mijn vragen/opmerkingen nog maals herhaald (kort samengevat hier):

    - TT noemt hierbij wederom als reden "Dit is om te waarborgen dat alle stakeholders gelijktijdig en eerlijk worden geïnformeerd, in overeenstemming met de geldende rapportageverplichtingen en regelgeving".

    - een aantal grootaandeelhouders hebben duidelijk een kennisvoorsprong hier, of omdat ze in het management van TomTom zitten en de strategie (waarvan het aandeleninkoop programma onderdeel is) bepalen, of dicht tegen TomTom aanzitten (zoals Teslin zelf ook communiceert).

    - met het starten van de 2e lijn voor de aandeleninkoop waarbij alleen de grootaandeelhouders kunnen inleggen, is er nog minder transparantie

    - vanuit de meldingen lijkt het dat (1 van) de 4 oorspronkelijk oprichters niet deelnemen (tenzij ze hetzelfde aantal aandelen dat ze inleggen elke dag ook inkopen). Kans lijkt groot dat het Teslin en/of de Mol zijn. Hier is dan vooraf mee afgestemd of er interesse was voor deelname aan die 2e lijn.

    - de start van de 1e lijn was zeer goed gepland (dieptepunt aandeelprijs) en na een hoopvol begin met een significante inkoop is deze volledig stopgezet (terwijl er ruim voldoende aanbod is). Dit heeft als resultaat dat er nu aandelen worden ingekocht tegen prijzen rond de 7,5 waar in december 2023 dezelfde aandelen tegen een prijs van 6-6,5 hadden kunnen worden ingekocht. Niet goed voor TT en niet goed voor ons als aandeelhouders

    -de TT communicatie dat met de introductie van de 2e lijn er meer mogelijkheden tot inkoop zijn , wat de flexibiliteit van het inkoopprogramma vergroot, klopt niet. De boodschap was eigenlijk dat de 1e lijn inkoop is vervangen door de 2e lijn om redenen die alleen TT en 1 of beiden andere grootaandeelhouders kennen

    denk dat we moeten wachten tot de AVA; en hopelijk kunnen er voldoende troepen worden gemobiliseerd om TT hier over te bevragen !?
    AB voor het volhoudend navragen. Ik denk zelf dat Teslin het voornaamste brein achter deze hele operatie is. De STL was voor 5% + aandeelhouders. Wanneer het alleen voor de founders was geweest had men ook 10% + kunnen doen. Voor normale buybacks zijn er best wel strenge regels qua inkoop. Die zijn nu effectief omzeild. Teslin hoeft zich voor haar eigen fonds niet aan deze regels te houden en heeft tussen de 5 en 10% geen meldingsplicht. Genoeg ruimte om via inkoop en verkoop tijdens beursuren en via de STL een eigen koers te varen.
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 19 februari 2024 15:27
    PEUGEOT integreert ChatGPT in i-Cockpit

    PEUGEOT is een van de eerste autofabrikanten die ChatGPT* aanbiedt in zijn modellen. Deze vorm van kunstmatige intelligentie (AI) wordt geïntegreerd in de PEUGEOT i-Cockpit® en fungeert als vraagbaak voor talloze vragen en verzoeken over alle soorten onderwerpen via de ‘OK PEUGEOT’-spraakassistent.

    ChatGPT – een afkorting van Chat Generative Pre-trained Transformer – is een bijzonder geavanceerde vorm van kunstmatige intelligentie, ontwikkeld door OpenAI. Deze technologie is in staat om op basis van een gigantische hoeveelheid informatie nauwkeurige en beknopte antwoorden te geven op vragen en verzoeken van gebruikers. Met de integratie van ChatGPT in de nieuwste modellen van PEUGEOT met de i-Cockpit® kunnen gebruikers een beroep doen op de AI-assistent door simpelweg “OK PEUGEOT” te zeggen en vervolgens een vraag te stellen of verzoek in te dienen. Het ‘menselijke’ antwoord van ChatGPT wordt op een eenvoudige en natuurlijke wijze getoond op het beeldscherm van de PEUGEOT i-Cockpit®.

    www.baaz.nl/peugeot-integreert-chatgp...
529 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 27 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.